Estàtues amb llençols coberts de ‘sang’ clamen contra la violència masclista

Estàtues amb llençols coberts de sang clamen contra la violència masclista

 

Una provocadora acció de grups feministes visibilitza a Castelló la violència masclista tenyint de roig les estàtues de dones en la capital de la Plana com un missatge clar a la condemna de la violència masclista.

Es tracta d’evidenciar i conscienciar a la població i serveix també de convocatòria per a una concentració el dimarts 22 en repulsa a l’escalada d’assassinats i agressions masclistes.

Així, les estàtues que representen a dones a la ciutat serveixen de plataforma per a mostrar la repulsa contra la lamentable proliferació d’assassinats de dones, després de l’alçament de l’estat d’excepció, amb motiu de la pandèmia.

L’acció l’han duta a terme associacions feministes de Castelló, amb l’objectiu d’implicar a tota la població sobre la creixent i intolerable ona de violència que pateixen les dones, pel mer fet de ser dones. I sol·liciten el suport de tota la ciutadania en el rebuig unànime a la violència de gènere.

Les 18 estàtues triades llueixen vestimenta blanca, amb taques roges, per la sang vessada.

El lema de la concentració “Els masclistes ens maten. Cremem el patriarcat” (per la proximitat amb Sant Joan i les fogueres) serà el mateix a Castelló, València i Alacant.

D’altra banda, es convoca a la concentració, dimarts que ve, dia 22 en la capital de la Plana tindrà lloc a les 19.30 en Hort Sogueros, enfront de l’estàtua del Rei Sr. Jaime.

Cartell concentració contra la violència masclista a Castelló

La convocatòria és unànime, ja que part de totes les associacions feministes de Castelló i nombroses dones a títol individual.

A les 19 víctimes mortals en el que portem d’any, en mans de les seues parelles o exparelles, se suma la violència vicària, que exerceixen pares contra els fills per a produir el màxim dolor a les dones.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Morant ha reclamat més feminisme i defensa dels drets de les dones enfront del feixisme

La líder del PSPV ha lligat el 8M amb una crida a frenar el masclisme institucional i la violència digital, i ha reivindicat al PSOE com a alternativa. També ha citat avanços com l'SMI i els permisos per a defendre que el feminisme es traduïx en drets

Pastor (PP) ha acusat a Morant de guerres internes i ha posat el focus a Almussafes

El síndic del PP en Les Corts ha arremés contra la líder del PSPV pel conflicte a Almussafes i per la seua gestió. També ha citat el CNIO i ha carregat contra el Govern de Sánchez.

Morant defén l’expulsió de l’alcalde d’Almussafes i afirma que en el PSOE no caben señoros ni puters

La líder del PSPV-PSOE ha recolzat l'expulsió de Toni González i ha recalcat que el partit se situa del costat de les víctimes. També ha assenyalat conductes que considera assetjament i ha marcat límits interns.

Pérez Llorca anuncia ajudes de 6.000 €/hectàrea per a replantar cultius permanents

La Generalitat llança una línia de 26,7 milions, a 6.000 euros per hectàrea, per a agricultors amb pèrdues per la DANA de 2024. Exigirà densitat mínima per cultiu i se suma a inversions en camins, canalitzacions i regadiu.

Activistes porten làpides en la plaça de bous de València per a denunciar el suport del Consell a la tauromàquia

Un centenar d'activistes de AnimaNaturalis i CAS ha protestat enfront de la plaça de bous de València amb làpides amb noms de bous morts. Han demanat la fi de les ajudes públiques i de les corregudes.

Corberán demana un València protagonista i avisa de l’empremta de Quique davant l’Alabés

Corberán va afrontar la visita de l'Alabés amb Quique en la banqueta subratllant la identitat del València. Busquen encadenar dos victòries; Beltrán és baixa i Saravia entra.

El València vol afermar la seua escalada davant un Alabés amb l’estrena de Quique a Mestalla

El València busca enllaçar la seua segona victòria per a prendre aire respecte al descens davant un Alabés que inicia etapa amb Quique Sánchez Flores. Les baixes i les possibles estrenes marquen un dol directe a Mestalla

Emotiva sexta mascletà ‘in memoriam’ a Javi Nadal sota la pluja a València

La sexta mascletà de les Falles 2026 ha retut homenatge 'in memoriam' a Javi Nadal amb 194 quilos de pólvora, traca i 21 salves i un final aeri. Malgrat la pluja, el públic s'ha acollit sota paraigua i les autoritats han seguit el tret des del balcó.