L’Audiència Nacional proposa jutjar Imanol Arias i Ana Duato per frau fiscal

 

Duríssim revés per a Imanol Arias i Ana Duato. Els actors i cares visibles de Cuéntame estan cada volta més prop de sentar-se en el banc dels acusats després que Ismael Moreno, jutge de l’Audiència Nacional, haja proposat jutjar als actors, a més d’altres 29 imputats. El motiu és la seua relació amb el ‘cas Nummaria’, que és el nom del despatx fiscal que van utilitzar els acusats amb l’objectiu d’amagar o camuflar les seues operacions econòmiques i, d’eixa manera, poder evadir impostos. Ho explica ‘El Periódico’. 

 

En eixe sentit, l’auto emés pel magistrat parla de delictes contra la hisenda pública, insolvència punible o frustració de l’execució, estafa processal, falsedat documental i organització criminal. Concretament, Arias i Duato estan sent investigats per un possible delicte contra la hisenda pública, amb l’agreujant de falsedat documental en el cas de l’actriu

 

Els integrants del despatx eren plenament conscients del frau

En relació al despatx fiscal en qüestió, el jutge considera que el seu màxim responsable va fundar una xarxa empresarial que tenia com a objectiu «evitar la tributació dels ingressos generats per la seua activitat professional, i mantindre ocult el patrimoni acumulat dels beneficis que eixa activitat els genera».

 

«El despatx Nummaria va facilitar estructures juridicoeconòmiques dissenyades, implementades i gestionades pel despatx amb l’objectiu d’assegurar l’opacitat de les operacions econòmiques dels seus clients», arreplega l’informe, a on també s’assegura que «els integrants del despatx eren conscients que eixes estructures serien utilitzades amb finalitats delictives»

 

El magistrat se centra, sobretot, en el paper de Fernando Peña, el màxim responsable de l’organització, a qui també acusa d’esquivar les seues obligacions tributàries, arribant a defraudar fins a 14 milions d’euros. 

 

Arias i Duato han anat abonant diners durant els últims temps

En relació als protagonistes de la popular sèrie ‘Cuéntame’, l’auto arreplega que Imanol Arias hauria arribat a eludir pagar 2.784.933,99 euros en relació a l’IRPF. Amb tot, l’actor ha anat ingressant diners després que l’Agència Tributària encetara una investigació al respecte i, en principi, hauria abonat 2.344.237,20 euros a dia de hui. 

 

Ana Duato, per la seua part, hauria defraudat 179.069,67 euros relacionats amb l’IRPF l’any 2010; 313.034,05 euros l’any 2011; 320.416,29 euros l’any 2012; 246.998,14 euros l’any 2014; 192.143,18 euros l’any 2015; 272.077,12 euros l’any 2016 i 380.718,17 euros durant el 2017.

 

Però, com en el cas del seu company de sèrie, la matriarca dels ‘Alcántara’ hauria abonat 185.213,76 euros en relació a l’exercici de l’any 2010; 311.370,92 euros pel de l’any 2011 i 341.578,93 euros en relació al 2012.

Últimes notícies

Compromís dona llum verda a Mónica Oltra com a candidata a l’alcaldia de València

L’executiva de Compromís per València ha aprovat per consens iniciar el procés per a convocar una assemblea extraordinària que ratifique Mónica Oltra com a candidata a l’alcaldia de València, a proposta de l’exalcalde Joan Ribó.

El Valencia Basket remunta a temps i castiga el Bilbao en un final d’infart (83-80)

El Valencia Basket remunta tretze punts en tres minuts i mig davant el Surne Bilbao Basket al Roig Arena (83-80) i s’avança en l’eliminatòria de quarts de final de la Lliga Endesa després d’un partit que els visitants havien controlat durant 34 minuts.

Justícia elevarà el pressupost de 2026 fins als 613 milions amb un increment del 5,6 %

La Conselleria de Justícia, Transparència i Participació disposarà en 2026 de 612,9 milions d’euros, 32,7 milions més que en 2025, per avançar cap a un model judicial més modern, àgil i eficient, en un context d’infrafinançament estructural.

Mora una dona de 61 anys en un greu accident de trànsit al centre d’Alcoi

Una dona de 61 anys ha mort este dimecres a migdia en un atropellament al centre d’Alcoi després que un cotxe col·lisionara, arrancara dos arbres i impactara contra ella. Una altra dona de 79 anys ha resultat ferida amb politraumatismes i ha sigut traslladada a l’Hospital d’Alcoi.

El pressupost dana de 2026 destina 445 milions per a impulsar la recuperació i tancar la reconstrucció

El vicepresident tercer del Consell, Vicente Martínez Mus, anuncia que el pressupost dana de 2026 inclou més de 445 milions, dins d’unes comptes de 1.100 milions, per a culminar la reconstrucció després de les riuades de 2024 i reforçar la prevenció davant fenòmens extrems.

El CSN eleva a nivell 2 un incident a la central nuclear de Cofrents del 2 de maig

El Consell de Seguretat Nuclear ha classificat com a incident de nivell 2 a l'escala internacional el sucsés ocorregut el 2 de maig a la central nuclear de Cofrents, relacionat amb el funcionament anòmal de huit vàlvules d'aïllament de vapor, sense conseqüències per a persones ni medi ambient.

Un club de futbol base investiga un possible espectacle eròtic en una festa amb menors

El CB Bonrepòs i Mirambell ha obert una investigació interna per aclarir si en una celebració del seu equip juvenil en una instal·lació municipal es va fer un espectacle eròtic amb menors presents i ja ha pres mesures cautelars.

Pérez Llorca anuncia una línia rècord de 50 milions per a modernitzar el camp valencià

Juanfran Pérez Llorca anuncia en Carlet la major línia d’ajudes de la història de la Comunitat Valenciana per a modernitzar explotacions agràries, dotada amb 50 milions d’euros i amb especial suport a jóvens i zones rurals.