Sanitat no es planteja ‘ara per ara’ evacuar cap població per perill d’infeccions per aigües estancades

MADRID, 7 (EUROPA PRESS)

La ministra de Sanitat, Mónica García, ha confirmat que, “ara per ara”, en cap moment han plantejat la possibilitat d’evacuar la població dels municipis més afectats per la DANA davant del risc d’un augment d’infeccions per patògens i vectors produïts per aigües estancades i aigües residuals.

“Esperem que la situació vaja millorant en la mesura en què cada vegada es vaja millorant la recollida d’estos residus. Estem en contacte amb les empreses de l’aigua i estem en contacte amb Miteco, amb el Ministeri de Transició Ecològica, per a veure quan i com es van resolent els problemes de depuradores i de retirada de residus”, ha afirmat la ministra en una entrevista en RNE arreplegada per Europa Press.

No obstant açò, ha recordat que “a dia de hui” no hi ha constància, “ni alerta”, de cap professional al terreny que hi ha informat que estiguen pujat d’una manera “considerablement o quantitativament important” el nombre de gastroenteritis o de pacients que amb determinats símptomes infecciosos.

Encara que, reconeix que cal “estar alerta i actuar tant prompte com es presenten els primers símptomes per a poder detectar al microorganisme i poder tractar adequadament a la població”.

Per tant, ha recomanat a veïns i voluntaris que si presenten febre persistent, vòmits intensos, diarrea, dificultat per a respirar, dolor abdominal fort, coloració groguenca en pell i mucoses, ferides infectades o deshidratació busquen atenció sanitària per a fer un diagnòstic precoç i tractar possibles infeccions.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Xarxa Elèctrica reforça la xarxa de transport a València en repotenciar la línia Godelleta-Requena de 400 kV

Xarxa Elèctrica ha conclòs la repotenciació de la línia de 400 kV entre Requena i Godelleta, augmentant la seua capacitat de transport i reforçant el subministrament elèctric a la província de València.

El Port d’Alacant recolza un de cada cinc projectes de la convocatòria Ports 4.0

L'Autoritat Portuària d'Alacant ha avalat 19 dels 91 projectes comercials presentats a la convocatòria nacional Ports 4.0 i suma 35 iniciatives innovadores secundades si s'inclouen les idees.

Ramazani sosté el gol dels extrems del València en plena sequera

Els extrems del València encadenen diversos mesos sense gol i cedixen quasi tota la responsabilitat ofensiva en banda a Largie Ramazani, que acumula cinc tants de lliga.

Pérez Llorca defén que els actuals pressupostos li eviten pressions mentres prepara nous comptes

Juanfran Pérez Llorca assegura que els pressupostos de la Generalitat continuen garantint la capacitat inversora i que això li permet negociar sense presses unes noves comptes amb els grups parlamentaris.

Pérez Llorca promet continuar baixant impostos i defén el seu model fiscal en la campanya de la renda

Juanfran Pérez Llorca reivindica una política fiscal que, segons afirma, permet baixar impostos i augmentar la recaptació, i anuncia noves deduccions autonòmiques en la campanya de la renda en la Comunitat Valenciana.

L’Elx confia a recuperar a Héctor Fort per a rebre a l’Atlètic

Elx accelera la recuperació del lateral Héctor Fort després de la seua lesió de muscle i confia a tindre-ho disponible per al dol del 22 d'abril davant l'Atlètic de Madrid, pendent encara del vistiplau del Barcelona.

Detinguts tres hòmens per un punt de venda d’objectes robats en una vivenda d’Alacant

La Policia Nacional ha detingut a tres hòmens per un punt de venda i receptació d'objectes robats en una vivenda de la zona nord d'Alacant, on es van intervindre nombrosos efectes sostrets.

Paiporta impulsa el reciclatge d’aparells electrònics amb una campanya en el comerç local

Paiporta impulsa el reciclatge d'aparells elèctrics i electrònics amb una campanya de conscienciació secundada per la Generalitat i el comerç local, que reforça la reconstrucció després de la dana de 2024.