77.000 firmes demanen una Comunitat ‘lliure de xiquets caçadors’

La Fundació Franz Weber ha reclamat aquest matí una Comunitat Valenciana ‘lliure de xiquets caçadors’ i per a això esgrimeix una recollida de signatures en la plataforma plataforma Change.org con más de 77.000 apoyos ciutadans. 

Amb qualsevol edat puguen acompanyar o participar com a espectadors  durant les caceres, estant exposats a idèntics riscos que els adults, i des dels 14 anys poden optar a l’Autorització Especial per a Menors (AEM) que els permet portar i fer servir armes de foc. 

Amb el panorama actual, al conjunt de l’Estat espanyol i segons les estadístiques de la Guàrdia Civil almenys 21 menors van patir lesions o van morir durant les batudes en el període 2007-2020. 

En els últims anys el Comité dels Drets del xiquet de les Nacions Unides ha advertit sobre l’exposició a la violència, recomanant intervindre des dels poders públics per evitar contextos de perill. «El fet que un xiuquet de quatre anys muira en una cacera, com va passar a Andalusia el 2019, és un exemple de les nefastes conseqüències«. 

Així, els naturalistes entenen que “ l’única possibilitat de prevenir això és prohibint la participació de qualsevol menor, porte o no armes, apuntant a la corresponsabilitat del Govern central, comunitats autònomes i famílies en una reforma legislativa”. 

FFW defensa,  amb milers de firmescanvis normatius urgents per impedir que un sol menor més resulte lesionat com a conseqüència de l’interés de pares, germans o avis d’apuntalar un suposat “ relleu generacional ” a la caça per sobre de la integritat dels xavals. 

Evitar més riscos: Prohibir l’alcohol

Amb la temporada de caça en marxa i xiquets acompanyant adults , els naturalistes «insisteixen a denunciar que les administracions públiques ignoren deliberadament el consum de begudes alcohòliques que es dóna en aquests contextos, assenyalant que l’única taxa acceptable mentre es porten armes hauria de ser cero». 

En aquest sentit esmenten un recent informe del Senat de França, la principal proposta del qual és prohibir aquests consums als caçadors «alertant sobre el nombre de víctimes i ferits que provoca l’activitat al país veí«.  

Un perill multifactorial

FFW assenyala que la caça en aquestes condicions «és un perill per a la Natura, per a la biodiversitat i per a qualsevol persona que participe en les batudes o que sigua aliena a aquestes«.

Així, posen com a exemple les víctimas causades per escopeters que afirmen “haver-se confós ” en disparar. 

«Si un individu és incapaç de reconéixer un porc senglar, cabirol o guineu amb les seues capacitats volitives suposadament adequades, estant begut o drogat els riscos es multipliquen de manera exponencial», finalitzen. 

Últimes notícies

Les màximes es disparen per damunt de 37 graus en diversos municipis de València

La Comunitat Valenciana viu una jornada de calor molt intensa, amb màximes per damunt de 37 graus en diversos municipis de l'interior i de la costa i valors molt alts en les tres capitals de província.

Educació situa en el 11,17% el seguiment de la vaga docent en el seu quinzé dia

La Conselleria d'Educació calcula un seguiment del 11,17% en la vaga indefinida del professorat no universitari, que suma quinze dies mentres continuen les negociacions amb els sindicats.

La jutgessa de la DANA descarta nous testimonis i protegix l’alcalde d’Algemesí

La jutgessa que investiga la gestió de la DANA d'octubre de 2024 a València rebutja citar a set testimonis i afirma que no hi ha indicis penals contra l'alcalde d'Algemesí ni altres responsables locals.

La responsable de la CHJ assegura que el Cecopi no va demanar dades de cabals el 29 d’octubre

La comissària d'Aigües de la CHJ declara que el Cecopi no va sol·licitar informació específica sobre els cabals del barranc de Poio durant la DANA del 29 d'octubre, malgrat l'augment extraordinari dels registres.

La jutgessa dels Naus ordena a la Policia reclamar documents a l’Ajuntament d’Alacant

La magistrada que investiga el cas de les vivendes públiques de la Platja de Sant Joan ordena a la Policia Nacional acudir a l'Ajuntament d'Alacant per a requerir documentació sobre la promoció dels Naus i advertix de possibles conseqüències penals per desobediència.

Professors en vaga escenifiquen una classe a l’aire lliure a València per a denunciar les seues condicions

Un grup de docents en vaga ha recreat una classe a l'aire lliure a València per a denunciar la calor a les aules i la precarietat que, segons sostenen, afecta a l'educació pública.

Educació fixa servicis mínims del 100% en les proves d’accés a fP per la vaga docent

Educació imposa servicis mínims del 100% del professorat en les proves d'accés a fP de Grau Mitjà i Superior per a evitar que la vaga indefinida perjudique l'alumnat.

Arcadi España i Bernabé posen en valor el nou edifici de Tragsa després de la dana

El ministre d'Hisenda, Arcadi España, i la delegada del Govern, Pilar Bernabé, visiten el nou edifici de Tragsa a Paterna i destaquen el seu paper imprescindible en la recuperació després de la dana i en el suport a ajuntaments i veïns.