La Diputació de Castelló presenta el Festival de Teatre Clàssic del Castell de Peníscola

 

El teatre torna un any més al Castell de Peníscola amb la XXIV edició del Festival de Teatre Clàssic organitzat per la Diputació de Castelló en el qual esta edició la comèdia serà la protagonista.

La diputada de Cultura, Ruth Sanz, al costat del director del festival Carles Benlliure, han presentat este matí en el saló gòtic del castell, el cartell oficial del festival i l’ofereix teatral que es realitzarà dins dels murs de la fortalesa entre els dies 9 i 24 de juliol.

A l’acte han assistit, l’alcalde de Peníscola i diputat provincial, Andrés Martínez; el regidor de Cultura, Ramón Simó; i la directora del Castell, Ester Forner.

Sanz ha destacat “l’aposta decidida de la Diputació en pro de la cultura i ha finalitzat convidant al públic “a viure totes estes experiències que s’han preparat que destral els enlluernarà”. D’altra banda, el director del festival ha agraït “la implicació i el compromís amb el festival de la Diputació i, sobretot, de la diputada de Cultura”.

El pati d’Armes de la fortalesa i el passeig marítim de Peníscola acolliran a les noves companyies de teatre que vertebren la programació del festival d’esta edició marcada per la comèdia i les ganes de fer gaudir al públic perquè marxen amb un somriure després de cada funció.

Un any més, la corporació provincial compta amb la col·laboració de la Junta d’Extremadura amb la finalitat de poder ficar al llit al festival les millors obres clàssiques representades en Festival Greco-Romano de Mèrida.

La Programació

 

Nou companyies de teatre, dos de les dobles procedents de la Comunitat Valenciana, són els que donaren llum al festival amb obres com: ‘7 Reines’ de la companyia valenciana Picazo Producciones que inaugura el festival; ‘Hermes, el guaita de cent ulls’ de Z Teatre; ‘Nise, la tragèdia d’Inés Castro’ de Nao d’Amores; ‘Conqueridors’ de Projecte Cultura; ‘Aquil·les’ de la companyia castellonenca La Fam; ‘Aventures i Entremesos de Juan Rana’ coproducció de la Companyia Nacional de Teatre Clàssic i la companyia Ron Lalá; ‘L’Animal d’Hongria’ de la jove companyia Col·lectiu Állatok; ‘Mercat d’Amores’ en col·laboració amb el Festival de Teatre Greco Romano de Mèrida de la companyia Seqüència 31; i l’obra de clausura ‘Del Teatre i altres mals… Que aguaiten en els corrals’ de la companyia Morbida Teatre. Abans de cada actuació la companyia castellonenca La Fam representarà ‘Versos i coplillas a les 10 i 10’ que amb humor i rimes donarà la benvinguda al públic perquè entren amb un somriure.

A més, en la nit de clausura, abans de la funció, es farà un homenatge al primer director del festival,  Vicente Pastor, que desafortunadament va morir fa a penes dos setmanes

 

II Congrés El Clàssic en la Xarxa

 

Després del gran acolliment de les activitats en línia de la passada edició, enguany presenten l’II Congrés ‘El Clàssic en la Xarxa’ en el qual de manera virtual interactuaren amb el públic perquè conega més el festival.

Les activitats programades es divideixen en tres parts: una prèvia al festival en la qual es realitzaran entrevistes a productors, directors, dramaturgs i músics; una durant el festival en la qual es faran entrevistes als participants del festival i als actors i actrius; i una posterior al festival en el qual els protagonistes de les entrevistes seran acadèmics i teòrics de l’art dramàtic i directors de festivals de teatre clàssic.

La Diputació de Castelló continuarà impulsant este festival que no sols suposa un esdeveniment cultural, sinó que activa el turisme i la visites als monuments i localitats de la província.
 

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Nteka decidix un triomf clau del Raig davant un Elx en inferioritat

Un gol de Randy Nteka en la recta final va donar al Rayo Vallecano una victòria patida davant un Elx que va jugar amb deu des del minut 39 i es complica la seua lluita per la permanència.

Nteka rescata al Raig davant un Elx en inferioritat i acosta la salvació

Un gol de Randy Nteka en la segona part va donar una victòria vital al Raig davant un Elx que va jugar amb deu per l'expulsió de Pedro Bigas i veu frenada la seua reacció en la lluita per la permanència.

De Fruits mira a la Lliga Conferència després d’un triomf clau del Raig davant l’Elx

Jorge de Fruits destaca que la victòria del Raig davant l'Elx suposa un pas de gegant cap a la salvació i anima a somiar amb la Lliga Conferència.

Dituro assenyala l’expulsió de Bigas com a clau en la derrota de l’Elx davant el Raig

Matías Dituro va considerar que l'expulsió de Pedro Bigas va ser determinant en la derrota de l'Elx davant el Rayo Vallecano per 1-0, i va admetre que l'equip queda en una situació delicada en la lluita per la permanència.

Nteka rescata al Raig davant un Elx en inferioritat numèrica

Un gol de Randy Nteka en la recta final va donar la victòria al Rayo Vallecano davant un Elx que va jugar amb deu des del minut 39 i veu complicar-se encara més la seua lluita per la salvació.

Set ferits en un xoc múltiple entre tres cotxes a Vila-real

Set persones han resultat ferides en un accident de trànsit en la N-340 al seu pas per Vila-real, on han xocat tres vehicles i ha sigut necessària l'excarceració de tres ocupants.

El SanSan de Benicàssim reordena el cartell per a recuperar els concerts suspesos pel vent

El festival SanSan de Benicàssim reprograma per a este divendres partix dels concerts suspesos en la primera jornada per l'alerta groga per fortes ratxes de vent, avançant l'obertura de portes per a encaixar el nou horari.

L’Alcora vibra amb més de mil tambors en una Rompida de l’Hora inoblidable

Més de mil tambors i bombos han trencat el silenci en la plaça d'Espanya de l'Alcora en una Rompida de l'Hora marcada per l'emoció i l'homenatge a Melchor Paús Gozalbo.