L’edat paterna no influeix en la salut materna ni fetal durant l’embaràs

La realitat actual mostra com l’edat per a ser pares es retarda cada vegada més. En aquest sentit, són molts els estudis recents sobre la influència de l’edat materna en aspectes obstètrics, gestacionals i perinatals, però poc se sap fins ara respecte a la implicació de l’edat paterna en aquest camp.

Aquest és el context que dona lloc a dos estudis amb l’objectiu de mostrar si el semen d’un adult d’edat paterna avançada afecta a la salut obstètrica de la dona durant l’embaràs, a la mena de part i a la salut del nounat, i en cas de fer-ho, de quina manera es dona aquesta influència.

Per a això, hem tingut en compte una sèrie d’indicadors de salut en l’embaràs i perinatals com ara la diabetis gestacional, la hipertensió, el pes del xiquet, el tipus de part, la circumferència cranial o l’admissió en UCI després del naixement, donant com a resultat que l’edat paterna no afecta els resultats obstètrics i perinatals en els tractaments de reproducció assistida amb ovòcits propis. En aquest punt, i a pesar que diversos estudis suggereixen el llindar per a considerar l’edat paterna ‘avançada’ als 40 anys, creiem convenient revisar aquest límit d’acord amb els resultats actuals”, explica el Dr. Garrido.

En concret, el treball analitza si existeix una pèrdua en la qualitat del semen o un declivi de la fertilitat masculina amb l’edat que puga influir en els resultats obstètrics i perinatals, però després de l’anàlisi ajustada considerant l’edat materna entre altres variables, els resultats no van ser estadísticament significatius en el cas dels tractaments amb ovòcits propis.

Una de les raons que pot ocasionar aquesta diferència entre homes i dones és purament biològica: en els homes l’espermatogènesi té lloc constantment, tots els dies i en tot moment i, per tant, es generen cèl·lules noves. Per contra, la dona té els fol·licles en els seus ovaris des que està fins i tot dins de l’úter de la seua pròpia mare, és a dir, porten amb ella tota la vida. I, òbviament, això influeix en les característiques de la fecundació i tot el que comporta a posteriori, ja que els espermatozoides no tenen l’edat que presenten els òvuls en intentar fecundar-los”, comenta la Dra. Navarro.

Un dels avantatges de la investigació amb ovodonació és que permet estandarditzar el factor femení, ja que són perfils molt similars (edat, sense antecedents de problemes de salut…) En aquest cas, en l’anàlisi d’embarassos amb ovòcits de donants es va observar una xicoteta variació en la mena de part per cesària i en el sexe del nounat viu, que es va mantindre significativa després de l’anàlisi ajustada, encara que els investigadors van indicar que no es tracta de res clínicament rellevant, ja que el tipus de part per cesària, per exemple, és una variable en la qual influeixen decisions personals o metgesses a l’hora de dur a terme un part.

Partint de la base que per edat paterna avançada s’entén un home de mínim 40 anys, en el cas d’edats més tardanes, són els problemes mèdics associats a l’envelliment els que fan que la qualitat del semen no siga l’òptima i puga donar lloc a un risc una mica més elevat de malalties en el bebé, encara que són molt poc freqüents. La fertilitat masculina és un camp encara una cosa desconeguda en matèria científica, per la qual cosa en IVI, conscients d’això, continuem investigant dia a dia per a afrontar els reptes que aquesta presenta”, conclou el Dr. Garrido.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Localitzen en internet un manuscrit del segle XVII desaparegut de l’Arxiu de la Seda de València

La Policia de la Generalitat ha localitzat en internet un manuscrit del segle XVII del Gremi de Velluters, desaparegut de l'Arxiu del Col·legi de l'Art Major de la Seda de València a inicis del segle XX i lloc a la venda per 71.900 euros.

Marcelino apel·la a la millor versió del Vila-real per a afermar la tercera plaça a Girona

Marcelino García Toral insistix que el Vila-real ha d'oferir la seua millor versió en el camp del Girona per a fer un pas clau en la lluita per la tercera plaça i la classificació a la Champions.

El Consell eleva un 22% les ajudes a la innovació fins a 59 milions d’euros

El Consell incrementa un 22% el pressupost d'ajudes del Ivace+i Innovació fins a 59 milions, amb menys tràmits i major impacte exigit en les empreses.

Localitzen en internet un manuscrit del segle XVII desaparegut a València fa més de cent anys

La Policia de la Generalitat ha localitzat en una web de compravenda un manuscrit del segle XVII del Gremi de Velluters, desaparegut del Col·legi de l'Art Major de la Seda a inicis del segle XX i lloc en venda per 71.900 euros.

Un any i mig després de la dana encara queden 471 ascensors sense reparar a València

La dana d'octubre de 2024 va deixar inutilitzats 7.530 ascensors en vivendes de València i, any i mig després, encara queden 471 per reparar o substituir, molts bloquejats pel cost i la complexitat de les obres.

Domingo estable i solejat en la Comunitat Valenciana amb lleuger ascens de les temperatures

La Comunitat Valenciana viu un diumenge estable, amb intervals de núvols alts, temperatures a l'alça i vent fluix variable, que guanyarà component este i sud a la vesprada. El dilluns es mantindrà l'ambient tranquil, amb lleuger descens de les màximes a València i Castelló i canvis en el vent i l'estat de la mar.

Rescaten a una dona bloquejada en una via ferrata d’Argelita per una fallada en el mosquetó

Bombers del Consorci de Castelló han rescatat en la via ferrata d'Argelita a una dona que va quedar bloquejada a uns 20 metres d'altura per un problema amb el mosquetó dels seus caps d'ancoratge.

El SanSan 2026 tanca edició després de cancel·lar la seua primera jornada pel vent

El SanSan Festival 2026 conclou esta nit a Benicàssim després de reprogramar part dels concerts anul·lats el dijous per les fortes ratxes de vent i mantindre sense canvis el cartell del dissabte.