La Diputació de Castelló presenta el Festival de Teatre Clàssic del Castell de Peníscola

 

El teatre torna un any més al Castell de Peníscola amb la XXIV edició del Festival de Teatre Clàssic organitzat per la Diputació de Castelló en el qual esta edició la comèdia serà la protagonista.

La diputada de Cultura, Ruth Sanz, al costat del director del festival Carles Benlliure, han presentat este matí en el saló gòtic del castell, el cartell oficial del festival i l’ofereix teatral que es realitzarà dins dels murs de la fortalesa entre els dies 9 i 24 de juliol.

A l’acte han assistit, l’alcalde de Peníscola i diputat provincial, Andrés Martínez; el regidor de Cultura, Ramón Simó; i la directora del Castell, Ester Forner.

Sanz ha destacat «l’aposta decidida de la Diputació en pro de la cultura i ha finalitzat convidant al públic «a viure totes estes experiències que s’han preparat que destral els enlluernarà». D’altra banda, el director del festival ha agraït «la implicació i el compromís amb el festival de la Diputació i, sobretot, de la diputada de Cultura».

El pati d’Armes de la fortalesa i el passeig marítim de Peníscola acolliran a les noves companyies de teatre que vertebren la programació del festival d’esta edició marcada per la comèdia i les ganes de fer gaudir al públic perquè marxen amb un somriure després de cada funció.

Un any més, la corporació provincial compta amb la col·laboració de la Junta d’Extremadura amb la finalitat de poder ficar al llit al festival les millors obres clàssiques representades en Festival Greco-Romano de Mèrida.

La Programació

 

Nou companyies de teatre, dos de les dobles procedents de la Comunitat Valenciana, són els que donaren llum al festival amb obres com: ‘7 Reines’ de la companyia valenciana Picazo Producciones que inaugura el festival; ‘Hermes, el guaita de cent ulls’ de Z Teatre; ‘Nise, la tragèdia d’Inés Castro’ de Nao d’Amores; ‘Conqueridors’ de Projecte Cultura; ‘Aquil·les’ de la companyia castellonenca La Fam; ‘Aventures i Entremesos de Juan Rana’ coproducció de la Companyia Nacional de Teatre Clàssic i la companyia Ron Lalá; ‘L’Animal d’Hongria’ de la jove companyia Col·lectiu Állatok; ‘Mercat d’Amores’ en col·laboració amb el Festival de Teatre Greco Romano de Mèrida de la companyia Seqüència 31; i l’obra de clausura ‘Del Teatre i altres mals… Que aguaiten en els corrals’ de la companyia Morbida Teatre. Abans de cada actuació la companyia castellonenca La Fam representarà ‘Versos i coplillas a les 10 i 10’ que amb humor i rimes donarà la benvinguda al públic perquè entren amb un somriure.

A més, en la nit de clausura, abans de la funció, es farà un homenatge al primer director del festival,  Vicente Pastor, que desafortunadament va morir fa a penes dos setmanes

 

II Congrés El Clàssic en la Xarxa

 

Després del gran acolliment de les activitats en línia de la passada edició, enguany presenten l’II Congrés ‘El Clàssic en la Xarxa’ en el qual de manera virtual interactuaren amb el públic perquè conega més el festival.

Les activitats programades es divideixen en tres parts: una prèvia al festival en la qual es realitzaran entrevistes a productors, directors, dramaturgs i músics; una durant el festival en la qual es faran entrevistes als participants del festival i als actors i actrius; i una posterior al festival en el qual els protagonistes de les entrevistes seran acadèmics i teòrics de l’art dramàtic i directors de festivals de teatre clàssic.

La Diputació de Castelló continuarà impulsant este festival que no sols suposa un esdeveniment cultural, sinó que activa el turisme i la visites als monuments i localitats de la província.
 

Últimes notícies

Ortí es nega a reobrir la negociació salarial i obliga els sindicats a desallotjar la Conselleria

La consellera d'Educació Carmen Ortí tanca la porta a reobrir la negociació salarial reclamada per STEPV, CCOO i UGT i ordena als sindicats abandonar l'edifici després d'hores de tancament.

Educació defén que no decidix sota pressió i tanca la negociació salarial amb part dels sindicats

La Conselleria d'Educació insistix que no pren decisions sota pressió, dona per tancada la pujada salarial pactada amb CSIF i ANPE i emplaça a la resta de sindicats a continuar negociant la resta de reivindicacions en taules temàtiques.

El Govern investiga l’agressió d’un policia a una dona en una protesta de professors a València

La Delegació del Govern en la Comunitat Valenciana investiga l'actuació d'un agent de la Policia Nacional que va espentar per l'esquena a una dona durant una protesta de professors a València.

El València atropella al Barça en el Palau i assegura el factor pista en el play-off

El València Basket pansa per damunt del Barça en el Palau (77-102), exposa totes les debilitats blaugranes i assegura la segona plaça de la Lliga Endesa amb factor pista en el play-off.

Educació cita als sindicats el dilluns i STEPV, CCOO i UGT es queden en la taula de negociació

Els sindicats docents STEPV, CCOO i UGT decidixen no abandonar la sala de la Conselleria d'Educació després de donar-se per tancada la reunió i exigixen un document base decent per a continuar negociant.

Novena reunió entre Educació i sindicats per a intentar tancar un acord i frenar la vaga docent

Educació i els sindicats docents afronten la seua novena reunió amb l'objectiu de pactar un acord definitiu que permeta desconvocar la vaga indefinida en l'educació pública no universitària.

Rescaten en helicòpter a una senderista ferida en la Senda Fosca del Montgó

Una dona de 57 anys va ser evacuada en helicòpter després de patir una possible fractura de turmell mentres recorria la Senda Fosca, en el paratge natural del Montgó, a Dénia.

La Confederació de l’Ebre alerta de possibles crescudes sobtades a Aragó, Comunitat Valenciana i Catalunya

La Confederació Hidrogràfica de l'Ebre advertix de risc de crescudes ràpides en llits menors i barrancs d'Aragó, Comunitat Valenciana i Catalunya davant pluges intenses i tempestes previstes per a la vesprada.