13.9 C
València
Dissabte, 14 febrer, 2026

Carmen Machi, condemnada per la justícia a pagar 80.000 euros a Hisenda

 

Pareix ser que Hisenda ha posat en el seu punt de mira a tota una llista de famosos a qui està perseguint per frau fiscal i evasió d’impostos. Personalitats del món de la cultura, del deport o de la televisió, ningú es lliura de ser investigat per intentar defraudar a Hisenda; en els últims temps han eixit a la llum noms de celebritats que han hagut d’acabar en els jutjats per eixe motiu: Shakira, Leo Messi o Cristiano Ronaldo són alguns exemples. 

 

Ara a més, se suma a la llista negra l’actriu espanyola Carmen Machi, protagonista de pel·lícules i sèries d’humor nacionals, la més emblemàtica de les quals és ‘Aída’. L’actriu acaba de ser condemnada pel Tribunal Superior de Justícia de Madrid a pagar 83.155,19 euros de multa a Hisenda, per haver obtingut il·lícitament avantatges fiscals a través de la societat ‘Mama Floriana’, creada, segons el tribunal, exclusivament per a eixa finalitat.

 

Tal com detalla la sentència: «la societat va ser utilitzada amb l’únic objectiu d’obtindre un avantatge fiscal per eludir els tipus de gravamen més elevats d’IRPF i deduir gastos en l’Impost de Societats que no eren fiscalment deduïbles per ser alienes a l’activitat.(…) Si bé és legítima la interposició de societats professionals, no ho és la creació de societats amb l’única finalitat d’eludir part de la càrrega fiscal sense aportar res a l’activitat que realitza la sòcia».

 

L’actriu considera la multa desproporcionada

L’actriu, per la seua banda, havia interposat un recurs contra la sanció per considerar-la «desproporcionada», al·legant que ella no era ni sòcia majoritària ni administradora de tal societat. A més a més, la defensa de l’actriu detallava que l’import que s’havia deixat d’ingressar no arribava als 237.586 euros ja que, anteriorment, s’havien ingressat 170.601 euros.

 

Davant d’eixa al·legació, la justícia s’ha mostrat contundent amb l’actriu, apuntant que «la base per a calcular la infracció és la quantitat que Carmen Machi ha deixat d’ingressar d’IRPF, sense que eixa xifra es puga compensar amb els impostos pagats per altres contribuents».

 

També et pot interessar…

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Alerta roja a Castelló: Emergències emet un nou avís per ratxes de més de 140 km/h

La Generalitat ha emés un nou avís especial i s'ha activat l'alerta roja per vent en tota la província de Castelló, amb risc extrem. Des de la mitjanit i durant el dissabte s'esperen ratxes que poden superar els 140 km/h i fenòmens costaners en el litoral.

Morant acusa a Pérez Llorca d’encobrir assetjadors i li retrau el cas de l’alcalde de Jérica

La líder del PSPV-PSOE ha sostingut que Pérez Llorca encobrix als assetjadors i no ha demanat l'acta ni reprovat a l'alcalde de Jérica. També ha estés les seues crítiques a Alacant i a Mazón.

L’alerta per vent tanca parcs i suspén mercats i Carnestoltes en la Comunitat Valenciana

Els avisos taronja i roig per ratxes fortes per al dissabte han provocat tancaments preventius i la cancel·lació de mercats i actes de Carnestoltes en diverses ciutats.

La FFCV suspén tots els partits del dissabte en la Comunitat per vent

La FFCV ha informat de la suspensió de tots els partits de futbol i futbol sala del dissabte 14 de febrer per les alertes d'AEMET per vent. La federació també revisarà possibles tancaments municipals que afecten la vesprada del divendres i al diumenge.

Dos detinguts a Castelló per adhesius racistes en comerços de magrebins

La Guàrdia Civil ha detingut a dos jóvens i investigat a un altre a Borriana per col·locar adhesius amb lemes racistes en comerços de magrebins. Després d'analitzar denúncies similars, els jutjats de Vila-real han decretat la llibertat amb càrrecs per als arrestats.

Alerta roja a Castelló per ratxes de més de 140 km/h i avís especial d’Emergències

Emergències ha emés un avís especial per temporal de vent amb alerta roja en tota la província de Castelló. El dissabte es preveuen ratxes que poden superar els 140 km/h i es demana extremar la precaució, també en actes de Carnestoltes.

Xàbia guarda un minut de silenci per les dos víctimes de l’incendi de l’Arenal

Autoritats i veïns han guardat un minut de silenci després de l'incendi en un bloc de l'Arenal que va deixar dos morts i desenes de desallotjats. L'ajuntament ha decretat dol oficial i ha activat suport als afectats.

Desarticulada una xarxa de trànsit internacional de gasos fluorats: 10 detinguts i 17 investigats

La Guàrdia Civil ha desarticulat una xarxa que traficava internacionalment amb gasos fluorats, amb 10 detinguts i 17 investigats en deu províncies. El grup introduïa material des de la Xina a través del Marroc i Turquia, va comercialitzar més de 15 tones i va evitar quotes i impostos per uns 500.000 euros.