Castelló invertirà 200.000 euros per a reformar habitatges vulnerables

La Junta de Govern de l’Ajuntament de Castelló ha aprovat un nou conveni amb la Fundació d’Inclusió Social APIP-ACAM que contempla la rehabilitació de 50 habitatges vulnerables i l’orientació social i laboral de persones en situació d’exclusió social. La iniciativa, amb el nom Llars Saludables, es desenvoluparà enguany amb una inversió de 200.000 euros. És impulsada per la Regidoria d’Habitatge i estarà coordinada amb l’àrea de Benestar Social.

Aquesta proposta és un pas important per a millorar les condicions de vida i d’hàbitat de les persones amb dificultats econòmiques. Contempla, d’una banda, la rehabilitació d’habitatges de residents en risc d’exclusió, i per un altre, un itinerari d’inserció laboral i social per a persones amb problemes econòmics de la ciutat”, ha afirmat la regidora d’Habitatge, María Jesús Garrido, que ha indicat que també atendrà persones amb condició de refugiades.

La Fundació APIP-ACAM, a través d’aquest conveni, primer formarà a persones en situació d’exclusió que resideixen en el municipi de Castelló, com a rehabilitadors d’habitatges. Posteriorment, passaran a ser contractats/contractades per a formar part de l’equip que realitzarà les rehabilitacions necessàries en habitatges de persones també en situació d’exclusió.

El projecte persegueix aconseguir que el veïnat de Castelló menys afavorit tinguen els recursos necessaris per a desenvolupar la seua vida amb dignitat i en les mateixes condicions que la resta de la ciutadania.

L’associació té entre els seus fins, entre altres, el reconeixement de la injustícia i donar-la a conéixer; promoure solucions i resoldre les situacions de necessitat humana mitjançant activitats assistencials, laborals, formatives, socials econòmiques i en general totes aquelles que puguen millorar la qualitat de vida de les persones amb discapacitat, i d’aquelles que es troben en situació de dependència, pobresa o exclusió social.

Últimes notícies

Mazón i Argüeso hauran de donar explicacions sobre la DANA al Congrés el 21 de setembre

L’expresident de la Generalitat Carlos Mazón i l’exsecretari autonòmic d’Emergències Emilio Argüeso compareixeran el 21 de setembre davant la comissió de la DANA al Congrés, en plena pressió política perquè s’amplien les declaracions sobre la gestió de la tragèdia del 29 d’octubre de 2024.

Preemergència hidrològica groga al baix Xúquer i Túria per risc d’inundacions

El Centre de Coordinació d’Emergències ha activat la preemergència hidrològica groga al baix Xúquer i baix Túria i demana als ajuntaments que posen en marxa els seus plans municipals davant el risc d’inundacions.

Elx arriba als 36,9 graus malgrat la brusca baixada de temperatures per un front fred

Un front fred ha travessat este dimecres la Comunitat Valenciana i ha fet baixar les temperatures entre 4 i 8 graus en pocs minuts, encara que Elx ha registrat la màxima del dia amb 36,9 graus. Altres localitats del sud com Orihuela o Pego també han superat els 35 graus.

L’Elx veu amb bons ulls que Messi entre en el projecte de l’Eldense

El director general de l’Elx, Pedro Schinocca, ha assegurat que seria un orgull tindre Leo Messi com a líder del projecte del Deportivo Eldense, i ha ratificat la confiança en l’entrenador Martín Anselmi tot i el mal inici de Lliga.

Diakhaby es lesiona a l’aductor i deixa el centre de la defensa en quadre

Mouctar Diakhaby patix una lesió a l’aductor llarg de la cama esquerra i estarà diverses setmanes de baixa, deixant només un central del primer equip disponible.

Lemar reivindica l’alt nivell de la plantilla de l’Elx malgrat el mal inici

Thomas Lemar assegura en la seua presentació amb l’Elx que la plantilla té molt nivell i que, tot i el mal inici, el grup és fort i unit. El lateral Rubén Sánchez també confia en el projecte il·licità i es definix com un jugador potent i versàtil.

Eze Ponce torna a lElx motivat per LaLiga: oportunitat irrebutjable

Eze Ponce ha sigut presentat com a nou davanter de lElx amb un contracte duna temporada més una opcional i ha remarcat que tornar a LaLiga era una ocasió que no podia deixar passar, tot i el mal inici dequip.

Kevin Lomónaco es presenta amb l’Elx: ‘Sabia el club que era i era un somni’

El central argentí Kevin Lomónaco, de 24 anys, s’ha presentat com a nou jugador de l’Elx i ha assegurat que fitxar pel club il·licità era un somni. El defensa ha signat per quatre temporades, es veu preparat per debutar contra l’Athletic Club i confia a ajudar l’equip a revertir la situació.