Busquen xiquets amb autisme per a validar un nou mètode de diagnòstic

El Projecte T-Eye, pioner en el món, està subvencionat pel Centre per al Desenvolupament Tecnològic Industrial (CDTI) del Ministeri d’Economia, Indústria i Competitivitat.

L’equip d’investigadors dels Centres de Desenvolupament Cognitiu Xarxa Zenit i de la Universitat Politècnica de València encarregats del Projecte T-Eye per a diagnòstic precoç de l’autisme estan buscant xiquets amb edats compreses entre 3 i 6 anys per a completar les passades experimentals de validació d’aquest innovador sistema per a diagnòstic de l’autisme a través de realitat virtual, intel·ligència artificial i biomarcadores.

Els perfils demandats per aquestes entitats són tres: xiquets d’entre 3 i 6 anys que ja tinguen diagnòstic de TEA a través de la prova ADOS-2; xiquets d’entre 3 i 6 anys normotípicos (amb un desenvolupament normal); pares, mares o tutors d’aquests xiquets (amb els quals es validarà una aplicació per a l’anàlisi semàntica i prosòdica de la veu, inclosa en T-Eye).

Es realitzaran entre una i tres sessions 45 minuts cadascuna, depenent de la mena de neurodesenvolupament del xiquet, en una data i horari a elecció dels responsables de menor.
Aquestes sessions tindran lloc en un entorn amigable, una habitació virtual T-Room que recrea un parc on el xiquet jugarà a diferents jocs amb Pablo, l’avatar.

Als xiquets se’ls col·locarà una polsera per a mesurar la seua activitat electrodermal i unes ulleres lleugeres d’Eye Tracking per a controlar el seguiment de la mirada. A més, amb tècniques d’intel·ligència artificial s’analitzaran els moviments corporals del xiquet per a alertar de possibles estereotipias.

De moment, aquesta investigació ha aconseguit discriminar amb un 90% de precisió un xiquet TEA d’un normotípic, però es necessita continuar investigant mitjançant l’increment de la mostra perquè les conclusions finals siguen robustes, i T-Eye, un projecte científic 100% valencià, puga ser validat oficialment com a mètode de diagnòstic certificat i com una alternativa al diagnòstic clàssic.

Últimes notícies

Corberán assume la responsabilitat i busca una reacció del València a Vitòria

Carlos Corberán admet que és el màxim responsable dels mals resultats del València, cuer amb un punt, i apel·la a reaccionar dimarts a Vitòria després de la derrota contra el Sevilla.

Luis García Plaza lloa la insistència del Sevilla per tombar el València

Luis García Plaza ha ressaltat la insistència i l’actitud del Sevilla en el triomf per 1-0 davant el València, amb un gol tardà de Juan Iglesias que consolida els sevillistes amb deu punts en l’inici de LALIGA EA Sports.

Muñoz assegura al Puig que tota Espanya mira al PP i dona per fet Feijóo a la Moncloa

La portaveu del PP en el Congrés, Esther Muñoz, ha afirmat al Puig de Santa Maria que tota Espanya té la vista posada en el PP i que Alberto Núñez Feijóo serà president, en un acte de reinici de curs polític del PPCV presidit per Juanfran Pérez Llorca.

Pérez Llorca assegura que no hi ha alternativa al PP en 2027

Juanfran Pérez Llorca afirma en un acte al Puig de Santa Maria que les eleccions de 2027 entren en l’‘esprint final’ i que no veu alternativa al PP, en al·lusió directa a Diana Morant. La portaveu popular al Congrés, Esther Muñoz, dona per fets els ‘últims mesos’ de Pedro Sánchez a la Moncloa i contraposa la seua gestió a la d’Alberto Núñez Feijóo.

Xàtiva arriba als 31,9 graus i encapçala la pujada de temperatures

Les màximes han pujat fins a 4 graus en diverses localitats de la Comunitat Valenciana, amb Xàtiva al capdavant amb 31,9 graus, la més alta del dia.

Vapejadors i pornografia als 8 anys: alarma entre menors a Alzira

La UPCCA d’Alzira ha detectat vapejadors i consum de pornografia en menors de huit i nou anys, alguns com a regal de comunió o venuts per altres xiquets. L’Ajuntament prepara noves accions i ampliarà l’estudi a Primària davant l’augment d’addiccions a pantalles i nicotina.

Paiporta comença a enderrocar el Pont Vell per alçar un pas més segur després de la dana

Paiporta ha iniciat l’enderroc del Pont Vell, molt danyat per la dana del 29 d’octubre de 2024, per substituir-lo per una nova estructura més segura i amb un 45 % més de capacitat hidràulica.

Louzán defensa que la final del Mundial 2030 es jugue a Espanya i apunta València com a nova seu

El president de la RFEF, Rafael Louzán, ha insistit que la final del Mundial 2030 s’ha de disputar a Espanya i ha obert la porta que València entre en el llistat de seus després de la caiguda de Màlaga i A Coruña.