Bombers de la Diputació d’Alacant viatgen a Ucraïna per a portar ajuda humanitària i refugiats


La Diputació d’Alacant ha posat a la disposició de l’Associació d’Ucraïnesos de Torrevieja quatre vehicles de bombers que viatjaran a la zona fronterera amb Polònia per a portar material humanitari. Aquest comboi solidari, en el qual participen nou voluntaris del Consorci Provincial, partirà en les pròximes hores i s’utilitzarà també per al trasllat de refugiats a Espanya.


Medicaments, aliments, roba, joguets i productes de primera necessitat fruit de donacions componen la càrrega d’aquestes furgonetes, les despeses de combustible de les quals i peatges costejarà també la institució. La caravana recorrerà 3.000 quilòmetres d’anada i altres 3.000 de tornada que es realitzaran sense parades per a arribar al més prompte possible.


“Ara més que mai hem de bolcar-nos per a possibilitar la subsistència dels milers i milers de civils que cada dia fugen del seu país travessant fronteres o que romanen en ell patint tota mena de mancances”, ha assenyalat el diputat d’Emergències, Javier Sendra, qui ha agraït la solidaritat dels bombers i ha reiterat la “disposició absoluta de la Diputació d’Alacant d’ajudar en tot el necessari al poble ucraïnés enfront d’aquesta terrible invasió”.


En aquest sentit, la institució provincial ha aprovat també una línia d’ajudes extraordinària de dos milions d’euros destinada a donar cobertura als diferents programes i projectes humanitaris i d’emergències que les entitats socials i organitzacions no governamentals del territori estan desenvolupant per a atendre el poble ucraïnés.


Així mateix, la Diputació ha posat les seues instal·lacions a la disposició dels refugiats procedents d’Ucraïna que arriben a la província fugint de la guerra amb menors d’edat i persones vulnerables.

Últimes notícies

La modernització del viver de La Yesa reforça la producció de planta autòctona

La Conselleria de Medi Ambient ha modernitzat el viver forestal de La Yesa amb un nou túnel de cultiu i 30 taules de producció per a incrementar la planta autòctona destinada a projectes de restauració ecològica a la Comunitat Valenciana.

Desallotgen un hotel de Benidorm per un incendi en un transformador

Un incendi en un transformador d'Iberdrola ha obligat a desallotjar de manera preventiva l'hotel Mont Park de Benidorm. No s'han registrat ferits ni persones ateses pels servicis sanitaris.

Mor un home de 70 anys en colpejar-se el cap a la platja el Trampolí de Dénia

Un home de 70 anys ha mort este dissabte a la platja el Trampolí de Dénia després de colpejar-se el cap mentre es banyava, segons ha informat el CICU.

Dépor i València busquen a Riazor la seua primera victòria de Lliga

Deportivo i València es retroben huit anys després en Primera a Riazor, on els dos equips necessiten estrenar el seu compte de victòries.

Corberán destaca l’actitud ‘intachable’ del Valencia abans de visitar Riazor

Carlos Corberán destaca l’actitud i el compromís ‘intachables’ del Valencia en este inici de Lliga, tot i la falta de gol i les baixes per lesió de Guido Rodríguez i Pablo Maffeo abans de visitar el Deportivo en Riazor.

Els bombers continuen treballant en la cua de l’incendi de El Saler amb evolució favorable

Els bombers centren este dissabte al matí els treballs en la cua de l’incendi forestal de El Saler, estabilitzat des de dijous, amb una evolució qualificada com a molt favorable. Es manté un important desplegament de mitjans terrestres per assegurar el perímetre i evitar rebrots amb l’augment de temperatures i canvis de vent.

Més vigilància policial a la Devesa de El Saler després d’un incendi intencionat

La Policia Local de València ha reforçat la vigilància a la Devesa de El Saler després de l’incendi forestal declarat dijous, que les investigacions apunten que ha sigut provocat. L’Ajuntament també treballa per ampliar els canons SIDEINFO antiincendis instal·lats al parc natural.

Les tres capitals valencianes baixen de 20 º en la nit més fresca des de juny

València, Castelló i Alacant han registrat esta nit mínimes per davall de 20 graus, cosa que no passava des del 16 de juny, amb valors especialment baixos a l’interior.