11.3 C
València
Dilluns, 15 desembre, 2025

Sanitat retira un lot d’Omeprazol del mercat

L’Omeprazol s’utilitza per a combatre la cremor d’estómac | Cedida

 

L’Agència Espanyola de Medicaments i Productes Sanitaris (AEMPS) ha tornat a actuar, esta volta a causa d’un dels medicaments més populars. L’organisme que depén del Ministeri de Sanitat, Consum i Benestar, ha ordenat la retirada d’un lot d’Omeprazol.

 

El lot que ha hagut de ser retirat ha sigut fabricat per la farmacèutica Smilax Laboratories Limited i més tard distribuït per Farma-Química Sud. La causa que ha provocat que s’haja ordenat la seua retirada és que s’hagen obtingut «resultats fora d’especificacions en l’assaig d’identitat», segons ha publicat el diari ‘Información’.

 

Demanen a les comunitats autònomes que facen el seguiment de la retirada

Segons l’alerta que ha fet l’AEMPS, el lot que estaria afectat és el 11072/10/42, amb data de caducitat 03/2021, d’Omeprazol Ph. Eur. Farma-Química Sud S.L. A més, l’Agència ha demanat a les comunitats autònomes que facen un seguiment de la retirada d’este lot.

 

L’Omeprazol és un inhibidor de la bomba de protons de la superfície de la cèl·lula parietal gàstrica. És un medicament que ajuda a disminuir l’àcid que es produïx en l’estómac i molt usat per persones amb tendència a la cremor. També és freqüent anomenar-lo popularment ‘el protector’, ja que es recepta junt amb altres medicaments per a protegir l’estomac dels efectes adversos d’altres pastilles.

 

Segona actuació de l’AEMPS en pocs dies

Ahir dijous, l’AEMPS també va fer pública la retirada d’un medicament que s’utilitza per al tractament del Parkinson. Concretament, dos comprimits de Ropinirol Cinfa 0,25 mil·ligrams recoberts amb la pel·lícula efg.

 

Els lots retirats i la seua data de caducitat són els següents: lot N002 amb la data de caducitat de 30 d’abril de 2020 i el N003 que també té la mateixa data de caducitat.

 

El principi actiu d’eixe fàrmac forma part d’un grup de medicaments denominats agonistes de dopamina. Estos actuen de la mateixa manera que un neurotransmissor que es troba en diferents parts del cervell.

 

Les persones amb la malaltia del Parkinson tenen baixos nivells de dopamina en algunes parts del cervell. El Ropinirol permet que disminuïsquen alguns dels efectes de la malaltia neurodegenerativa, com els tremolors.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Una dona i un menor, ferits en un accident en la CV-166 a Benassal

Una dona i un menor han resultat ferits després de l'eixida de via del vehicle en la CV-166 en direcció a Benassal. Van ser atesos per Samu i SVB i traslladats a un hospital.

Les pluges deixen 60 l/m² en quatre hores a Castelló sense incidències

La vesprada ha deixat 60 l/m² a la ciutat de Castelló i acumulats destacats en la zona, sense incidències. El balanç diari situa el màxim a la Font d'en Carròs amb 147,9 l/m².

Catorze municipis de València i Castelló suspenen les classes este dilluns per les pluges

La Conselleria d'Educació ha confirmat la suspensió de l'activitat lectiva este dilluns en 14 municipis de València i Castelló per l'alerta de pluges. La mesura afecta a 78.744 alumnes i prioritza la seguretat en desplaçaments i zones inundables.

Pluges persistents i d’intensitat moderada en el sud de Castelló i el nord de València

Les pluges continuen amb persistència i intensitat moderada en el sud de Castelló i el nord de València, amb tempestes encara en la mar. Persistixen avisos roig i taronja i risc de ruixats molt intensos en les pròximes hores

Emergències manté les alertes per pluges intenses i demana extremar la precaució

Es mantenen les alertes per pluges amb nivell roig en el litoral de València. Emergències demana evitar zones inundables.

Municipis de la zona zero de la dana suspenen les classes este dilluns per les pluges

Diversos municipis han decidit suspendre les classes este dilluns per les alertes de pluges. València ho farà parcialment i la UPV i la UV suspendran al matí.

Pluges persistents i d’intensitat moderada en el sud de Castelló i el nord de València

Aemet ha informat que continua plovent amb persistència i intensitat moderada en el sud de Castelló i el nord de València. Es mantenen avisos rojos i taronges i no es descarta que algunes tempestes marítimes aconseguisquen la costa amb ruixats molt intensos.

Rescat a Vila-real: bombers evacuen en embarcació a una parella bloquejada per la pluja

Dos dotacions i una unitat de comandament han acudit al carrer del Riu per a auxiliar a un home i una dona el vehicle de la qual havia quedat immobilitzat per l'aigua. El Consorci ha atés a més incidències a Borriol i Nules.