Alfafar impulsa activitats per a la prevenció de conductes addictives en els centres escolars

 

L’Ajuntament d’Alfafar, a través de la Unitat de Prevenció Comunitària en Conductes Addictives (UPCCA) dependent de la regidoria de Benestar Social, està desenvolupant diferents programes i activitats de prevenció en drogodependències orientades a l’àmbit educatiu d’Alfafar, amb l’objectiu de reforçar la labor preventiva que ja realitzen els propis centres.

En les pròximes setmanes, en coordinació amb els equips directius i d’orientació dels centres educatius d’Infantil i Primària, es facilitaran els materials preventius “Contes per a conversar” i “Brúixola” amb l’objectiu que el professorat del cicle d’infantil i primària els treballe amb l’alumnat dels nivells anteriorment esmentats.

De la mateixa manera, pel que fa al cicle de Secundària, Formació Professional Bàsica i el grup PAC, ja s’han posat en marxa per part de la UPCCA altres accions preventives amb l’alumnat, entre les quals es troben, la prevenció d’addiccions tòxiques.

En aquest moment s’està amb grups de risc (FPB i PAC) el programa de prevenció “Pansa la Vida” que consisteix en un document audiovisual amb el qual es pretén fomentar la reflexió i el debat entorn d’imatges, seqüències i diàlegs que reflecteixen la percepció que els joves tenen del consum de drogues en general i dels suposats efectes positius d’aqueix consum en particular.

En el cicle de Secundària es duran a terme diferents accions i programes, entre els quals es troben el programa “Unplugged”, dirigit a l’alumnat de 1r d’ESO de l’IES 25 d’Abril, Col·legi María Inmaculada i del CC Vamar.

A través de les 4 sessions d’aquest, repartides durant tot el curs escolar, es pretén treballar la prevenció de drogodependències basant-nos en les “10 Habilitats per a la Vida”, com són l’autoconeixement, pensament crític, presa de decisions, maneig d’emocions i sentiments, i empatia, entre altres., així com facilitar als adolescents d’informació real i científica sobre tabac, alcohol i cànnabis.

Per a l’alumnat de 2n d’ESO es treballarà a través del programa PREVTEC les problemàtiques relacionades amb l’addicció a les Tics.

I amb l’alumnat de 3r i 4t d’ESO es treballarà el programa preventiu “Reprenguem”, estratègia de comunicació educativa que busca promoure el benestar adolescent mitjançant l’entrenament en habilitats per a la vida i l’educació en valors donant resposta a un model d’educació en habilitats per a la vida que capacita a les persones per a afrontar de manera positiva els reptes de l’entorn”.

Últimes notícies

Empat de l’Almería a Castàlia i l’eliminatòria es decidirà als Jocs del Mediterrani

Castelló i Almería empaten 1-1 a Castàlia en l’anada de la primera eliminatòria de la promoció a Primera Divisió, en un partit on els albinegres disposen de les millors ocasions.

El Barça s’imposa al Nava sense patir i jugarà una nova final de Copa del Rei

El Barça derrota el Viveros Herol Nava per 27-38 en la semifinal d’Alacant, defensa el títol de Copa del Rei i arriba a la final sense necessitat de mostrar la seua millor versió.

El Bidasoa Irún passa per damunt del Bada Huesca i torna a una final de Copa 30 anys després

El Bidasoa Irún goleja el Bada Huesca per 30-37 en la semifinal de la Copa del Rei a Alacant, torna a una final 30 anys després i es garantix plaça europea per a la pròxima temporada.

El Bidasoa Irún atropella el Bada Huesca i torna a una final de Copa 30 anys després

El Bidasoa Irún goleja el Bada Huesca per 30-37 en la semifinal de la Copa del Rei a Alacant, torna a una final 30 anys després i s’assegura plaça europea per a la pròxima temporada.

Centenars de persones ixen al carrer a València contra el negoci de la vivenda

Centenars de persones es manifesten este dissabte pel centre de València per a denunciar l especulació immobiliària, el model turístic descontrolat i la pèrdua d identitat dels barris, i per a reclamar vivenda digna i lloguers assequibles.

El Barça atropella el Nava a Alacant (27-38) i es planta en una nova final de Copa

El Barça guanya amb autoritat el Viveros Herol Nava per 27-38 en la semifinal de la Copa del Rei d’handbol a Alacant i es classifica per a una nova final, en un partit que va dominar sense necessitat d’exhibir la seua millor versió.

Es cancel·la el Festival de Les Arts de València després de les queixes pel so

El Festival de Les Arts no continua este dissabte a la Ciutat de les Arts i les Ciències de València després de les nombroses queixes per falta de so i de la negativa de l'Ajuntament i la direcció del recinte a permetre l'obertura. L'organització anuncia devolucions i lamenta no haver pogut tindre una reunió amb l'Alcaldia per buscar alternatives.

El Nou Mestalla completa l’anell de compressió i els 50 pilars de la coberta

L’estadi Nou Mestalla ja ha instal·lat l’anell de compressió i els 50 pilars d’acer que sostindran la gran coberta, un pas clau de cara a la seua inauguració prevista per a l’estiu de 2027.