El fill de Puig, implicat en la investigació de les subvencions al germà del President

La Guàrdia Civil ha fet lliurament al jutjat d’instrucció número 4 de València un informe de 400 pàgines de la investigació sobre el presumpte frau de Francis Puig, germà del president de la Generalitat Valenciana. En aquest informe s’assenyala que a través de l’empresa Mes Mut, Francis va demanar una subvenció del programa ‘Avalem Joves’ en la qual es trobava també el contracte de Pau Puig, fill del president.

Mes Mut va sol·licitar la subvenció el 29 d’octubre de 2018, mateix dia en què el fill de Ximo Puig va ser donat d’alta en l’empresa i tan sols 48 hores abans de concloure el termini per a demanar les ajudes. Un dels requisits per a l’accés a les ajudes era que el jove estiguera donat d’alta en l’organisme autonòmic de demanda d’ocupació Labora, fet que va ocórrer el 25 d’octubre, quatre dies abans de la contractació. Tres mesos després, el 20 de gener de 2019, Pau Puig va ser baixa de manera voluntària en l’empresa i va ser substituït per un discjòquei.

L’informe, malgrat que no conclou que en això hi haguera una actitud delictiva, també detecta anomalies en la sol·licitud en assenyalar que «el treballador prestarà els seus serveis com a professionals de la Publicitat i la comercialització, inclòs en el grup professional de redactor» mentre que això es va modificar posteriorment per a qualificar-ho de «redactor turisme». El fill del president i objecte de la subvenció és llicenciat en Turisme.

Cal recordar que l’informe en total detalla fins a quatre mena d’irregularitats en les diferents subvencions que va rebre el germà de Ximo Puig. Entre ells s’esmenta expressament la possibilitat que haguera comés la falsedat i el frau de subvencions.

El president de la Generalitat s’ha desmarcat sempre dels negocis del seu germà. “El que cal fer és sempre complir la llei, siga fill, germà o Esperit Sant. Ací tothom ha de complir la llei”.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Xarxa Elèctrica reforça la xarxa de transport a València en repotenciar la línia Godelleta-Requena de 400 kV

Xarxa Elèctrica ha conclòs la repotenciació de la línia de 400 kV entre Requena i Godelleta, augmentant la seua capacitat de transport i reforçant el subministrament elèctric a la província de València.

El Port d’Alacant recolza un de cada cinc projectes de la convocatòria Ports 4.0

L'Autoritat Portuària d'Alacant ha avalat 19 dels 91 projectes comercials presentats a la convocatòria nacional Ports 4.0 i suma 35 iniciatives innovadores secundades si s'inclouen les idees.

Ramazani sosté el gol dels extrems del València en plena sequera

Els extrems del València encadenen diversos mesos sense gol i cedixen quasi tota la responsabilitat ofensiva en banda a Largie Ramazani, que acumula cinc tants de lliga.

Pérez Llorca defén que els actuals pressupostos li eviten pressions mentres prepara nous comptes

Juanfran Pérez Llorca assegura que els pressupostos de la Generalitat continuen garantint la capacitat inversora i que això li permet negociar sense presses unes noves comptes amb els grups parlamentaris.

Pérez Llorca promet continuar baixant impostos i defén el seu model fiscal en la campanya de la renda

Juanfran Pérez Llorca reivindica una política fiscal que, segons afirma, permet baixar impostos i augmentar la recaptació, i anuncia noves deduccions autonòmiques en la campanya de la renda en la Comunitat Valenciana.

L’Elx confia a recuperar a Héctor Fort per a rebre a l’Atlètic

Elx accelera la recuperació del lateral Héctor Fort després de la seua lesió de muscle i confia a tindre-ho disponible per al dol del 22 d'abril davant l'Atlètic de Madrid, pendent encara del vistiplau del Barcelona.

Detinguts tres hòmens per un punt de venda d’objectes robats en una vivenda d’Alacant

La Policia Nacional ha detingut a tres hòmens per un punt de venda i receptació d'objectes robats en una vivenda de la zona nord d'Alacant, on es van intervindre nombrosos efectes sostrets.

Paiporta impulsa el reciclatge d’aparells electrònics amb una campanya en el comerç local

Paiporta impulsa el reciclatge d'aparells elèctrics i electrònics amb una campanya de conscienciació secundada per la Generalitat i el comerç local, que reforça la reconstrucció després de la dana de 2024.