10 C
València
Dimecres, 25 febrer, 2026

La Diputació de Castelló presenta el Festival de Teatre Clàssic del Castell de Peníscola

 

El teatre torna un any més al Castell de Peníscola amb la XXIV edició del Festival de Teatre Clàssic organitzat per la Diputació de Castelló en el qual esta edició la comèdia serà la protagonista.

La diputada de Cultura, Ruth Sanz, al costat del director del festival Carles Benlliure, han presentat este matí en el saló gòtic del castell, el cartell oficial del festival i l’ofereix teatral que es realitzarà dins dels murs de la fortalesa entre els dies 9 i 24 de juliol.

A l’acte han assistit, l’alcalde de Peníscola i diputat provincial, Andrés Martínez; el regidor de Cultura, Ramón Simó; i la directora del Castell, Ester Forner.

Sanz ha destacat “l’aposta decidida de la Diputació en pro de la cultura i ha finalitzat convidant al públic “a viure totes estes experiències que s’han preparat que destral els enlluernarà”. D’altra banda, el director del festival ha agraït “la implicació i el compromís amb el festival de la Diputació i, sobretot, de la diputada de Cultura”.

El pati d’Armes de la fortalesa i el passeig marítim de Peníscola acolliran a les noves companyies de teatre que vertebren la programació del festival d’esta edició marcada per la comèdia i les ganes de fer gaudir al públic perquè marxen amb un somriure després de cada funció.

Un any més, la corporació provincial compta amb la col·laboració de la Junta d’Extremadura amb la finalitat de poder ficar al llit al festival les millors obres clàssiques representades en Festival Greco-Romano de Mèrida.

La Programació

 

Nou companyies de teatre, dos de les dobles procedents de la Comunitat Valenciana, són els que donaren llum al festival amb obres com: ‘7 Reines’ de la companyia valenciana Picazo Producciones que inaugura el festival; ‘Hermes, el guaita de cent ulls’ de Z Teatre; ‘Nise, la tragèdia d’Inés Castro’ de Nao d’Amores; ‘Conqueridors’ de Projecte Cultura; ‘Aquil·les’ de la companyia castellonenca La Fam; ‘Aventures i Entremesos de Juan Rana’ coproducció de la Companyia Nacional de Teatre Clàssic i la companyia Ron Lalá; ‘L’Animal d’Hongria’ de la jove companyia Col·lectiu Állatok; ‘Mercat d’Amores’ en col·laboració amb el Festival de Teatre Greco Romano de Mèrida de la companyia Seqüència 31; i l’obra de clausura ‘Del Teatre i altres mals… Que aguaiten en els corrals’ de la companyia Morbida Teatre. Abans de cada actuació la companyia castellonenca La Fam representarà ‘Versos i coplillas a les 10 i 10’ que amb humor i rimes donarà la benvinguda al públic perquè entren amb un somriure.

A més, en la nit de clausura, abans de la funció, es farà un homenatge al primer director del festival,  Vicente Pastor, que desafortunadament va morir fa a penes dos setmanes

 

II Congrés El Clàssic en la Xarxa

 

Després del gran acolliment de les activitats en línia de la passada edició, enguany presenten l’II Congrés ‘El Clàssic en la Xarxa’ en el qual de manera virtual interactuaren amb el públic perquè conega més el festival.

Les activitats programades es divideixen en tres parts: una prèvia al festival en la qual es realitzaran entrevistes a productors, directors, dramaturgs i músics; una durant el festival en la qual es faran entrevistes als participants del festival i als actors i actrius; i una posterior al festival en el qual els protagonistes de les entrevistes seran acadèmics i teòrics de l’art dramàtic i directors de festivals de teatre clàssic.

La Diputació de Castelló continuarà impulsant este festival que no sols suposa un esdeveniment cultural, sinó que activa el turisme i la visites als monuments i localitats de la província.
 

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Els bombers de València superen 1.100 servicis per vent en menys de dos mesos

El Consorci ha atés 1.110 actuacions per ratxes i objectes desplaçats en un període molt curt, quasi el triple de la mitjana anual. La cadena de huit borrasques ha forçat reforços operatius.

Rescatats quinze migrants d’una pastera a cinc quilòmetres de la costa alacantina

Salvament Marítim ha rescatat a quinze hòmens que viatjaven en una pastera a uns cinc quilòmetres d'Arenals del Sol. Van arribar al port d'Alacant i van ser atesos per Creu Roja.

Una bandera ucraïnesa de 100 metres recorre Alacant en el quart aniversari de la guerra

Una bandera d'Ucraïna de 100 metres ha encapçalat una marxa pacífica a Alacant, amb lectura de manifest i lemes contra l'oblit. La província concentra el 17% de la diàspora a Espanya.

La Generalitat amplia al 20% l’aval de vivenda i eleva a 30 milions el programa de l’IVF

El Consell reforça el programa de l'IVF fins a 30 milions i eleva l'aval al 20% perquè jóvens de 18 a 45 anys accedisquen a finançament del 100% en la seua primera vivenda. La nova convocatòria amplia el preu màxim a 311.000 € i flexibilitza l'edat en municipis afectats per la dana.

La jutgessa de la DANA centra en les víctimes 60 de les 109 pàgines del seu escrit contra Mazón

La instructora remet al TSJCV una exposició raonada sobre la gestió de la DANA i dedica 60 de 109 pàgines a relatar pel seu nom a 230 víctimes. Enlletgix les 'informacions falses' que van sumar morts inexistents i assenyala que un altre cas en estudi podria elevar el balanç a 231.

Pérez Llorca considera que PPCV i Mazón ja van assumir responsabilitats per la DANA

El president ha expressat un profund respecte per les víctimes i ha defés que el PPCV i Carlos Mazón ja van assumir la seua responsabilitat política. També ha evitat valorar les investigacions judicials i ha recordat les mesures adoptades després del temporal.

El PP evita pronunciar-se sobre la petició al TSJCV per a investigar a Carlos Mazón

El síndic popular Fernando Pastor ha reiterat que el partit no comenta decisions judicials. Ha evitat parlar de demanar l'acta a Carlos Mazón fins que es pronuncie el TSJCV.

Dimarts amb sol i lleuger ascens tèrmic en la Comunitat Valenciana

Dimarts amb cels poc nuvolosos o buidats i temperatures en lleuger ascens o sense canvis en la Comunitat Valenciana. Hi haurà boires i bancs de boira en el litoral.