L’amenaça a Felip VI de qui va descobrir l’escàndol de son pare

El rei Felip i Letícia en la cerimònia d'inici de lesgislatura al Congrés el 3 de febrer de 2020

Podrien eixir noves informacions que perjudicarien al Rei Felip | GTRES

 

Fa uns dies eixia a la llum una notícia que es convertia ràpidament en un vertader escàndol: el rei emèrit Joan Carles I havia rebut com a ‘regal’ d’Aràbia Saudita un total de 100 milions d’euros que hauria portat a un compte de Suïssa. Este compte pertanyia a una fundació que havia creat, ‘Lucum’, i que venia a establir que el segon beneficiari de la mateixa era el seu fill, Felip VI. 

 

La publicació d’esta informació en el mitjà ‘Telegraph’, va portar, entre altres coses, a què l’actual monarca no dubtara en emetre un comunicat a on donava a conéixer que renunciava a l’herència de son pare i que li retirava la seua assignació anual, que està contemplada en els Pressupostos Generals de l’Estat. 

 

Este mencionat escàndol va saltar a la llum gràcies a la faena incansable d’un periodista ‘freelance’, James Badcock, que ha dedicat molt de temps a reunir les dades necessàries per a demostrar tot el que havia fet Joan Carles. Un periodista a qui, com ha explicat a mitjans com ‘Vanitatis’, «sempre m’ha interessat este tema, sobretot, a partir del contratemps de Botsuana. Em cridava molt l’atenció la desconnexió que existia entre tots els rumors que circulaven sobre la fortuna del rei Joan Carles i el que s’havia posat negre sobre blanc, que és molt poc». 

 

Intranquil·litat per a Felip VI

L’actual monarca s’ha de trobar intranquil, ja que Badcock ha deixat caure que el seu treball en matèria reial no es quedarà ací. En este sentit, ha manifestat que «ara mateix físicament no tinc més informació, però ja hi estic treballant. Hi haurà més».

 

En esta línia, ha afegit que «hi ha dos línies d’investigació ara mateixa. Una seria avançar-se a l”època daurada’ del rei emèrit (…). L’altra és vore si aguanta la versió que ha donat Felip VI sobre que només va saber sobre la ‘Fundació Lucum’ fa un any». És més, ha recalcat: «Segurament hi ha més fons i més diners de la fortuna de Joan Carles I per allà. Ja vorem si hi ha més connexions i l’actual Rei no sabia més del que diu».

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Igualtat eleva a 14 els feminicidis de 2026 i confirma tres víctimes de violència vicària

Igualtat confirma 14 feminicidis en el que va de 2026 i tres víctimes mortals de violència vicària, i crida a redoblar la resposta institucional i social enfront de la violència masclista.

Guido Rodríguez s’aferma com a líder del nou València

Guido Rodríguez s'ha convertit en l'eix del València en la segona volta de LaLiga, elevant el nivell de l'equip i consolidant-se com a peça clau per a Carlos Corberán.

Els universitaris espanyols dubten en distingir notícies científiques reals i falses en xarxes socials

Un estudi de les universitats de València i Oviedo revela que la majoria dels universitaris espanyols té dificultats per a diferenciar notícies científiques verdaderes i falses en xarxes socials i mostra alts nivells d'incertesa.

Orientadors fan costat al col·legi de la xiqueta assassinada a Torrevieja després d’un nou cas de violència vicària

Orientadors de la Conselleria d'Educació es posen a la disposició del col·legi de Torrevieja on estudiava la xiqueta de 3 anys assassinada pel seu pare en un cas de violència vicària, per a oferir suport psicològic a famílies i professorat.

Pedro Martínez abraça la bogeria guanyadora del vestuari abans de rebre al Olympiacos

Pedro Martínez subratlla la fe quasi irracional del seu vestuari a guanyar a qualsevol en Eurolliga, demana valorar la temporada de València Basket i rebaixa l'eufòria abans del dol davant Olympiacos.

Tete Morente retorna l’aire a l’Elx amb un gol decisiu davant el Mallorca

Tete Morente va tornar a marcar un gol decisiu per a l'Elx quasi dos anys després i va donar la victòria davant el Mallorca, un triomf vital en la lluita per la permanència en LaLiga.

La CEV aplaudix la rebaixa fiscal als hidrocarburs però reclama major rapidesa

La patronal valenciana valora la baixada de la fiscalitat dels hidrocarburs i de l'IVA com una resposta adequada a l'impacte de la guerra a Orient Mitjà, però considera que les mesures arriben lentes i es queden tales per a sectors com el transport.

Els 13 últims gols d’Hugo Duro han donat 30 punts vitals al València

Els últims 13 gols d'Hugo Duro han generat 30 punts per al València, reflex del seu pes decisiu com a màxim golejador en la present temporada de Lliga.