Alfafar impulsa activitats per a la prevenció de conductes addictives en els centres escolars

 

L’Ajuntament d’Alfafar, a través de la Unitat de Prevenció Comunitària en Conductes Addictives (UPCCA) dependent de la regidoria de Benestar Social, està desenvolupant diferents programes i activitats de prevenció en drogodependències orientades a l’àmbit educatiu d’Alfafar, amb l’objectiu de reforçar la labor preventiva que ja realitzen els propis centres.

En les pròximes setmanes, en coordinació amb els equips directius i d’orientació dels centres educatius d’Infantil i Primària, es facilitaran els materials preventius “Contes per a conversar” i “Brúixola” amb l’objectiu que el professorat del cicle d’infantil i primària els treballe amb l’alumnat dels nivells anteriorment esmentats.

De la mateixa manera, pel que fa al cicle de Secundària, Formació Professional Bàsica i el grup PAC, ja s’han posat en marxa per part de la UPCCA altres accions preventives amb l’alumnat, entre les quals es troben, la prevenció d’addiccions tòxiques.

En aquest moment s’està amb grups de risc (FPB i PAC) el programa de prevenció “Pansa la Vida” que consisteix en un document audiovisual amb el qual es pretén fomentar la reflexió i el debat entorn d’imatges, seqüències i diàlegs que reflecteixen la percepció que els joves tenen del consum de drogues en general i dels suposats efectes positius d’aqueix consum en particular.

En el cicle de Secundària es duran a terme diferents accions i programes, entre els quals es troben el programa “Unplugged”, dirigit a l’alumnat de 1r d’ESO de l’IES 25 d’Abril, Col·legi María Inmaculada i del CC Vamar.

A través de les 4 sessions d’aquest, repartides durant tot el curs escolar, es pretén treballar la prevenció de drogodependències basant-nos en les “10 Habilitats per a la Vida”, com són l’autoconeixement, pensament crític, presa de decisions, maneig d’emocions i sentiments, i empatia, entre altres., així com facilitar als adolescents d’informació real i científica sobre tabac, alcohol i cànnabis.

Per a l’alumnat de 2n d’ESO es treballarà a través del programa PREVTEC les problemàtiques relacionades amb l’addicció a les Tics.

I amb l’alumnat de 3r i 4t d’ESO es treballarà el programa preventiu “Reprenguem”, estratègia de comunicació educativa que busca promoure el benestar adolescent mitjançant l’entrenament en habilitats per a la vida i l’educació en valors donant resposta a un model d’educació en habilitats per a la vida que capacita a les persones per a afrontar de manera positiva els reptes de l’entorn”.

Últimes notícies

Detingut a Alacant el líder d’un clan vinculat a la Camorra i buscat per Europol

La Policia Nacional ha detingut a Alacant a Pietro Izzo, presumpte lider del clan Licciardi vinculat a la Camorra napolitana, reclamat per Itàlia per xantatge i extorsion.

Miguel Polo assenyala al Cecopi per la falta d’avisos en la dana de València

Miguel Polo, president de la Confederació Hidrogràfica del Xúquer, defén l'actuació de l'organisme durant la dana de València i responsabilitza al Cecopi per la lentitud en els avisos i la falta de planificació.

Jupol denuncia una brutal agressió a un policia nacional a València i reclama més protecció

Jupol denuncia una brutal agressió patida per un policia nacional a València i alerta de l'augment de la violència contra els agents, reclamant més protecció i reconeixement com a professió de risc.

Educació proposa pujar 120 euros el salari als docents valencians en 2027

La Conselleria d'Educació planteja als sindicats una pujada salarial de 120 euros en el complement específic autonòmic per a 2027 i manté una proposta de ràtios similar a l'anterior, amb ajustos en infantil i en les substitucions en Primària.

Baleària culmina la presa de control dels actius d’Armes Trasmediterránea a Canàries

Baleària assumix el control de les rutes d'Armes Trasmediterránea a Canàries i connexions amb la Península, amb més de 50 vaixells, 4.500 empleats i un pla inversor de 45 milions.

Nou ferits i llargues retencions per l’incendi d’un cotxe en l’AP-7 a la Vila Joiosa

El xoc entre quatre vehicles en l'AP-7 a l'altura de la Vila Joiosa va provocar l'incendi d'un cotxe, va deixar nou ferits amb contusions i esquinços cervicals i va causar importants retencions.

Educació i sindicats es tornen a asseure en plena segona setmana de vaga indefinida docent

Educació i els sindicats docents reprenen la negociació en la Comunitat Valenciana en la segona setmana de vaga indefinida, amb el salari, les plantilles i les infraestructures com a punts centrals del conflicte.

PP i Vox imposen en Les Corts el seu dictamen sobre la dana entre dures crítiques de l’oposició

PP i Vox acorden en Les Corts un dictamen de 126 pàgines sobre la dana de 2024 que responsabilitza a l'Estat i a la Generalitat, mentres l'oposició el qualifica d'ignomínia i el compara amb l'informe del metre de 2006.