Busquen xiquets amb autisme per a validar un nou mètode de diagnòstic

El Projecte T-Eye, pioner en el món, està subvencionat pel Centre per al Desenvolupament Tecnològic Industrial (CDTI) del Ministeri d’Economia, Indústria i Competitivitat.

L’equip d’investigadors dels Centres de Desenvolupament Cognitiu Xarxa Zenit i de la Universitat Politècnica de València encarregats del Projecte T-Eye per a diagnòstic precoç de l’autisme estan buscant xiquets amb edats compreses entre 3 i 6 anys per a completar les passades experimentals de validació d’aquest innovador sistema per a diagnòstic de l’autisme a través de realitat virtual, intel·ligència artificial i biomarcadores.

Els perfils demandats per aquestes entitats són tres: xiquets d’entre 3 i 6 anys que ja tinguen diagnòstic de TEA a través de la prova ADOS-2; xiquets d’entre 3 i 6 anys normotípicos (amb un desenvolupament normal); pares, mares o tutors d’aquests xiquets (amb els quals es validarà una aplicació per a l’anàlisi semàntica i prosòdica de la veu, inclosa en T-Eye).

Es realitzaran entre una i tres sessions 45 minuts cadascuna, depenent de la mena de neurodesenvolupament del xiquet, en una data i horari a elecció dels responsables de menor.
Aquestes sessions tindran lloc en un entorn amigable, una habitació virtual T-Room que recrea un parc on el xiquet jugarà a diferents jocs amb Pablo, l’avatar.

Als xiquets se’ls col·locarà una polsera per a mesurar la seua activitat electrodermal i unes ulleres lleugeres d’Eye Tracking per a controlar el seguiment de la mirada. A més, amb tècniques d’intel·ligència artificial s’analitzaran els moviments corporals del xiquet per a alertar de possibles estereotipias.

De moment, aquesta investigació ha aconseguit discriminar amb un 90% de precisió un xiquet TEA d’un normotípic, però es necessita continuar investigant mitjançant l’increment de la mostra perquè les conclusions finals siguen robustes, i T-Eye, un projecte científic 100% valencià, puga ser validat oficialment com a mètode de diagnòstic certificat i com una alternativa al diagnòstic clàssic.

Últimes notícies

El Huerto del Cura suma prestigi amb l’ingrés en l’Itinerari Europeu de Jardins Històrics

El Jardín Artístico Nacional Huerto del Cura, a Elx, ha formalitzat l’ingrés en l’Itinerari Europeu de Jardins Històrics, certificat pel Consell d’Europa, fet que reforça el seu valor patrimonial i turístic.

Sagunt a Escena obri la 43a edició amb dos obres inspirades en el Segle d’Or

El Teatre Romà estrena 'El Narciso en su opinión', mentre l''Off Romà' combina teatre clàssic i dansa contemporània

El dèficit de la Comunitat Valenciana baixa al 0,71% del PIB fins als 1.180 milions

El dèficit públic de la Comunitat Valenciana s’ha reduït una dècima fins al 0,71% del PIB, amb 1.180 milions acumulats fins maig, en un context de menor gasto per la dana i superàvit de la Seguretat Social.

1,7 milions de la Diputació per als pobles afectats per l’incendi de la Vall d’Uixó

La Diputació de Castelló ha aprovat una modificació pressupostària d’1,7 milions d’euros per a impulsar la recuperació dels municipis danyats per l’incendi forestal declarat el 25 de juliol a la Serra d’Espadà, amb ajudes específiques per a pobles menuts i convenis per a la Vall d’Uixó i Onda.

Un accident a l’A-7 col·lapsa el trànsit a Bétera en ple inici d’operació eixida

Un accident sense víctimes mortals a l’A-7 a l’altura de Bétera ha provocat fins a 17 quilòmetres de retencions en sentit Barcelona i 13 en sentit Alacant, coincidint amb l’operació especial d’estiu.

Un jutjat de València rebutja ampliar la causa contra l’excomissionat de la DANA

El jutjat que investiga la presumpta falsificació del títol universitari de José María Ángel ha descartat ampliar la instrucció als delictes de prevaricació i nomenament il·legal en no vore indicis que els responsables polítics conegueren la possible manca de titulació.

El Consell reclama una investigació ràpida i responsabilitats penals pels incendis

El portaveu del Consell, Miguel Barrachina, ha agraït la faena dels efectius que lluiten contra l’incendi de la Vall d'Uixó i ha reclamat una investigació ràpida i conseqüències penals. També ha criticat que, quatre anys després de l’incendi de Bejís, les víctimes continuen sense ser resarcides ni tindre procediment judicial obert.

El jutjat de la dana crida a declarar el cap de la Policia de Turís i incorpora proves de Carlet

La Secció Civil i d'Instrucció de Catarroja ha citat com a testimoni el cap de la Policia Local de Turís i ha incorporat a la causa documentació aportada per l'alcaldessa de Carlet. La jutgessa també ha ordenat informes per danys morals vinculats a una víctima mortal i ha demanat més proves documentals.
FILMOTECA D'ESTIU