12.8 C
València
Dijous, 19 febrer, 2026

L’amenaça a Felip VI de qui va descobrir l’escàndol de son pare

El rei Felip i Letícia en la cerimònia d'inici de lesgislatura al Congrés el 3 de febrer de 2020

Podrien eixir noves informacions que perjudicarien al Rei Felip | GTRES

 

Fa uns dies eixia a la llum una notícia que es convertia ràpidament en un vertader escàndol: el rei emèrit Joan Carles I havia rebut com a ‘regal’ d’Aràbia Saudita un total de 100 milions d’euros que hauria portat a un compte de Suïssa. Este compte pertanyia a una fundació que havia creat, ‘Lucum’, i que venia a establir que el segon beneficiari de la mateixa era el seu fill, Felip VI. 

 

La publicació d’esta informació en el mitjà ‘Telegraph’, va portar, entre altres coses, a què l’actual monarca no dubtara en emetre un comunicat a on donava a conéixer que renunciava a l’herència de son pare i que li retirava la seua assignació anual, que està contemplada en els Pressupostos Generals de l’Estat. 

 

Este mencionat escàndol va saltar a la llum gràcies a la faena incansable d’un periodista ‘freelance’, James Badcock, que ha dedicat molt de temps a reunir les dades necessàries per a demostrar tot el que havia fet Joan Carles. Un periodista a qui, com ha explicat a mitjans com ‘Vanitatis’, «sempre m’ha interessat este tema, sobretot, a partir del contratemps de Botsuana. Em cridava molt l’atenció la desconnexió que existia entre tots els rumors que circulaven sobre la fortuna del rei Joan Carles i el que s’havia posat negre sobre blanc, que és molt poc». 

 

Intranquil·litat per a Felip VI

L’actual monarca s’ha de trobar intranquil, ja que Badcock ha deixat caure que el seu treball en matèria reial no es quedarà ací. En este sentit, ha manifestat que «ara mateix físicament no tinc més informació, però ja hi estic treballant. Hi haurà més».

 

En esta línia, ha afegit que «hi ha dos línies d’investigació ara mateixa. Una seria avançar-se a l”època daurada’ del rei emèrit (…). L’altra és vore si aguanta la versió que ha donat Felip VI sobre que només va saber sobre la ‘Fundació Lucum’ fa un any». És més, ha recalcat: «Segurament hi ha més fons i més diners de la fortuna de Joan Carles I per allà. Ja vorem si hi ha més connexions i l’actual Rei no sabia més del que diu».

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Detinguts 19 jóvens, 18 menors, per robatoris amb violència i lesions a València

La Policia Nacional ha detingut a 19 jóvens, 18 d'ells menors, per deu robatoris amb violència i dos delictes de lesions en el districte de Trànsits de València. Actuaven en grup amb una violència desmesurada i van arribar a usar armes blanques; la investigació continua oberta.

Desmantellat un punt de venda de drogues al costat d’un saló d’apostes a Guardamar

Un home de 40 anys ha sigut detingut després de desmantellar-se un punt de venda de cocaïna i MDMA al costat d'un saló d'apostes a Guardamar. Es van confiscar drogues, material de tall i útils de dosificat; el jutjat va decretar la seua llibertat amb mesures cautelars.

El vent deixa ratxes de 117 km/h a Alcoi i hi ha avís taronja a Castelló

Les ratxes més intenses s'han mesurat a Alcoi, amb 117 km/h, i s'han registrat valors molt alts a Ayora, Xert, La Torre de les Maçanes i Buñol. Aemet manté avisos per vent este dijous a Castelló, amb nivell taronja a l'interior nord.

Agents dels EUA i el Canadà descobrixen la joia amagada de la Costa Blanca

Una quinzena d'agents dels EUA i el Canadà recorre durant tres dies la Costa Blanca per a conéixer la seua oferta de golf, gastronomia i cultura. L'objectiu és posicionar el destí a Amèrica del Nord i tancar aliances comercials.

Tancament temporal del trànsit de trens entre Catalunya i Comunitat Valenciana per fort vent

El trànsit ferroviari entre Catalunya i la Comunitat Valenciana romandrà tancat d'11.00 a 16.00 per ratxes molt fortes de vent. Adif ha avisat de possibles canvis segons evolucione el temps.

El detingut per l’assassinat de la seua exmuller i filla a Xilxes passarà demà a disposició judicial

L'arrestat, inicialment detingut per infringir una orde d'allunyament, afronta la imputació per dos assassinats. Les diligències seguixen sota secret i s'analitzen les cambres municipals.

Vent protagonista hui en la Comunitat Valenciana, amb baixada de temperatures i cels buidats

Ratxes molt fortes assotaran les tres províncies amb cel poc nuvolós o buidat i un descens de les màximes. Demà pujaran a l'interior i la mar continuarà mogut.

Luís Castro: ‘Si haguérem jugat tota la nit tampoc haguérem marcat’

El tècnic del Llevant va lamentar la falta d'encert després de la derrota davant el Vila-real i va defendre el lliurament de l'equip. Va assenyalar el dol davant el Barça com una final i va explicar la situació de Etta Eyong i la seua clàusula.