16.6 C
València
Dijous, 22 gener, 2026

Carmen Machi, condemnada per la justícia a pagar 80.000 euros a Hisenda

 

Pareix ser que Hisenda ha posat en el seu punt de mira a tota una llista de famosos a qui està perseguint per frau fiscal i evasió d’impostos. Personalitats del món de la cultura, del deport o de la televisió, ningú es lliura de ser investigat per intentar defraudar a Hisenda; en els últims temps han eixit a la llum noms de celebritats que han hagut d’acabar en els jutjats per eixe motiu: Shakira, Leo Messi o Cristiano Ronaldo són alguns exemples. 

 

Ara a més, se suma a la llista negra l’actriu espanyola Carmen Machi, protagonista de pel·lícules i sèries d’humor nacionals, la més emblemàtica de les quals és ‘Aída’. L’actriu acaba de ser condemnada pel Tribunal Superior de Justícia de Madrid a pagar 83.155,19 euros de multa a Hisenda, per haver obtingut il·lícitament avantatges fiscals a través de la societat ‘Mama Floriana’, creada, segons el tribunal, exclusivament per a eixa finalitat.

 

Tal com detalla la sentència: «la societat va ser utilitzada amb l’únic objectiu d’obtindre un avantatge fiscal per eludir els tipus de gravamen més elevats d’IRPF i deduir gastos en l’Impost de Societats que no eren fiscalment deduïbles per ser alienes a l’activitat.(…) Si bé és legítima la interposició de societats professionals, no ho és la creació de societats amb l’única finalitat d’eludir part de la càrrega fiscal sense aportar res a l’activitat que realitza la sòcia».

 

L’actriu considera la multa desproporcionada

L’actriu, per la seua banda, havia interposat un recurs contra la sanció per considerar-la «desproporcionada», al·legant que ella no era ni sòcia majoritària ni administradora de tal societat. A més a més, la defensa de l’actriu detallava que l’import que s’havia deixat d’ingressar no arribava als 237.586 euros ja que, anteriorment, s’havien ingressat 170.601 euros.

 

Davant d’eixa al·legació, la justícia s’ha mostrat contundent amb l’actriu, apuntant que «la base per a calcular la infracció és la quantitat que Carmen Machi ha deixat d’ingressar d’IRPF, sense que eixa xifra es puga compensar amb els impostos pagats per altres contribuents».

 

També et pot interessar…

Últimes notícies

Detinguts huit menors per l’agressió a un jove a l’eixida d’una discoteca a Alacant

Huit menors, de 14 a 16 anys, han sigut detinguts per la seua presumpta implicació en l'agressió a un jove de 16 anys fora d'una discoteca de la Platja de Sant Joan. El cas ha sigut remés a la Fiscalia de Menors per a decidir les mesures a adoptar.

L’Horta Sud convida als voluntaris de la dana a tornar com a turistes

L'Horta Sud llança en Fitur 2026 la campanya 'Torna a l'Horta Sud' perquè els qui van ajudar després de la dana tornen com a turistes, redescobrisquen la zona i donen suport a l'economia local.

La Generalitat recupera 50 quilòmetres de camins forestals a Xert després de la dana

La Generalitat ha reparat 50 km de camins i pistes forestals a Xert amb 1,1 milions després de la dana. L'actuació s'integra en un pla de 93 milions per a recuperar 2.755 km i reforçar la prevenció d'incendis.

Acaba l’alerta groga per fenòmens costaners a Alacant i seguix l’avís per vent

Emergències ha decretat la fi de l'alerta groga per fenòmens costaners en tota la costa d'Alacant, però manté els avisos per vent. L'avís continua actiu a l'interior nord de Castelló, interior sud de València i en tota la província d'Alacant.

Bombers contenen la propagació d’un incendi al costat d’una nau en el polígon de Carrús

El foc declarat en l'exterior d'una nau del polígon de Carrús afecta a apilaments de cartó, plàstic i restes de desballestament. No hi ha ferits i es preveuen diverses hores de treball.

Diversos detinguts per la mort d’un home a Benifaió després d’un incendi simulat

Diverses persones han sigut detingudes com a presumptes responsables de l'assassinat d'un home a Benifaió i de simular un incendi per a encobrir-lo. La investigació seguix sota secret judicial i l'autòpsia va descartar que la mort es deguera al foc.

La Universitat d’Alacant incorpora l’arxiu familiar Gallego Picazo sobre la Guerra Civil

La Universitat d'Alacant ha rebut l'arxiu de la família Gallego Picazo, amb cartes de l'Ebre i documents sobre repressió i postguerra. Després de la seua digitalització, podrà consultar-se en la web de l'Arxiu de la Democràcia.

Els bombers han realitzat 12 intervencions pel vent a Alacant i es decreten tancaments preventius

El vent ha provocat 12 actuacions dels bombers des de les 7.50 hores i ha motivat tancaments de parcs, jardins i del Castell de Santa Bàrbara. Les autoritats mantenen l'alerta groga i demanen precaució en zones arbrades i costaneres.