El fill de Puig, implicat en la investigació de les subvencions al germà del President

La Guàrdia Civil ha fet lliurament al jutjat d’instrucció número 4 de València un informe de 400 pàgines de la investigació sobre el presumpte frau de Francis Puig, germà del president de la Generalitat Valenciana. En aquest informe s’assenyala que a través de l’empresa Mes Mut, Francis va demanar una subvenció del programa ‘Avalem Joves’ en la qual es trobava també el contracte de Pau Puig, fill del president.

Mes Mut va sol·licitar la subvenció el 29 d’octubre de 2018, mateix dia en què el fill de Ximo Puig va ser donat d’alta en l’empresa i tan sols 48 hores abans de concloure el termini per a demanar les ajudes. Un dels requisits per a l’accés a les ajudes era que el jove estiguera donat d’alta en l’organisme autonòmic de demanda d’ocupació Labora, fet que va ocórrer el 25 d’octubre, quatre dies abans de la contractació. Tres mesos després, el 20 de gener de 2019, Pau Puig va ser baixa de manera voluntària en l’empresa i va ser substituït per un discjòquei.

L’informe, malgrat que no conclou que en això hi haguera una actitud delictiva, també detecta anomalies en la sol·licitud en assenyalar que «el treballador prestarà els seus serveis com a professionals de la Publicitat i la comercialització, inclòs en el grup professional de redactor» mentre que això es va modificar posteriorment per a qualificar-ho de «redactor turisme». El fill del president i objecte de la subvenció és llicenciat en Turisme.

Cal recordar que l’informe en total detalla fins a quatre mena d’irregularitats en les diferents subvencions que va rebre el germà de Ximo Puig. Entre ells s’esmenta expressament la possibilitat que haguera comés la falsedat i el frau de subvencions.

El president de la Generalitat s’ha desmarcat sempre dels negocis del seu germà. “El que cal fer és sempre complir la llei, siga fill, germà o Esperit Sant. Ací tothom ha de complir la llei”.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

La Audiència de València reobri la causa contra José María Ángel pel títol amb el què va promocionar com a funcionari

La Audiència de València revoca l’arxivament i ordena instruir la causa contra José María Ángel pel presumpte ús d’un títol fals.

La Fundació Oceanogràfic impulsa un projecte per a protegir les mantelines en la costa valenciana

La Fundació Oceanogràfic posa en marxa un projecte per a protegir les mantelines i millorar-ne el seguiment en la costa valenciana.

La jutgessa de la dana manté la prova cal·ligràfica sobre les notes amb avisos a la població del 29 d’octubre

La jutgessa rebutja el recurs de Salomé Pradas i manté la pericial sobre unes notes amb instruccions d’alerta a la població el 29-O.

Vox diu que no negocia amb el PP els pressupostos de la Generalitat i l’oposició alerta de més cessions

Vox assegura que no hi ha contactes amb el PP pels pressupostos i l’oposició avisa que el termini s’esgota abans de l’estiu.

Bombai presentarà el seu nou single al Centre del Carme amb un concert acústic gratuït a València

Bombai presentarà el 17 d’abril al Centre del Carme el seu nou single amb una xarrada i un concert acústic gratuït amb reserva prèvia.

Vaga en Metrovalència i TRAM d’Alacant: SEMAF convoca cinc jornades de parades en abril

SEMAF convoca cinc dies de vaga en Metrovalència i TRAM d’Alacant durant abril per discrepàncies amb FGV sobre seguretat i conveni.

Compromís alerta que creix un 8 % la població en assentaments i infravivenda a València

Compromís denuncia que 1.342 persones viuen en assentaments i infravivenda a València i acusa el govern local d’inacció.

Claudia Montes nega al Suprem que Ábalos li confirmara cap endoll en Logirail

Claudia Montes assegura al Suprem que Ábalos mai li va dir que haguera intervingut per a col·locar-la en Logirail.