El fill de Puig, implicat en la investigació de les subvencions al germà del President

La Guàrdia Civil ha fet lliurament al jutjat d’instrucció número 4 de València un informe de 400 pàgines de la investigació sobre el presumpte frau de Francis Puig, germà del president de la Generalitat Valenciana. En aquest informe s’assenyala que a través de l’empresa Mes Mut, Francis va demanar una subvenció del programa ‘Avalem Joves’ en la qual es trobava també el contracte de Pau Puig, fill del president.

Mes Mut va sol·licitar la subvenció el 29 d’octubre de 2018, mateix dia en què el fill de Ximo Puig va ser donat d’alta en l’empresa i tan sols 48 hores abans de concloure el termini per a demanar les ajudes. Un dels requisits per a l’accés a les ajudes era que el jove estiguera donat d’alta en l’organisme autonòmic de demanda d’ocupació Labora, fet que va ocórrer el 25 d’octubre, quatre dies abans de la contractació. Tres mesos després, el 20 de gener de 2019, Pau Puig va ser baixa de manera voluntària en l’empresa i va ser substituït per un discjòquei.

L’informe, malgrat que no conclou que en això hi haguera una actitud delictiva, també detecta anomalies en la sol·licitud en assenyalar que «el treballador prestarà els seus serveis com a professionals de la Publicitat i la comercialització, inclòs en el grup professional de redactor» mentre que això es va modificar posteriorment per a qualificar-ho de «redactor turisme». El fill del president i objecte de la subvenció és llicenciat en Turisme.

Cal recordar que l’informe en total detalla fins a quatre mena d’irregularitats en les diferents subvencions que va rebre el germà de Ximo Puig. Entre ells s’esmenta expressament la possibilitat que haguera comés la falsedat i el frau de subvencions.

El president de la Generalitat s’ha desmarcat sempre dels negocis del seu germà. “El que cal fer és sempre complir la llei, siga fill, germà o Esperit Sant. Ací tothom ha de complir la llei”.

Últimes notícies

El Valencia Basket fitxa Dylan Osetkowski per a reforçar el joc interior

El Valencia Basket ha tancat el fitxatge del pivot estatunidenc amb passaport alemany Dylan Osetkowski per a les dos pròximes temporades, després de la seua eixida del Partizan de Belgrad i amb experiència prèvia en la Lliga Endesa amb Unicaja.

El Levante inicia la pretemporada 26-27 amb Bardeli com a únic fitxatge i pendent d’eixides

El Levante comença dilluns la pretemporada 26-27 amb Enzo Bardeli com a única cara nova, sense vendes tancades i amb diversos jugadors en l’aparador.

Justin de Haas celebrarà l’últim any de Mestalla abans del trasllat al Nou Mestalla

El central neerlandés Justin de Haas, nou jugador del Valencia CF fins a 2030, ha destacat la sort de poder jugar l’última temporada a Mestalla abans del trasllat al Nou Mestalla i ha elogiat la pressió i el suport de l’afició valencianista.

Diumenge assolellat i oratge estable abans d’una nova onada de calor

Este diumenge es manté l’oratget estable i assolellat a la Comunitat Valenciana, amb màximes per damunt dels 30 graus, abans que dilluns arribe una segona onada de calor amb valors pròxims als 40 graus en zones d’interior i prelitoral.

L’Alfàs del Pi consagra Eduard Fernández, Luisa Gavasa i Miguel Rellán amb el Faro de Plata

El Festival de l’Alfàs del Pi ha homenatjat Eduard Fernández, Luisa Gavasa i Miguel Rellán amb el Faro de Plata i una estrella al Passeig Marítim del Cinema de l’Albir, en una 38a edició que reunix més de mil curtmetratges.

L’assassí masclista d’Alacant continua ingressat i sota custòdia policial

L’home detingut per matar la seua dona i una filla i ferir greument una altra a la Cañada del Fenollar continua ingressat a l’hospital de Sant Joan d’Alacant sota custòdia policial, mentres el cas l’investiga l’EMUME de la Guàrdia Civil.

València tanca uns Gay Games històrics i passa el testic a Perth 2030

València ha posat punt final als Gay Games amb un acte a la Fonteta, on ha passat el testic a Perth, seu de l’edició de 2030, després d’una setmana amb més de 10.200 esportistes de 81 països.

Xabi López-Arostegui trenca el seu contracte i deixa el Valencia Basket després de cinc temporades

L’aler basc Xabi López-Arostegui ha acordat amb el Valencia Basket la rescissió del contracte fins a 2027 i se’n va del club després de cinc temporades i 253 partits.