Les famílies monoparentals amb dos fills seran considerades família nombrosa

 

El Govern reconeixerà a les famílies amb un progenitor i dos fills com a família nombrosa, segons ha anunciat este dimecres la ministra de Drets Socials, Ione Belarra. La proposta estarà recollida en la llei de diversitat familiar que està preparant l’Executiu.

Ione Belarra ha explicat en el Congrés dels Diputats que quasi el 80% de les famílies monoparentals que compleixen este requisit a Espanya estan liderades per dones. A més, la ministra ha assegurat que la llei haurà d’incloure «una prestació per criança» per a evitar l’exclusió de les famílies en risc de pobresa.
El Govern pretén destinar esta ajuda a les llars que tinguen baixos ingressos i no complisquen amb els requisits de l’IMV. A llarg termini, l’objectiu és l’obertura d’estes ajudes a totes les famílies, segons fonts consultades per Efe.

Combatre la pobresa, principal objectiu

 

La llei de diversitat «tindrà en compte la gravíssima situació de vulnerabilitat i exclusió a la qual s’enfronten moltes famílies monoparentals al nostre país, que són més aviat monomarentals», ha recalcat Belarra.
La ministra ha destacat que el fet que la majoria d’estes famílies estiguen liderades per dones suposa una «sobrecàrrega que se suma a la que ja patim les dones».

A més, la ministra també s’ha compromés a impulsar l’acolliment familiar i a mantindre el programa de suport als menors durant les vacances d’estiu, amb especial recalcament en la salut mental infantil.

«Si no fem alguna cosa, enguany deixarà una petjada profunda en molts xiquets i xiquetes. Necessitem una atenció a la salut mental sòlida, centrada en els seus drets i que atenga cada xiquet en el qual necessite», ha assegurat.

Últimes notícies

L’Aeroport de València arriba als 6 milions de passatgers en mig any amb rècord de vols

L’Aeroport de València ha tancat el primer semestre del 2026 amb més de 6 milions de passatgers, un increment del 8 % respecte del 2025, impulsat sobretot pel trànsit internacional.

L’aeroport d’Alacant supera els 10 milions de passatgers en només mig any

L’aeroport d’Alacant-Elx Miguel Hernández ha tancat el primer semestre de 2026 amb més de 10 milions de passatgers i un creixement pròxim al 10 %, impulsat sobretot pels vols internacionals, amb el Regne Unit al capdavant.

Emergències atribueix a la urgència del 29 d’octubre els errors en els informes de la DANA

La Conselleria de Emergencias ha explicat al jutjat que la rapidesa dels fets, la càrrega de treball i l’elaboració manual dels documents durant la DANA del 29 d’octubre van propiciar possibles errors i contradiccions en els informes de situació.

Emergències atribueix a la urgència del 29-O els errors en els informes de la DANA

Emergències ha explicat al jutjat que els errors i contradiccions en els informes de la DANA del 29 d’octubre de 2024 es deuen al ritme dels fets, la càrrega de treball i l’elaboració manual dels documents durant la jornada crítica.

Docents i famílies exigixen reactivar el Pla Edificant davant Les Corts

Centenars de persones s’han concentrat davant Les Corts per demanar més inversió en educació pública i la reactivació immediata del Pla Edificant, paralitzat per decisió política segons sindicats i famílies.

El Suprem tomba la querella del conseller de Sanitat contra Diana Morant per calúmnies

El Tribunal Suprem ha arxivat la querella per calúmnies i injúries greus que el conseller de Sanitat, Marciano Gómez, havia presentat contra la ministra Diana Morant per unes declaracions sobre la privatització de la sanitat.

Docents i famílies exigixen reactivar el Pla Edificant davant les Corts

La Plataforma en Defensa de l'Ensenyament Públic s'ha concentrat davant les Corts per reclamar més inversió en educació i la reactivació del Pla Edificant, que consideren clau per a millorar unes infraestructures encara deficients.

El Suprem tomba la querella de Marciano Gómez contra Diana Morant per calúmnies

El Tribunal Suprem ha inadmitit i arxivat la querella per calúmnies i injúries greus amb publicitat que el conseller de Sanitat, Marciano Gómez, va presentar contra la ministra de Ciència, Diana Morant, per haver-lo acusat de lucrar-se amb la privatització de la sanitat.