Sanitat no es planteja ‘ara per ara’ evacuar cap població per perill d’infeccions per aigües estancades

MADRID, 7 (EUROPA PRESS)

La ministra de Sanitat, Mónica García, ha confirmat que, “ara per ara”, en cap moment han plantejat la possibilitat d’evacuar la població dels municipis més afectats per la DANA davant del risc d’un augment d’infeccions per patògens i vectors produïts per aigües estancades i aigües residuals.

“Esperem que la situació vaja millorant en la mesura en què cada vegada es vaja millorant la recollida d’estos residus. Estem en contacte amb les empreses de l’aigua i estem en contacte amb Miteco, amb el Ministeri de Transició Ecològica, per a veure quan i com es van resolent els problemes de depuradores i de retirada de residus”, ha afirmat la ministra en una entrevista en RNE arreplegada per Europa Press.

No obstant açò, ha recordat que “a dia de hui” no hi ha constància, “ni alerta”, de cap professional al terreny que hi ha informat que estiguen pujat d’una manera “considerablement o quantitativament important” el nombre de gastroenteritis o de pacients que amb determinats símptomes infecciosos.

Encara que, reconeix que cal “estar alerta i actuar tant prompte com es presenten els primers símptomes per a poder detectar al microorganisme i poder tractar adequadament a la població”.

Per tant, ha recomanat a veïns i voluntaris que si presenten febre persistent, vòmits intensos, diarrea, dificultat per a respirar, dolor abdominal fort, coloració groguenca en pell i mucoses, ferides infectades o deshidratació busquen atenció sanitària per a fer un diagnòstic precoç i tractar possibles infeccions.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

L’Ajuntament millora la seguretat dels itineraris a peu cap al CEIP Manuel González Martí de Benifaraig

• Les noves rutes escolars se sumen a les nou executades este mateix mes en les pedanies de Castellar-l’Oliveral i del Forn d’Alcedo, per la qual cosa en total ja en són 140 en el terme municipal de València

Dos incendis industrials controlats en Sagunt i Bonrepòs i Mirambell mobilitzen els bombers

Els bombers controlen dos incendis industrials a Sagunt i Bonrepòs i Mirambell sense danys greus.

Cessen l’alcalde pedani d’Arenals del Sol després d’una denúncia per assetjament sexual

L'alcalde d'Elx destituïx de manera immediata a l'alcalde pedani d'Arenals del Sol, Alejandro García Raduán, després d'una denúncia d'una dona per presumpte assetjament sexual en la via pública.

La Policia investiga la desaparició d’una xiqueta de 12 anys a Sagunt

La Policia Nacional investiga la desaparició d'una xiqueta de 12 anys a Sagunt, mentres el Centre Nacional de Persones Desaparegudes ha emés una alerta per a recaptar la col·laboració ciutadana.

Cessen l’alcalde pedani d’Arenals del Sol després d’una denúncia d’assetjament sexual

L'alcalde d'Elx destituïx de manera immediata a l'alcalde pedani d'Arenals del Sol després que una veïna presentara una denúncia per assetjament sexual davant la Policia Nacional.

Rescaten a tres banyistes atrapats pels corrents en els penya-segats de Peníscola

Tres hòmens que nadaven en la zona de penya-segats del castell de Peníscola han sigut rescatats després de quedar atrapats pels corrents. Van ser trets per terra i només presentaven arraps lleus.

L’alcalde d’Elx destituïx el pedani d’Arenals del Sol després d’una denúncia per assetjament sexual

L'alcalde d'Elx ha destituït de manera immediata a l'alcalde pedani d'Arenals del Sol, Alejandro García Raduán, després que una dona presentara una denúncia per assetjament sexual contra ell.

La Generalitat reclama al Govern comprar les parcel·les agrícoles afectades per la nova zona de domini hidràulic

La Generalitat exigix que el Ministeri per a la Transició Ecològica valore i adquirisca les parcel·les agrícoles afectades per una possible nova delimitació del domini públic hidràulic i complisca el seu compromís de reposar els terrenys danyats per la dana.