El fill de Puig, implicat en la investigació de les subvencions al germà del President

La Guàrdia Civil ha fet lliurament al jutjat d’instrucció número 4 de València un informe de 400 pàgines de la investigació sobre el presumpte frau de Francis Puig, germà del president de la Generalitat Valenciana. En aquest informe s’assenyala que a través de l’empresa Mes Mut, Francis va demanar una subvenció del programa ‘Avalem Joves’ en la qual es trobava també el contracte de Pau Puig, fill del president.

Mes Mut va sol·licitar la subvenció el 29 d’octubre de 2018, mateix dia en què el fill de Ximo Puig va ser donat d’alta en l’empresa i tan sols 48 hores abans de concloure el termini per a demanar les ajudes. Un dels requisits per a l’accés a les ajudes era que el jove estiguera donat d’alta en l’organisme autonòmic de demanda d’ocupació Labora, fet que va ocórrer el 25 d’octubre, quatre dies abans de la contractació. Tres mesos després, el 20 de gener de 2019, Pau Puig va ser baixa de manera voluntària en l’empresa i va ser substituït per un discjòquei.

L’informe, malgrat que no conclou que en això hi haguera una actitud delictiva, també detecta anomalies en la sol·licitud en assenyalar que «el treballador prestarà els seus serveis com a professionals de la Publicitat i la comercialització, inclòs en el grup professional de redactor» mentre que això es va modificar posteriorment per a qualificar-ho de «redactor turisme». El fill del president i objecte de la subvenció és llicenciat en Turisme.

Cal recordar que l’informe en total detalla fins a quatre mena d’irregularitats en les diferents subvencions que va rebre el germà de Ximo Puig. Entre ells s’esmenta expressament la possibilitat que haguera comés la falsedat i el frau de subvencions.

El president de la Generalitat s’ha desmarcat sempre dels negocis del seu germà. “El que cal fer és sempre complir la llei, siga fill, germà o Esperit Sant. Ací tothom ha de complir la llei”.

Últimes notícies

El Misteri d’Elx emociona Londres amb un concert especial pel 25é aniversari de la Unesco

El Misteri d’Elx ha oferit a Londres un concert amb 40 veus en la St. Etheldreda’s Roman Catholic Church per a celebrar el 25é aniversari de la seua declaració com a Patrimoni Cultural Immaterial de la Humanitat per la Unesco i reforçar Elx com a destí turístic.

Dos talls de llum deixen sense subministrament 40.000 abonats a Alacant però es resolen en minuts

Alacant ha patit este divendres dos talls de llum que han deixat sense subministrament uns 40.000 abonats, encara que Iberdrola ha restablit el servici en menys de mitja hora en cada cas.

Mor un home de 78 anys a la platja de Varadero de Santa Pola després d’un desmai a l’aigua

Un home de 78 anys ha mort a la platja de Varadero, a Santa Pola, després de desmaiar-se dins de l’aigua. Altres banyistes han intentat reanimar-lo sense èxit i la Guàrdia Civil ha iniciat el protocol judicial.

Localitzen el cadàver d’un home de 70 anys en un socavó d’un descampat en obres a València

Han trobat el cos sense vida d’un home d’uns 70 anys en un socavó d’un descampat en obres entre l’Hospital La Fe i la rotonda dels Anzuelos, a València. La Policia Nacional investiga el cas i, de moment, no veu indicis de criminalitat a l’espera de l’autòpsia.

El Elche potencia la franja verda en la nova primera equipació per a la temporada 2026-2027

L’Elche ha presentat la nova primera equipació per a la temporada 2026-2027, amb la franja verda més protagonista sobre el fons blanc i detalls en negre en coll i mànigues.

Dispositiu policial reforçat a la Comunitat Valenciana per a la final del Mundial entre Espanya i Argentina

La Delegació del Govern ha anunciat un desplegament reforçat de Policia Nacional i Guàrdia Civil en les principals ciutats valencianes durant la final del Mundial entre Espanya i Argentina d’este diumenge, tant en les retransmissions públiques com en les possibles celebracions.

Ordenen presó per a cinc acusats de narcotràfic amb fiança de fins a 12.000 euros

La Secció Tercera de l’Audiència Provincial de València ha acordat presó provisional per a cinc condemnats per narcotràfic, eludible amb fiances d’entre 10.000 i 12.000 euros que hauran de depositar en un termini de tres dies.

Més de 3.300 avisos entre Emergències i ajuntaments de València la vesprada de la DANA

El 112 i les autoritats locals de la província de València van creuar 3.323 comunicacions la vesprada de la DANA del 29 d’octubre de 2024, segons un informe remés a la jutgessa que investiga les inundacions amb 231 víctimes mortals.