Carmen Machi, condemnada per la justícia a pagar 80.000 euros a Hisenda

 

Pareix ser que Hisenda ha posat en el seu punt de mira a tota una llista de famosos a qui està perseguint per frau fiscal i evasió d’impostos. Personalitats del món de la cultura, del deport o de la televisió, ningú es lliura de ser investigat per intentar defraudar a Hisenda; en els últims temps han eixit a la llum noms de celebritats que han hagut d’acabar en els jutjats per eixe motiu: Shakira, Leo Messi o Cristiano Ronaldo són alguns exemples. 

 

Ara a més, se suma a la llista negra l’actriu espanyola Carmen Machi, protagonista de pel·lícules i sèries d’humor nacionals, la més emblemàtica de les quals és ‘Aída’. L’actriu acaba de ser condemnada pel Tribunal Superior de Justícia de Madrid a pagar 83.155,19 euros de multa a Hisenda, per haver obtingut il·lícitament avantatges fiscals a través de la societat ‘Mama Floriana’, creada, segons el tribunal, exclusivament per a eixa finalitat.

 

Tal com detalla la sentència: «la societat va ser utilitzada amb l’únic objectiu d’obtindre un avantatge fiscal per eludir els tipus de gravamen més elevats d’IRPF i deduir gastos en l’Impost de Societats que no eren fiscalment deduïbles per ser alienes a l’activitat.(…) Si bé és legítima la interposició de societats professionals, no ho és la creació de societats amb l’única finalitat d’eludir part de la càrrega fiscal sense aportar res a l’activitat que realitza la sòcia».

 

L’actriu considera la multa desproporcionada

L’actriu, per la seua banda, havia interposat un recurs contra la sanció per considerar-la «desproporcionada», al·legant que ella no era ni sòcia majoritària ni administradora de tal societat. A més a més, la defensa de l’actriu detallava que l’import que s’havia deixat d’ingressar no arribava als 237.586 euros ja que, anteriorment, s’havien ingressat 170.601 euros.

 

Davant d’eixa al·legació, la justícia s’ha mostrat contundent amb l’actriu, apuntant que «la base per a calcular la infracció és la quantitat que Carmen Machi ha deixat d’ingressar d’IRPF, sense que eixa xifra es puga compensar amb els impostos pagats per altres contribuents».

 

També et pot interessar…

Últimes notícies

Cap de setmana tràgic a les carreteres amb huit motoristes morts

Quinze persones han mort en quinze accidents mortals a les carreteres espanyoles este cap de setmana, huit d'elles motoristes, amb un sinistre registrat a Montserrat (València). La major part dels accidents s'han produït en vies convencionals i en eixides de la via.

Pérez Llorca acusa Compromís de prioritzar el català davant del valencià a la UE

Juanfran Pérez Llorca acusa PSPV-PSOE i Compromís de defensar només el català a Europa i retreu a Compromís el seu posicionament sobre la llengua valenciana a les Falles.

Pérez Llorca demana aclarir una subvenció de 80.000 € del Botànic a UGT en 2021

Juanfran Pérez Llorca mostra la seua preocupació per la investigació d’Antifrau sobre una subvenció directa de 80.000 euros del Botànic a UGT per al congrés confederal celebrat en 2021 a València.

Baldoví assegura que Marlaska ja hauria deixat el càrrec si ell presidira el Govern

El síndic de Compromís en Les Corts, Joan Baldoví, assegura que si presidira el Govern d'Espanya, Fernando Grande-Marlaska ja no seria ministre de l'Interior per la gestió de la crisi migratòria a Ceuta.

EUPV posarà en marxa en octubre les primàries per a les autonòmiques de 2027

Esquerra Unida del País Valencià convocarà en octubre les primàries per triar la seua candidatura a la Presidència de la Generalitat i a Les Corts de 2027, amb resultats previstos per al 3 de novembre, i acusa els acords PP-Vox de deteriorar drets i servicis públics.

Sol·liciten 9 anys de presó per apunyalar un desconegut al carrer a Almoradí

La Fiscalia demana 9 anys de presó per a un home acusat d’intentar assassinar amb un ganivet un desconegut al carrer a Almoradí, després d’agredir dos companys de pis. El judici se celebrarà a l’Audiència Provincial d’Alacant, amb seu a Elx.

Corberán i Gourlay es despedixen de la plantilla a Paterna

Carlos Corberán i Ron Gourlay han tornat a la ciutat esportiva de Paterna per a acomiadar-se de jugadors i empleats després de la seua destitució. El Valencia inicia ara una nova etapa amb Braulio Vázquez i l’interí Óscar Sánchez al capdavant de l’equip.

Torrent i Villarreal C lideren un inici impecable en Tercera Federació

Torrent i Villarreal C encapçalen el grup VI de Tercera Federació com a únics equips amb sis punts, en una jornada marcada per la igualtat i cinc empats.