Desvelen l’hàbit que el rei Felip VI va prohibir a la reina Letícia

La família Reial espanyola amaga molts misteris que es van revelant a mesura que avancen els anys. Per exemple, la malaltia que el rei Felip porta arrossegant tota la vida i que s’ha mantingut com un secret. També cal recordar que l’actual reina de l’estat era periodista i no va ser formada per a pertányer a la parella dels caps d’estat, pel que és fàcil d’entendre que la monarca cometa errors que el protocol reial no accepte.

 

Però abans de ser reina, Letícia va ser princesa. Este període va ser decisiu per a ella, ja que va haver de preparar-se per a l’important paper que havia de representar en el futur. I, per este motiu, va haver de canviar un hàbit al que estava molt acostumada i que podria haver aclarit, encara més, els secrets que envolten la vida reial.

 

Un diari, l’inofensiu costum prohibit pel rei

Pareix que Letícia hauria començat a escriure un diari durant els seus primers dies com a princesa. D’esta manera ho explica Jaime Peñafiel, especialista en la família Reial. En el seu llibre ‘Anécdotas de oro’, afirma que «no hi ha dubte de què la vida de Letícia és una novel·la amb tots els ingredients més apassionats que pot viure un humà».

 

El periodista lamenta que la reina no puga continuar amb el costum que tenia abans de conéixer a Felip. Peñafiel explica que, d’estos records, només queden quatre fulls: els únics que va poder escriure abans de què l’encara príncep, la pillara i li prohibira desfogar els seus pensaments per escrit.

 

Peñafiel espera que Letícia retorne al seu passatemps

«Només casar-se, va voler escriure un diari. No hem d’oblidar que era periodista», continua Peñafiel, justificant a la reina. Però tot això va durar ben poc: «Felip la va sorprendre escrivint. I s’ho va prohibir. Quan encara podia. Gran error», afirma.

 

De les quatre úniques pàgines que va escriure Letícia no se’n sap res. O potser sí, però no ho diran mai. Peñafiel, per la seua banda, seguix instant a la reina a continuar amb este costum, argumentant que la reina Elisabet d’Anglaterra el fa cada nit. «Endavant, estimada! Un diari, si és sincer i s’escriu no per a ser llegit pels demés, sinó com un desfogament puntual i íntim, com un onanisme dels fets de cada dia, pot arribar a ser tan valuós com la mateixa memòria».

 

Quedarà per vore si l’antiga periodista retorna a la seua passió, sempre que Felip i el protocol reial li deixen. Si no, sempre podran aparéixer les quatre pàgines que va poder escriure la, en aquell moment, princesa després de la seua boda amb Felip.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Un banc de meduses obliga a alçar la bandera groga a la platja de la Goleta de Tavernes

Un banc de meduses ha causat picadures a diversos participants d’un triatló a la platja de la Goleta de Tavernes de la Valldigna i ha obligat a hissar la bandera groga i l’avís específic de meduses mentre es revisa tot el litoral del municipi.

Un banc de meduses obliga a extremar les precaucions a la platja de la Goleta

Un banc de meduses ha causat picadures a diversos participants d’un triatló a la platja de la Goleta, a Tavernes de la Valldigna, i ha obligat a hissar bandera groga i avís específic de meduses.

Castelló neteja més de 115 solars municipals i privats en la campanya 2025-2026

L'Ajuntament de Castelló ha impulsat la limpiesa de més de 115 solars municipals i privats entre 2025 i 2026, exigint als propietaris que complisquen amb el manteniment obligatori dels seus terrenys.

Europa reforça la lluita contra les noves plagues agràries amb un projecte liderat també per l’IVIA

L’Institut Valencià d’Investigacions Agràries participa en PhytoPRISM, un projecte europeu de 6 milions d’euros que vol millorar la defensa dels cultius davant noves plagues i patògens, amb especial impacte en sectors clau com els cítrics valencians.

Un veí de Sevilla perd 15.000 euros en una estafa d’inversió per internet destapada des d’Altea

La CiberComandancia de la Guardia Civil i l’Àrea d’Investigació del Post Principal d’Altea han aclarit una estafa d’inversió en línia en què un veí de Sevilla ha perdut 15.000 euros.

El calcer valencià exhibix el seu lideratge a la fira Expo Riva Schuh d’Itàlia

La consellera Marián Cano ha visitat la fira Expo Riva Schuh & Garda Bags, on el 70 % de les marques espanyoles són valencianes i majoritàriament d’Elx, i ha ressaltat el paper punter del sector del calcer de la Comunitat Valenciana en els mercats internacionals.

Mafalda Cardenal deixa arrere el desamor: ara compon des de la felicitat

La cantant alacantina Mafalda Cardenal admet que ja no pot escriure des del desamor, celebra una nova etapa vital i artística marcada per lamor i repassa el boom de Tu fan i els seus somnis de col·laboració.

Sis motoristes detinguts a Torrent per conducció temerària en grup a l’A-7

La Guàrdia Civil ha detingut sis motoristes, dos menors, que circulaven de forma temerària en un grup d’unes 25 motocicletes per l’A-7 a l’altura de Torrent i la CV-35, i investiga possibles nous implicats.