Educació activarà un ‘Xec per a material escolar’ per a ajudar a les famílies més vulnerables

La Conselleria de Educación, Cultura y Deporte ha iniciado la tramitación del proceso normativo para activar un nuevo programa de ayudas que anunció hace unos meses la consellera Raquel Tamarit en Les Corts Valencianes cuando presentó el presupuesto de 2023 de su departamento.

Se trata del ‘Cheque para material escolar’, un programa que tiene como objetivo que las familias del alumnado con una situación socioeconómica más vulnerable cuenten con ayuda para adquirir material escolar para sus hijos e hijas cuando llegue el momento de la vuelta a clase el próximo curso 2023-2024.

El ‘Cheque para material escolar’ se destinará al alumnado de Infantil, Primaria y Educación Especial que cuente con el 100 % de la beca comedor. La Conselleria invierte 1,8 millones de euros en esta medida y se calcula que beneficiará a unos 70.000 alumnos, y que el cheque rondará los 30 euros

La propuesta de esta nueva orden de ayudas se tratará en diferentes mesas sectoriales y se activará durante los próximos meses junto a las ayudas que cada año se convocan para las becas de comedor.

La consellera Raquel Tamarit ha querido explicitar que “es fundamental estar en el lado de las familias de nuestro alumnado, y más en el actual contexto que estamos sufriendo, como ha sido la subida de precios del carro de la compra. Por ello, nosotros ya nos estamos preparando y poniéndonos en la piel de las familias de cara al próximo curso, cuando en septiembre llegue la vuelta a clase.”

“Las familias valencianas son de las que menos gasto deben hacer en la vuelta a clase cada curso gracias a Xarxa Llibres, el Bo Infantil, las aulas de 2 años gratuitas o las becas comedor, pero queríamos ir más allá pensando en aquellas familias que tienen una situación socioeconómica más complicada, y por eso hemos ideado esta ayuda-cheque para que no se queden atrás y puedan comprar material escolar a sus hijos e hijas el próximo curso”.

Tramitación sencilla para las familias 

Para optar al nuevo ‘Cheque de material escolar’ que implantará la Conselleria de Educación el próximo curso 2023-2024, las familias de alumnado del segundo ciclo de Infantil, Primaria y Educación Especial lo deben solicitar en el momento que soliciten la beca de comedor.

Cuando se resuelva la convocatoria de ayudas de comedor escolar, todo el alumnado beneficiario del 100 % de la beca de comedor que haya solicitado el cheque para material escolar contará automáticamente con la nueva ayuda, que rondará los 30 euros por alumno.

Las familias, para cobrar el cheque, aportarán en el centro educativo los justificantes de compra en los que se identifique claramente el material escolar no curricular adquirido hasta cubrir la cantidad subvencionada.

Últimes notícies

Diana Morant agraïx a Ana Barceló la seua tasca després de renunciar a repetir com a alcaldessa d’Alacant

La ministra Diana Morant ha reconegut públicament el treball i el compromís d’Ana Barceló després que l’exconsellera de Sanitat haja anunciat que no repetirà com a candidata a l’alcaldia d’Alacant en 2027. La líder del PSPV ha destacat en xarxes socials la seua manera de fer política, centrada a millorar la vida de la gent.

Cullera activa un macrodispositiu amb 700 efectius per al festival Zevra

Cullera ha activat un dispositiu especial de més de 700 persones per garantir la seguretat del Zevra Festival, que espera més de 150.000 assistents en tres dies. L’Ajuntament remarca l’esforç de coordinació entre cossos policials i administracions per assegurar convivència i resposta ràpida davant emergències.

Les màximes es moderen al final de la tercera onada de calor però freguen encara els 40 graus

Les màximes han baixat fins a nou graus en la Comunitat Valenciana respecte a dijous, però moltes poblacions continuen acostant-se als 40. Requena, Beneixama, Teresa de Cofrentes i Alcoi han tornat a registrar valors molt alts.

PSPV i Compromís carreguen contra la deriva racista de PP i Vox en la llei d’acompanyament

PSPV i Compromís han acusat PP i Vox d’impulsar una deriva racista i xenòfoba en la llei d’acompanyament als pressupostos de la Generalitat i han anunciat mesures com un recurs d’inconstitucionalitat. Les crítiques se centren en la introducció del principi de prioritat nacional en normes socials com la Renda Valenciana d’Inclusió i la Llei de Serveis Socials.

Josan Ferrández seguirà un any més com a capità de l’Elx

L’Elx ha confirmat la renovació per una temporada del capità Josan Ferrández, que encadenarà així el seu desé curs al primer equip franjiverd.

PP i Vox blinden la ‘prioritat nacional’ en ajudes socials i funció pública

PP i Vox han pactat una trentena d'esmenes a la llei d'acompanyament perquè la 'prioritat nacional' regisca l'accés a prestacions socials i introduïxen noves obligacions en la funció pública, com treballar amb el rostre descobert.

El PP veu en el relleu de Barceló un intent del PSOE d’evitar un nou desastre electoral a Alacant

La portaveu del PP a Alacant, Mari Carmen de España, interpreta la renúncia d’Ana Barceló a repetir com a candidata a l’Alcaldia el 2027 com un moviment desesperat del PSOE per frenar un altre mal resultat a la ciutat.

El Consell rebutja la quita com a parxe i reclama una solució global a la infrafinançació

El portaveu del Consell, Miguel Barrachina, considera que la quita de 11.000 milions plantejada pel Govern central és només un parxe i reclama un nou model de finançament autonòmic pactat per totes les comunitats, amb un fons de nivellació.