17.3 C
València
Dilluns, 24 novembre, 2025

La Diputació d’Alacant ofereix cursos de castellà en línia gratuïts

 

Amb l’objectiu d’afavorir la integració i reforçar l’aprenentatge dels ciutadans estrangers que resideixen a la província, la Diputació d’Alacant posa en marxa una nova edició del programa de cursos de castellà en línia.

Les persones que desitgen participar en esta activitat gratuïta, subvencionada per la institució provincial, poden inscriure’s a través de la pàgina www.ciudadanosextranjeros.es, on hauran d’emplenar una fitxa i adjuntar el certificat o volant d’empadronament.

El termini ja està obert i finalitza el pròxim 30 de juny o, en el seu cas, una vegada completades les 400 places oferides.

Les persones inscrites hauran de tindre accés a un dispositiu -PC, mòbils, tauletes- amb els requisits tècnics necessaris per al suport de l’eina en línia amb la qual s’ha de treballar.

El diputat de Residents Internacionals, Juan de Dios Navarro, ha destacat la gran acceptació d’esta acció formativa que s’ha consolidat “com una eina útil per a fomentar la integració dels ciutadans estrangers a la nostra província, per la qual cosa tots els anys rebem un gran nombre de sol·licituds per a participar en estos”.

Els cursos, amb més de 500 hores de contingut, van dirigits a totes aquelles persones que estiguen empadronades a la província, siga com siga el seu país d’origen. Entre els avantatges de la modalitat en línia es troba la possibilitat d’accedir als continguts des de qualsevol lloc, les 24 hores del dia, els set dies de la setmana.

En els últims anys, més de 7.000 persones s’han beneficiat d’estos programes d’aprenentatge organitzats a través de la Unitat de Residents Internacionals de la Diputació d’Alacant en un total de 208 cursos.

Últimes notícies

Mompó sosté que va faltar informació per a decidir durant la dana

Mompó ha afirmat davant la comissió del Congrés que el dia de la dana va faltar informació clau i que no es va articular una resposta nacional. Ha defés que el Govern havia d'haver liderat més l'emergència.

La Generalitat va pagar a proveïdors en 31,44 dies al setembre, per damunt de la mitjana

La Generalitat Valenciana va tancar setembre amb un període mitjà de pagament a proveïdors de 31,44 dies, per damunt de la mitjana autonòmica de 27,63 i del límit legal de 30 dies. L'Estat, els ajuntaments i la Seguretat Social van retallar els seus terminis.

Mompó es reafirma davant la comissió de la DANA: ‘Jo no he mentit mai’

El president de la Diputació de València ha defés davant la comissió de la DANA en el Congrés que no ha mentit ni incorregut en contradiccions. Ha negat dirigir l'emergència i ha lamentat el retard en l'enviament del Es-alert.

El CVC recolza l’autonomia i credibilitat de l’AVL davant els intents de desacreditar-la

El ple del CVC ha aprovat una declaració amb 13 vots a favor i un en contra en defensa de l'AVL, criticant retallades i apel·lant a revertir mesures.

Baldoví diu sentir la mateixa vergonya amb Camarero en el Congrés que amb Mazón

Baldoví ha dit que sent la mateixa vergonya en escoltar a Susana Camarero en la comissió de la DANA que la que va sentir amb Carlos Mazón. Li retrau falta de lideratge, coordinació i alertes durant l'emergència.

La gigafactoria de PowerCo acaba el primer bloc i començarà a produir en 2026

La planta de cel·les de Sagunt finalitzarà l'obra civil del primer bloc abans de tancar l'any i instal·larà les sales blanques per a iniciar la producció al setembre de 2026. La logística per tren i carretera quedarà preparada i el segon bloc avança cap a 2027.

Valenciaport obri el Port de Gandia a la ciutat amb una reurbanització de 6,8 milions

Valenciaport i l'Ajuntament de Gandia impulsen una reurbanització de 24.987 m² i 6,8 milions per a obrir el port a la ciutat amb passejos, zones verdes i ombra. La licitació arrancarà en breu i la comissió municipal abordarà abans de cap d'any l'ús dels embulls.

La grip puja un 144% i la covid cau un 80% en la Comunitat Valenciana

La vigilància de la setmana 46 mostra un fort repunt de la grip i un descens acusat de la COVID-19, amb el VRS també a l'alça. La incidència total d'IRA ha augmentat.