Les famílies monoparentals amb dos fills seran considerades família nombrosa

 

El Govern reconeixerà a les famílies amb un progenitor i dos fills com a família nombrosa, segons ha anunciat este dimecres la ministra de Drets Socials, Ione Belarra. La proposta estarà recollida en la llei de diversitat familiar que està preparant l’Executiu.

Ione Belarra ha explicat en el Congrés dels Diputats que quasi el 80% de les famílies monoparentals que compleixen este requisit a Espanya estan liderades per dones. A més, la ministra ha assegurat que la llei haurà d’incloure “una prestació per criança” per a evitar l’exclusió de les famílies en risc de pobresa.
El Govern pretén destinar esta ajuda a les llars que tinguen baixos ingressos i no complisquen amb els requisits de l’IMV. A llarg termini, l’objectiu és l’obertura d’estes ajudes a totes les famílies, segons fonts consultades per Efe.

Combatre la pobresa, principal objectiu

 

La llei de diversitat “tindrà en compte la gravíssima situació de vulnerabilitat i exclusió a la qual s’enfronten moltes famílies monoparentals al nostre país, que són més aviat monomarentals”, ha recalcat Belarra.
La ministra ha destacat que el fet que la majoria d’estes famílies estiguen liderades per dones suposa una “sobrecàrrega que se suma a la que ja patim les dones”.

A més, la ministra també s’ha compromés a impulsar l’acolliment familiar i a mantindre el programa de suport als menors durant les vacances d’estiu, amb especial recalcament en la salut mental infantil.

“Si no fem alguna cosa, enguany deixarà una petjada profunda en molts xiquets i xiquetes. Necessitem una atenció a la salut mental sòlida, centrada en els seus drets i que atenga cada xiquet en el qual necessite”, ha assegurat.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Un xiquet de 2 anys ha resultat ferit amb politraumatisme en caure d’un balcó a Catarroja

Un xiquet de dos anys ha resultat ferit amb politraumatisme després de caure des del balcó d'un segon pis a Catarroja. Va ser atés pel SAMU i traslladat a la Fe.

Hondón de los Frailes registra un terratrémol de magnitud 2,5 sense danys

Un sisme de magnitud 2,5 s'ha registrat a Hondón de los Frailes a les 18.50 i a 4 km de profunditat. No s'han notificat danys i el 112 ha rebut una única crida

Marco Pérez obri la porta gran a València en el seu debut en una plaça de primera

El de Salamanca va tallar dos orelles a una seriosa correguda de Santiago Domecq i va eixir a coll en Falles. Víctor Hernández va destacar sense premi i Perera va tirar d'ofici.

Cau la rematada de la Falla Camí Nou d’Alzira, recentment guanyadora del primer premi

La rematada superior de la Falla Camí Nou d'Alzira s'ha desplomat i ha danyat diversos ninots hores després de guanyar el primer premi. No s'han registrat ferits.

S’ha desplomat la rematada de la falla Camí Nou d’Alzira, la més alta de la ciutat

La rematada superior de 19 metres del monument 'Avani' s'ha ensorrat cap a les 16.00 hores després de dos dies de ratxes de vent, danyant diversos ninots. No hi ha ferits.

La mascletá trenca cristalls de l’oficina de turisme de l’Ajuntament de València

La setzena mascletá de les Falles, a càrrec de Pirotècnia Mediterrani, ha trencat diversos cristalls de l'oficina de turisme de l'Ajuntament. El tret, amb 230 quilos durant set minuts i mig, ha estremit l'abarrotada plaça de l'Ajuntament.

0-1: els pals i el meta James van tancar el passe a semifinals al Vila-real juvenil

El Vila-real juvenil va caure 0-1 davant el PSG en quarts de la Lliga de Campions Juvenil després de dominar i sumar tres pals. James va firmar parades clau i va detindre un penal.

Sindicats i Sanitat seguixen rutes paral·leles en la segona setmana de la vaga de metges

Els metges mantenen un seguiment similar i el Ministeri activa mesures pactades amb el Fòrum de la Professió Mèdica, la qual cosa aprofundix el xoc amb el comité de vaga.