6.8 C
València
Dilluns, 5 gener, 2026

La boda de ‘l’alta societat’ que s’acaba de celebrar en plena pandèmia

Imatge d'una boda, amb el nuvi i la núvia

La pandèmia no ha frenat estes noces de ‘l’alta societat’ | Pixabay

 

Els últims mesos s’ha comprovat que la pandèmia no ha pogut evitar que se celebren molts dels grans actes que estaven planejats des de feia temps; un clar exemple són els casaments. Estes cerimònies s’han seguit celebrant amb certa normalitat, reduint l’aforament i aportant un nou complement: la mascareta. D’altra banda, molts actes han estat cancel·lats a causa del Covid-19.

 

L’aristocràcia no ha volgut perdre els seus costums i ha optat per continuar amb tot el que tenia planejat. Això sí, amb restriccions, com tots els mortals. Una de les noces més polèmica en els temps actuals ha estat la de Rodrigo de la Cierva, conegut com el Comte de Cardona, i Carlota Aguirre de Cárcer.

 

Imatge del casament entre el comte de Cardona, Rodrigo de la Cierva amb Carlota Aguirre de Càrcer.

Rodrigo de la Cierva i Carlota Aguirre de Cárcer celebren el seu enllaç en plena pandèmia sense tindre en compte les crítiques | Liven PH

 

Amb 220 convidats, entre els que hi havia descendents de Fabiola de Bèlgica, marqueses i comtes, l’enllaç ‘antipandemia’ no ha deixat indiferent a ningú. Tal com Carlota ha explicat en ‘Vanitatis’, va encarregar el seu vestit de nóvia al gener i fins al juliol no se’l va poder provar. «Crec que sóc de les poques nóvies que han decidit casar-se a la babalà. Em vaig casar amb un vestit que només m’havia provat dos voltes».

 

Organitzar un casament durant el confinament, en plena primera onada de coronavirus, té els seus inconvenients, però Carlota i Rodrigo, ho tenien molt clar: el seu casament se celebrava, sí o sí, encara que haguera de ser una ‘casament covid’.

 

Dels 450 convidats previstos als 220

Encara que el seu casament comptava amb totes les mesures sanitàries obligatòries, molts dels seus convidats no volien que se celebrara. «Esteu bojos, heu de posposar-la, ens deien, però en cap moment ens vam plantejar cancel·lar». L’enllaç es va celebrar el passat 2 d’octubre al Real Club de Puerta de Hierro. Va comptar amb tots els detalls que els nóvios, promesos des de novembre de 2019, van disfrutar amb les mesures legals necessàries.

 

Les noces es van celebrar respectant l’aforament i a l‘aire lliure per evitar contagis. La celebració estava prevista per a 450 convidats, però la pandèmia els va fer ser més conservadors i finalment en van ser 220. Els padrins de la boda van ser la marquesa d’Unzá del Valle i Enrique Aguirre de Cárcer i Erasun.

 

Aguirre de Cárcer acabava la seua entrevista per a ‘Vanitatis’ amb esta confessió: «Estem molt contents, tot va eixir superbé i, a demés, ja fa deu dies de la boda i ningú ha donat positiu, cosa que ens feia por, perquè el risc sempre està».

Últimes notícies

Indonèsia examina la seua seguretat marítima després del naufragi d’un vaixell turístic amb valencians

L'enfonsament del KM Putri Sakinah, amb dos valencians morts i dos menors desapareguts, ha reactivat el debat sobre la seguretat marítima a Indonèsia. La Policia investiga i les autoritats han limitat la navegació turística pel mal temps.

L’edifici incendiat de Campanar avança: pis pilot acabat després de sis mesos d’obres

Sis mesos després de l'inici de la rehabilitació integral, el bloc de Campanar ja compta amb un pis pilot. Les obres, a càrrec de Dragatges i amb més de 20 milions de pressupost, avancen mentres la causa judicial va quedar arxivada provisionalment.

Desarticulen una banda per 58 furts i 40.000 € en supermercats de nou províncies

La Guàrdia Civil ha desarticulat un grup dedicat a furts en supermercats de nou províncies, amb 58 sostraccions i més de 40.000 euros sostrets. Quatre integrants han ingressat a la presó provisional.

La massa d’aire àrtic deixa mínimes de -7,1 graus en el nord de la Comunitat Valenciana

La irrupció d'aire àrtic ha deixat un brusc descens de les mínimes a l'interior de Castelló, amb -7,1 graus a Castellfort i valors negatius en diverses localitats. Aemet demana precaució per possible gel en carretera.

L’atur baixa un 8,10% en 2025 en la Comunitat Valenciana i un 5,94% a Espanya

La Comunitat Valenciana va retallar l'atur en 25.560 persones en 2025, segon major descens en termes absoluts. A Espanya, la desocupació va caure un 5,94%.

Onze comunitats en alerta per nevades, amb Cantàbria en nivell taronja

Cantàbria està este dilluns en nivell taronja per nevades des de 700-800 metres i altres deu comunitats mantenen avís groc. L'episodi arriba amb fred intens, pluges i temporal marítim en diversos punts.

Indonèsia reprén la busca dels dos espanyols desapareguts després de trobar un segon cos

Els equips de rescat van concentrar l'operatiu entorn de l'illa de Serai i van ampliar la busca fins al dimecres, després d'identificar a Fernando Martín. La família demana mantindre el dispositiu i va acompanyar les tasques en la zona.

Pluges en el sud de la Comunitat i baixada de temperatures este dilluns

Cel cobert, pluges més probables cap al sud i descens tèrmic, amb la cota de neu en 500 metres en el nord. El dimarts seguirà el fred amb gelades i ratxes de nord-oest.