Alacant ofereix dos beques per a estudiar el Màster d’Arrossos i Alta Cuina Mediterrània

 

L’Ajuntament d’Alacant ofereix dos beques de formació per un total de 4.000 € per a poder estudiar el Màster d’Arrossos i Alta Cuina Mediterrània, així ho ha donat a conéixer la regidoria de Comerç i Hostaleria, Lidia López, iniciativa duta a terme a través d’un conveni de col·laboració amb la Universitat d’Alacant.

Com ha explicat la regidora Lidia López convocant estes dos beques el que es pretén és “secundar i reconéixer a través de l’Ajuntament el talent dels nous cuiners i l’excel·lència acadèmica, oferint formació especialitzada i beques que motiven als emprenedors i xefs alacantins de futur, perquè puguen aprendre de la mà dels millors i més reconeguts mestres arrossers i nasca una nova pedrera de professionals”.

Les persones que vulguen participar en el procés selectiu per a poder optar a aconseguir estes dos beques, de 2.000 € cadascuna, hauran d’estar empadronades a la ciutat d’Alacant, tindre un títol d’educació superior, o estar cursant este títol d’educació superior i que li queden menys de 18 crèdits per a la seua obtenció.

Des de la regidoria de Comerç i Hostaleria aconsegueixen mitjançant la formació i amb esta aliança amb la Universitat d’Alacant, aconseguir el màxim reconeixement per a l’oferta gastronòmica de la ciutat i al seu torn generar coneixement, apostant per professionals amb inquietuds i interés en la investigació gastronòmica que revertisca en la qualitat de la gastronomia local i en la marca que ha creat l’Ajuntament amb Alacant Ciutat de l’Arròs.

L’edil de Comerç i Hostaleria ha animat a optar a estes beques, i al seu torn ha posat en valor la iniciativa amb la qual “es fa costat també al sector de l’hostaleria, el qual és un motor de l’activitat econòmica creador d’ocupació i essencial atractiu per a Alacant com a destinació turística”.

Els alumnes del Màster d’Arrossos i Alta Cuina Mediterrània Aplicada podran aprendre amb els millors cuiners de la província d’Alacant.

El curs formatiu s’inicia el mes d’octubre, els dilluns i dimarts, de manera en línia i semipresencial, i les classes són impartides al campus de la Universitat d’Alacant i en el CdT Marina Alta de Dénia i en l’Institut de Tecnologies Turístiques Inva.tur de Benidorm, i aconsegueixen amb el Màster un títol universitari amb una gran demanda de formació.

L’alumnat podrà aplicar les noves tècniques d’alta cuina dels arrossos, i aprendrà a desenvolupar noves habilitats creatives, així com les diferents metodologies de treball amb les quals aconseguir un alt nivell d’excel·lència tècnica i els coneixements necessaris per a dur a terme una carrera professional destacada que els permetrà innovar des de la tradició.

El programa especialitzat, títol propi de la Universitat d’Alacant, ja té obert el seu període de preinscripció, les places són limitades per a garantir una formació personalitzada amb pràctiques, i es pot obtindre informació a través del mail master.dietamed@ua.es, en el telèfon 610 48 89 91, i en https:// masterarrocesyaltacocina.ua.es

Últimes notícies

Policia i Guàrdia Civil reforcen amb les autonomies la seguretat als museus per l’onada de robatoris

Policia Nacional i Guàrdia Civil han compartit amb les comunitats autònomes informació clau per reforçar la seguretat als museus després de tres robatoris recents, un d’ells al Museu de Villena. La Generalitat critica que el Ministeri de Cultura no haja presentat encara un pla de treball concret.

Desmantellen a Figueres un gran arsenal d’armes amb enviaments des de la Comunitat Valenciana

La Policia Nacional ha intervingut 644 armes en un traster de Figueres que funcionava com a taller clandestí, amb enviaments continuats des de la Comunitat Valenciana. L’operació, encara oberta, ha acabat de moment amb set detinguts i la confiscació de prop de 400 armes detonadores i milers de cartutxos.

Capturats més de 5.300 porcs senglars en el pla de xoc contra la sobrepoblació

El pla de xoc de la Generalitat contra la sobrepoblació de porcs senglars ha permés capturar 5.337 exemplars a la Comunitat Valenciana, amb especial incidència a la província de València. El dispositiu combina batudes amb caçadors, gàbies de trampeig i ajudes econòmiques als participants.

Un estudi situa les primeres vinyes de la península fa 3.000 anys al Mediterrani oriental

Una investigació internacional liderada per la Universitat de València conclou que les primeres vides cultivades de la península ibèrica arribaren fa uns 3.000 anys del Mediterrani oriental i que el seu llinatge encara és present en varietats actuals com la passa valenciana.

Mor als 81 anys Artur Heras, referent de l’art contemporani valencià

L’artista Artur Heras, figura clau del nou realisme i el pop art valencià, ha mort als 81 anys. Xàtiva iniciarà els tràmits per a nomenar-lo fill predilecte.

Levante i Elx disparen el seu límit de gasto; Vila-real i València es mantenen

Levante i Elx han multiplicat el seu límit de cost de plantilla per a esta temporada, mentres Vila-real i València es mantenen en valors similars als del curs passat, segons les xifres fetes públiques per LaLiga.

La Conselleria de Cultura reclama al Ministeri un pla urgent contra els robatoris en museus

Educació, Cultura i Universitats ha tornat a exigir al Ministeri de Cultura un pla coordinat i una fulla de ruta per a reforçar la seguretat als museus després dels últims robatoris registrats a Espanya.

Extingit l’incendi forestal de Polop dos dies després de declarar-se

El Consorci Provincial de Bombers d’Alacant ha donat per extingit l’incendi forestal declarat dimarts en la partida de Bacorero, a Polop de la Marina, després de dos dies de treball intensiu. El foc ha afectat unes 36 hectàrees de terreny rural muntanyós.