Sanitat no es planteja ‘ara per ara’ evacuar cap població per perill d’infeccions per aigües estancades

MADRID, 7 (EUROPA PRESS)

La ministra de Sanitat, Mónica García, ha confirmat que, “ara per ara”, en cap moment han plantejat la possibilitat d’evacuar la població dels municipis més afectats per la DANA davant del risc d’un augment d’infeccions per patògens i vectors produïts per aigües estancades i aigües residuals.

“Esperem que la situació vaja millorant en la mesura en què cada vegada es vaja millorant la recollida d’estos residus. Estem en contacte amb les empreses de l’aigua i estem en contacte amb Miteco, amb el Ministeri de Transició Ecològica, per a veure quan i com es van resolent els problemes de depuradores i de retirada de residus”, ha afirmat la ministra en una entrevista en RNE arreplegada per Europa Press.

No obstant açò, ha recordat que “a dia de hui” no hi ha constància, “ni alerta”, de cap professional al terreny que hi ha informat que estiguen pujat d’una manera “considerablement o quantitativament important” el nombre de gastroenteritis o de pacients que amb determinats símptomes infecciosos.

Encara que, reconeix que cal “estar alerta i actuar tant prompte com es presenten els primers símptomes per a poder detectar al microorganisme i poder tractar adequadament a la població”.

Per tant, ha recomanat a veïns i voluntaris que si presenten febre persistent, vòmits intensos, diarrea, dificultat per a respirar, dolor abdominal fort, coloració groguenca en pell i mucoses, ferides infectades o deshidratació busquen atenció sanitària per a fer un diagnòstic precoç i tractar possibles infeccions.

Últimes notícies

El València Basket celebra la Lliga Femenina i posposa més comiats després de les eixides de Fiebich i Fam

El València Basket festeja el seu quart títol de la Lliga Femenina Endesa en el Roig Arena amb homenatges a Leo Fiebich i Awa Fam, mentres evita anunciar més acomiadades malgrat els contractes que finalitzen el 30 de juny.

L’afició taronja plena el Roig Arena per a celebrar la primera Lliga Femenina Endesa a casa

El València Basket festeja amb prop d'un miler d'aficionats en el Roig Arena la seua primera Lliga Femenina Endesa aconseguida en el pavelló, en un acte marcat pels comiats i els agraïments.

L’afició taronja plena el Roig Arena per a festejar la primera Lliga Femenina Endesa

El València Basket femení va compartir amb prop d'un miler d'aficionats la celebració de la seua primera Lliga Femenina Endesa en el Roig Arena, en un acte marcat pels comiats i la música.

Camps celebra els congressos territorials del PP malgrat el retard en la Comunitat Valenciana

Francisco Camps valora la convocatòria dels congressos territorials del PP encara que el de la Comunitat Valenciana es retarde fins a tardor, i reclama igualtat de condicions internes per a la seua candidatura al PPCV.

Burgos reivindica tots els títols del València Basket femení i evita jerarquies

Rubén Burgos es resistix a considerar més important l'últim títol de la Lliga Femenina Endesa i demana no normalitzar els èxits continuats del València Basket femení.

Detingut a Alacant el líder d’un clan vinculat a la Camorra i buscat per Europol

La Policia Nacional ha detingut a Alacant a Pietro Izzo, presumpte lider del clan Licciardi vinculat a la Camorra napolitana, reclamat per Itàlia per xantatge i extorsion.

Miguel Polo assenyala al Cecopi per la falta d’avisos en la dana de València

Miguel Polo, president de la Confederació Hidrogràfica del Xúquer, defén l'actuació de l'organisme durant la dana de València i responsabilitza al Cecopi per la lentitud en els avisos i la falta de planificació.

Jupol denuncia una brutal agressió a un policia nacional a València i reclama més protecció

Jupol denuncia una brutal agressió patida per un policia nacional a València i alerta de l'augment de la violència contra els agents, reclamant més protecció i reconeixement com a professió de risc.