77.000 firmes demanen una Comunitat ‘lliure de xiquets caçadors’

La Fundació Franz Weber ha reclamat aquest matí una Comunitat Valenciana ‘lliure de xiquets caçadors’ i per a això esgrimeix una recollida de signatures en la plataforma plataforma Change.org con más de 77.000 apoyos ciutadans. 

Amb qualsevol edat puguen acompanyar o participar com a espectadors  durant les caceres, estant exposats a idèntics riscos que els adults, i des dels 14 anys poden optar a l’Autorització Especial per a Menors (AEM) que els permet portar i fer servir armes de foc. 

Amb el panorama actual, al conjunt de l’Estat espanyol i segons les estadístiques de la Guàrdia Civil almenys 21 menors van patir lesions o van morir durant les batudes en el període 2007-2020. 

En els últims anys el Comité dels Drets del xiquet de les Nacions Unides ha advertit sobre l’exposició a la violència, recomanant intervindre des dels poders públics per evitar contextos de perill. «El fet que un xiuquet de quatre anys muira en una cacera, com va passar a Andalusia el 2019, és un exemple de les nefastes conseqüències«. 

Així, els naturalistes entenen que “ l’única possibilitat de prevenir això és prohibint la participació de qualsevol menor, porte o no armes, apuntant a la corresponsabilitat del Govern central, comunitats autònomes i famílies en una reforma legislativa”. 

FFW defensa,  amb milers de firmescanvis normatius urgents per impedir que un sol menor més resulte lesionat com a conseqüència de l’interés de pares, germans o avis d’apuntalar un suposat “ relleu generacional ” a la caça per sobre de la integritat dels xavals. 

Evitar més riscos: Prohibir l’alcohol

Amb la temporada de caça en marxa i xiquets acompanyant adults , els naturalistes «insisteixen a denunciar que les administracions públiques ignoren deliberadament el consum de begudes alcohòliques que es dóna en aquests contextos, assenyalant que l’única taxa acceptable mentre es porten armes hauria de ser cero». 

En aquest sentit esmenten un recent informe del Senat de França, la principal proposta del qual és prohibir aquests consums als caçadors «alertant sobre el nombre de víctimes i ferits que provoca l’activitat al país veí«.  

Un perill multifactorial

FFW assenyala que la caça en aquestes condicions «és un perill per a la Natura, per a la biodiversitat i per a qualsevol persona que participe en les batudes o que sigua aliena a aquestes«.

Així, posen com a exemple les víctimas causades per escopeters que afirmen “haver-se confós ” en disparar. 

«Si un individu és incapaç de reconéixer un porc senglar, cabirol o guineu amb les seues capacitats volitives suposadament adequades, estant begut o drogat els riscos es multipliquen de manera exponencial», finalitzen. 

Últimes notícies

Jean Montero s’acomiada del Valencia Basket: ‘Eternament agraït per tot’

Jean Montero ha trencat el seu contracte amb el Valencia Basket, deixa el club després de dos temporades i es declara ‘eternament agraït’. L’exterior dominicà se’n va amb una ACB, una Supercopa i diversos premis individuals.

Nous mitjans aeris se sumen a l’incendi forestal de Soneja, que empitjora

L’incendi forestal declarat este diumenge a Soneja continua amb evolució negativa. Ja treballen en la zona huit mitjans aeris i nombrosos efectius terrestres.

El Valencia Basket fitxa Dylan Osetkowski per a reforçar el joc interior

El Valencia Basket ha tancat el fitxatge del pivot estatunidenc amb passaport alemany Dylan Osetkowski per a les dos pròximes temporades, després de la seua eixida del Partizan de Belgrad i amb experiència prèvia en la Lliga Endesa amb Unicaja.

El Levante inicia la pretemporada 26-27 amb Bardeli com a únic fitxatge i pendent d’eixides

El Levante comença dilluns la pretemporada 26-27 amb Enzo Bardeli com a única cara nova, sense vendes tancades i amb diversos jugadors en l’aparador.

Justin de Haas celebrarà l’últim any de Mestalla abans del trasllat al Nou Mestalla

El central neerlandés Justin de Haas, nou jugador del Valencia CF fins a 2030, ha destacat la sort de poder jugar l’última temporada a Mestalla abans del trasllat al Nou Mestalla i ha elogiat la pressió i el suport de l’afició valencianista.

Diumenge assolellat i oratge estable abans d’una nova onada de calor

Este diumenge es manté l’oratget estable i assolellat a la Comunitat Valenciana, amb màximes per damunt dels 30 graus, abans que dilluns arribe una segona onada de calor amb valors pròxims als 40 graus en zones d’interior i prelitoral.

L’Alfàs del Pi consagra Eduard Fernández, Luisa Gavasa i Miguel Rellán amb el Faro de Plata

El Festival de l’Alfàs del Pi ha homenatjat Eduard Fernández, Luisa Gavasa i Miguel Rellán amb el Faro de Plata i una estrella al Passeig Marítim del Cinema de l’Albir, en una 38a edició que reunix més de mil curtmetratges.

L’assassí masclista d’Alacant continua ingressat i sota custòdia policial

L’home detingut per matar la seua dona i una filla i ferir greument una altra a la Cañada del Fenollar continua ingressat a l’hospital de Sant Joan d’Alacant sota custòdia policial, mentres el cas l’investiga l’EMUME de la Guàrdia Civil.