Carmen Machi, condemnada per la justícia a pagar 80.000 euros a Hisenda

 

Pareix ser que Hisenda ha posat en el seu punt de mira a tota una llista de famosos a qui està perseguint per frau fiscal i evasió d’impostos. Personalitats del món de la cultura, del deport o de la televisió, ningú es lliura de ser investigat per intentar defraudar a Hisenda; en els últims temps han eixit a la llum noms de celebritats que han hagut d’acabar en els jutjats per eixe motiu: Shakira, Leo Messi o Cristiano Ronaldo són alguns exemples. 

 

Ara a més, se suma a la llista negra l’actriu espanyola Carmen Machi, protagonista de pel·lícules i sèries d’humor nacionals, la més emblemàtica de les quals és ‘Aída’. L’actriu acaba de ser condemnada pel Tribunal Superior de Justícia de Madrid a pagar 83.155,19 euros de multa a Hisenda, per haver obtingut il·lícitament avantatges fiscals a través de la societat ‘Mama Floriana’, creada, segons el tribunal, exclusivament per a eixa finalitat.

 

Tal com detalla la sentència: «la societat va ser utilitzada amb l’únic objectiu d’obtindre un avantatge fiscal per eludir els tipus de gravamen més elevats d’IRPF i deduir gastos en l’Impost de Societats que no eren fiscalment deduïbles per ser alienes a l’activitat.(…) Si bé és legítima la interposició de societats professionals, no ho és la creació de societats amb l’única finalitat d’eludir part de la càrrega fiscal sense aportar res a l’activitat que realitza la sòcia».

 

L’actriu considera la multa desproporcionada

L’actriu, per la seua banda, havia interposat un recurs contra la sanció per considerar-la «desproporcionada», al·legant que ella no era ni sòcia majoritària ni administradora de tal societat. A més a més, la defensa de l’actriu detallava que l’import que s’havia deixat d’ingressar no arribava als 237.586 euros ja que, anteriorment, s’havien ingressat 170.601 euros.

 

Davant d’eixa al·legació, la justícia s’ha mostrat contundent amb l’actriu, apuntant que «la base per a calcular la infracció és la quantitat que Carmen Machi ha deixat d’ingressar d’IRPF, sense que eixa xifra es puga compensar amb els impostos pagats per altres contribuents».

 

També et pot interessar…

Últimes notícies

Álvaro Rodríguez deixa l’Elx i fitxa pel Bournemouth anglés

El davanter uruguaià Álvaro Rodríguez ha deixat l’Elx CF després d’una temporada clau per a la permanència i posa rumb al Bournemouth de la Premier League.

Nit de reventons càlids i vents sobtats a la Comunitat Valenciana

La Generalitat alerta d’una alta probabilitat de reventons càlids i ratxes de vent fortes esta nit, després d’una jornada amb màximes pròximes als 39 graus en diverses comarques valencianes.

València tanca parcs, suspén activitats i cancel·la els concerts de Vivers per l’ona de calor extrema

L’Ajuntament de València ha activat mesures excepcionals per l’alerta roja per calor, amb tancament de parcs, suspensió d’activitats i obertura de refugis climàtics.

València tanca parcs, suspén concerts i activa refugis climàtics per l’ona de calor extrema

València ha activat el Cecopal per l’alerta roja per calor, ha tancat parcs, cementeris i parcs infantils, ha cancel·lat els concerts de Vivers i ha obert refugis climàtics, a més d’adoptar restriccions en mercats, obres i activitats esportives.

L’Estat dona llum verda a les obres principals del barranc de la Saleta amb 132 milions

El Consell de Ministres ha autoritzat el contracte de 132,1 milions per a les obres de defensa davant inundacions al tram principal del barranc de la Saleta, entre Aldaia i la Via Verda, dins d’un pla que superarà els 150 milions d’inversió total.

Tres policies locals ferits en un operatiu contra la venda ambulant a Torrevieja

Tres agents de la Policia Local de Torrevieja han resultat ferits, un d’ells de consideració, en una intervenció contra la venda ambulant al passeig marítim, que ha acabat amb un manter detingut i un altre acusat d’agredir dos policies amb una defensa reglamentària.

Dos talents valencians brillen a ‘Kurios’, l’espectacle del Cirque du Soleil a Alacant

‘Kurios Gabinete de Curiosidades’ del Cirque du Soleil ha arribat a Alacant amb un repartiment de 50 artistes, entre ells el guitarrista castellonenc Bruno Esteban Pitarch i l’actor alacantí David García Coll, que viu l’estrena a la seua ciutat com un somni complit.

Dos artistes valencians triomfen en l’espectacle ‘Kurios’ del Circ del Sol a Alacant

L’espectacle ‘Kurios Gabinete de Curiosidades’ del Circ del Sol ha arribat a Alacant amb 50 artistes, entre ells el guitarrista castellonenc Bruno Esteban Pitarch i l’actor alacantí David García Coll.