Estàtues amb llençols coberts de ‘sang’ clamen contra la violència masclista

Estàtues amb llençols coberts de sang clamen contra la violència masclista

 

Una provocadora acció de grups feministes visibilitza a Castelló la violència masclista tenyint de roig les estàtues de dones en la capital de la Plana com un missatge clar a la condemna de la violència masclista.

Es tracta d’evidenciar i conscienciar a la població i serveix també de convocatòria per a una concentració el dimarts 22 en repulsa a l’escalada d’assassinats i agressions masclistes.

Així, les estàtues que representen a dones a la ciutat serveixen de plataforma per a mostrar la repulsa contra la lamentable proliferació d’assassinats de dones, després de l’alçament de l’estat d’excepció, amb motiu de la pandèmia.

L’acció l’han duta a terme associacions feministes de Castelló, amb l’objectiu d’implicar a tota la població sobre la creixent i intolerable ona de violència que pateixen les dones, pel mer fet de ser dones. I sol·liciten el suport de tota la ciutadania en el rebuig unànime a la violència de gènere.

Les 18 estàtues triades llueixen vestimenta blanca, amb taques roges, per la sang vessada.

El lema de la concentració “Els masclistes ens maten. Cremem el patriarcat” (per la proximitat amb Sant Joan i les fogueres) serà el mateix a Castelló, València i Alacant.

D’altra banda, es convoca a la concentració, dimarts que ve, dia 22 en la capital de la Plana tindrà lloc a les 19.30 en Hort Sogueros, enfront de l’estàtua del Rei Sr. Jaime.

Cartell concentració contra la violència masclista a Castelló

La convocatòria és unànime, ja que part de totes les associacions feministes de Castelló i nombroses dones a títol individual.

A les 19 víctimes mortals en el que portem d’any, en mans de les seues parelles o exparelles, se suma la violència vicària, que exerceixen pares contra els fills per a produir el màxim dolor a les dones.

Últimes notícies

Baldoví acusa Pérez Llorca de fer més de correveidile de Feijóo i Ayuso que de president dels valencians

Joan Baldoví ha acusat Juanfran Pérez Llorca de prioritzar els interessos de Feijóo i Ayuso davant del nou model de finançament autonòmic i la condonació del deute, aprofitant la seua reunió amb el ministre d’Hisenda, Arcadi España.

Arcadi España dona per bones les explicacions que Zapatero oferirà pel cas Plus Ultra

El ministre d’Hisenda, Arcadi España, ha assegurat a València que està segur que les explicacions de José Luis Rodríguez Zapatero pel cas Plus Ultra seran satisfactòries i ha reivindicat la professionalitat de l’Agència Tributària.

El sector azuleter reclama un marc estable per a mantindre la cogeneració i els llocs de faena a Castelló

La patronal Ascer i representants institucionals han reclamat a Castelló un marc regulador estable per a la cogeneració industrial, que consideren essencial per a la competitivitat, l’ocupació i el futur de la indústria ceràmica.

Un patinet manipulat fuig pel centre de Benidorm a 104 km/h abans de ser interceptat

La Policia Local de Benidorm ha interceptat un patinet elèctric manipulat que ha arribat als 104 km/h després d’una fuga de més de dos quilòmetres pel centre de la ciutat. El conductor ha sigut sancionat per conducció temerària i per circular sense assegurança ni certificat de registre.

Més de 200 platges i cales valencianes lluïxen la Bandera Qualitur 2026 per la seua excel·lència

Turisme Comunitat Valenciana ha concedit la Bandera Qualitur 2026 a 206 platges i cales de 40 municipis, amb especial pes per als destins de la província de València.

Alerten que immigrants en vies de regularitzar-se acaben en CIE i deportats

La xarxa CIES No ha denunciat que persones migrants en procés de regularitzacio extraordinaria han sigut internades en CIE i, en alguns casos, deportades, cosa que consideren una amenaça al seu dret a regularitzar-se.

José María Ángel reclama que la Comissió Mixta avance sense pensar en la foto

L’excomissionat del Govern per a la dana defensa en el Senat que la Comissió Mixta només serà útil si hi ha voluntat real d’avançar i proposa més formació i canvis legals en emergències.

Rafa Mir, condemnat a huit anys i mig de presó per agressió sexual i lesions a València

La Secció Quarta de l'Audiència Provincial de València ha condemnat el futbolista Rafa Mir a huit anys i mig de presó per agressió sexual i lesions, i ha imposat també dos anys de presó a un segon acusat, també futbolista i amic seu. La sentència no és ferma i fixa indemnitzacions econòmiques per a les víctimes.