Castelló invertirà 200.000 euros per a reformar habitatges vulnerables

La Junta de Govern de l’Ajuntament de Castelló ha aprovat un nou conveni amb la Fundació d’Inclusió Social APIP-ACAM que contempla la rehabilitació de 50 habitatges vulnerables i l’orientació social i laboral de persones en situació d’exclusió social. La iniciativa, amb el nom Llars Saludables, es desenvoluparà enguany amb una inversió de 200.000 euros. És impulsada per la Regidoria d’Habitatge i estarà coordinada amb l’àrea de Benestar Social.

Aquesta proposta és un pas important per a millorar les condicions de vida i d’hàbitat de les persones amb dificultats econòmiques. Contempla, d’una banda, la rehabilitació d’habitatges de residents en risc d’exclusió, i per un altre, un itinerari d’inserció laboral i social per a persones amb problemes econòmics de la ciutat”, ha afirmat la regidora d’Habitatge, María Jesús Garrido, que ha indicat que també atendrà persones amb condició de refugiades.

La Fundació APIP-ACAM, a través d’aquest conveni, primer formarà a persones en situació d’exclusió que resideixen en el municipi de Castelló, com a rehabilitadors d’habitatges. Posteriorment, passaran a ser contractats/contractades per a formar part de l’equip que realitzarà les rehabilitacions necessàries en habitatges de persones també en situació d’exclusió.

El projecte persegueix aconseguir que el veïnat de Castelló menys afavorit tinguen els recursos necessaris per a desenvolupar la seua vida amb dignitat i en les mateixes condicions que la resta de la ciutadania.

L’associació té entre els seus fins, entre altres, el reconeixement de la injustícia i donar-la a conéixer; promoure solucions i resoldre les situacions de necessitat humana mitjançant activitats assistencials, laborals, formatives, socials econòmiques i en general totes aquelles que puguen millorar la qualitat de vida de les persones amb discapacitat, i d’aquelles que es troben en situació de dependència, pobresa o exclusió social.

Últimes notícies

Crítiques a un cartell de festes de Sagunt per una imatge de sotmetiment sexual

La Coordinadora Feminista de Camp de Morvedre ha denunciat un cartell d’una penya de les festes de Sagunt per mostrar la imatge d’un toro sotmetent sexualment una dona nua i qüestiona el silenci de l’Ajuntament.

La sinistralitat laboral deixa 32 morts en mig any a la Comunitat Valenciana, 12 menys que en 2025

Els accidents laborals han causat 32 morts en la Comunitat Valenciana en el primer semestre de 2026, 12 menys que un any abans, dins d’un context estatal amb 358 víctimes mortals. La majoria de sinistres s’han produït en jornada de treball i afecten sobretot treballadors assalariats i sectors com servicis i construcció.

La compravenda de vivendes es manté estable al juny a la Comunitat Valenciana

La compravenda de vivendes ha mantingut al juny el mateix volum que fa un any a la Comunitat Valenciana, amb 8.558 operacions, en un context de lleu repunt a Espanya després de cinc mesos de caigudes.

Cauen 77 detinguts en Espanya d’una macroxarxa de tràfic de migrants i drogues al Mediterrani

Una operació internacional ha desmantellat una de les majors xarxes de tràfic de migrants, drogues i armes al Mediterrani, amb 77 detinguts en Espanya i ramificacions en la Comunitat Valenciana.

Mor un home de 56 anys en l’incendi d’una vivenda a Alberic

Un home de 56 anys ha mort en l’incendi de la vivenda on vivia a Alberic. Altres cinc persones han sigut ateses per inhalació de fum i ansietat.

Avís groc per tronades, pedra i calor extrema en comarques de València i Castelló este divendres

Aemet ha activat per a este divendres l’avís groc per fortes tronades amb pedra a l’interior de Castelló i nord de València, i per temperatures de fins a 36 graus al litoral sud de València.

Xàfecs forts en l’interior de Castelló este dissabte i calor intensa

Este dissabte continuen els xàfecs amb tronades en l’interior nord de Castelló, que poden ser forts, amb temperatures encara molt altes al sud del golf de València.

Una pedregada forta causa danys en cotxes i vivendes a Utiel

Una tempesta amb granís de gran tamany ha causat danys materials en vehicles, teulades i arbrat a Utiel, mentres Aemet preveu que continuen les tronades fortes a l’interior de la província de València.
FILMOTECA D'ESTIU