Sara García, candidata a astronauta de la ESA: ‘No ens podem perdre la mitat del talent del planeta’

VALÈNCIA, 21 (EUROPA PRESS)

La biòloga molecular i candidata a astronauta de l’Agència Espacial Europea (AQUEST) Sara García ha assegurat que, malgrat que les coses estan canviant respecte a la igualtat de gènere en la tecnologia i la investigació científica, es requerix de temps perquè els canvis «poden calar» i no siga una cosa «efímera».

«No ens podem perdre que allò que la mitat de la població, allò que la mitat del talent del planeta ha d’aportar», ha asseverat, i ha instat a animar a les xiquetes i als xiquets al fet que no es posen barreres. A més, considera important el com educar a les següents generacions perquè «tinguen claríssim que la tecnologia no és cosa d’homes» i que poden «perseguir allò que els motive».

Així ho ha exposat la candidata a astronauta en un diàleg en el marc de la jornada Ewoman, que se celebra a Las Naves de València, junt amb la ministra de Ciència, Innovació i Universitats, Diana Morant.

Durant la seua intervenció, la biòloga ha defensat que la igualtat «ha arribat per a quedar-se», encara que és necessari «arribar a la igualtat real». «I note dos actituds: no tenir exemples (de dones referents en ciència i tecnologia) o considerar-se igual de capaç que qualsevol persona».

«Quan veuen que hi ha exemples en la seua vida quotidiana que triomfen, que són felices, que aporten a la societat, que donen la seua perspectiva, elles es poden veure reflectides i sentir-se capaces», ha reivindicat, i ha posat l’accent que les xiquetes han de «perseguir allò que els motive». «I cometre errors no significa que no siguen capaços», ha recalcat.

Si escau, la candidata a astronauta ha explicat que la curiositat és el que li mou dia a dia en tot el que fa: «Sempre vaig ser una xiqueta molt inquieta, que volia saber de tot, que no volia posar-se límits, que volia ser lliure, lliure a més de provar tot tipus de coses, de no haver d’encasellar-se en alguna cosa. Molta gent diu això també pel monyo cridaner, però és una altra forma per a mi d’expressió, de creació. Provar el que m’agrada, que ningú em diga fins a on puc o no puc anar. Que ningú em pose estes barreres, i sent jo la primera».

També ha reconegut el suport de la seua família per a no posar-se «límits» i desenvolupar la seua curiositat, així com la sort de créixer en un país on se li ha permès». «Si no haguera sigut per les ajudes públiques, jo no hauria pogut estudiar», ha recalcat, ja que va ser la primera de la seua família a anar a la universitat.

«FER DEL MÓN UN LLOC MILLOR»

«Em vaig dedicar a la investigació perquè jo volia avançar en el coneixement, volia aprendre i volia que això servira per a fer del món un lloc millor», ha explicat, la qual cosa veu com una manera de «retornar a la societat» tot el que ha invertit en ella per a créixer com a professional en el camp de la investigació oncològica.

Per la seua banda, la ministra de Ciència ha cridat al fet que les dones puguen accedir en igualtat de condicions als treballs «més dignificantes»: «A les xiquetes cal donar-los i alimentar-los d’autoestima i que sàpien que este país va a lluitar perquè on vulguen arribar no hi haja cap sostre de cristall que li’l puguen impedir. Perquè para això estem nosaltres com a país, per a trencar-los».

Últimes notícies

El Valencia Basket debuta en l’Eurolliga femenina davant el campió Fenerbahce al Roig Arena

El Valencia Basket inicia este dimecres a casa la seua participació en l’Eurolliga femenina contra el Fenerbahce, vigent campió, amb un projecte renovat, baixes importants i el repte de trencar una ratxa de nou derrotes contra les turques.

Compromís negocia una candidatura valenciana oberta amb partits i entitats

Joan Baldoví assegura que Compromís està parlant amb Podem, Esquerra Unida i associacions per a tancar una candidatura valenciana oberta per al 29 de novembre, i es mostra partidari d’una llista conjunta amb el PSOE al Senat per a evitar una majoria de dretes.

Chakir i Luengo lideren l’elit espanyola al Marató València 2026

El Marató València Trinidad Alfonso Zurich 2026, que se celebra el 6 de desembre, reunirà els principals maratonians espanyols, amb Ibrahim Chakir i Laura Luengo com a grans referents i diversos debuts destacats en la distància.

Pérez Llorca reivindica més inversió per a la Comunitat Valenciana des d’Alacant

Juanfran Pérez Llorca ha destacat el potencial econòmic d’Alacant i ha exigit més inversió estatal per a la Comunitat Valenciana, que considera infrafinançada. El president ha llançat este missatge en l’obertura del VI Foro Económico Español d’Alacant, al Districte Digital.

Cullera es transforma en capital mundial de l’arròs amb quatre dies de festa gastronòmica

Cullera acollirà del 15 al 18 d’octubre la III Biennal Mundial de l’Arròs, amb més de 80 propostes de gastronomia, música, humor i oci per a tots els públics. Degustacions, tapes, concerts i activitats familiars convertiran la ciutat en un gran escenari amb l’arròs com a protagonista.

El PP critica que Bernabé encapçale la llista del PSOE per València el 29N

Fernando Pastor, síndic del PP en Les Corts, acusa el PSOE de desatendre València en triar Pilar Bernabé com a cap de llista per la província el 29N. Vox també qüestiona el moviment i augura que prompte es coneixeran les seues pròpies candidatures.

Pérez Llorca defensa que el PP busca els perfils més idonis per al 29-N

Juanfran Pérez Llorca assegura a Alacant que el PP està centrant les llistes del 29-N en persones idònies per a treballar per la Comunitat Valenciana i critica el repartiment de càrrecs en el PSOE.

Compromís alerta que l’exigència de 10 anys d’empadronament vulnera la norma europea

Compromís denuncia que la “prioritat nacional” de PP i Vox en ajudes a la vivenda, amb 10 anys d’empadronament exigits, contradiu el límit de 5 anys que marca el Tribunal de Justícia de la UE.