Busquen xiquets amb autisme per a validar un nou mètode de diagnòstic

El Projecte T-Eye, pioner en el món, està subvencionat pel Centre per al Desenvolupament Tecnològic Industrial (CDTI) del Ministeri d’Economia, Indústria i Competitivitat.

L’equip d’investigadors dels Centres de Desenvolupament Cognitiu Xarxa Zenit i de la Universitat Politècnica de València encarregats del Projecte T-Eye per a diagnòstic precoç de l’autisme estan buscant xiquets amb edats compreses entre 3 i 6 anys per a completar les passades experimentals de validació d’aquest innovador sistema per a diagnòstic de l’autisme a través de realitat virtual, intel·ligència artificial i biomarcadores.

Els perfils demandats per aquestes entitats són tres: xiquets d’entre 3 i 6 anys que ja tinguen diagnòstic de TEA a través de la prova ADOS-2; xiquets d’entre 3 i 6 anys normotípicos (amb un desenvolupament normal); pares, mares o tutors d’aquests xiquets (amb els quals es validarà una aplicació per a l’anàlisi semàntica i prosòdica de la veu, inclosa en T-Eye).

Es realitzaran entre una i tres sessions 45 minuts cadascuna, depenent de la mena de neurodesenvolupament del xiquet, en una data i horari a elecció dels responsables de menor.
Aquestes sessions tindran lloc en un entorn amigable, una habitació virtual T-Room que recrea un parc on el xiquet jugarà a diferents jocs amb Pablo, l’avatar.

Als xiquets se’ls col·locarà una polsera per a mesurar la seua activitat electrodermal i unes ulleres lleugeres d’Eye Tracking per a controlar el seguiment de la mirada. A més, amb tècniques d’intel·ligència artificial s’analitzaran els moviments corporals del xiquet per a alertar de possibles estereotipias.

De moment, aquesta investigació ha aconseguit discriminar amb un 90% de precisió un xiquet TEA d’un normotípic, però es necessita continuar investigant mitjançant l’increment de la mostra perquè les conclusions finals siguen robustes, i T-Eye, un projecte científic 100% valencià, puga ser validat oficialment com a mètode de diagnòstic certificat i com una alternativa al diagnòstic clàssic.

Últimes notícies

Els sindicats veuen insuficient la nova redistribució de places d’inclusió educativa fins a 2030

Educació ha plantejat una nova redistribució de 1.249 places per a inclusió educativa fins al curs 2030/31, però els sindicats la consideren insuficient i reclamen negociar també plantilles i ràtios amb un calendari clar.

Fort incendi en una nau de banys a Xàtiva obliga a confinar veïns per la fumera tòxica

Un incendi molt evolucionat en una nau de la firma Hidronatur a Xàtiva ha generat una gran fumera. Les autoritats han demanat als veïns que tanquen finestres i reduïsquen l’activitat física per precaució.

Esclat pirotècnic a Alacant amb 6.000 trons en la primera mascletà de Fogueres 2026

La plaça dels Luceros d’Alacant ha acollit la primera mascletà de les Fogueres de 2026, disparada per Pirotecnia Mediterráneo, amb més de 6.000 trons aeris, 75 quilos de pólvora i un pic de 121,8 decibels.

Iryo preveu poder unir Barcelona i València en Alta Velocitat a partir de 2027

Iryo treballa per tindre en 2027 la homologació tècnica que li permeta operar la ruta d’Alta Velocitat Barcelona-València, una connexió clau del corredor mediterrani. El sector marítim reclama també més atenció pública per reforçar la mobilitat al Mediterrani.

Els assistents al Reggaeton Beach Festival es queden sense gira del 2026 i sense festival

Reggaeton Beach Festival ha anunciat la cancel·lació de tota la gira prevista per a l’estiu del 2026 i el cessament de la seua activitat. Facua recorda als afectats que poden reclamar l’import de les entrades i els possibles danys i perjuís.

Nou sistema acústic a la Nucia per avisar dels riscos d’inundació pel pantà de Guadalest

La Confederación Hidrográfica del Júcar ha instal·lat a la Nucia un sistema acústic d’avís per inundacions a la partida de Pesauro, zona inundable en cas d’accident o trencament de la presa de Guadalest.

València encapçala l’alça del lloguer entre les grans ciutats d’Espanya

Els nous contractes de lloguer a València han pujat un 4,5 % anual des de 2019, el ritme més alt entre les sis grans ciutats espanyoles, segons l’Informe Anual 2025 del Banco de España. Fins a quatre de cada deu famílies llogateres destinen més del 30 % de la seua renda al pagament del lloguer.

Més trens de Rodalia a Alacant per a les Fogueres amb 23.300 places extra

Renfe ha reforçat la Rodalia dAlacant amb 23.300 places addicionals i 40 trens especials, diürns i nocturns, entre el 20 i la matinada del 25 de juny per a facilitar els desplaçaments durant les Fogueres.