26.9 C
València
Divendres, 24 octubre, 2025

Bombers de la Diputació d’Alacant viatgen a Ucraïna per a portar ajuda humanitària i refugiats


La Diputació d’Alacant ha posat a la disposició de l’Associació d’Ucraïnesos de Torrevieja quatre vehicles de bombers que viatjaran a la zona fronterera amb Polònia per a portar material humanitari. Aquest comboi solidari, en el qual participen nou voluntaris del Consorci Provincial, partirà en les pròximes hores i s’utilitzarà també per al trasllat de refugiats a Espanya.


Medicaments, aliments, roba, joguets i productes de primera necessitat fruit de donacions componen la càrrega d’aquestes furgonetes, les despeses de combustible de les quals i peatges costejarà també la institució. La caravana recorrerà 3.000 quilòmetres d’anada i altres 3.000 de tornada que es realitzaran sense parades per a arribar al més prompte possible.


“Ara més que mai hem de bolcar-nos per a possibilitar la subsistència dels milers i milers de civils que cada dia fugen del seu país travessant fronteres o que romanen en ell patint tota mena de mancances”, ha assenyalat el diputat d’Emergències, Javier Sendra, qui ha agraït la solidaritat dels bombers i ha reiterat la “disposició absoluta de la Diputació d’Alacant d’ajudar en tot el necessari al poble ucraïnés enfront d’aquesta terrible invasió”.


En aquest sentit, la institució provincial ha aprovat també una línia d’ajudes extraordinària de dos milions d’euros destinada a donar cobertura als diferents programes i projectes humanitaris i d’emergències que les entitats socials i organitzacions no governamentals del territori estan desenvolupant per a atendre el poble ucraïnés.


Així mateix, la Diputació ha posat les seues instal·lacions a la disposició dels refugiats procedents d’Ucraïna que arriben a la província fugint de la guerra amb menors d’edat i persones vulnerables.

Últimes notícies

Espanyol i Elx mesuren la seua condició d’equips revelació en el RCDE Stadium

Espanyol, sext, i Elx, sèptim, s'enfronten en el RCDE Stadium en plena lluita per Europa després del seu retorn a Primera. Dol de ratxes, baixes i retorns a les 16.15.

Dol autonòmic a Mestalla amb urgències per a València i Vila-real

València i Vila-real arriben amb ratxes negatives i necessitat de victòria. Els locals miren al descens; els grocs volen sostindre's en la part alta.

Antonio Tejero rep l’alta hospitalària

Antonio Tejero, de 93 anys, ha rebut l'alta hospitalària i es troba en situació d'estabilitat clínica. La seua família afirma que seguirà 'la seua recuperació en l'entorn familiar'.

València inicia la neteja del barranc del Palmaret i critica la inacció de la CHJ

L'Ajuntament ha començat a netejar el barranc del Palmaret en Carpesa i Massarrojos i retrau a la CHJ no assumir la seua competència. Els treballs podrien acabar la primera setmana de novembre.

La Fiscalia rebutja la petició de sobreseïment de la exconsellera Salomé Pradas

La Fiscalia de València ha informat en contra del recurs de la exconsellera i la causa s'eleva a l'Audiència Provincial. El procediment continua obert.

Detenen al lladre de Benimaclet la cara del qual va acabar en samarretes i xapes

La Policia Nacional ha detingut al presumpte autor de 19 robatoris en comerços i locals de restauració de Benimaclet. El seu rostre dibuixat es va estampar en samarretes i xapes que es van esgotar en hores.

Generalitat, patronal i sindicats destaquen el dinamisme de l’ocupació en la Comunitat Valenciana en el tercer trimestre

La Comunitat Valenciana ha sumat 37.400 ocupats en el tercer trimestre, fins a 2.451.000, mentres l'atur ha repuntat en 11.500 persones, fins a 325.600 i una taxa del 11,73%. Indústria i jóvens van liderar l'avanç, segons Generalitat, CEV i sindicats, que reclamen millorar la qualitat de l'ocupació.

Sanitat estudiarà vies jurídiques per a obligar comunitats del PP a publicar les dades dels seus cribratges

Mónica García ha avisat que activarà totes les vies legals per a forçar a les autonomies del PP a entregar les dades de cribratges. El plançó dels consellers populars ha impedit aprovar 2 milions per a vigilància del càncer i altres mesures.