Simat frega els 1.000 l/m² de pluja entre setembre i desembre

Les precipitacions registrades entre setembre i desembre han deixat a Simat de la Valldigna 977,4 litres per metre quadrat, un balanç que la situa com la localitat més plujosa de la xarxa en eixe període i confirma un final d’any molt humit en el litoral i prelitoral de València.

Segons les dades difoses per l’Associació Valenciana de Meteorologia (Avamet) en el seu compte de X, Simat encapçala el llistat de 50 estacions amb 977,4 l/m², seguida per Barx (924,8 l/m²) i Alzira-la Casella (922,1 l/m²). En l’altre extrem, Guadassuar ha arreplegat 636 l/m². Entre eixos valors, setze estacions han superat els 640 l/m², amb Sueca (698,6) i Oliva (695,2) fregant els 700.

El gruix d’observatoris s’ha mogut en franges altes: altres dèsset estacions han quedat entre els 700 i quasi 800 l/m², amb Benifairó de la Valldigna (797,5), Carcaixent (795,4) i Barxeta (795,2) molt prop d’eixe llindar. Entre 801 l/m² (Tavernes de la Valldigna) i 888,3 (Beniflà) s’ha situat una desena de punts. En la part més alta del ránking, a més de Simat, destaquen Barx-la Visteta (904,1 l/m²), Alzira-la Casella (922,1 l/m²) i Barx (924,8 l/m²).

València viu un tram excepcionalment humit

Avamet ha assenyalat que, si s’analitza el període del 28 de setembre al 31 de desembre, a la ciutat de València han caigut aproximadament 420 l/m², mancant la dada exacta, i que, si s’extrapola este tram a la resta d’anys, ‘seria este el període mes humit des de 1989, amb una diferència escassa’.

El repartiment de xifres molt elevades al mig centenar d’estacions i la seua concentració en comarques com la Safor, la Valldigna i la Ribera apunten a pluges recurrents durant la tardor i l’arrancada de l’hivern. Este patró ha afavorit una recàrrega hídrica general del territori i ha deixat episodis d’embassada local, amb contrastos entre zones però un balanç final clarament per damunt de l’habitual per a estes dates.

Últimes notícies

Chelva i Utiel freguen els 40 graus en una nova jornada de calor extrema

Les màximes han arribat hui fins als 39,8 graus en municipis de linterior de la província de València, en una jornada amb avís taronja dAemet per calor extrema. Ademuz ha tornat a batre el seu rècord de temperatura més alta en un mes de setembre.

Els col·lectius valencianistes criden a buidar Mestalla fins al minut 19 contra Lim

Diversos col·lectius d’aficionats del València CF han demanat que els abonats no entren a Mestalla davant del Barcelona fins al minut 19, en una nova protesta contra la gestió de Peter Lim i Meriton.

El nou finançament autonòmic tira avant amb el suport de Catalunya i Canàries

El Consell de Política Fiscal i Financera ha aprovat la proposta de reforma del finançament autonòmic de Hisenda amb el suport de Catalunya i Canàries, que preveu 20.975 milions d’euros addicionals per a les comunitats autònomes en 2027.

La companyia valenciana La Hongaresa celebra 30 anys amb l’estrena de ‘Coro’ a Buenos Aires

La Hongaresa, companyia de teatre de Puerto de Sagunto, complix 30 anys d’escenari i ho celebra a Buenos Aires amb l’estrena absoluta de ‘Coro’, després d’una intensa residència artística amb tres muntatges en cartell.

El PP exige que l’alcalde de Villena explique en Les Corts el robatori del tresor del museu

El PP ha sol·licitat que l’alcalde de Villena comparega en la comissió d’Educació i Cultura de Les Corts per detallar el robatori del tresor del MUVI i les mesures de seguretat del museu.

El Vila-real busca la primera victòria en La Ceràmica davant un Deportivo invicte

El Vila-real juga este dissabte el primer partit en La Ceràmica contra un Deportivo invicte i recent ascendit, amb la baixa sensible de Juan Foyth i el dubte de diversos titulars en tots dos equips.

TJ Shorts es presenta com a nou líder del vestidor del Valencia Basket

El base nord-americà amb passaport de Macedònia del Nord TJ Shorts s’ha presentat amb el Valencia Basket amb l’objectiu de liderar el projecte ‘taronja’ i reforçar la química del vestidor des del primer dia.

La jutgessa de la DANA nega una investigació prospectiva sobre Mazón

La jutgessa de Catarroja que instruïx la causa per la gestió de la DANA ha rebutjat que existisca una investigació prospectiva sobre Carlos Mazón, recordant que és una persona aforada com a diputat autonòmic.