77.000 firmes demanen una Comunitat ‘lliure de xiquets caçadors’

La Fundació Franz Weber ha reclamat aquest matí una Comunitat Valenciana ‘lliure de xiquets caçadors’ i per a això esgrimeix una recollida de signatures en la plataforma plataforma Change.org con más de 77.000 apoyos ciutadans. 

Amb qualsevol edat puguen acompanyar o participar com a espectadors  durant les caceres, estant exposats a idèntics riscos que els adults, i des dels 14 anys poden optar a l’Autorització Especial per a Menors (AEM) que els permet portar i fer servir armes de foc. 

Amb el panorama actual, al conjunt de l’Estat espanyol i segons les estadístiques de la Guàrdia Civil almenys 21 menors van patir lesions o van morir durant les batudes en el període 2007-2020. 

En els últims anys el Comité dels Drets del xiquet de les Nacions Unides ha advertit sobre l’exposició a la violència, recomanant intervindre des dels poders públics per evitar contextos de perill. «El fet que un xiuquet de quatre anys muira en una cacera, com va passar a Andalusia el 2019, és un exemple de les nefastes conseqüències«. 

Així, els naturalistes entenen que “ l’única possibilitat de prevenir això és prohibint la participació de qualsevol menor, porte o no armes, apuntant a la corresponsabilitat del Govern central, comunitats autònomes i famílies en una reforma legislativa”. 

FFW defensa,  amb milers de firmescanvis normatius urgents per impedir que un sol menor més resulte lesionat com a conseqüència de l’interés de pares, germans o avis d’apuntalar un suposat “ relleu generacional ” a la caça per sobre de la integritat dels xavals. 

Evitar més riscos: Prohibir l’alcohol

Amb la temporada de caça en marxa i xiquets acompanyant adults , els naturalistes «insisteixen a denunciar que les administracions públiques ignoren deliberadament el consum de begudes alcohòliques que es dóna en aquests contextos, assenyalant que l’única taxa acceptable mentre es porten armes hauria de ser cero». 

En aquest sentit esmenten un recent informe del Senat de França, la principal proposta del qual és prohibir aquests consums als caçadors «alertant sobre el nombre de víctimes i ferits que provoca l’activitat al país veí«.  

Un perill multifactorial

FFW assenyala que la caça en aquestes condicions «és un perill per a la Natura, per a la biodiversitat i per a qualsevol persona que participe en les batudes o que sigua aliena a aquestes«.

Així, posen com a exemple les víctimas causades per escopeters que afirmen “haver-se confós ” en disparar. 

«Si un individu és incapaç de reconéixer un porc senglar, cabirol o guineu amb les seues capacitats volitives suposadament adequades, estant begut o drogat els riscos es multipliquen de manera exponencial», finalitzen. 

Últimes notícies

Presó provisional per al conductor acusat de causar un accident mortal a la N-332 a Alacant

Un home ha ingressat a presó provisional, comunicada i sense fiança, acusat de causar un accident mortal entre un cotxe i una moto a la N-332, a la província d’Alacant, dissabte passat.

Presó provisional per al conductor acusat de causar un accident mortal a la N-332 a Alacant

Un home ha ingressat en presó provisional acusat d’homicidi per imprudència greu, lesions i delictes contra la seguretat viària per un accident mortal dissabte passat a la N-332, a la província d’Alacant.

Reobrin les carreteres a Soneja i tornen a casa els 500 desallotjats per l’incendi

L’incendi forestal de Soneja, estabilitzat després de cremar 183 hectàrees, ha permés reobrir carreteres i el retorn d’uns 500 veïns desallotjats d’Azuébar.

Un camió bolcat a la A-7 en Bétera provoca 13 quilòmetres de cues en hora punta

Un camió s'ha bolcat este matí a la A-7 al terme de Bétera i ha generat retencions de fins a 13 quilòmetres, sense víctimes ni ferits comunicats.

L’incendi forestal de Soneja queda estabilitzat amb 183 hectàrees afectades

Els 500 veïns desallotjats d’Azuébar no podran tornar encara a casa i els mitjans continuaran refrescant la zona durant la nit

Presó provisional per a l’home acusat del doble crim masclista de la Cañada del Fenollar

La jutgessa de la Secció de Violència sobre la Dona d’Alacant ha ordenat presó provisional i sense fiança per a l’home detingut per matar presumptament la seua dona i una de les seues filles i ferir-ne una altra a la Cañada del Fenollar.

Pradas demana identificar el tècnic que va fer l’informe previ al Cecopi per la DANA

La exconsellera Salomé Pradas ha sol·licitat al Jutjat de Catarroja que es determine qui és el tècnic que va redactar l’informe 3 abans del Cecopi i que declare com a testimoni en la causa penal per la DANA amb 230 morts.

Una nova tecnologia ajuda a reduir l’ansietat abans d’una operació a La Fe

L’ITI i l’IIS La Fe han desenvolupat MIXCARE, una solució que combina realitat mixta i sensors no invasius per a ajudar els pacients a controlar l’ansietat abans d’una operació i reduir, quan siga possible, la medicació ansiolítica.