Castelló invertirà 200.000 euros per a reformar habitatges vulnerables

La Junta de Govern de l’Ajuntament de Castelló ha aprovat un nou conveni amb la Fundació d’Inclusió Social APIP-ACAM que contempla la rehabilitació de 50 habitatges vulnerables i l’orientació social i laboral de persones en situació d’exclusió social. La iniciativa, amb el nom Llars Saludables, es desenvoluparà enguany amb una inversió de 200.000 euros. És impulsada per la Regidoria d’Habitatge i estarà coordinada amb l’àrea de Benestar Social.

Aquesta proposta és un pas important per a millorar les condicions de vida i d’hàbitat de les persones amb dificultats econòmiques. Contempla, d’una banda, la rehabilitació d’habitatges de residents en risc d’exclusió, i per un altre, un itinerari d’inserció laboral i social per a persones amb problemes econòmics de la ciutat”, ha afirmat la regidora d’Habitatge, María Jesús Garrido, que ha indicat que també atendrà persones amb condició de refugiades.

La Fundació APIP-ACAM, a través d’aquest conveni, primer formarà a persones en situació d’exclusió que resideixen en el municipi de Castelló, com a rehabilitadors d’habitatges. Posteriorment, passaran a ser contractats/contractades per a formar part de l’equip que realitzarà les rehabilitacions necessàries en habitatges de persones també en situació d’exclusió.

El projecte persegueix aconseguir que el veïnat de Castelló menys afavorit tinguen els recursos necessaris per a desenvolupar la seua vida amb dignitat i en les mateixes condicions que la resta de la ciutadania.

L’associació té entre els seus fins, entre altres, el reconeixement de la injustícia i donar-la a conéixer; promoure solucions i resoldre les situacions de necessitat humana mitjançant activitats assistencials, laborals, formatives, socials econòmiques i en general totes aquelles que puguen millorar la qualitat de vida de les persones amb discapacitat, i d’aquelles que es troben en situació de dependència, pobresa o exclusió social.

Últimes notícies

L’incendi de la Vall d’Uixó ja arrasa 10.000 hectàrees i es relaxa el confinament en tres pobles

L’incendi forestal de la Vall d’Uixó continua actiu i sense control, amb 10.000 hectàrees calcinades, 10.000 persones evacuades i un confinament parcialment alçat en La Vilavella, Betxí i Onda.

L’incendi de la Vall d’Uixó arrasa 10.000 hectàrees i es relaxa el confinament en tres pobles

L’incendi forestal de la Vall d’Uixó continua actiu i sense control després de cremar unes 10.000 hectàrees, mentres es lleva parcialment el confinament a la Vilavella, Betxí i Onda i es mantenen 10.000 persones desallotjades.

Danjuma lidera la remuntada del València davant el Derby County en St. George’s Park

El València CF ha remuntat i s’ha imposat 1-2 al Derby County FC amb dos gols d’Arnaut Danjuma en un amistós de pretemporada jugat a porta tancada a St. George’s Park.

Educació reclama ajornar la Conferència d’Universitats per l’emergència d’incendis

La Conselleria d’Educació ha sol·licitat a la ministra Diana Morant que suspenga la Conferència General de Política Universitària prevista per a dimecres per la situació d’emergència pels incendis, especialment el de la Vall d’Uixó. També ha demanat ajornar la Conferència Sectorial d’Educació.

La mare de Violeta Mangriñán, jubilada i al front de l’incendi de la Vall d’Uixó

La mare d’Elvira Mangriñán, veïna d’Aín i ja jubilada, s’ha incorporat al dispositiu contra l’incendi de la Vall d’Uixó, que ha arrasat 8.500 hectàrees, i la seua filla li ho ha agraït públicament en xarxes socials.

Els veïns de la Vilavella tornen a casa però seguixen confinats i només ixen per menjar i aigua

Els aproximadament 3.000 veïns de la Vilavella han tornat a les seues vivendes després del desallotjament per lincendi de la Vall dUixó, però continuen sota confinament domiciliari i només poden eixir per a comprar menjar i arreplegar aigua.

Trump difon el vídeo de Ferran Torres amb la gorra de ‘Make Spain Great Again’

Donald Trump ha compartit diverses vegades a Truth Social un vídeo de Ferran Torres celebrant el títol mundial amb una gorra roja amb el lema 'Make Spain Great Again'. La Casa Blanca ja ha reaccionat i el mateix president ha elogiat el davanter valencià.

L’incendi de la Vall d’Uixó continua molt actiu i afronta una vesprada llarga i complicada

L’incendi forestal de la Vall d’Uixó continua molt actiu, amb 8.500 hectàrees calcinades i una vesprada que es preveu llarga i complicada per l’orografia i l’oratge. Els mitjans aeris ja operen al complet i es treballa intensament als fronts d’Alcudia de Veo i Tales.
FILMOTECA D'ESTIU