Bombers de la Diputació d’Alacant viatgen a Ucraïna per a portar ajuda humanitària i refugiats


La Diputació d’Alacant ha posat a la disposició de l’Associació d’Ucraïnesos de Torrevieja quatre vehicles de bombers que viatjaran a la zona fronterera amb Polònia per a portar material humanitari. Aquest comboi solidari, en el qual participen nou voluntaris del Consorci Provincial, partirà en les pròximes hores i s’utilitzarà també per al trasllat de refugiats a Espanya.


Medicaments, aliments, roba, joguets i productes de primera necessitat fruit de donacions componen la càrrega d’aquestes furgonetes, les despeses de combustible de les quals i peatges costejarà també la institució. La caravana recorrerà 3.000 quilòmetres d’anada i altres 3.000 de tornada que es realitzaran sense parades per a arribar al més prompte possible.


“Ara més que mai hem de bolcar-nos per a possibilitar la subsistència dels milers i milers de civils que cada dia fugen del seu país travessant fronteres o que romanen en ell patint tota mena de mancances”, ha assenyalat el diputat d’Emergències, Javier Sendra, qui ha agraït la solidaritat dels bombers i ha reiterat la “disposició absoluta de la Diputació d’Alacant d’ajudar en tot el necessari al poble ucraïnés enfront d’aquesta terrible invasió”.


En aquest sentit, la institució provincial ha aprovat també una línia d’ajudes extraordinària de dos milions d’euros destinada a donar cobertura als diferents programes i projectes humanitaris i d’emergències que les entitats socials i organitzacions no governamentals del territori estan desenvolupant per a atendre el poble ucraïnés.


Així mateix, la Diputació ha posat les seues instal·lacions a la disposició dels refugiats procedents d’Ucraïna que arriben a la província fugint de la guerra amb menors d’edat i persones vulnerables.

Últimes notícies

Aliou Dieng ja és a Manises per a tancar el seu fitxatge pel València CF

El migcentre malià Aliou Dieng, procedent de l’Al Ahly, ha aterrat a Manises per a passar reconeixements i convertir-se en nou jugador del València CF, amb l’objectiu de recuperar les nits europees a Mestalla.

Paterna posa en marxa els canons d’aigua per a protegir el bosc de la Vallesa davant l’onada de calor

L’Ajuntament de Paterna ha activat el sistema automatitzat de canons d’aigua del projecte Guardian per a reforçar la protecció del bosc de la Vallesa davant les altes temperatures i el risc extrem d’incendis forestals.

Aemet alerta de reventons secs per l’onada de calor a l’interior valencià

Aemet ha advertit que l’ambient extremadament càlid i sec pot generar reventons secs amb ratxes de vent molt fortes i de curta duració, sobretot en zones de l’interior de València i Castelló.

Aemet alerta de reventons secs amb ratxes de vent molt fortes per la calor extrema

Aemet ha avisat que la combinació de calor extrema i ambient molt sec pot provocar reventons secs amb ratxes de vent molt fortes i de curta duració, sobretot en zones de l’interior de València i Castelló.

Aemet alerta de reventons secs per l’extrema calor en l’interior valencià

Aemet ha avisat que l’ambient extremadament calorós i sec pot provocar reventons secs amb ratxes de vent molt fortes i breus, sobretot en zones de l’interior de València i Castelló.

Aemet alerta de reventons secs per l’onada de calor a l’interior valencià

Aemet ha advertit que la calor extrema i l’ambient molt sec poden provocar reventons secs amb ratxes de vent molt fortes i sobtades a l’interior de València i Castelló.

Aemet alerta de reventons secs per l’onada de calor a l’interior valencià

Aemet ha avisat que la calor extrema i l’ambient molt sec poden generar reventons secs amb ràfegues de vent molt fortes, sobretot en zones de l’interior de València i Castelló.

Aemet alerta de reventons secs amb ratxes de vent molt fortes per la calor extrema

Aemet ha advertit que la combinació de calor extrema i ambient molt sec pot generar reventons secs amb ratxes de vent molt fortes i de curta duració, especialment en zones de l’interior de València i Castelló.