L’Audiència Nacional proposa jutjar Imanol Arias i Ana Duato per frau fiscal

 

Duríssim revés per a Imanol Arias i Ana Duato. Els actors i cares visibles de Cuéntame estan cada volta més prop de sentar-se en el banc dels acusats després que Ismael Moreno, jutge de l’Audiència Nacional, haja proposat jutjar als actors, a més d’altres 29 imputats. El motiu és la seua relació amb el ‘cas Nummaria’, que és el nom del despatx fiscal que van utilitzar els acusats amb l’objectiu d’amagar o camuflar les seues operacions econòmiques i, d’eixa manera, poder evadir impostos. Ho explica ‘El Periódico’. 

 

En eixe sentit, l’auto emés pel magistrat parla de delictes contra la hisenda pública, insolvència punible o frustració de l’execució, estafa processal, falsedat documental i organització criminal. Concretament, Arias i Duato estan sent investigats per un possible delicte contra la hisenda pública, amb l’agreujant de falsedat documental en el cas de l’actriu

 

Els integrants del despatx eren plenament conscients del frau

En relació al despatx fiscal en qüestió, el jutge considera que el seu màxim responsable va fundar una xarxa empresarial que tenia com a objectiu «evitar la tributació dels ingressos generats per la seua activitat professional, i mantindre ocult el patrimoni acumulat dels beneficis que eixa activitat els genera».

 

«El despatx Nummaria va facilitar estructures juridicoeconòmiques dissenyades, implementades i gestionades pel despatx amb l’objectiu d’assegurar l’opacitat de les operacions econòmiques dels seus clients», arreplega l’informe, a on també s’assegura que «els integrants del despatx eren conscients que eixes estructures serien utilitzades amb finalitats delictives»

 

El magistrat se centra, sobretot, en el paper de Fernando Peña, el màxim responsable de l’organització, a qui també acusa d’esquivar les seues obligacions tributàries, arribant a defraudar fins a 14 milions d’euros. 

 

Arias i Duato han anat abonant diners durant els últims temps

En relació als protagonistes de la popular sèrie ‘Cuéntame’, l’auto arreplega que Imanol Arias hauria arribat a eludir pagar 2.784.933,99 euros en relació a l’IRPF. Amb tot, l’actor ha anat ingressant diners després que l’Agència Tributària encetara una investigació al respecte i, en principi, hauria abonat 2.344.237,20 euros a dia de hui. 

 

Ana Duato, per la seua part, hauria defraudat 179.069,67 euros relacionats amb l’IRPF l’any 2010; 313.034,05 euros l’any 2011; 320.416,29 euros l’any 2012; 246.998,14 euros l’any 2014; 192.143,18 euros l’any 2015; 272.077,12 euros l’any 2016 i 380.718,17 euros durant el 2017.

 

Però, com en el cas del seu company de sèrie, la matriarca dels ‘Alcántara’ hauria abonat 185.213,76 euros en relació a l’exercici de l’any 2010; 311.370,92 euros pel de l’any 2011 i 341.578,93 euros en relació al 2012.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Troben un catxalot mort i en avançat estat de descomposició en una platja d’Oliva

Un catxalot ha aparegut mort a la platja de Pau Pi, a Oliva, en avançat estat de descomposició, la qual cosa ha activat un ampli dispositiu per a la seua retirada segura.

Les màximes s’acosten als 30 graus en la Comunitat Valenciana amb 29,2 a Xàtiva

Les màximes d'este dissabte han fregat els 30 graus en diversos municipis valencians, amb 29,2 a Xàtiva i ascensos generalitzats en les capitals de província.

Les màximes en la Comunitat Valenciana es queden a les portes dels 30 graus amb 29,2 a Xàtiva

Les temperatures màximes han fregat els 30 graus en diversos municipis valencians, amb 29,2 a Xàtiva, en una jornada poc nuvolosa i de lleuger ascens tèrmic.

La XI Mostra Parcs Naturals impulsa el producte local i sostenible a Castelló de la Plana

La XI Mostra de la marca Parcs Naturals reunix a Castelló de la Plana a una vintena d'empreses certificades per a promocionar productes locals i sostenibles i reforçar l'economia rural vinculada als parcs naturals de la Comunitat Valenciana.

Camarero destaca el compromís social de Tyrius i el seu defensa dels drets en la Comunitat

Susana Camarero ressalta la labor de l'associació Tyrius en la Comunitat Valenciana, amb més de 50 anys de trajectòria, més de 100.000 afiliades i presència en més de 220 municipis.

Dansa València tanca la seua edició amb una reflexió sobre el temps i el llegat de Mal Pèl

Dansa València conclou amb la peça de Mal Pèl inspirada en John Berger i una jornada final que explora el temps, el llegat i la identitat amb propostes en diversos teatres i espais públics.

Pérez Llorca reclama que Hisenda retorne als afectats per la dana el pagat en la renda de 2024

Juanfran Pérez Llorca reclama a Hisenda que els afectats per la dana recuperen el pagat en la renda 2024 i critica el retard a aplicar deduccions autonòmiques en la Comunitat Valenciana.

El Sevilla domina les seues visites de lliga al Llevant en el Ciutat de València

El Sevilla acumula el doble de triomfs que el Llevant en els seus enfrontaments de Lliga en el Ciutat de València i no cau allí des de 2018. En les seues quatre últimes visites va sumar tres victòries i un empat.