Anuncios

L’Audiència Nacional proposa jutjar Imanol Arias i Ana Duato per frau fiscal

 

Duríssim revés per a Imanol Arias i Ana Duato. Els actors i cares visibles de Cuéntame estan cada volta més prop de sentar-se en el banc dels acusats després que Ismael Moreno, jutge de l’Audiència Nacional, haja proposat jutjar als actors, a més d’altres 29 imputats. El motiu és la seua relació amb el ‘cas Nummaria’, que és el nom del despatx fiscal que van utilitzar els acusats amb l’objectiu d’amagar o camuflar les seues operacions econòmiques i, d’eixa manera, poder evadir impostos. Ho explica ‘El Periódico’. 

 

En eixe sentit, l’auto emés pel magistrat parla de delictes contra la hisenda pública, insolvència punible o frustració de l’execució, estafa processal, falsedat documental i organització criminal. Concretament, Arias i Duato estan sent investigats per un possible delicte contra la hisenda pública, amb l’agreujant de falsedat documental en el cas de l’actriu

 

Els integrants del despatx eren plenament conscients del frau

En relació al despatx fiscal en qüestió, el jutge considera que el seu màxim responsable va fundar una xarxa empresarial que tenia com a objectiu «evitar la tributació dels ingressos generats per la seua activitat professional, i mantindre ocult el patrimoni acumulat dels beneficis que eixa activitat els genera».

 

«El despatx Nummaria va facilitar estructures juridicoeconòmiques dissenyades, implementades i gestionades pel despatx amb l’objectiu d’assegurar l’opacitat de les operacions econòmiques dels seus clients», arreplega l’informe, a on també s’assegura que «els integrants del despatx eren conscients que eixes estructures serien utilitzades amb finalitats delictives»

 

El magistrat se centra, sobretot, en el paper de Fernando Peña, el màxim responsable de l’organització, a qui també acusa d’esquivar les seues obligacions tributàries, arribant a defraudar fins a 14 milions d’euros. 

 

Arias i Duato han anat abonant diners durant els últims temps

En relació als protagonistes de la popular sèrie ‘Cuéntame’, l’auto arreplega que Imanol Arias hauria arribat a eludir pagar 2.784.933,99 euros en relació a l’IRPF. Amb tot, l’actor ha anat ingressant diners després que l’Agència Tributària encetara una investigació al respecte i, en principi, hauria abonat 2.344.237,20 euros a dia de hui. 

 

Ana Duato, per la seua part, hauria defraudat 179.069,67 euros relacionats amb l’IRPF l’any 2010; 313.034,05 euros l’any 2011; 320.416,29 euros l’any 2012; 246.998,14 euros l’any 2014; 192.143,18 euros l’any 2015; 272.077,12 euros l’any 2016 i 380.718,17 euros durant el 2017.

 

Però, com en el cas del seu company de sèrie, la matriarca dels ‘Alcántara’ hauria abonat 185.213,76 euros en relació a l’exercici de l’any 2010; 311.370,92 euros pel de l’any 2011 i 341.578,93 euros en relació al 2012.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

CLABE reunix 200 editors i directius de mitjans en un congrés clau sobre intel·ligència artificial i espanyol digital

La cita celebrada en La Rioja reforça el debat sobre el futur del periodisme, els drets d’autor i els nous models de negoci en l’ecosistema mediàtic

Mazón recorre la negativa al fet que l’Audiència revise documents clau de la DANA

La defensa de Carlos Mazón recorre la decisió del jutjat de Catarroja que rebutja enviar a l'Audiència Provincial documents concrets del cas de la DANA i denuncia indefensió.

Alacant obri la negociació per a continuar sent port d’eixida de The Ocean Race més enllà de 2027

L'alcalde d'Alacant confirma que ja s'han iniciat les negociacions per a mantindre a la ciutat com a port d'eixida de The Ocean Race després de 2027, secundat per Generalitat i Diputació, i destaca l'impacte econòmic i d'innovació de l'esdeveniment.

Puig reivindica a la universitat enfront de la cultura fake i el negacionismo

Ximo Puig defén en l'UJI el paper de la universitat i de l'educació humanista com a barrera davant la cultura fake, les faules i l'auge del negacionismo.

Mallorca i València es juguen un respir clau en la lluita per la permanència

Mallorca i València obrin la jornada 33 de LaLiga EA Sports en un dol directe per la permanència. Els dos equips busquen un triomf que els done aire i els permeta posar terra pel mig amb el descens.

Corberán reafirma la seua confiança en la plantilla del València malgrat la falta de punts

Carlos Corberán defén la implicació de la plantilla del València abans de visitar al Mallorca, admet que l'equip hauria de portar més punts i assumix la lluita per la permanència.

Calor i estabilitat per a arrancar la setmana en la Comunitat Valenciana, amb tempestes aïllades a l’interior

La penúltima setmana d'abril comença en la Comunitat Valenciana amb temperatures per damunt dels 25 graus, ambient estable i risc de ruixats vespertins amb tempesta a l'interior nord.

Pérez Llorca critica la regularització de migrants i veu un clar interés electoral

Juanfran Pérez Llorca sosté que la regularització massiva de migrants no està ben organitzada i la vincula a fins electorals, mentres aborda també polèmiques locals a Alacant.