Sanitat no es planteja ‘ara per ara’ evacuar cap població per perill d’infeccions per aigües estancades

MADRID, 7 (EUROPA PRESS)

La ministra de Sanitat, Mónica García, ha confirmat que, «ara per ara», en cap moment han plantejat la possibilitat d’evacuar la població dels municipis més afectats per la DANA davant del risc d’un augment d’infeccions per patògens i vectors produïts per aigües estancades i aigües residuals.

«Esperem que la situació vaja millorant en la mesura en què cada vegada es vaja millorant la recollida d’estos residus. Estem en contacte amb les empreses de l’aigua i estem en contacte amb Miteco, amb el Ministeri de Transició Ecològica, per a veure quan i com es van resolent els problemes de depuradores i de retirada de residus», ha afirmat la ministra en una entrevista en RNE arreplegada per Europa Press.

No obstant açò, ha recordat que «a dia de hui» no hi ha constància, «ni alerta», de cap professional al terreny que hi ha informat que estiguen pujat d’una manera «considerablement o quantitativament important» el nombre de gastroenteritis o de pacients que amb determinats símptomes infecciosos.

Encara que, reconeix que cal «estar alerta i actuar tant prompte com es presenten els primers símptomes per a poder detectar al microorganisme i poder tractar adequadament a la població».

Per tant, ha recomanat a veïns i voluntaris que si presenten febre persistent, vòmits intensos, diarrea, dificultat per a respirar, dolor abdominal fort, coloració groguenca en pell i mucoses, ferides infectades o deshidratació busquen atenció sanitària per a fer un diagnòstic precoç i tractar possibles infeccions.

Últimes notícies

El Villarreal s’afona davant el Lens i perd la final de la Como Cup

El Villarreal ha perdut 3-1 contra el Lens en la final de la Como Cup, després d’avançar-se prompte i dominar la primera part. Les expulsions i la falta d’encert han condemnat l’equip d’Iñigo Pérez en el tram final.

El Valencia tanca amb empat un amistós intens al camp del Stoke City

El Valencia ha empatat 1-1 al camp del Stoke City en un amistós exigent, amb gol de Danjuma i autogol de Monferrer. L’equip ha patit en la segona part però ha resistit l’empenta anglesa.

Les primeres tronades fortes de la vesprada deixen pedra gran a la Costera

Les primeres tronades de la vesprada han sigut breus però intenses i han deixat granís gran en municipis de la Costera, amb especial incidència a la zona del Caroig. Aemet manté l’alerta taronja per tempestes en el nord de Castelló i el sud de la província de València.

Una xiqueta de 13 anys mor en un accident a l’AP-7 en Benicàssim i provoca 6 km de cua

Una xiqueta de 13 anys ha mort en un accident entre un camió i una autocaravana a l’AP-7 a Benicàssim, que ha generat sis quilòmetres de retencions en direcció Barcelona. Altres dos ocupants han sigut traslladats a l’Hospital General de Castelló amb politraumatismes.

El juliol deixa 234 morts atribuïbles a la calor en la Comunitat Valenciana

El sistema MoMo ha estimat 2.036 morts atribuïbles a les altes temperatures en Espanya durant juliol, 234 d’elles en la Comunitat Valenciana. La quarta onada de calor ha sigut especialment letal, encara que les temperatures han començat a baixar.

Remuntada del Levante davant l’Albacete en el primer amistós sense Carlos Espí

El Levante ha capgirat un 0-1 inicial i ha vençut l’Albacete per 2-1 en el primer amistós després de la marxa de Carlos Espí, amb gols de Roger Brugué i Etta Eyong a Buñol.

Villa Amparo, l’antiga casa de Machado a Rocafort, iniciarà la seua renaixença cultural en un mes

La Generalitat iniciarà en un mes la rehabilitació integral de Villa Amparo, a Rocafort, antiga residència d’Antonio Machado, per a convertir-la en un espai cultural i museístic obert al públic.

Quatre detinguts per onze robatoris amb butró en empreses valencianes i de Conca

La Guàrdia Civil ha detingut quatre hòmens d’entre 23 i 39 anys, tots ells de nacionalitat romanesa, per onze robatoris amb butró en naus industrials de municipis de la Comunitat Valenciana i de la província de Conca.
FILMOTECA D'ESTIU