Estàtues amb llençols coberts de ‘sang’ clamen contra la violència masclista

Estàtues amb llençols coberts de sang clamen contra la violència masclista

 

Una provocadora acció de grups feministes visibilitza a Castelló la violència masclista tenyint de roig les estàtues de dones en la capital de la Plana com un missatge clar a la condemna de la violència masclista.

Es tracta d’evidenciar i conscienciar a la població i serveix també de convocatòria per a una concentració el dimarts 22 en repulsa a l’escalada d’assassinats i agressions masclistes.

Així, les estàtues que representen a dones a la ciutat serveixen de plataforma per a mostrar la repulsa contra la lamentable proliferació d’assassinats de dones, després de l’alçament de l’estat d’excepció, amb motiu de la pandèmia.

L’acció l’han duta a terme associacions feministes de Castelló, amb l’objectiu d’implicar a tota la població sobre la creixent i intolerable ona de violència que pateixen les dones, pel mer fet de ser dones. I sol·liciten el suport de tota la ciutadania en el rebuig unànime a la violència de gènere.

Les 18 estàtues triades llueixen vestimenta blanca, amb taques roges, per la sang vessada.

El lema de la concentració “Els masclistes ens maten. Cremem el patriarcat” (per la proximitat amb Sant Joan i les fogueres) serà el mateix a Castelló, València i Alacant.

D’altra banda, es convoca a la concentració, dimarts que ve, dia 22 en la capital de la Plana tindrà lloc a les 19.30 en Hort Sogueros, enfront de l’estàtua del Rei Sr. Jaime.

Cartell concentració contra la violència masclista a Castelló

La convocatòria és unànime, ja que part de totes les associacions feministes de Castelló i nombroses dones a títol individual.

A les 19 víctimes mortals en el que portem d’any, en mans de les seues parelles o exparelles, se suma la violència vicària, que exerceixen pares contra els fills per a produir el màxim dolor a les dones.

Últimes notícies

Sanitat manté l’estatut marc malgrat el xoc amb autonomies i metges

El Ministeri de Sanitat ha defensat que no renunciarà a la reforma de l’estatut marc del personal del SNS, malgrat l’oposició de la majoria de comunitats autònomes i el malestar dels sindicats mèdics.

Bustinduy celebra la trobada entre Oltra i Rufián i augura una conversa ‘interessantíssima’ a València

El ministre de Drets Socials, Pablo Bustinduy, ha destacat que la conversa entre Mónica Oltra i Gabriel Rufián a València serà ‘interessantíssima’ i li agradaria assistir-hi. Compromís veu l’acte com un pas perquè Oltra recupere l’alcaldia.

Bernabé acusa el Consell de desatenció generalitzada durant la dana que va colpejar la Comunitat

La delegada del Govern, Pilar Bernabé, assegura que hi hagué una desatenció generalitzada al Consell durant la dana i acusa el PP i la Generalitat de mantindre el màxim responsable polític de la catàstrofe del 29 d’octubre.

Bustinduy agraïx al professorat valencià la seua valentia en la defensa de l’escola pública

El ministre Pablo Bustinduy ha expressat la seua gratitud al professorat valencià en vaga indefinida per defensar l’educació pública i ha demanat a la Generalitat que escolte les seues reivindicacions.

La Diputació d’Alacant ix lliure d’irregularitats en els bons comerç, però l’oposició manté els dubtes

La comissió d’investigació de la Diputació d’Alacant ha conclòs, amb els vots del PP, que no hi hagué irregularitats en els bons comerç de 2022 i 2023. El PSPV i Compromís qüestionen la falta de documentació i anuncien que continuaran exigint responsabilitats.

Rodas continuarà al capdavant de la direcció esportiva del Llevant fins a 2028

El Llevant ha renovat fins a 2028 els contractes del director esportiu, Héctor Rodas, i del secretari tecnic, Jose Gila, després de l ascens a Primera i de garantir la permanencia el darrer curs.

L’advocat de Mazón demana prudència abans de lliurar els missatges requerits pel jutjat de la DANA

L’advocat de l’expresident de la Generalitat Carlos Mazón, Ignacio Gally, ha explicat als jutjats de Catarroja que necessita estudiar tota la causa de la DANA abans de decidir si lliura els missatges del seu client o recorre alguna de les diligències acordades.

Nou govern a la vista a Callosa de Segura: PP, Vox i un edil trencat impulsen una moció de censura

PP, Vox i l’edil no adscrit José Antonio Illán han registrat una moció de censura a Callosa de Segura per desallotjar l’actual govern en minoria del PSOE i EUPV-Unidas Podemos i situar com a alcalde el popular Juan Antonio Franco.