Carmen Machi, condemnada per la justícia a pagar 80.000 euros a Hisenda

 

Pareix ser que Hisenda ha posat en el seu punt de mira a tota una llista de famosos a qui està perseguint per frau fiscal i evasió d’impostos. Personalitats del món de la cultura, del deport o de la televisió, ningú es lliura de ser investigat per intentar defraudar a Hisenda; en els últims temps han eixit a la llum noms de celebritats que han hagut d’acabar en els jutjats per eixe motiu: Shakira, Leo Messi o Cristiano Ronaldo són alguns exemples. 

 

Ara a més, se suma a la llista negra l’actriu espanyola Carmen Machi, protagonista de pel·lícules i sèries d’humor nacionals, la més emblemàtica de les quals és ‘Aída’. L’actriu acaba de ser condemnada pel Tribunal Superior de Justícia de Madrid a pagar 83.155,19 euros de multa a Hisenda, per haver obtingut il·lícitament avantatges fiscals a través de la societat ‘Mama Floriana’, creada, segons el tribunal, exclusivament per a eixa finalitat.

 

Tal com detalla la sentència: «la societat va ser utilitzada amb l’únic objectiu d’obtindre un avantatge fiscal per eludir els tipus de gravamen més elevats d’IRPF i deduir gastos en l’Impost de Societats que no eren fiscalment deduïbles per ser alienes a l’activitat.(…) Si bé és legítima la interposició de societats professionals, no ho és la creació de societats amb l’única finalitat d’eludir part de la càrrega fiscal sense aportar res a l’activitat que realitza la sòcia».

 

L’actriu considera la multa desproporcionada

L’actriu, per la seua banda, havia interposat un recurs contra la sanció per considerar-la «desproporcionada», al·legant que ella no era ni sòcia majoritària ni administradora de tal societat. A més a més, la defensa de l’actriu detallava que l’import que s’havia deixat d’ingressar no arribava als 237.586 euros ja que, anteriorment, s’havien ingressat 170.601 euros.

 

Davant d’eixa al·legació, la justícia s’ha mostrat contundent amb l’actriu, apuntant que «la base per a calcular la infracció és la quantitat que Carmen Machi ha deixat d’ingressar d’IRPF, sense que eixa xifra es puga compensar amb els impostos pagats per altres contribuents».

 

També et pot interessar…

Últimes notícies

Jesús Lancis arrasa i serà el nou rector de l’UJI amb el 86% del vot ponderat

Jesús Lancis s'imposa en les eleccions al Rectorat de la Universitat Jaume I amb el 86,32% del vot ponderat i un ampli suport de tots els col·lectius universitaris.

Pérez Llorca insta els docents valencians en vaga a pensar en l’alumnat

El president de la Generalitat reclama als docents valencians en vaga que prioritzen l'interés de l'alumnat i continuen negociant per a tancar el conflicte educatiu.

El guàrdia civil il·licità ferit a Huelva seguix ingressat i espera el seu trasllat a Alacant

El guàrdia civil il·licità de 37 anys ferit en una persecució a una narcolancha enfront de Huelva continua ingressat a Cadis a l'espera de ser traslladat a Alacant, mentres l'altre agent ferit greu continua recuperant-se.

L’alcalde d’Utiel defén que tancar els col·legis va evitar una tragèdia en la dana

L'alcalde d'Utiel sosté davant la jutgessa que el tancament dels centres educatius durant la dana va evitar una tragèdia major en un institut situat al costat del riu Magre, on van morir sis persones en el municipi.

Els contactes negatius per hantavirus podran rebre visites des de la proxima setmana

Els pacients espanyols amb resultat negatiu en hantavirus, inclosos els aïllats a l'Hospital Gomez Ulla i dos dones ingressades a Barcelona i Alacant, podran rebre visites des de la proxima setmana si una nova PCR confirma el negatiu.

La Diputació reforça amb més de 124.000 euros la prevenció d’incendis en les muntanyes d’Enguera

La Diputació de València destina este any més de 124.000 euros a la prevenció d'incendis i gestió forestal en les muntanyes d'Enguera, el municipi amb major superfície de muntanya pública de la província, i impulsa a més diversos projectes del Pla Obert d’Inversions.

La Diputació de València amplia l’abocador de Pedralba amb un nou àmbit d’abocament

La Diputació de València i l'empresa pública GIRSA han ampliat l'abocador de Pedralba amb un nou àmbit d'abocament d'uns 15.000 metres quadrats per a reforçar la seua capacitat i garantir la gestió segura de residus no perillosos.

Les associacions de VTC denuncien multes per servicis urbans malgrat l’aval del TSJCV

UNAUTO-VTC i MOVVA critiquen que ajuntaments mantinguen campanyes de multes contra els servicis urbans de VTC malgrat que el TSJCV ha validat esta activitat dins del marc autonòmic vigent.