Alfafar impulsa activitats per a la prevenció de conductes addictives en els centres escolars

 

L’Ajuntament d’Alfafar, a través de la Unitat de Prevenció Comunitària en Conductes Addictives (UPCCA) dependent de la regidoria de Benestar Social, està desenvolupant diferents programes i activitats de prevenció en drogodependències orientades a l’àmbit educatiu d’Alfafar, amb l’objectiu de reforçar la labor preventiva que ja realitzen els propis centres.

En les pròximes setmanes, en coordinació amb els equips directius i d’orientació dels centres educatius d’Infantil i Primària, es facilitaran els materials preventius “Contes per a conversar” i “Brúixola” amb l’objectiu que el professorat del cicle d’infantil i primària els treballe amb l’alumnat dels nivells anteriorment esmentats.

De la mateixa manera, pel que fa al cicle de Secundària, Formació Professional Bàsica i el grup PAC, ja s’han posat en marxa per part de la UPCCA altres accions preventives amb l’alumnat, entre les quals es troben, la prevenció d’addiccions tòxiques.

En aquest moment s’està amb grups de risc (FPB i PAC) el programa de prevenció “Pansa la Vida” que consisteix en un document audiovisual amb el qual es pretén fomentar la reflexió i el debat entorn d’imatges, seqüències i diàlegs que reflecteixen la percepció que els joves tenen del consum de drogues en general i dels suposats efectes positius d’aqueix consum en particular.

En el cicle de Secundària es duran a terme diferents accions i programes, entre els quals es troben el programa “Unplugged”, dirigit a l’alumnat de 1r d’ESO de l’IES 25 d’Abril, Col·legi María Inmaculada i del CC Vamar.

A través de les 4 sessions d’aquest, repartides durant tot el curs escolar, es pretén treballar la prevenció de drogodependències basant-nos en les “10 Habilitats per a la Vida”, com són l’autoconeixement, pensament crític, presa de decisions, maneig d’emocions i sentiments, i empatia, entre altres., així com facilitar als adolescents d’informació real i científica sobre tabac, alcohol i cànnabis.

Per a l’alumnat de 2n d’ESO es treballarà a través del programa PREVTEC les problemàtiques relacionades amb l’addicció a les Tics.

I amb l’alumnat de 3r i 4t d’ESO es treballarà el programa preventiu “Reprenguem”, estratègia de comunicació educativa que busca promoure el benestar adolescent mitjançant l’entrenament en habilitats per a la vida i l’educació en valors donant resposta a un model d’educació en habilitats per a la vida que capacita a les persones per a afrontar de manera positiva els reptes de l’entorn”.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Guido Rodríguez estrena el seu compte i avança al València al descans davant el Celta

Guido Rodríguez va marcar en el minut 12 el seu primer gol amb el València i deixa a l'equip per davant del Celta al descans, malgrat la major possessió visitant.

Motxilles, documentació i carteres lideren els objectes perduts en el TRAM d’Alacant en 2025

El TRAM d'Alacant va registrar en 2025 un total de 2.439 objectes perduts, amb motxilles, documentació i carteres com a articles més oblidats pels usuaris.

Un jove detingut i dos ferits greus en una baralla de matinada en una discoteca de Gandia

Un jove de 20 anys ha sigut detingut després d'una violenta baralla en una discoteca de la platja de Gandia que s'ha saldat amb dos ferits, un d'ells operat d'urgència per ferides en el coll.

Girona busca allunyar-se del descens davant un Vila-real que frega la Champions

Girona i Vila-real es mesuren en Montilivi amb objectius molt distints: els locals volen fugir del descens i somiar amb Europa, i els visitants afermar la plaça de Champions.

Retencions en l’A-3 cap a Madrid i boira densa en la V-21 compliquen el retorn de Setmana Santa

Les primeres retencions importants es registren en l'A-3 en sentit Madrid, amb cues que aconseguixen els dotze quilòmetres, mentres un banc de boira en la V-21 ha dificultat la visibilitat durant diverses hores.

Localitzen en internet un manuscrit del segle XVII desaparegut de l’Arxiu de la Seda de València

La Policia de la Generalitat ha localitzat en internet un manuscrit del segle XVII del Gremi de Velluters, desaparegut de l'Arxiu del Col·legi de l'Art Major de la Seda de València a inicis del segle XX i lloc a la venda per 71.900 euros.

Marcelino apel·la a la millor versió del Vila-real per a afermar la tercera plaça a Girona

Marcelino García Toral insistix que el Vila-real ha d'oferir la seua millor versió en el camp del Girona per a fer un pas clau en la lluita per la tercera plaça i la classificació a la Champions.

El Consell eleva un 22% les ajudes a la innovació fins a 59 milions d’euros

El Consell incrementa un 22% el pressupost d'ajudes del Ivace+i Innovació fins a 59 milions, amb menys tràmits i major impacte exigit en les empreses.