Educació oferirà 1.500 places per a la formació en anglès del personal docent

 

La Conselleria d’Educació, Cultura i Esport ha adaptat el programa d’estades a l’estranger per a aprendre anglés del professorat al context de la pandèmia. És per això que el programa s’ha dissenyat per a dur-lo a terme en línia i està destinat al professorat d’Infantil, Primària, Secundària i FP dels centres sostinguts amb fons públics i al professorat especialista d’anglés de les EOI.

En total, la Conselleria invertirà 1,8 milions d’euros en esta proposta per a millorar la competència comunicativa en anglés de 1.500 professores i professors.

Segons el conseller Marzà: “Ens adaptem al context de pandèmia sense deixar d’oferir la formació en anglés al nostre professorat per a acompanyar-lo en la millora de la competència comunicativa en llengua anglesa i per a actualitzar les metodologies d’ensenyament integrat de llengües i continguts que des d’Educació de la Generalitat impulsem des de fa tres cursos”, explica Marzà.

El conseller ha detallat que “amb esta adaptació de les estades a l’estranger en un model d’ensenyament en línia oferim nous recursos formatius intensius en anglés. Invertim 1.200 euros per persona en una formació repartida al llarg de cinc mesos. Una inversió en el nostre professorat que li permet, sense cap cost, examinar-se després en un centre oficial del certificat de nivell d’anglés per al qual s’ha preparat durant esta formació a distància”.

En la convocatòria que es publica hui en el DOGV s’ofereixen 1.500 places: 200 per a mestres d’Infantil, 425 per a mestres de Primària; 600 per a professorat de Secundària i 250 més per a professorat d’FP, a més de 25 places per a especialistes en anglés de les EOI.

Itinerari formatiu configurat per tres mòduls independents

L’itinerari formatiu té tres mòduls independents. El primer és un ‘Crash Course’ intensiu de sis dies repartits entre l’1 de juliol i el 31 d’agost. Són 30 hores de formació intensiva en llengua anglesa, a raó de cinc diàries. Vora la meitat d’esta formació, un total de 12 hores, seran classes orals de conversa ‘one to one’, d’un alumne sol amb professorat nadiu. Les 18 hores restants seran classes grupals de conversa en grups d’un màxim de cinc participants.

El segon mòdul tindrà format de webinari de cinc dies de duració i s’impartiran del 13 al 17 de setembre. Estos seminaris en línia versaran sobre el tractament integrat de llengües i continguts, així com altres metodologies i eines didàctiques. Són 15 hores en cinc dies, a raó de tres hores cada dia.

El tercer mòdul és un curs de 55 hores que es desenvoluparà del 20 de setembre al 20 de novembre.

Cada alumne o alumna, que comptarà amb un tutor o tutora personal que guiarà i avaluarà setmanalment el seu aprenentatge, podrà connectar-se a l’hora que millor li convinga per a fer les tasques encomanades per a cada setmana. La finalitat d’este curs a la carta serà potenciar i millorar les competències lingüístiques de cada participant, i per este motiu es partirà del seu nivell lingüístic.

Un altre aspecte interessant és que, per a un millor aprofitament de la formació, a l’inici es farà a tot l’alumnat una prova de nivell per tal determinar la formació que ha de rebre i facilitar els agrupaments necessaris. Així mateix, totes aquelles persones que aproven els tres mòduls de la formació podran optar, si ho volen, a l’examen oficial de certificació de llengua anglesa en el nivell pel qual s’hagen format en el programa. La inscripció en estes proves també serà gratuïta i les proves es realitzaran en un centre oficial examinador al llarg de l’any 2022.

Requisits de participació i termini d’inscripció

Per a participar en el programa cal ser professor o professora en servei actiu en els centres sostinguts amb fons públics, acreditar un nivell B1 mínim de competència en anglés i estar impartint docència este curs 2020-2021 en alguna de les etapes educatives a les quals va dirigit el curs.

La sol·licitud de plaça s’ha de presentar en l’Oficina Virtual del Docent (https://ovidoc.edu.gva.es/) abans del 16 de maig a les 23.59 hores. El personal docent que hi vulga participar haurà d’omplir la sol·licitud per via telemàtica utilitzant el formulari d’inscripció que estarà a la seua disposició en la plataforma esmentada.

Tots els detalls de la convocatòria es poden consultar en el ‘Diari Oficial de la Generalitat Valenciana’, en la resolució que s’ha publicat hui (http://dogv.gva.es/datos/2021/05/03/pdf/2021_4332.pdf).

Este programa se suma a la formació habitual en les EOI que ofereix Educació de la Generalitat de cursos gratuïts d’anglés al professorat valencià de 120 hores de duració en els nivells A2, B1, B2 i C1.

 

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

La Policia alça 17 actes a visitants de Països Baixos per pirotècnia extrema en Falles

Un operatiu nocturn de la Policia Nacional al costat de la policia neerlandesa ha permés alçar 17 actes per articles pirotècnics a València, sense detencions. L'actuació s'emmarca en la prevenció davant episodis recents de detonacions perilloses en l'antic llit del Túria.

L’aigua potable es convertix en objectiu: del canvi climàtic a arma de guerra

L'aigua potable es convertix en objectiu en conflictes i patix l'embat del canvi climàtic. L'alta dependència de dessalinitzadores en el Golf i el seu pes a Espanya revelen la fragilitat del subministrament.

Tres ingressats per inhalació de fum en un incendi en Orihuela Costa

Tres persones han sigut hospitalitzades per inhalació de fum després de l'incendi d'una casa al carrer Pruna d'Orihuela Costa durant la matinada. L'operatiu de bombers i sanitaris es va activar a les 4.37 i va concloure a les 5.24.

Carlos Espí encadena els últims quatre gols del Llevant i ja és el seu màxim anotador

El davanter de 20 anys ha marcat els últims quatre punts del Llevant en LaLiga i suma set en la temporada. En Lliga iguala a Etta Eyong amb cinc i supera a Iván Romero.

Investigades huit persones per estafes amb SMS que suplanten al banc

Huit persones de Madrid, Alacant i Tarragona han quedat investigades per una estafa informàtica de smishing que suplantava a un banc. La víctima inicial va transferir més de 80.000 euros a 18 comptes i l'operació ha reconstruït la ruta dels diners per a identificar als implicats.

Ingressa a la presó un membre d’un grup criminal per un alunizaje a València

La Policia Nacional ha detingut a Paterna a un home de 34 anys que ha ingressat a la presó per la seua presumpta participació en un alunizaje a València. La investigació ho vincula a un grup especialitzat que usava cotxes d'alta gamma sostrets.

Elevar l’agricultura ecològica al 50% millora la salut del sòl sense sacrificar productivitat

Un estudi internacional liderat per la Universitat d'Alacant conclou que quan almenys la mitat del paisatge és ecològic es maximitzen la salut del sòl, la biodiversitat i la producció. La transició resulta més eficaç en sòls degradats i recolza metes més ambicioses que el 25% europeu.

Seguix ingressat el xiquet de 2 anys ferit després de caure des d’un balcó a Catarroja

El menor de 2 anys roman a l'Hospital La Fe amb pronòstic reservat després de caure des d'un balcó a Catarroja. La Guàrdia Civil investiga el succés