L’amenaça a Felip VI de qui va descobrir l’escàndol de son pare

El rei Felip i Letícia en la cerimònia d'inici de lesgislatura al Congrés el 3 de febrer de 2020

Podrien eixir noves informacions que perjudicarien al Rei Felip | GTRES

 

Fa uns dies eixia a la llum una notícia que es convertia ràpidament en un vertader escàndol: el rei emèrit Joan Carles I havia rebut com a ‘regal’ d’Aràbia Saudita un total de 100 milions d’euros que hauria portat a un compte de Suïssa. Este compte pertanyia a una fundació que havia creat, ‘Lucum’, i que venia a establir que el segon beneficiari de la mateixa era el seu fill, Felip VI. 

 

La publicació d’esta informació en el mitjà ‘Telegraph’, va portar, entre altres coses, a què l’actual monarca no dubtara en emetre un comunicat a on donava a conéixer que renunciava a l’herència de son pare i que li retirava la seua assignació anual, que està contemplada en els Pressupostos Generals de l’Estat. 

 

Este mencionat escàndol va saltar a la llum gràcies a la faena incansable d’un periodista ‘freelance’, James Badcock, que ha dedicat molt de temps a reunir les dades necessàries per a demostrar tot el que havia fet Joan Carles. Un periodista a qui, com ha explicat a mitjans com ‘Vanitatis’, «sempre m’ha interessat este tema, sobretot, a partir del contratemps de Botsuana. Em cridava molt l’atenció la desconnexió que existia entre tots els rumors que circulaven sobre la fortuna del rei Joan Carles i el que s’havia posat negre sobre blanc, que és molt poc». 

 

Intranquil·litat per a Felip VI

L’actual monarca s’ha de trobar intranquil, ja que Badcock ha deixat caure que el seu treball en matèria reial no es quedarà ací. En este sentit, ha manifestat que «ara mateix físicament no tinc més informació, però ja hi estic treballant. Hi haurà més».

 

En esta línia, ha afegit que «hi ha dos línies d’investigació ara mateixa. Una seria avançar-se a l»època daurada’ del rei emèrit (…). L’altra és vore si aguanta la versió que ha donat Felip VI sobre que només va saber sobre la ‘Fundació Lucum’ fa un any». És més, ha recalcat: «Segurament hi ha més fons i més diners de la fortuna de Joan Carles I per allà. Ja vorem si hi ha més connexions i l’actual Rei no sabia més del que diu».

Últimes notícies

La pluja permet estabilitzar l’incendi forestal de Tuéjar després de cremar 835 hectàrees

L’incendi forestal declarat dimarts a Tuéjar s’ha donat per estabilitzat gràcies a les fortes pluges de la vesprada, després de calcinar 835 hectàrees i amb evacuats que podran tornar a casa prompte.

Com la nutrició de precisió vol acabar arribant al plat del consumidor

Especialistes i empreses han analitzat a València com aconseguir que la nutrició de precisió i la innovació alimentària arriben realment al plat del consumidor, amb l’ajuda de formació, regulació i dades.

Les sales de cinema valencianes poden perdre més d’un milió en ajudes per un canvi de criteri estatal

Les sales de cinema de la Comunitat Valenciana es juguen 1,07 milions d’euros en ajudes després d’un canvi de criteri del Govern central, i el Consell ha anunciat recursos jurídics i una estratègia conjunta amb altres autonomies per a defensar la continuïtat de la finançació.

La valenciana Laura Pérez s’endinsa en la memòria infantil amb la novel·la gràfica ‘El iglú’

La il·lustradora valenciana Laura Pérez, Premi Eisner 2026, presenta 'El iglú', una novel·la gràfica gairebé muda sobre infància, records i desarrelament, creada amb el guionista Guillermo Corral van Damme i ambientada a la ciutat suïssa de La Chaux-de-Fonds.

Rescaten un home en caure per un barranc de 30 metres a l’Alqueria d’Asnar

Un helicòpter del Consorci Provincial de Bombers d’Alacant ha rescatat un home que ha caigut per un barranc d’uns 30 metres a l’Alqueria d’Asnar i l’ha traslladat a l’Hospital d’Alcoi.

Investiguen l’origen humà de l’incendi forestal de Tuéjar, encara actiu

L’incendi forestal declarat a Tuéjar continua actiu però amb evolució favorable i s’han descartat causes naturals en el seu origen, després de calcinar 835 hectàrees del paratge, part de la reserva de la Biosfera de l’Alt Túria.

Així serà el desembassament preventiu a la presa de Buseo i com pot afectar els pobles riu avall

La Generalitat ha informat els ajuntaments situats riu avall de la presa de Buseo d’un desembassament preventiu de cabal i els demana reforçar la vigilància i avisar la població en zones pròximes al riu.

AVE defensa que la campanya de suport a Ceuta és seua i d’adhesió voluntària

L’Associació Valenciana d’Empresaris assegura que la campanya ‘Todos somos caballas’ és una iniciativa pròpia, de caràcter social i amb participació voluntària dels clubs, després de la polèmica pels gestos d’alguns futbolistes i les crítiques a Ez Abde al Marroc.