L’Audiència Nacional proposa jutjar Imanol Arias i Ana Duato per frau fiscal

 

Duríssim revés per a Imanol Arias i Ana Duato. Els actors i cares visibles de Cuéntame estan cada volta més prop de sentar-se en el banc dels acusats després que Ismael Moreno, jutge de l’Audiència Nacional, haja proposat jutjar als actors, a més d’altres 29 imputats. El motiu és la seua relació amb el ‘cas Nummaria’, que és el nom del despatx fiscal que van utilitzar els acusats amb l’objectiu d’amagar o camuflar les seues operacions econòmiques i, d’eixa manera, poder evadir impostos. Ho explica ‘El Periódico’. 

 

En eixe sentit, l’auto emés pel magistrat parla de delictes contra la hisenda pública, insolvència punible o frustració de l’execució, estafa processal, falsedat documental i organització criminal. Concretament, Arias i Duato estan sent investigats per un possible delicte contra la hisenda pública, amb l’agreujant de falsedat documental en el cas de l’actriu

 

Els integrants del despatx eren plenament conscients del frau

En relació al despatx fiscal en qüestió, el jutge considera que el seu màxim responsable va fundar una xarxa empresarial que tenia com a objectiu «evitar la tributació dels ingressos generats per la seua activitat professional, i mantindre ocult el patrimoni acumulat dels beneficis que eixa activitat els genera».

 

«El despatx Nummaria va facilitar estructures juridicoeconòmiques dissenyades, implementades i gestionades pel despatx amb l’objectiu d’assegurar l’opacitat de les operacions econòmiques dels seus clients», arreplega l’informe, a on també s’assegura que «els integrants del despatx eren conscients que eixes estructures serien utilitzades amb finalitats delictives»

 

El magistrat se centra, sobretot, en el paper de Fernando Peña, el màxim responsable de l’organització, a qui també acusa d’esquivar les seues obligacions tributàries, arribant a defraudar fins a 14 milions d’euros. 

 

Arias i Duato han anat abonant diners durant els últims temps

En relació als protagonistes de la popular sèrie ‘Cuéntame’, l’auto arreplega que Imanol Arias hauria arribat a eludir pagar 2.784.933,99 euros en relació a l’IRPF. Amb tot, l’actor ha anat ingressant diners després que l’Agència Tributària encetara una investigació al respecte i, en principi, hauria abonat 2.344.237,20 euros a dia de hui. 

 

Ana Duato, per la seua part, hauria defraudat 179.069,67 euros relacionats amb l’IRPF l’any 2010; 313.034,05 euros l’any 2011; 320.416,29 euros l’any 2012; 246.998,14 euros l’any 2014; 192.143,18 euros l’any 2015; 272.077,12 euros l’any 2016 i 380.718,17 euros durant el 2017.

 

Però, com en el cas del seu company de sèrie, la matriarca dels ‘Alcántara’ hauria abonat 185.213,76 euros en relació a l’exercici de l’any 2010; 311.370,92 euros pel de l’any 2011 i 341.578,93 euros en relació al 2012.

Anuncios

Últimes notícies

Maleït idioma, el castellà, segons Trump

Leo Giménez és lingüista i en el seu article d'esta setmana parla del rebuig de Donald Trump al castellà i utilitza eixe episodi per a reflexionar sobre el supremacisme lingüístic i la situació de les llengües minoritzades, especialment el valencià

José Muñoz acusa el Consell de no tindre ‘projecte propi’ i reclama que la Comunitat recupere pes a Espanya

El síndic del PSPV-PSOE defensa en un desdejuni d’AMDComVal una agenda valenciana basada en finançament, autogovern, servicis públics i vertebració territorial

CCOO denuncia 70 hores d’espera i col·lapse en les urgències de l’Hospital Clínic de València

CCOO alerta que les urgències de l'Hospital Clínic de València acumulen esperes de fins a 70 hores i un 70% més de pacients de la capacitat prevista, la qual cosa convertix l'àrea en una planta d'hospitalització encoberta i eleva el risc assistencial i laboral.

Els festivals Love the 90s i I Love Reggaeton es traslladen a l’estadi Ciutat de València

Els festivals Love the 90s i I Love Reggaeton canvien de la Ciutat de les Arts i les Ciències a l'estadi Ciutat de València per un conflicte de soroll, amb ajustos en la distribució del públic i opcions de reembossament.

Els sindicats denuncien servicis mínims abusius en 2n de Batxillerat per la vaga indefinida

Els sindicats del comité de vaga qualifiquen d'abusius els servicis mínims fixats per la Conselleria per al professorat de 2n de Batxillerat davant la vaga indefinida des de l'11 de maig.

Les empreses valencianes acceleren l’automatització malgrat la falta de talent en intel·ligència artificial

Més de la mitat de les empreses valencianes prioritza automatitzar processos per a guanyar eficiència, encara que reconeix una forta falta de talent especialitzat en intel·ligència artificial i un ús encara tàctic d'esta tecnologia.

El Consell aprova un acord de 27 milions per a fàrmacs contra l’esclerosi múltiple

El Consell ha autoritzat un acord marc de més de 27 milions d'euros per a garantir el subministrament de medicaments contra l'esclerosi múltiple en la sanitat pública valenciana durant els pròxims anys.

El Consell destina 14,7 milions al manteniment de depuradores a Castelló

El Consell ha autoritzat la EPSAR un contracte de 14,7 milions per a garantir el manteniment i la continuïtat dels sistemes de sanejament i depuració d'aigües residuals en diversos municipis de Castelló.