Educació activarà un ‘Xec per a material escolar’ per a ajudar a les famílies més vulnerables

La Conselleria de Educación, Cultura y Deporte ha iniciado la tramitación del proceso normativo para activar un nuevo programa de ayudas que anunció hace unos meses la consellera Raquel Tamarit en Les Corts Valencianes cuando presentó el presupuesto de 2023 de su departamento.

Se trata del ‘Cheque para material escolar’, un programa que tiene como objetivo que las familias del alumnado con una situación socioeconómica más vulnerable cuenten con ayuda para adquirir material escolar para sus hijos e hijas cuando llegue el momento de la vuelta a clase el próximo curso 2023-2024.

El ‘Cheque para material escolar’ se destinará al alumnado de Infantil, Primaria y Educación Especial que cuente con el 100 % de la beca comedor. La Conselleria invierte 1,8 millones de euros en esta medida y se calcula que beneficiará a unos 70.000 alumnos, y que el cheque rondará los 30 euros

La propuesta de esta nueva orden de ayudas se tratará en diferentes mesas sectoriales y se activará durante los próximos meses junto a las ayudas que cada año se convocan para las becas de comedor.

La consellera Raquel Tamarit ha querido explicitar que “es fundamental estar en el lado de las familias de nuestro alumnado, y más en el actual contexto que estamos sufriendo, como ha sido la subida de precios del carro de la compra. Por ello, nosotros ya nos estamos preparando y poniéndonos en la piel de las familias de cara al próximo curso, cuando en septiembre llegue la vuelta a clase.”

“Las familias valencianas son de las que menos gasto deben hacer en la vuelta a clase cada curso gracias a Xarxa Llibres, el Bo Infantil, las aulas de 2 años gratuitas o las becas comedor, pero queríamos ir más allá pensando en aquellas familias que tienen una situación socioeconómica más complicada, y por eso hemos ideado esta ayuda-cheque para que no se queden atrás y puedan comprar material escolar a sus hijos e hijas el próximo curso”.

Tramitación sencilla para las familias 

Para optar al nuevo ‘Cheque de material escolar’ que implantará la Conselleria de Educación el próximo curso 2023-2024, las familias de alumnado del segundo ciclo de Infantil, Primaria y Educación Especial lo deben solicitar en el momento que soliciten la beca de comedor.

Cuando se resuelva la convocatoria de ayudas de comedor escolar, todo el alumnado beneficiario del 100 % de la beca de comedor que haya solicitado el cheque para material escolar contará automáticamente con la nueva ayuda, que rondará los 30 euros por alumno.

Las familias, para cobrar el cheque, aportarán en el centro educativo los justificantes de compra en los que se identifique claramente el material escolar no curricular adquirido hasta cubrir la cantidad subvencionada.

Últimes notícies

València Basket inicia la final de la Lliga Endesa amb pista a favor davant el Barcelona

València Basket i Barcelona reediten des de dijous la final de la Lliga Endesa de 2003, però ara amb factor pista taronja i més experiència per als valencians.

CCOO alerta d’un possible control horari al professorat en juliol sense pacte previ

CCOO-PV denuncia que Educacio vol implantar sistemes de control horari al professorat en juliol sense negociacio ni cobertura normativa clara, mentre la Conselleria assegura que no hi ha novetats respecte a altres cursos.

La proposta de finançament autonòmic obri la porta a 3.669 milions per a la Comunitat Valenciana

El ministre d'Hisenda, Arcadi España, insta Juanfran Pérez Llorca a abandonar les 'excuses' i a negociar un nou model de finançament autonòmic que, segons defensa, aportaria 3.669 milions d'euros a la Comunitat Valenciana a partir de 2027.

Nou protocol al Vega Baja per a acompanyar dones en dol neonatal

LHospital Universitari Vega Baja dOrihuela ha posat en marxa un protocol específic per a atendre dones i famílies en situació de dol perinatal i neonatal, amb un model dassistència integral i humanitzada.

Cinquena setmana de vaga mèdica en la Comunitat amb xifres enfrontades de seguiment

Els mèdics valencians han iniciat una nova setmana de vaga contra el nou estatut marc, que el CESM xifra en un seguiment pròxim al 90 %, davant del 6,86 % que admet la Conselleria de Sanitat. Les protestes inclouen manifestacions a València i Alacant i concentracions en hospitals i centres de salut de totes les comarques.

Pérez Llorca exigix que la negociació del finançament es faça en el Consell de Política Fiscal i Financera

El president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, ha reiterat al ministre d'Hisenda, Arcadi España, que està disposat a negociar el nou model de finançament autonòmic, però únicament en el si del Consell de Política Fiscal i Financera i amb una llei orgànica i una dotació clara als pressupostos de l'Estat.

Els tècnics sanitaris exigixen la reclasificació professional d’un col·lectiu que es considera oblidat

Centenars de tècnics superiors i mitjans del Sistema Nacional de Salut s’han concentrat davant l’Hospital Clínic de València per a exigir la seua reclasificació professional en els grups B i C1 i denunciar una situació que consideren discriminatòria i bloquejada des de 2023.

Així serà la gran remodelació de l’Estadi de la Ceràmica que ja ha arrancat

El Villarreal CF ha arrancat les obres de remodelació de l’Estadi de la Ceràmica, amb un nou edifici exterior de vestidors i millores d’accessos i seguretat que afectaran la distribució d’algunes localitats.