El fill de Puig, implicat en la investigació de les subvencions al germà del President

La Guàrdia Civil ha fet lliurament al jutjat d’instrucció número 4 de València un informe de 400 pàgines de la investigació sobre el presumpte frau de Francis Puig, germà del president de la Generalitat Valenciana. En aquest informe s’assenyala que a través de l’empresa Mes Mut, Francis va demanar una subvenció del programa ‘Avalem Joves’ en la qual es trobava també el contracte de Pau Puig, fill del president.

Mes Mut va sol·licitar la subvenció el 29 d’octubre de 2018, mateix dia en què el fill de Ximo Puig va ser donat d’alta en l’empresa i tan sols 48 hores abans de concloure el termini per a demanar les ajudes. Un dels requisits per a l’accés a les ajudes era que el jove estiguera donat d’alta en l’organisme autonòmic de demanda d’ocupació Labora, fet que va ocórrer el 25 d’octubre, quatre dies abans de la contractació. Tres mesos després, el 20 de gener de 2019, Pau Puig va ser baixa de manera voluntària en l’empresa i va ser substituït per un discjòquei.

L’informe, malgrat que no conclou que en això hi haguera una actitud delictiva, també detecta anomalies en la sol·licitud en assenyalar que «el treballador prestarà els seus serveis com a professionals de la Publicitat i la comercialització, inclòs en el grup professional de redactor» mentre que això es va modificar posteriorment per a qualificar-ho de «redactor turisme». El fill del president i objecte de la subvenció és llicenciat en Turisme.

Cal recordar que l’informe en total detalla fins a quatre mena d’irregularitats en les diferents subvencions que va rebre el germà de Ximo Puig. Entre ells s’esmenta expressament la possibilitat que haguera comés la falsedat i el frau de subvencions.

El president de la Generalitat s’ha desmarcat sempre dels negocis del seu germà. “El que cal fer és sempre complir la llei, siga fill, germà o Esperit Sant. Ací tothom ha de complir la llei”.

Últimes notícies

Ràfegues de fins a 94 km/h a Zarra i 19 litres en mitja hora a Ayora per les tempestes

Les tempestes desta vesprada a linterior sud de la província de València han deixat ratxes molt fortes de vent a Zarra i una intensa precipitació a Ayora, on shan recollit 19,4 litres per metre quadrat en només mitja hora.

Tres ferits en un accident múltiple al túnel de la Font Roja, a l’A-7 d’Alcoi

Tres persones, entre elles un menor de 16 anys, han resultat ferides en un accident de trànsit a l’A-7, dins dels túnels de la Font Roja a Alcoi, en què s’han vist implicats una moto i diversos vehicles.

Zarra arriba als 39 graus en una nova jornada de calor intens a la Comunitat

Zarra ha registrat 39,3 graus en un diumenge de calor generalitzada a l’interior de València, amb previsions de màximes de fins a 40 graus dilluns.

Detingut per agredir la seua parella en un càmping de Guardamar i fugir amb furgoneta

Un home de 25 anys ha sigut detingut després d'agredir la seua parella en un càmping de Guardamar del Segura i fugir amb una furgoneta. La víctima ha sigut atesa i ja ha rebut l'alta mèdica en no ser greus les lesions.

El quintet valencià Spanish Brass tocarà l’himne d’Espanya en la final del Mundial

El quintet de metalls valencià Spanish Brass ha sigut triat per interpretar este diumenge l’himne nacional en la final del Mundial de futbol entre Espanya i Argentina a Nova York.

Torrevieja es convertix en l’epicentre mundial de les habaneres amb 700 coralistes de 13 països

Torrevieja acull fins al 25 de juliol el 72é Certamen Coral Internacional d’Habaneras i Polifonia, amb més de 700 cantors de 13 països i quasi 50.000 euros en premis. La gala inaugural s’ha avançat al migdia per no coincidir amb la final del Mundial de futbol entre Espanya i Argentina.

Rescatats a Xàbia dos adults i dos menors arrossegats mar endins amb caiac

Dos adults i dos menors que no podien tornar a la costa en caiac han sigut rescatats per Salvament Marítim a Xàbia després de ser arrossegats mar endins per la corrent.

El FIB de 2027 ja té dates i posa a la venda els primers abonaments este dimarts

El Festival Internacional de Benicàssim celebrarà la seua 31a edició del 15 al 17 de juliol de 2027 i llançarà este dimarts 3.000 primers abonaments promocionals.