77.000 firmes demanen una Comunitat ‘lliure de xiquets caçadors’

La Fundació Franz Weber ha reclamat aquest matí una Comunitat Valenciana ‘lliure de xiquets caçadors’ i per a això esgrimeix una recollida de signatures en la plataforma plataforma Change.org con más de 77.000 apoyos ciutadans. 

Amb qualsevol edat puguen acompanyar o participar com a espectadors  durant les caceres, estant exposats a idèntics riscos que els adults, i des dels 14 anys poden optar a l’Autorització Especial per a Menors (AEM) que els permet portar i fer servir armes de foc. 

Amb el panorama actual, al conjunt de l’Estat espanyol i segons les estadístiques de la Guàrdia Civil almenys 21 menors van patir lesions o van morir durant les batudes en el període 2007-2020. 

En els últims anys el Comité dels Drets del xiquet de les Nacions Unides ha advertit sobre l’exposició a la violència, recomanant intervindre des dels poders públics per evitar contextos de perill. «El fet que un xiuquet de quatre anys muira en una cacera, com va passar a Andalusia el 2019, és un exemple de les nefastes conseqüències«. 

Així, els naturalistes entenen que “ l’única possibilitat de prevenir això és prohibint la participació de qualsevol menor, porte o no armes, apuntant a la corresponsabilitat del Govern central, comunitats autònomes i famílies en una reforma legislativa”. 

FFW defensa,  amb milers de firmescanvis normatius urgents per impedir que un sol menor més resulte lesionat com a conseqüència de l’interés de pares, germans o avis d’apuntalar un suposat “ relleu generacional ” a la caça per sobre de la integritat dels xavals. 

Evitar més riscos: Prohibir l’alcohol

Amb la temporada de caça en marxa i xiquets acompanyant adults , els naturalistes «insisteixen a denunciar que les administracions públiques ignoren deliberadament el consum de begudes alcohòliques que es dóna en aquests contextos, assenyalant que l’única taxa acceptable mentre es porten armes hauria de ser cero». 

En aquest sentit esmenten un recent informe del Senat de França, la principal proposta del qual és prohibir aquests consums als caçadors «alertant sobre el nombre de víctimes i ferits que provoca l’activitat al país veí«.  

Un perill multifactorial

FFW assenyala que la caça en aquestes condicions «és un perill per a la Natura, per a la biodiversitat i per a qualsevol persona que participe en les batudes o que sigua aliena a aquestes«.

Així, posen com a exemple les víctimas causades per escopeters que afirmen “haver-se confós ” en disparar. 

«Si un individu és incapaç de reconéixer un porc senglar, cabirol o guineu amb les seues capacitats volitives suposadament adequades, estant begut o drogat els riscos es multipliquen de manera exponencial», finalitzen. 

Últimes notícies

Diana Morant anuncia que vol optar a la Presidència de la Generalitat

Diana Morant ha avançat davant del Comité Federal del PSOE que es presentarà a les primàries del PSPV per a ser candidata a la Presidència de la Generalitat Valenciana tan prompte com s'òbriga el procés intern.

Oltra anima a frenar l’extrema dreta: si la gent no vol, no arribaran al poder

Mónica Oltra assegura en un acte a València que l’arribada de l’extrema dreta al poder no és inevitable i defensa que la democràcia ha de tornar a posar el poble al centre.

Baldoví reclama eleccions anticipades i acusa el Consell de no estar a l’alçada del poble valencià

El president del Consell Nacional de Més-Compromís, Joan Baldoví, ha demanat eleccions autonòmiques anticipades en considerar que el poble valencià és digne i mereix un govern decent. L’òrgan ha aprovat una resolució que reclama la dimissió del Consell del PP, sustentat per Vox, i la convocatòria immediata d’eleccions.

Confiscat un tonyina roig de 250 quilos de pesca furtiva davant la costa de la Vila Joiosa

La Guàrdia Civil ha intervingut un tonyina roig d’uns 250 quilos capturat presumptament de manera furtiva davant de la Vila Joiosa, el primer dia de la temporada, i ha tramitat cinc denúncies contra el patró.

El nou monoplaça híbrid de la UPV es prepara per a dominar la Formula Student europea

L’equip Formula Student de la Universitat Politècnica de València ha presentat el FSUPV-14, el seu primer monoplaça híbrid, amb tracció elèctrica davantera i nou paquet aerodinàmic, per a aspirar al número u mundial.

Isaac Noguera s’acomiada del València Basket agraït després d’un any dur a nivell personal

L’escorta català Isaac Noguera ha anunciat la seua eixida del València Basket amb un missatge en xarxes on es mostra feliç i agraït per una temporada històrica del club, però alhora difícil en l’àmbit personal.

Intervenen 80 quilos de cocaïna i armes a València en una macrooperació antidroga

La Policia Nacional ha intervingut a València 80 quilos de cocaïna, dos armes de foc i abundant munició en l’última fase d’una macrooperació estatal contra el tràfic de drogues a gran escala iniciada el 2024.

Detingut a Elx per agredir una sanitària mentre l’atenien en Urgències

La Policia Nacional ha detingut a Elx un home de 43 anys per agredir presumptament una treballadora sanitària en un hospital públic mentres era atés en el servici d’urgències. El cas s’investiga com un delicte d’atemptat contra agent de l’autoritat en ser empleada pública.