Sanitat no es planteja ‘ara per ara’ evacuar cap població per perill d’infeccions per aigües estancades

MADRID, 7 (EUROPA PRESS)

La ministra de Sanitat, Mónica García, ha confirmat que, «ara per ara», en cap moment han plantejat la possibilitat d’evacuar la població dels municipis més afectats per la DANA davant del risc d’un augment d’infeccions per patògens i vectors produïts per aigües estancades i aigües residuals.

«Esperem que la situació vaja millorant en la mesura en què cada vegada es vaja millorant la recollida d’estos residus. Estem en contacte amb les empreses de l’aigua i estem en contacte amb Miteco, amb el Ministeri de Transició Ecològica, per a veure quan i com es van resolent els problemes de depuradores i de retirada de residus», ha afirmat la ministra en una entrevista en RNE arreplegada per Europa Press.

No obstant açò, ha recordat que «a dia de hui» no hi ha constància, «ni alerta», de cap professional al terreny que hi ha informat que estiguen pujat d’una manera «considerablement o quantitativament important» el nombre de gastroenteritis o de pacients que amb determinats símptomes infecciosos.

Encara que, reconeix que cal «estar alerta i actuar tant prompte com es presenten els primers símptomes per a poder detectar al microorganisme i poder tractar adequadament a la població».

Per tant, ha recomanat a veïns i voluntaris que si presenten febre persistent, vòmits intensos, diarrea, dificultat per a respirar, dolor abdominal fort, coloració groguenca en pell i mucoses, ferides infectades o deshidratació busquen atenció sanitària per a fer un diagnòstic precoç i tractar possibles infeccions.

Últimes notícies

Arresten a Novelda un fugitíu alemany reclamat amb dos ordres europees de detenció

La Guàrdia Civil ha detingut a Novelda un home alemany de 45 anys sobre el qual pesaven dues Ordres Europees de Detenció per alteració de l’ordre públic. El tribunal ha ordenat la seua llibertat amb mesures cautelars i ha intervingut la furgoneta en què circulava, també reclamada per Alemanya.

Detingut a Novelda un fugitiu alemany reclamat amb dues Ordres Europees de Detenció

La Guàrdia Civil ha detingut a Novelda un home alemany de 45 anys amb dues Ordres Europees de Detenció per alteració de l'ordre públic, després d’un control de vehicles on també han intervingut la furgoneta en què viatjava.

Juan Gea alerta que la societat té por de perdre drets i acaba tragant massa coses

L’actor valencià Juan Gea torna al Festival de Teatre Clàssic de Mérida amb una Electra actualitzada i reflexiona sobre la por social a perdre drets, el trencament del diàleg i el valor del pensament humà front a la intel·ligència artificial.

A presó el conductor acusat de causar un accident mortal a la N-332 en Alicante

Un home ha ingressat a presó provisional acusat d’homicidi per imprudència greu i delictes contra la seguretat viària per un accident mortal dissabte a la N-332, a la província d’Alacant.

Presó provisional per al conductor acusat de causar un accident mortal a la N-332 a Alacant

Un home ha ingressat a presó provisional, comunicada i sense fiança, acusat de causar un accident mortal entre un cotxe i una moto a la N-332, a la província d’Alacant, dissabte passat.

Presó provisional per al conductor acusat de causar un accident mortal a la N-332 a Alacant

Un home ha ingressat en presó provisional acusat d’homicidi per imprudència greu, lesions i delictes contra la seguretat viària per un accident mortal dissabte passat a la N-332, a la província d’Alacant.

Reobrin les carreteres a Soneja i tornen a casa els 500 desallotjats per l’incendi

L’incendi forestal de Soneja, estabilitzat després de cremar 183 hectàrees, ha permés reobrir carreteres i el retorn d’uns 500 veïns desallotjats d’Azuébar.

Un camió bolcat a la A-7 en Bétera provoca 13 quilòmetres de cues en hora punta

Un camió s'ha bolcat este matí a la A-7 al terme de Bétera i ha generat retencions de fins a 13 quilòmetres, sense víctimes ni ferits comunicats.