“Es busquen infermers/es valencians acomiadats” per a treballar en tota Espanya

 

L’evident manca de personal d’infermeria que porten denunciant els col·legis oficials des de fa anys i la migració massiva d’estos professionals a altres països amb major salari i reconeixement ha tornat a fer-se visible, encara que esta vegada amb ofertes arribades de tota Espanya buscant al personal que Sanitat ha acomiadat en la Comunitat Valenciana.

Almenys així ho ha fet saber el Consell d’Infermeria de la Comunitat Valenciana (CECOVA) que afirma haver rebut “un al·luvió d’ofertes de treball per a infermers/es per part d’hospitals i residències de tota Espanya després d’anunciar Sanitat l’acomiadament de 3.300 professionals”.

Segons indiquen “al CECOVA han arribat, durant l’última setmana, prop de 30 propostes per a contractar professionals en clíniques, centres residencials, empreses d’ambulàncies i signatures tecnològiques de tota la geografia espanyola.

Este ‘efecte anomenada’ inclou a grans grups hospitalaris de Madrid o Barcelona, clíniques privades del País Basc, Navarra o Balears, i residències de majors de La Rioja, Saragossa i Castella i Lleó.

‘Fugida de talent’ a altres comunitats

 

El CECOVA alerta que la Comunitat Valenciana pot patir una ‘fugida de talent’ d’Infermeria perquè els seus professionals han suportat la incertesa laboral des de l’inici de la pandèmia, ja que s’han vist obligades a assumir contractes de 3 mesos, que després es van prorrogar 6 mesos i després 6 mesos més

De fet, l’anunci que la Conselleria de Sanitat ha cancel·lat, a 31 de maig, 3.259 contractes –d’un total de 9.309– ha causat un gran malestar entre els diferents col·lectius sanitaris perquè els acomiadaments afecten a tots els perfils i a tots els departaments de salut.

No obstant això, este cessament massiu que s’ha encebat especialment amb els/les infermers/es que havien sigut contractats/des per a reforç i acumulo de tasques contra la pandèmia Covid-19 ha provocat, alhora, que el Consell d’Infermeria de la Comunitat Valenciana (CECOVA) haja rebut durant l’última setmana una multitud d’ofertes de treball d’hospitals, clíniques privades, residències i multinacionals de tota Espanya.

L’afluència de demandes de per a contractar professionals “demostra la solvència laboral dels/ les infermers/es valencians/es”, segons el president del CECOVA, Juan José Tirado, qui destaca que els administratius ja han començat a tramitar les sol·licituds i a posar-les en contacte amb les persones que puguen estar interessades en els llocs de treball que s’ofereixen.

De nou sense personal per a l’estiu

 

Per al CECOVA resulta paradoxal que l’Administració valenciana haja cancel·lat més de 3.000 contractes i ara anuncie la contractació de més de 6.000 per a cobrir les necessitats de la campanya estival. Des de la Direcció General de Recursos Humans de Sanitat també s’ha anunciat la inscripció de places per al personal que es troba realitzant l’últim any de la formació sanitària especialitzada i que finalitze el Grau d’Infermeria en el present curs.

El president del CECOVA considera que la Conselleria de Sanitat “podria haver aprofitat al personal que ha cessat per a cobrir les vacants d’estiu per a no generar incertesa”.

A més, s’insisteix que la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública ha de frenar esta sagnia d’eliminació contractes d’Infermeria, signats com a reforços i per acumulo de tasques per frenar la Covid-19 i que després tornen a ser contractats amb contractes precaris i de curta duració.

En plena campanya de vacunació “no estem en situació de prescindir de cap/o professional actualment contractada/o, i és completament necessària l’estabilització de les plantilles amb una reconversió a places estructurals de totes aquelles necessitats assistencials i de cures que afloren per a reduir els efectes dels contagis i agilitar la vacunació, mantenint la contractació actual”, recorda el representant del CECOVA.

El CECOVA es queixa de la desconsideració amb la qual l’Administració sanitària està tractant al col·lectiu d’Enfermeria, al qual va considerar imprescindible en els moments crítics de la pandèmia i ara, quan es redueix la pressió assistencial, li convida a eixir amb renúncies voluntàries, eliminant la penalització de punts de la borsa de treball.

La millor fórmula per a consolidar els llocs de reforç passaria per “permetre la ‘interinització’ d’absolutament totes les contractacions eventuals”, segons Juan José Tirado qui destaca que és imprescindible que estes xifres d’ocupació es mantinguen després de la crisi Covid-19 “perquè hi ha un dèficit estructural d’infermeres/us en tots els departaments de salut de Castelló, València i Alacant”.

És revelador que el major percentatge del descens de l’atur per contractacions de reforç s’ha concentrat l’any 2020. “Pel que s’indueix a pensar que la pandèmia de la covid-19 ha sigut la principal causa d’esta reducció tan pronunciada de la desocupació entre la Infermeria. Una circumstància ha de consolidar-se per a millorar les minses ràtios d’infermeres per pacients”, conclou el president del CECOVA.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Xarxa Elèctrica reforça la xarxa de transport a València en repotenciar la línia Godelleta-Requena de 400 kV

Xarxa Elèctrica ha conclòs la repotenciació de la línia de 400 kV entre Requena i Godelleta, augmentant la seua capacitat de transport i reforçant el subministrament elèctric a la província de València.

El Port d’Alacant recolza un de cada cinc projectes de la convocatòria Ports 4.0

L'Autoritat Portuària d'Alacant ha avalat 19 dels 91 projectes comercials presentats a la convocatòria nacional Ports 4.0 i suma 35 iniciatives innovadores secundades si s'inclouen les idees.

Ramazani sosté el gol dels extrems del València en plena sequera

Els extrems del València encadenen diversos mesos sense gol i cedixen quasi tota la responsabilitat ofensiva en banda a Largie Ramazani, que acumula cinc tants de lliga.

Pérez Llorca defén que els actuals pressupostos li eviten pressions mentres prepara nous comptes

Juanfran Pérez Llorca assegura que els pressupostos de la Generalitat continuen garantint la capacitat inversora i que això li permet negociar sense presses unes noves comptes amb els grups parlamentaris.

Pérez Llorca promet continuar baixant impostos i defén el seu model fiscal en la campanya de la renda

Juanfran Pérez Llorca reivindica una política fiscal que, segons afirma, permet baixar impostos i augmentar la recaptació, i anuncia noves deduccions autonòmiques en la campanya de la renda en la Comunitat Valenciana.

L’Elx confia a recuperar a Héctor Fort per a rebre a l’Atlètic

Elx accelera la recuperació del lateral Héctor Fort després de la seua lesió de muscle i confia a tindre-ho disponible per al dol del 22 d'abril davant l'Atlètic de Madrid, pendent encara del vistiplau del Barcelona.

Detinguts tres hòmens per un punt de venda d’objectes robats en una vivenda d’Alacant

La Policia Nacional ha detingut a tres hòmens per un punt de venda i receptació d'objectes robats en una vivenda de la zona nord d'Alacant, on es van intervindre nombrosos efectes sostrets.

Paiporta impulsa el reciclatge d’aparells electrònics amb una campanya en el comerç local

Paiporta impulsa el reciclatge d'aparells elèctrics i electrònics amb una campanya de conscienciació secundada per la Generalitat i el comerç local, que reforça la reconstrucció després de la dana de 2024.