77.000 firmes demanen una Comunitat ‘lliure de xiquets caçadors’

La Fundació Franz Weber ha reclamat aquest matí una Comunitat Valenciana ‘lliure de xiquets caçadors’ i per a això esgrimeix una recollida de signatures en la plataforma plataforma Change.org con más de 77.000 apoyos ciutadans. 

Amb qualsevol edat puguen acompanyar o participar com a espectadors  durant les caceres, estant exposats a idèntics riscos que els adults, i des dels 14 anys poden optar a l’Autorització Especial per a Menors (AEM) que els permet portar i fer servir armes de foc. 

Amb el panorama actual, al conjunt de l’Estat espanyol i segons les estadístiques de la Guàrdia Civil almenys 21 menors van patir lesions o van morir durant les batudes en el període 2007-2020. 

En els últims anys el Comité dels Drets del xiquet de les Nacions Unides ha advertit sobre l’exposició a la violència, recomanant intervindre des dels poders públics per evitar contextos de perill. «El fet que un xiuquet de quatre anys muira en una cacera, com va passar a Andalusia el 2019, és un exemple de les nefastes conseqüències«. 

Així, els naturalistes entenen que “ l’única possibilitat de prevenir això és prohibint la participació de qualsevol menor, porte o no armes, apuntant a la corresponsabilitat del Govern central, comunitats autònomes i famílies en una reforma legislativa”. 

FFW defensa,  amb milers de firmescanvis normatius urgents per impedir que un sol menor més resulte lesionat com a conseqüència de l’interés de pares, germans o avis d’apuntalar un suposat “ relleu generacional ” a la caça per sobre de la integritat dels xavals. 

Evitar més riscos: Prohibir l’alcohol

Amb la temporada de caça en marxa i xiquets acompanyant adults , els naturalistes «insisteixen a denunciar que les administracions públiques ignoren deliberadament el consum de begudes alcohòliques que es dóna en aquests contextos, assenyalant que l’única taxa acceptable mentre es porten armes hauria de ser cero». 

En aquest sentit esmenten un recent informe del Senat de França, la principal proposta del qual és prohibir aquests consums als caçadors «alertant sobre el nombre de víctimes i ferits que provoca l’activitat al país veí«.  

Un perill multifactorial

FFW assenyala que la caça en aquestes condicions «és un perill per a la Natura, per a la biodiversitat i per a qualsevol persona que participe en les batudes o que sigua aliena a aquestes«.

Així, posen com a exemple les víctimas causades per escopeters que afirmen “haver-se confós ” en disparar. 

«Si un individu és incapaç de reconéixer un porc senglar, cabirol o guineu amb les seues capacitats volitives suposadament adequades, estant begut o drogat els riscos es multipliquen de manera exponencial», finalitzen. 

Últimes notícies

L’incendi de Tírig continua actiu però la nit es preveu favorable

L’incendi forestal de Tírig seguix actiu i ha obligat a evacuar Catí, però la previsió per a esta nit és bona i 250 efectius terrestres continuaran treballant per frenar el foc i protegir vivendes i més de 60 granges.

El vent afluixa en l’incendi de Tírig i dona un respir a l’extinció

Aemet preveu que el vent vaja perdent força esta nit en la zona de l’incendi de Tírig, fet que pot facilitar els treballs d’extinció, centrats sobretot en la protecció de Catí i de les explotacions ramaderes pròximes.

Ordre d’evacuació a Catí per l’incendi forestal de Tírig via Es-Alert

Emergències ha ordenat evacuar Catí per l’avanç de l’incendi forestal de Tírig i ha avisat la població amb un Es-Alert. Els veïns han de eixir per la CV-128 o la N-232 en direcció a Xert i seguir les indicacions de la Guàrdia Civil.

224 vivendes públiques per a famílies vulnerables en la Comunitat Valenciana

La Generalitat ha adjudicat en l’últim any 224 vivendes del parc públic a famílies vulnerables, la majoria a la província de València, amb un servici d’acompanyament social per a garantir una integració estable.

Castelló ultima els preparatius per a viure l’eclipsi solar com un esdeveniment històric

Castelló ha posat en marxa dos grans escenaris a les platges del Gurugú i del Pinar per a seguir l’eclipsi total de sol del 12 d’agost, amb divulgadors científics de primer nivell. L’Ajuntament ha treballat més de dos anys per convertir la cita en un esdeveniment històric.

La belga Skywings obrirà un nou centre de formació al aeroport de Castelló

L’escola de pilotatge belga Skywings ha acordat amb l’aeroport de Castelló obrir un nou centre de formació que reforçarà l’activitat operativa i generarà ocupació al territori. La companyia ja té quatre aeronaus basades a Castelló i uns 60 alumnes belgues hi fan pràctiques cada any.

Els bombers forestals alerten d’una situació crítica en Sgise en plena campanya d’incendis

La Secció Sindical SPPLB Bombers Forestals GVA ha denunciat una situació operativa crítica en Sgise en plena campanya estival d’incendis, amb unitats sota mínims i negociacions laborals bloquejades. El sindicat adverteix de conseqüències greus si la Conselleria no aplica millores i no reforça el dispositiu.

Trobeu mort un home de 45 anys en una hamaca a la platja de La Vila Joiosa

La Guàrdia Civil ha localitzat este diumenge el cos sense vida d’un home de 45 anys en una hamaca d’una platja de La Vila Joiosa, sense signes de violència aparent. La causa de la mort es determinarà amb l’autòpsia a l’Institut Anatòmic Forense.