Les famílies monoparentals amb dos fills seran considerades família nombrosa

 

El Govern reconeixerà a les famílies amb un progenitor i dos fills com a família nombrosa, segons ha anunciat este dimecres la ministra de Drets Socials, Ione Belarra. La proposta estarà recollida en la llei de diversitat familiar que està preparant l’Executiu.

Ione Belarra ha explicat en el Congrés dels Diputats que quasi el 80% de les famílies monoparentals que compleixen este requisit a Espanya estan liderades per dones. A més, la ministra ha assegurat que la llei haurà d’incloure «una prestació per criança» per a evitar l’exclusió de les famílies en risc de pobresa.
El Govern pretén destinar esta ajuda a les llars que tinguen baixos ingressos i no complisquen amb els requisits de l’IMV. A llarg termini, l’objectiu és l’obertura d’estes ajudes a totes les famílies, segons fonts consultades per Efe.

Combatre la pobresa, principal objectiu

 

La llei de diversitat «tindrà en compte la gravíssima situació de vulnerabilitat i exclusió a la qual s’enfronten moltes famílies monoparentals al nostre país, que són més aviat monomarentals», ha recalcat Belarra.
La ministra ha destacat que el fet que la majoria d’estes famílies estiguen liderades per dones suposa una «sobrecàrrega que se suma a la que ja patim les dones».

A més, la ministra també s’ha compromés a impulsar l’acolliment familiar i a mantindre el programa de suport als menors durant les vacances d’estiu, amb especial recalcament en la salut mental infantil.

«Si no fem alguna cosa, enguany deixarà una petjada profunda en molts xiquets i xiquetes. Necessitem una atenció a la salut mental sòlida, centrada en els seus drets i que atenga cada xiquet en el qual necessite», ha assegurat.

Últimes notícies

València estrena 245 bombers nous i el major consorci provincial d’Espanya

El Consorci Provincial de Bombers de València ha incorporat 245 professionals nous i es convertix en el consorci provincial amb més efectius d’Espanya, després d’una inversió històrica de la Diputació.

Un informe interna de la Guàrdia Civil assenyala sobrecostos en obres gestionades per un tinent coronel a la Comunitat

Un informe del Servei d'Assumptes Interns de la Guàrdia Civil assenyala un tinent coronel de la Unitat de Gestió Econòmica a la Comunitat Valenciana per presumptes sobrecostos en obres adjudicades a empreses amb què hauria obtingut beneficis il·lícits des de fons públics.

Un informe interna de la Guàrdia Civil assenyala sobrecostos en obres d’un tinent coronel a la Comunitat Valenciana

Un informe del Servei d’Assumptes Interns de la Guàrdia Civil assenyala que un tinent coronel hauria adjudicat obres amb forts sobrecostos en casernes de la Comunitat Valenciana per a enriquir-se. També investiga un empresari que hauria facturat fins a un milió d’euros entre 2008 i 2022.

Morant reclama que Mazón siga expulsat del partit per la gestió de la dana amb 230 morts

La dirigent del PSPV i ministra de Ciència, Diana Morant, ha demanat al president Juafran Pérez Llorca que expulse Carlos Mazón del partit i deixe de protegir-lo, perquè el considera responsable de les 230 morts durant la dana.

Mor un home de 54 anys atropellat a la CV-649 en el terme de Vallada

Un home de 54 anys ha mort atropellat este dijous migdia a la carretera CV-649, al terme municipal de Vallada, malgrat la ràpida actuació dels servicis sanitaris.

Els taxistes es concentraran el 17 de juny en Les Corts contra el nou decret de mobilitat

Les associacions del taxi de la Comunitat Valenciana han convocat per al 17 de juny una protesta en Les Corts contra el nou decret llei de mobilitat, que consideren una liberalització encoberta del servici i una porta d’entrada per a més de 2.000 VTC.

Els equips directius demanen a Educació una reunió pública i retransmesa en directe

Els equips directius que han presentat la dimissió durant la vaga indefinida han demanat a la Conselleria d’Educació una reunió institucional retransmesa en directe per streaming per a garantir la transparència i explicar els motius de la seua decisió.

Mor un home de 54 anys atropellat a la CV-649 a Vallada

Un home de 54 anys ha mort atropellat este dijous al migdia a la carretera CV-649, al terme de Vallada (València), malgrat la ràpida intervenció dels servicis sanitaris.