La Diputació de Castelló presenta el Festival de Teatre Clàssic del Castell de Peníscola

 

El teatre torna un any més al Castell de Peníscola amb la XXIV edició del Festival de Teatre Clàssic organitzat per la Diputació de Castelló en el qual esta edició la comèdia serà la protagonista.

La diputada de Cultura, Ruth Sanz, al costat del director del festival Carles Benlliure, han presentat este matí en el saló gòtic del castell, el cartell oficial del festival i l’ofereix teatral que es realitzarà dins dels murs de la fortalesa entre els dies 9 i 24 de juliol.

A l’acte han assistit, l’alcalde de Peníscola i diputat provincial, Andrés Martínez; el regidor de Cultura, Ramón Simó; i la directora del Castell, Ester Forner.

Sanz ha destacat «l’aposta decidida de la Diputació en pro de la cultura i ha finalitzat convidant al públic «a viure totes estes experiències que s’han preparat que destral els enlluernarà». D’altra banda, el director del festival ha agraït «la implicació i el compromís amb el festival de la Diputació i, sobretot, de la diputada de Cultura».

El pati d’Armes de la fortalesa i el passeig marítim de Peníscola acolliran a les noves companyies de teatre que vertebren la programació del festival d’esta edició marcada per la comèdia i les ganes de fer gaudir al públic perquè marxen amb un somriure després de cada funció.

Un any més, la corporació provincial compta amb la col·laboració de la Junta d’Extremadura amb la finalitat de poder ficar al llit al festival les millors obres clàssiques representades en Festival Greco-Romano de Mèrida.

La Programació

 

Nou companyies de teatre, dos de les dobles procedents de la Comunitat Valenciana, són els que donaren llum al festival amb obres com: ‘7 Reines’ de la companyia valenciana Picazo Producciones que inaugura el festival; ‘Hermes, el guaita de cent ulls’ de Z Teatre; ‘Nise, la tragèdia d’Inés Castro’ de Nao d’Amores; ‘Conqueridors’ de Projecte Cultura; ‘Aquil·les’ de la companyia castellonenca La Fam; ‘Aventures i Entremesos de Juan Rana’ coproducció de la Companyia Nacional de Teatre Clàssic i la companyia Ron Lalá; ‘L’Animal d’Hongria’ de la jove companyia Col·lectiu Állatok; ‘Mercat d’Amores’ en col·laboració amb el Festival de Teatre Greco Romano de Mèrida de la companyia Seqüència 31; i l’obra de clausura ‘Del Teatre i altres mals… Que aguaiten en els corrals’ de la companyia Morbida Teatre. Abans de cada actuació la companyia castellonenca La Fam representarà ‘Versos i coplillas a les 10 i 10’ que amb humor i rimes donarà la benvinguda al públic perquè entren amb un somriure.

A més, en la nit de clausura, abans de la funció, es farà un homenatge al primer director del festival,  Vicente Pastor, que desafortunadament va morir fa a penes dos setmanes

 

II Congrés El Clàssic en la Xarxa

 

Després del gran acolliment de les activitats en línia de la passada edició, enguany presenten l’II Congrés ‘El Clàssic en la Xarxa’ en el qual de manera virtual interactuaren amb el públic perquè conega més el festival.

Les activitats programades es divideixen en tres parts: una prèvia al festival en la qual es realitzaran entrevistes a productors, directors, dramaturgs i músics; una durant el festival en la qual es faran entrevistes als participants del festival i als actors i actrius; i una posterior al festival en el qual els protagonistes de les entrevistes seran acadèmics i teòrics de l’art dramàtic i directors de festivals de teatre clàssic.

La Diputació de Castelló continuarà impulsant este festival que no sols suposa un esdeveniment cultural, sinó que activa el turisme i la visites als monuments i localitats de la província.
 

Últimes notícies

València es prepara per a estrenar el Spain Sail Grand Prix en només un mes

València acollirà per primera vegada el Spain Sail Grand Prix els dies 5 i 6 de setembre, amb 13 equips internacionals competint amb catamarans F50 d’alta velocitat. La ciutat ultima la logística i estrenarà condició de seu de SailGP durant almenys tres temporades.

Un home de 62 anys mata un jove en un local de València i truca a la Policia per a confessar-ho

Un home de 62 anys ha matat este dimecres un jove de 20 en un local de València amb un objecte metàl·lic i ha telefonat ell mateix al 091 per a confessar el crim, segons la Policia Nacional.

La gasolina frega el màxim de 2026 i Vinaròs marca el litre més barat d’Espanya

La gasolina ha tornat a pujar fins als 1,716 euros per litre, molt a prop del màxim de 2026, mentres el litre més barat d’Espanya es troba a Vinaròs, amb 1,429 euros. El dièsel també s’ha encarit amb força i omplir el dipòsit costa ja fins a 17 euros més que fa un mes.

Aemet activa avís groc per fortes tempestes i granís a l’interior de Castelló

Aemet ha activat per a este dijous un avís groc a l’interior de Castelló per pluges intenses, tempestes, granís i ratxes de vent molt fortes, i manté també una alerta similar per a este dimecres a la vesprada a l’interior nord.

Unai Elgezabal s’acomiada del Llevant i reconeix que no esperava eixir tan prompte

El defensa basc Unai Elgezabal ha anunciat la seua marxa del Llevant UD amb un emotiu missatge en xarxes socials i ha admés que no esperava abandonar el club tan prompte, després de dos temporades i 54 partits.

Juan Foyth torna als terrenys de joc després de sis mesos lesionat

El defensa internacional argentí del Villarreal ha reaparegut en un amistós davant el Levante a la Ciutat Esportiva, després de mig any fora per una ruptura del tendó d'Aquil·les.

Una nova nit tòrrida deixa mínimes de fins a 26 graus al litoral valencià

El litoral de la Comunitat Valenciana ha encadenat una nova nit tòrrida, amb 26,1 graus a Miramar i 25 graus en les tres capitals, i Castelló ha assolit el seu màxim històric de nits tòrrides a aquestes altures d’agost.

Reforç de la xarxa mòbil en 900 punts per l’eclipsi solar del 12 d’agost

Telefónica, MasOrange i Vodafone han reforçat la cobertura de telefonia mòbil en 900 punts d’Espanya, inclosa la Comunitat Valenciana, davant l’afluència prevista per l’eclipsi solar total del 12 d’agost.
FILMOTECA D'ESTIU