L’Audiència Nacional proposa jutjar Imanol Arias i Ana Duato per frau fiscal

 

Duríssim revés per a Imanol Arias i Ana Duato. Els actors i cares visibles de Cuéntame estan cada volta més prop de sentar-se en el banc dels acusats després que Ismael Moreno, jutge de l’Audiència Nacional, haja proposat jutjar als actors, a més d’altres 29 imputats. El motiu és la seua relació amb el ‘cas Nummaria’, que és el nom del despatx fiscal que van utilitzar els acusats amb l’objectiu d’amagar o camuflar les seues operacions econòmiques i, d’eixa manera, poder evadir impostos. Ho explica ‘El Periódico’. 

 

En eixe sentit, l’auto emés pel magistrat parla de delictes contra la hisenda pública, insolvència punible o frustració de l’execució, estafa processal, falsedat documental i organització criminal. Concretament, Arias i Duato estan sent investigats per un possible delicte contra la hisenda pública, amb l’agreujant de falsedat documental en el cas de l’actriu

 

Els integrants del despatx eren plenament conscients del frau

En relació al despatx fiscal en qüestió, el jutge considera que el seu màxim responsable va fundar una xarxa empresarial que tenia com a objectiu «evitar la tributació dels ingressos generats per la seua activitat professional, i mantindre ocult el patrimoni acumulat dels beneficis que eixa activitat els genera».

 

«El despatx Nummaria va facilitar estructures juridicoeconòmiques dissenyades, implementades i gestionades pel despatx amb l’objectiu d’assegurar l’opacitat de les operacions econòmiques dels seus clients», arreplega l’informe, a on també s’assegura que «els integrants del despatx eren conscients que eixes estructures serien utilitzades amb finalitats delictives»

 

El magistrat se centra, sobretot, en el paper de Fernando Peña, el màxim responsable de l’organització, a qui també acusa d’esquivar les seues obligacions tributàries, arribant a defraudar fins a 14 milions d’euros. 

 

Arias i Duato han anat abonant diners durant els últims temps

En relació als protagonistes de la popular sèrie ‘Cuéntame’, l’auto arreplega que Imanol Arias hauria arribat a eludir pagar 2.784.933,99 euros en relació a l’IRPF. Amb tot, l’actor ha anat ingressant diners després que l’Agència Tributària encetara una investigació al respecte i, en principi, hauria abonat 2.344.237,20 euros a dia de hui. 

 

Ana Duato, per la seua part, hauria defraudat 179.069,67 euros relacionats amb l’IRPF l’any 2010; 313.034,05 euros l’any 2011; 320.416,29 euros l’any 2012; 246.998,14 euros l’any 2014; 192.143,18 euros l’any 2015; 272.077,12 euros l’any 2016 i 380.718,17 euros durant el 2017.

 

Però, com en el cas del seu company de sèrie, la matriarca dels ‘Alcántara’ hauria abonat 185.213,76 euros en relació a l’exercici de l’any 2010; 311.370,92 euros pel de l’any 2011 i 341.578,93 euros en relació al 2012.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Awa Fam lidera el draft WNBA 2026 amb Marta Suárez i Iyana Martín en el punt de mira

La pivot del València Basket part entre les grans favorites del draft WNBA 2026, mentres les asturianes Marta Suárez i Iyana Martín també aspiren a ser triades en primera ronda en una nit històrica per al bàsquet espanyol.

Enercoop impulsa microplantes solars per a transformar el seu model energètic a Crevillent

Enercoop, la cooperativa energètica més antiga d'Espanya, reforça la seua aposta per l'energia solar fotovoltaica amb microplantes pròximes als nuclis urbans i un model de comunitat energètica a Crevillent.

El juí a Ábalos entra en la fase dels contractes de màscares amb una setmana clau de testimonis

La segona setmana del juí a José Luis Ábalos se centra en el presumpte tripijoc de contractes de màscares i en una ronda de testimonis clau, entre ells alts càrrecs de Transports i l'exparella de la seua exasesor Koldo García.

Brusc enfonsament tèrmic este diumenge abans d’una ràpida volta a l’ambient càlid

El pas d'aire polar provoca este diumenge un enfonsament de fins a 14 graus, amb pluja, neu i temporal marítim, abans d'una setmana de temps més estable i temperat.

Jean Montero guia al València Basket a un triomf de pes en el Martín Carpena

El València Basket s'imposa a l'Unicaja per 89-96 en el Martín Carpena, liderat per un brillant Jean Montero, i consolida la segona plaça de la Lliga Endesa.

Pluges febles i fang en els cotxes durant el matí del diumenge

Les pluges molt febles i intermitents del matí del diumenge deixen una fina capa de fang en cotxes i superfícies per la presència de pols en suspensió.

Llevant s’agarra a la permanència davant un Getafe llançat cap a Europa

Llevant i Getafe tanquen la jornada 31 en el Ciutat de València en un dol que enfronta la necessitat extrema dels granotas amb l'ambició europea de l'equip de Bordalás.

Dituro reclama a l’Elx màxima concentració per a rebre a l’Atlètic

Matías Dituro insistix que l'Elx ha de concentrar tota l'energia en el dol davant l'Atlètic de Madrid i valora l'impacte anímic de la recent victòria enfront del València.