11.3 C
València
Dilluns, 2 febrer, 2026

Alfafar impulsa un nou curs per a l’ocupabilitat juvenil

L’Ajuntament d’Alfafar, a través de la seua Agència de Desenvolupament Local (ADL), la Mancomunitat de l’Horta Sud i l’Acord Territorial per l’Ocupació de l’Horta Sud, impulsen el curs “Eres competent i ho saps?”, en matèria de competències i eines per a l’ocupabilitat juvenil.

El curs, que està dirigit a joves d’entre 16 i 30, consta de 25 hores acreditades per la Mancomunitat. Aquesta formació gratuïta, de la qual es beneficiaran 35 persones d’Alfafar, es realitza en línia.

En la formació, les persones participants augmentaran les seues competències i nocions en orientació laboral, aprendran a elaborar un curriculum vitae actual i atractiu i a realitzar cerques més efectives de treball, entre altres. Per a això comptaran amb el suport i acompanyament de les tècniques de Joventut en l’Espai Jove i també podran utilitzar l’espai municipal.

A Alfafar s’han rebut un total de 35 inscripcions: 23 per a població oberta i 12 per a joves que cursen el Programa Joves i Oportunitats (JOOP), de l’Institut Valencià de la Joventut (IVAJ) en l’Espai Jove del Centre d’Informació Juvenil (CIJ).

“Eres competent i ho saps?” s’emmarca dins del programa “Jove Oportunitat” de l’VAJ que s’està desenvolupant a Sedaví, Alfafar, Massanassa, Benetússer, Catarroja, Albal, Silla i Picassent.  Aquest programa d’inserció sociolaboral pretén motivar i orientar a la joventut i aconseguir que obtinguen una formació professional reforçant la seua motivació i autoestima per a ajudar-los en el seu projecte de vida.
L’Ajuntament d’Alfafar, amb aquesta formació, reforça la seua resposta a les demandes de la població juvenil per a millorar la seua ocupabilitat i primer contacte amb el món laboral, d’acord amb les inquietuds recollides en el Pla de Joventut municipal.

Últimes notícies

Pérez Llorca demana declarar zona catastròfica després del temporal Harry i exigix competències de litoral

El Consell ha sol·licitat al Govern la declaració de zona catastròfica pels danys del temporal Harry i ha urgit a transferir a la Generalitat la gestió del litoral.

El Govern veu inacceptable que Feijóo carregue contra la gestió estatal de la DANA

El Ministeri per a la Transició Ecològica ha defés que Aemet i la Confederació Hidrogràfica del Xúquer van emetre avisos clars i disponibles durant la DANA. La rèplica arriba després de la intervenció de Feijóo en la comissió que investiga la tragèdia del 29 d'octubre de 2024.

Torres crida a combatre l’insult i la degradació democràtica

El ministre de Política Territorial ha retret al PP l'insult d'una regidora en un míting del PSOE i ha demanat frenar la degradació democràtica amb diàleg. També ha alertat de la polarització i ha defés respondre al crit amb arguments.

Feijóo condemna els insults d’una edil del PP a Pedro Sánchez

El líder del PP ha afirmat que, per descomptat, reprova les paraules d'una regidora que va insultar a Sánchez en un míting del PSOE a Terol. Després de comparéixer en la comissió de la DANA, ha defés les seues respostes i ha criticat a ERC i Bildu.

La propietària de la guarderia d’Algemesí queda en llibertat amb mesures per presumpte maltractament a menors

La propietària, de 55 anys, va ser detinguda i ha quedat en llibertat provisional amb prohibició d'acostar-se als menors, acudir al centre i treballar amb xiquets. La causa està oberta per presumptes maltractaments habituals i vexacions injustes.

Feijóo i Rufián xoquen per la DANA entre insults i acusacions de mentir

La comissió d'investigació de la DANA en el Congrés ha viscut un enfrontament entre Feijóo i Rufián, amb encreuaments de retrets, desqualificacions i acusacions de mentir. El xoc ha elevat la tensió i ha desplaçat el debat de fons sobre la gestió de la DANA.

Arranquen les obres del primer centre de dades de València amb 60 milions i 100 ocupacions directes

NxN Data Centers ha iniciat les obres del primer centre de dades de València en Vara de Quart, amb una inversió de 60 milions. L'obertura s'ha previst per al primer semestre de 2027 i el projecte ha anunciat 100 ocupacions directes i uns 500 indirectes.

Pérez Llorca ha defés que el PP és l’únic que ha assumit responsabilitats per la dana

El president ha subratllat que el temporal va posar a prova a totes les administracions i ha reivindicat que el PP ha demanat perdó i assumit errors. També ha demanat no polititzar l'accident de tren a Còrdova.