Anuncios

Bombers de la Diputació d’Alacant viatgen a Ucraïna per a portar ajuda humanitària i refugiats


La Diputació d’Alacant ha posat a la disposició de l’Associació d’Ucraïnesos de Torrevieja quatre vehicles de bombers que viatjaran a la zona fronterera amb Polònia per a portar material humanitari. Aquest comboi solidari, en el qual participen nou voluntaris del Consorci Provincial, partirà en les pròximes hores i s’utilitzarà també per al trasllat de refugiats a Espanya.


Medicaments, aliments, roba, joguets i productes de primera necessitat fruit de donacions componen la càrrega d’aquestes furgonetes, les despeses de combustible de les quals i peatges costejarà també la institució. La caravana recorrerà 3.000 quilòmetres d’anada i altres 3.000 de tornada que es realitzaran sense parades per a arribar al més prompte possible.

Anuncios


“Ara més que mai hem de bolcar-nos per a possibilitar la subsistència dels milers i milers de civils que cada dia fugen del seu país travessant fronteres o que romanen en ell patint tota mena de mancances”, ha assenyalat el diputat d’Emergències, Javier Sendra, qui ha agraït la solidaritat dels bombers i ha reiterat la “disposició absoluta de la Diputació d’Alacant d’ajudar en tot el necessari al poble ucraïnés enfront d’aquesta terrible invasió”.


En aquest sentit, la institució provincial ha aprovat també una línia d’ajudes extraordinària de dos milions d’euros destinada a donar cobertura als diferents programes i projectes humanitaris i d’emergències que les entitats socials i organitzacions no governamentals del territori estan desenvolupant per a atendre el poble ucraïnés.


Així mateix, la Diputació ha posat les seues instal·lacions a la disposició dels refugiats procedents d’Ucraïna que arriben a la província fugint de la guerra amb menors d’edat i persones vulnerables.

Anuncios
Anuncios

Últimes notícies

Els sindicats condicionen la volta al diàleg amb Educació a una proposta real i global

Els sindicats docents mantenen la vaga indefinida en l'educació pública no universitària de la Comunitat Valenciana i només reprendran el diàleg si Educació presenta una proposta real que abaste totes les seues reivindicacions.

L’aeroport de Castelló marca rècord a l’abril i afronta l’estiu amb 16 rutes

L'aeroport de Castelló augmenta un 12% els seus passatgers a l'abril, marca màxim històric en eixe mes i es prepara per a operar 16 rutes regulars durant la temporada d'estiu.

Vila-real busca assegurar la tercera plaça davant un Sevilla necessitat de punts

Vila-real rep al Sevilla en La Ceràmica amb l'objectiu de deixar quasi sentenciada la tercera plaça, mentres que el conjunt andalús necessita puntuar per a allunyar-se del descens.

Un estudi de la UMH reforça la resistència de dacsa i tomaca a sequera i salinitat

Investigadors de la UMH han desenrotllat formulacions bioestimulantes que milloren el creixement i la resistència de dacsa i tomaca enfront de la sequera i la salinitat creixents en els sòls agrícoles.

L’Aeroport de València frega els 1,2 milions de passatgers a l’abril i creix un 10,7%

L'Aeroport de València va superar a l'abril els 1,15 milions de passatgers, un 10,7% més que un any abans, amb un fort impuls del trànsit internacional i més de 8.700 vols.

A l’espera de la tercera PCR de la dona aïllada per sospita de hantavirus a Alacant

Les autoritats sanitàries esperen el resultat de la tercera PCR a la dona de 32 anys ingressada i aïllada a l'hospital de Sant Joan d'Alacant per sospita de hantavirus, després de dos proves prèvies negatives.

Dimitrievski i Fran Pérez es retroben amb Mestalla en un dol especial

Stole Dimitrievski es mesura per primera vegada al Raig com a porter titular del València a Mestalla, mentres que Fran Pérez torna a l'estadi valencianista després de la seua eixida al club vallecano.

Nuria Oliver alerta dels riscos de la intel·ligència artificial i del fals mite de la gratuïtat

Nuria Oliver advertix que la intel·ligència artificial no és gratis i que paguem amb dades, temps i atenció, i insistix en la necessitat de regulació i educació digital crítica.
Anuncios