Estàtues amb llençols coberts de ‘sang’ clamen contra la violència masclista

Estàtues amb llençols coberts de sang clamen contra la violència masclista

 

Una provocadora acció de grups feministes visibilitza a Castelló la violència masclista tenyint de roig les estàtues de dones en la capital de la Plana com un missatge clar a la condemna de la violència masclista.

Es tracta d’evidenciar i conscienciar a la població i serveix també de convocatòria per a una concentració el dimarts 22 en repulsa a l’escalada d’assassinats i agressions masclistes.

Així, les estàtues que representen a dones a la ciutat serveixen de plataforma per a mostrar la repulsa contra la lamentable proliferació d’assassinats de dones, després de l’alçament de l’estat d’excepció, amb motiu de la pandèmia.

L’acció l’han duta a terme associacions feministes de Castelló, amb l’objectiu d’implicar a tota la població sobre la creixent i intolerable ona de violència que pateixen les dones, pel mer fet de ser dones. I sol·liciten el suport de tota la ciutadania en el rebuig unànime a la violència de gènere.

Les 18 estàtues triades llueixen vestimenta blanca, amb taques roges, per la sang vessada.

El lema de la concentració “Els masclistes ens maten. Cremem el patriarcat” (per la proximitat amb Sant Joan i les fogueres) serà el mateix a Castelló, València i Alacant.

D’altra banda, es convoca a la concentració, dimarts que ve, dia 22 en la capital de la Plana tindrà lloc a les 19.30 en Hort Sogueros, enfront de l’estàtua del Rei Sr. Jaime.

Cartell concentració contra la violència masclista a Castelló

La convocatòria és unànime, ja que part de totes les associacions feministes de Castelló i nombroses dones a títol individual.

A les 19 víctimes mortals en el que portem d’any, en mans de les seues parelles o exparelles, se suma la violència vicària, que exerceixen pares contra els fills per a produir el màxim dolor a les dones.

Últimes notícies

Arcadi España apuja la pressió a Pérez Llorca perquè negocie la nova financiació autonòmica

El ministre d’Hisenda, Arcadi España, ha instat el president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, a asseure’s a negociar el nou model de financiació autonòmica i li ha demanat que no busque excuses. El ministre ha defensat que la proposta del Govern central oferix 3.669 milions a la Comunitat Valenciana, enfront dels 1.782 milions que reclama el Consell.

El Lucentum reforça el perímetre amb l’islandés Kristinn Pálsson

El Lucentum Alicante ha incorporat l’escolta-aler islandés Kristinn Pálsson, internacional absolut, com a segon jugador confirmat per a la pròxima temporada en Primera FEB.

Arcadi Espanya reafirma la confiança en la Justícia tot i veure decisions poc comprensibles

El ministre d’Hisenda, Arcadi Espanya, defensa la seua confiança plena en la Justícia i en les forces de seguretat, però considera difícil d’entendre decisions com la retirada del passaport a Begoña Gómez i alerta del qüestionament del procés electoral.

Quasi 39.500 persones han passat per les Unitats de Conductes Addictives en 2025

Les 39 Unitats de Conductes Addictives de Sanitat han atés 39.418 persones i han fet 454.018 consultes en 2025. L’alcohol concentra el 38 % dels tractaments, seguit de la cocaïna i el cànnabis.

Temporada històrica del València Basket: quatre títols i nova vida al Roig Arena

El València Basket ha tancat una temporada irrepetible amb quatre títols entre els equips masculí i femení i un trasllat multitudinari al nou Roig Arena, que ha disparat la massa social del club.

Els pressupostos de 2027 seran els que necessita la societat, defensa Arcadi España

El ministre d'Hisenda, Arcadi España, ha defensat a València que els Pressupostos Generals de l'Estat per a 2027 responen a les necessitats de la societat i no a la supervivència del Govern, i ha advertit sobre el risc que la polarització política acabe contagiant la ciutadania.

Kovacs s’acomiada de València Basket i se’n va als Chiba Jets com a primer entrenador

L’ajudant d’Adrian Kovacs ha confirmat en les xarxes la seua eixida de València Basket després de dos anys i assumirà la banqueta dels Chiba Jets, un dels clubs punters del Japó.

Presó provisional per als sis detinguts a Torrevella per una sèrie de robatoris en vivendes

Sis persones d’entre 27 i 36 anys han ingressat en presó provisional a Torrevella per la seua presumpta implicació en robatoris en vivendes i pertinença a grup criminal. La Guàrdia Civil ha recuperat joies, dispositius electrònics i ferramentes de serralleria especialitzades.