Sanitat proposa retardar la segona dosi de la vacuna de la Covid en menors de 80 anys

El Ministeri de Sanitat proposa endarrerir vuit setmanes la segona dosis de la vacuna contra la Covid-19 en persones menors de 80 anys, segons ha avançat aquest dilluns la Cadena SER. Aquesta serà una de les qüestions que es debatran en la reunió de la Comissió de Salut Pública que se celebrarà aquest dimarts. Si la proposa tira endavant, aquesta haurà de ser ratificada per la Comissió Interterritorial de Salut. L'objectiu d'endarrerir la segona dosi és que hi hagi més disponibilitat de vacunes per tal de poder immunitzar amb una primera dosi a més gent de manera més ràpida. 

 

[predef]catalunya-diari-625[/predef]

 

En aquest sentit, cal recordar que la Generalitat havia defensat aquest plantejament i ja ho havia demanat a Sanitat, la darrera vegada durant el Consell Interterritorial de Salut de la passada setmana. En aquesta trobada, la ministra de Sanitat, Carolina Darias, va recordar a la consellera de Salut, Alba Vergés, la importància de les segones dosis de les vacunes contra la Covid-19.

 

Així mateix, la ministra va demanar a la consellera Vergés un estudi impulsat per la Conselleria de Salut que situa en un 50% la protecció amb la primera dosi de Pfizer i en un 80% quan la pauta és completa, per tal d'estudiar en profunditat el tema. Llavors Darias, no va tancar la porta a aquesta opció, però tampoc es va mostrar obertament favorable.

 

Nou cop de timó a l'estratègia de vacunació

Segons ha explicat la Cadena SER, citant fonts autonòmiques, aquesta proposta ja es va posar sobre la taula en la reunió de la Comissió de Salut Pública celebrada la passada setmana, però finalment es va ajornar la decisió a l'espera de nous informes sobre la viabilitat de la mesura. En aquest sentit, si finalment s'aprova, el Ministeri de Sanitat i les comunitats autònomes realitzaran l'enèsim gir en el procés de vacunació.

 

Així, la proposta és retardar l'administració de la segona dosi de les vacunes de Pfizer i Moderna en persones menors de 80 anys. La segona punxada d'aquests vaccins s'injecten, ara com ara, 21 i 28 dies després de la primera, mentre que amb el nou plantejament, el temps entre dosis seria de 56 dies. Pel que fa als més grans de 80 anys, la segona immunització s'administrarà en el termini establert.

 

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Martínez Mus defén el treball amb taxis i VTC i remarca que la prioritat són els ciutadans

Vicente Martínez Mus subratlla que la Generalitat treballa amb taxis i VTC per a aprovar un decret llei de mobilitat centrat en les necessitats dels ciutadans, encara que veu impossible satisfer al cent per cent als dos sectors.

Pérez Llorca afronta a Les Corts una nova sessió de control amb crítiques de PSPV i Compromís i una pregunta de Vox sobre immigració

El president respondrà dimecres a qüestions sobre la seua gestió al capdavant de la Generalitat i sobre l’impacte econòmic de la immigració en els serveis públics

Les Arts estrena ‘Les filles de Bernarda’, una nova coproducció de dansa amb Taiat Dansa

Les Arts estrena el 17 d’abril ‘Les filles de Bernarda’, una proposta de dansa, música en viu i documental dins de Dansa València.

La Comunitat Valenciana lidera la compra d’habitatge per part d’estrangers no residents a Espanya

La Comunitat Valenciana va concentrar el 40 % de les compres d’habitatge de persones estrangeres no residents en el segon semestre de 2025.

L’incendi de Tibi evoluciona favorablement després de calcinar entre 8 i 10 hectàrees

Els bombers continuen treballant en l’incendi de Tibi, ja controlat, després de cremar entre 8 i 10 hectàrees al Maigmó.

El temps a la Comunitat Valenciana: pujen les temperatures i es manté l’oratge estable

La Comunitat Valenciana viurà dijous i divendres amb cel poc núvol i temperatures a l’alça, amb brumes al litoral i vent fluix.

Intervingut un patinet elèctric que arribava a quasi 90 km/h i conduït per un menor

La Policia Local de Castelló intervé un patinet elèctric que arribava a 89,9 km/h i tramita tres sancions al conductor menor d’edat.

La Audiència de València reobri la causa contra José María Ángel pel títol amb el què va promocionar com a funcionari

La Audiència de València revoca l’arxivament i ordena instruir la causa contra José María Ángel pel presumpte ús d’un títol fals.