L’amenaça a Felip VI de qui va descobrir l’escàndol de son pare

El rei Felip i Letícia en la cerimònia d'inici de lesgislatura al Congrés el 3 de febrer de 2020

Podrien eixir noves informacions que perjudicarien al Rei Felip | GTRES

 

Fa uns dies eixia a la llum una notícia que es convertia ràpidament en un vertader escàndol: el rei emèrit Joan Carles I havia rebut com a ‘regal’ d’Aràbia Saudita un total de 100 milions d’euros que hauria portat a un compte de Suïssa. Este compte pertanyia a una fundació que havia creat, ‘Lucum’, i que venia a establir que el segon beneficiari de la mateixa era el seu fill, Felip VI. 

 

La publicació d’esta informació en el mitjà ‘Telegraph’, va portar, entre altres coses, a què l’actual monarca no dubtara en emetre un comunicat a on donava a conéixer que renunciava a l’herència de son pare i que li retirava la seua assignació anual, que està contemplada en els Pressupostos Generals de l’Estat. 

 

Este mencionat escàndol va saltar a la llum gràcies a la faena incansable d’un periodista ‘freelance’, James Badcock, que ha dedicat molt de temps a reunir les dades necessàries per a demostrar tot el que havia fet Joan Carles. Un periodista a qui, com ha explicat a mitjans com ‘Vanitatis’, «sempre m’ha interessat este tema, sobretot, a partir del contratemps de Botsuana. Em cridava molt l’atenció la desconnexió que existia entre tots els rumors que circulaven sobre la fortuna del rei Joan Carles i el que s’havia posat negre sobre blanc, que és molt poc». 

 

Intranquil·litat per a Felip VI

L’actual monarca s’ha de trobar intranquil, ja que Badcock ha deixat caure que el seu treball en matèria reial no es quedarà ací. En este sentit, ha manifestat que «ara mateix físicament no tinc més informació, però ja hi estic treballant. Hi haurà més».

 

En esta línia, ha afegit que «hi ha dos línies d’investigació ara mateixa. Una seria avançar-se a l»època daurada’ del rei emèrit (…). L’altra és vore si aguanta la versió que ha donat Felip VI sobre que només va saber sobre la ‘Fundació Lucum’ fa un any». És més, ha recalcat: «Segurament hi ha més fons i més diners de la fortuna de Joan Carles I per allà. Ja vorem si hi ha més connexions i l’actual Rei no sabia més del que diu».

Últimes notícies

1.800 veïns poden tornar a casa pel bon avanç de l’incendi de la Vall d’Uixó

La millora en l’evolució de l’incendi forestal de la Vall d’Uixó ha permés el retorn de 1.800 persones a Alfondeguilla, Chóvar i Sueras, encara amb el foc sense estabilitzar i unes 5.200 persones desalojades.

L’abstenció de Vox frena la reprovació de Barcala pel cas dels pisos de Les Naus

L’abstenció dels quatre regidors de Vox en el ple d’Alacant ha impedit la reprovació de l’alcalde Luis Barcala, reclamada per l’esquerra per la seua negativa a declarar en la comissió sobre les vivendes públiques de Les Naus.

Veïns d’Ayódar reclamen més prevenció per a evitar nous incendis forestals

Els habitants d’Ayódar han tornat a les seues cases després de l’evacuació per l’incendi de la Vall d'Uixó i exigixen més prevenció per a evitar que es repetisquen focs com este.

El president de la CHJ admet que hi hagué “molt poc temps de maniobra” al barranc del Poyo

Miguel Polo ha detallat al jutjat els missatges que va enviar després de la DANA de 2024, admetent que al barranc del Poyo hi hagué molt poc temps de maniobra i incidint en l’impacte sobre l’abastiment d’aigua i les infraestructures.

El festival FRESCA! tanca la sisena edició amb un 90% d’ocupació

El festival FRESCA!, impulsat per la Conselleria d’Educació, Cultura i Universitats i l’IVC, ha tancat la sisena edició a Alacant amb un 90% d’ocupació i un augment del 12% d’espectadors respecte a 2024. Cinc dels nou muntatges de gran format han esgotat entrades a Casa Mediterráneo, mentre que FRESCA! Al Carrer ha oferit dos espectacles gratuïts en els Jardins de la Diputació.

Quatre de cada deu conductors valencians no revisen la vista abans de conduir

El 42,3 % dels conductors de la Comunitat Valenciana no es fa revisions visuals periòdiques, malgrat que la vista és clau per a la seguretat viària. El COOCV recorda també la importància d’usar ulleres de sol adequades, sobretot amb lents polaritzades.

La Nau revisa la paradoxa del bikini i el turisme franquista 80 anys després

El Centre Cultural La Nau acull fins al 6 de setembre una mostra que analitza la paradoxa del bikini en ple franquisme i el paper de Benidorm com a símbol del turisme de masses.

Quinze anys de presó a un home per agredir sexualment dos xiquets d’11 i 14 anys

L’Audiència de València ha condemnat un home a quinze anys de presó per agressions sexuals a dos menors d’11 i 14 anys, i li ha imposat ordres d’allunyament, indemnitzacions i inhabilitació per a treballar amb xiquets.
FILMOTECA D'ESTIU