9 C
València
Dilluns, 19 gener, 2026

Les famílies monoparentals amb dos fills seran considerades família nombrosa

 

El Govern reconeixerà a les famílies amb un progenitor i dos fills com a família nombrosa, segons ha anunciat este dimecres la ministra de Drets Socials, Ione Belarra. La proposta estarà recollida en la llei de diversitat familiar que està preparant l’Executiu.

Ione Belarra ha explicat en el Congrés dels Diputats que quasi el 80% de les famílies monoparentals que compleixen este requisit a Espanya estan liderades per dones. A més, la ministra ha assegurat que la llei haurà d’incloure “una prestació per criança” per a evitar l’exclusió de les famílies en risc de pobresa.
El Govern pretén destinar esta ajuda a les llars que tinguen baixos ingressos i no complisquen amb els requisits de l’IMV. A llarg termini, l’objectiu és l’obertura d’estes ajudes a totes les famílies, segons fonts consultades per Efe.

Combatre la pobresa, principal objectiu

 

La llei de diversitat “tindrà en compte la gravíssima situació de vulnerabilitat i exclusió a la qual s’enfronten moltes famílies monoparentals al nostre país, que són més aviat monomarentals”, ha recalcat Belarra.
La ministra ha destacat que el fet que la majoria d’estes famílies estiguen liderades per dones suposa una “sobrecàrrega que se suma a la que ja patim les dones”.

A més, la ministra també s’ha compromés a impulsar l’acolliment familiar i a mantindre el programa de suport als menors durant les vacances d’estiu, amb especial recalcament en la salut mental infantil.

“Si no fem alguna cosa, enguany deixarà una petjada profunda en molts xiquets i xiquetes. Necessitem una atenció a la salut mental sòlida, centrada en els seus drets i que atenga cada xiquet en el qual necessite”, ha assegurat.

Últimes notícies

El Reial Madrid remunta al València Basket (94-79) i reforça el seu lideratge abans de la Copa

El Reial Madrid va voltejar un 17 a baix i es va imposar 94-79 al València Basket per a afermar-se líder de la Lliga Endesa. Hezonja, Llull i Krämer van guiar la reacció.

El Reial Madrid remunta al València (94-79) i consolida el lideratge abans de la Copa

El Reial Madrid va derrotar 94-79 al València després de neutralitzar un inici irresistible des del triple. Hezonja va liderar la reacció i l'equip viatjarà a la Copa com a cap de sèrie.

Pedro Martínez iguala a Miki Vukovic com a tècnic amb més partits del València Basket

L'entrenador dirigix el seu partit 231 davant el Reial Madrid i empata amb Miki Vukovic en el ránking de trobades del club. Ja lidera en victòries amb 171.

Pedro Martínez iguala a Miki Vukovic com a tècnic amb més partits al València Basket

L'entrenador del València Basket aconseguix els 231 partits oficials dirigits i empata amb Miki Vukovic en el primer lloc de l'històric del club. Ja lidera en victòries amb 171 i és el primer a sumar més d'un títol amb l'equip masculí.

Hugo Duro agraïx els aplaudiments després dels xiulets en el seu retorn al Coliseum

El davanter del València va ser rebut amb xiulets i també amb aplaudiments en la seua tornada al Coliseum. Després del partit, va agrair el suport i va desitjar sort al Getafe.

València trenca huit mesos sense guanyar fora amb un 0-1 a Getafe

El València es va imposar 0-1 al Getafe i va firmar el seu primer triomf a domicili de la temporada. El resultat curta onze partits sense guanyar fora i la sequera en el Coliseum des de 2018.

Tárrega va patir un gir en el genoll i Corberán demana un central per al València

César Tárrega es va retirar a la mitja hora després d'un gir en el genoll davant el Getafe. Corberán va explicar l'antecedent d'edema ossi i va reclamar fitxar un central davant les baixes.

Corberán enaltix a Gayà com a exemple de sentiment valencianista

València va guanyar 0-1 al Getafe amb un gol decisiu de Gayà, la seua primera victòria a domicili del curs. Corberán va destacar el lideratge del capità i la necessitat de sumar.