12.2 C
València
Dissabte, 17 gener, 2026

Bombers de la Diputació d’Alacant viatgen a Ucraïna per a portar ajuda humanitària i refugiats


La Diputació d’Alacant ha posat a la disposició de l’Associació d’Ucraïnesos de Torrevieja quatre vehicles de bombers que viatjaran a la zona fronterera amb Polònia per a portar material humanitari. Aquest comboi solidari, en el qual participen nou voluntaris del Consorci Provincial, partirà en les pròximes hores i s’utilitzarà també per al trasllat de refugiats a Espanya.


Medicaments, aliments, roba, joguets i productes de primera necessitat fruit de donacions componen la càrrega d’aquestes furgonetes, les despeses de combustible de les quals i peatges costejarà també la institució. La caravana recorrerà 3.000 quilòmetres d’anada i altres 3.000 de tornada que es realitzaran sense parades per a arribar al més prompte possible.


“Ara més que mai hem de bolcar-nos per a possibilitar la subsistència dels milers i milers de civils que cada dia fugen del seu país travessant fronteres o que romanen en ell patint tota mena de mancances”, ha assenyalat el diputat d’Emergències, Javier Sendra, qui ha agraït la solidaritat dels bombers i ha reiterat la “disposició absoluta de la Diputació d’Alacant d’ajudar en tot el necessari al poble ucraïnés enfront d’aquesta terrible invasió”.


En aquest sentit, la institució provincial ha aprovat també una línia d’ajudes extraordinària de dos milions d’euros destinada a donar cobertura als diferents programes i projectes humanitaris i d’emergències que les entitats socials i organitzacions no governamentals del territori estan desenvolupant per a atendre el poble ucraïnés.


Així mateix, la Diputació ha posat les seues instal·lacions a la disposició dels refugiats procedents d’Ucraïna que arriben a la província fugint de la guerra amb menors d’edat i persones vulnerables.

Últimes notícies

Reial Madrid 2-0 Llevant: triomf en el caos amb gols de Mbappé i Asencio

El Reial Madrid es va imposar 2-0 al Llevant després d'un primer temps de xiulets i dubtes. L'entrada de Güler i Mastantuono va canviar el guió i l'equip va reaccionar.

València atorgarà la Medalla d’Or a la Real Germanor de Sant Antoni Abad

L'Ajuntament concedirà la seua màxima distinció a la Real Germanor de Sant Antoni Abad. El lliurament serà el 9 d'Octubre, després de rebre el títol de 'Real' i a les portes del seu 75 aniversari.

Mor un jove de 19 anys en ennuegar-se amb un grilló de mandarina a Alacant

Un jove de 19 anys ha mort a la Platja de Sant Joan després d'ennuegar-se amb un grilló de mandarina mentres estava amb amics. Els equips d'emergència no han aconseguit reanimar-ho i s'ha ordenat l'autòpsia.

Corberán crida a rebel·lar-se en Lliga davant el Getafe

El tècnic del València apel·la a caràcter i determinació per a competir en el Coliseum després de menys de 72 hores de descans. Assenyala pilota parada, transicions i defensa com a claus.

Final per la supervivència: Getafe i València es juguen aire en el Coliseum

Getafe i València disputen un dol directe per la permanència. Els azulones arriben en mala ratxa i amb tres reforços, mentres els che busquen el seu primer triomf fora.

Alliberat un octogenari explotat per una xarxa de Bizkaia per a estafes per internet

La Guàrdia Civil ha alliberat un home de més de 80 anys utilitzat per una xarxa assentada en Bizkaia per a estafes en línia. Hi ha 19 detinguts, 121 víctimes identificades i 57 comptes bloquejats.

Montero critica als barons del PP per parlar sense propostes sobre finançament autonòmic

La vicepresidenta primera ha retret al PP que convoque un cim per a debatre sense plantejar alternatives i ha defés una proposta de 21.000 milions.

La família del naufragi a Indonèsia s’acomiada entre dolor i pau i demana justícia

L'única supervivent adulta del naufragi a Indonèsia ha agraït el suport en el funeral a València i ha reclamat una justícia sense odi ni rancor. La família demana a la societat que no s'oblide i recorda que seguix desaparegut un xiquet.