Estàtues amb llençols coberts de ‘sang’ clamen contra la violència masclista

Estàtues amb llençols coberts de sang clamen contra la violència masclista

 

Una provocadora acció de grups feministes visibilitza a Castelló la violència masclista tenyint de roig les estàtues de dones en la capital de la Plana com un missatge clar a la condemna de la violència masclista.

Es tracta d’evidenciar i conscienciar a la població i serveix també de convocatòria per a una concentració el dimarts 22 en repulsa a l’escalada d’assassinats i agressions masclistes.

Així, les estàtues que representen a dones a la ciutat serveixen de plataforma per a mostrar la repulsa contra la lamentable proliferació d’assassinats de dones, després de l’alçament de l’estat d’excepció, amb motiu de la pandèmia.

L’acció l’han duta a terme associacions feministes de Castelló, amb l’objectiu d’implicar a tota la població sobre la creixent i intolerable ona de violència que pateixen les dones, pel mer fet de ser dones. I sol·liciten el suport de tota la ciutadania en el rebuig unànime a la violència de gènere.

Les 18 estàtues triades llueixen vestimenta blanca, amb taques roges, per la sang vessada.

El lema de la concentració “Els masclistes ens maten. Cremem el patriarcat” (per la proximitat amb Sant Joan i les fogueres) serà el mateix a Castelló, València i Alacant.

D’altra banda, es convoca a la concentració, dimarts que ve, dia 22 en la capital de la Plana tindrà lloc a les 19.30 en Hort Sogueros, enfront de l’estàtua del Rei Sr. Jaime.

Cartell concentració contra la violència masclista a Castelló

La convocatòria és unànime, ja que part de totes les associacions feministes de Castelló i nombroses dones a títol individual.

A les 19 víctimes mortals en el que portem d’any, en mans de les seues parelles o exparelles, se suma la violència vicària, que exerceixen pares contra els fills per a produir el màxim dolor a les dones.

Últimes notícies

Paco Roca denuncia el plagi d’un cartell seu i alerta de l’ús indegut de la IA

Paco Roca denuncia el plagi del cartell de la 60 Fira del Llibre de València en un anunci de la Fira del Llibre de San Martín de la Vega i advertix del risc d'usar IA vulnerant drets d'autor.

Educació i sindicats xoquen per les ràtios i la Conselleria prepara una nova proposta

La Conselleria d'Educació i els sindicats docents mantenen el seu desacord sobre la reducció de ràtios i l'administració es compromet a presentar una nova proposta mentres continua la vaga indefinida.

La regidora de Vox a València Cecilia Herrero serà jutjada per un delicte d’odi

L'Audiència de València manté el processament de la regidora de Vox Cecilia Herrero per un presumpte delicte d'odi per missatges reiterats contra migrants, col·lectiu LGTBI i persones amb discapacitat.

Educació precisa que la revisió salarial pactada amb ANPE i CSIF cobrirà els 200 euros fins a 2028

Educació aclarix en la taula sectorial que l'actualització conforme a l'IPC afectarà el total dels 200 euros de pujada del complement específic pactats amb ANPE i CSIF fins a 2028, i no sols a l'últim tram de 50 euros.

Dos nous crebalossos reforcen la reintroducció en la Tinença de Benifassà

Dos nous exemplars de crebalossos s'incorporen al projecte de reintroducció en la Tinença de Benifassà, que busca consolidar una població estable d'esta au en perill d'extinció.

Un bomber critica que en la dana no s’activara a tota la plantilla i solo es demanaren voluntaris

Un bomber de la Unitat de Xàtiva va declarar com a testimoni que, durant la dana en la qual van morir 230 persones, s'hauria d'haver activat a tota la plantilla i no sols haver demanat voluntaris.

L’equip de govern d’Alacant resta importància a la citació de Barcala en Les Corts per les vivendes de la Platja de Sant Joan

L'equip de govern d'Alacant assegura no estar preocupat per la citació de l'alcalde Luis Barcala en la comissió de Les Corts sobre les adjudicacions de vivendes públiques a la Platja de Sant Joan, mentres l'oposició exigix explicacions i transparència.

Nova manifestació a València per a exigir que Mazón perda el seu aforament

Més de 200 entitats socials, sindicals i cíviques convoquen una nova marxa a València per a reclamar que Carlos Mazón perda el seu aforament i denunciar la falta de canvis després de la dana.