“Es busquen infermers/es valencians acomiadats” per a treballar en tota Espanya

 

L’evident manca de personal d’infermeria que porten denunciant els col·legis oficials des de fa anys i la migració massiva d’estos professionals a altres països amb major salari i reconeixement ha tornat a fer-se visible, encara que esta vegada amb ofertes arribades de tota Espanya buscant al personal que Sanitat ha acomiadat en la Comunitat Valenciana.

Almenys així ho ha fet saber el Consell d’Infermeria de la Comunitat Valenciana (CECOVA) que afirma haver rebut “un al·luvió d’ofertes de treball per a infermers/es per part d’hospitals i residències de tota Espanya després d’anunciar Sanitat l’acomiadament de 3.300 professionals”.

Segons indiquen “al CECOVA han arribat, durant l’última setmana, prop de 30 propostes per a contractar professionals en clíniques, centres residencials, empreses d’ambulàncies i signatures tecnològiques de tota la geografia espanyola.

Este ‘efecte anomenada’ inclou a grans grups hospitalaris de Madrid o Barcelona, clíniques privades del País Basc, Navarra o Balears, i residències de majors de La Rioja, Saragossa i Castella i Lleó.

‘Fugida de talent’ a altres comunitats

 

El CECOVA alerta que la Comunitat Valenciana pot patir una ‘fugida de talent’ d’Infermeria perquè els seus professionals han suportat la incertesa laboral des de l’inici de la pandèmia, ja que s’han vist obligades a assumir contractes de 3 mesos, que després es van prorrogar 6 mesos i després 6 mesos més

De fet, l’anunci que la Conselleria de Sanitat ha cancel·lat, a 31 de maig, 3.259 contractes –d’un total de 9.309– ha causat un gran malestar entre els diferents col·lectius sanitaris perquè els acomiadaments afecten a tots els perfils i a tots els departaments de salut.

No obstant això, este cessament massiu que s’ha encebat especialment amb els/les infermers/es que havien sigut contractats/des per a reforç i acumulo de tasques contra la pandèmia Covid-19 ha provocat, alhora, que el Consell d’Infermeria de la Comunitat Valenciana (CECOVA) haja rebut durant l’última setmana una multitud d’ofertes de treball d’hospitals, clíniques privades, residències i multinacionals de tota Espanya.

L’afluència de demandes de per a contractar professionals “demostra la solvència laboral dels/ les infermers/es valencians/es”, segons el president del CECOVA, Juan José Tirado, qui destaca que els administratius ja han començat a tramitar les sol·licituds i a posar-les en contacte amb les persones que puguen estar interessades en els llocs de treball que s’ofereixen.

De nou sense personal per a l’estiu

 

Per al CECOVA resulta paradoxal que l’Administració valenciana haja cancel·lat més de 3.000 contractes i ara anuncie la contractació de més de 6.000 per a cobrir les necessitats de la campanya estival. Des de la Direcció General de Recursos Humans de Sanitat també s’ha anunciat la inscripció de places per al personal que es troba realitzant l’últim any de la formació sanitària especialitzada i que finalitze el Grau d’Infermeria en el present curs.

El president del CECOVA considera que la Conselleria de Sanitat “podria haver aprofitat al personal que ha cessat per a cobrir les vacants d’estiu per a no generar incertesa”.

A més, s’insisteix que la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública ha de frenar esta sagnia d’eliminació contractes d’Infermeria, signats com a reforços i per acumulo de tasques per frenar la Covid-19 i que després tornen a ser contractats amb contractes precaris i de curta duració.

En plena campanya de vacunació “no estem en situació de prescindir de cap/o professional actualment contractada/o, i és completament necessària l’estabilització de les plantilles amb una reconversió a places estructurals de totes aquelles necessitats assistencials i de cures que afloren per a reduir els efectes dels contagis i agilitar la vacunació, mantenint la contractació actual”, recorda el representant del CECOVA.

El CECOVA es queixa de la desconsideració amb la qual l’Administració sanitària està tractant al col·lectiu d’Enfermeria, al qual va considerar imprescindible en els moments crítics de la pandèmia i ara, quan es redueix la pressió assistencial, li convida a eixir amb renúncies voluntàries, eliminant la penalització de punts de la borsa de treball.

La millor fórmula per a consolidar els llocs de reforç passaria per “permetre la ‘interinització’ d’absolutament totes les contractacions eventuals”, segons Juan José Tirado qui destaca que és imprescindible que estes xifres d’ocupació es mantinguen després de la crisi Covid-19 “perquè hi ha un dèficit estructural d’infermeres/us en tots els departaments de salut de Castelló, València i Alacant”.

És revelador que el major percentatge del descens de l’atur per contractacions de reforç s’ha concentrat l’any 2020. “Pel que s’indueix a pensar que la pandèmia de la covid-19 ha sigut la principal causa d’esta reducció tan pronunciada de la desocupació entre la Infermeria. Una circumstància ha de consolidar-se per a millorar les minses ràtios d’infermeres per pacients”, conclou el president del CECOVA.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Les falles infantils obrin els dies grans amb esglai pel vent

València ha començat el dia amb 382 monuments infantils plantats que obrin els cinc dies grans de les Falles 2026. El vent ha provocat caigudes de peces i treballs de reforç, encara que s'espera millora al llarg del dia.

Banc mundial de sons d’aus aconseguix 1.192 espècies sota coordinació espanyola

El nou banc acústic global, coordinat per biòlegs espanyols, reunix gravacions anotades de cinc continents per a impulsar la identificació automàtica d'aus.

El vent tomba la rematada de la falla Oltá a València i complica la plantá en diversos municipis

Les ratxes des d'anit han derrocat la rematada de la falla Oltá-Juan Ramón Jiménez a València i estan retardant la plantá a Burjassot, Manises i Bétera. La comissió de Oltá espera a l'artista per a reparar mentres l'infantil es va plantar sense problemes.

El vent tomba la rematada de la falla Oltá a València i complica la plantà en diversos municipis

Les ratxes han derrocat la rematada de la falla Oltá-Juan Ramón Jiménez a València i estan afectant la plantà a Burjassot, Manises i Bétera. La comissió espera a l'artista per a valorar la reparació mentres l'infantil s'ha plantat sense problemes.

La falla més llarga del món ret homenatge a la Marató de València amb 42,195 metres

La comissió Manuel de Falla Tamarindes firma un monument horitzontal de 42,195 metres que recrea la meta de la Marató de València i aspira a fer història.

El GP de la Comunitat Valenciana es retarda al 29 de novembre per la situació a Orient Mitjà

El tancament de MotoGP 2026 es mou una setmana: València passa del 22 al 29 de novembre després de l'ajornament del GP de Catar al 8 de novembre. Portimão es fixa per al dia 22.

Ratxes de fins a 103 km/h a l’interior nord de Castelló i alerta taronja per vent

La passada nit va deixar ratxes de 103 km/h a La Pobla de Benifassà i l'interior nord de Castelló seguix en avís taronja fins a les 19.00. També hi ha avisos grocs per vent i fenòmens costaners en altres zones.

Un policia fora de servici frustra un furt afectuós a un home de 77 anys a Elx i deté a tres

Un agent de la Policia Nacional ha impedit que un grup sostraguera la cadena d'or d'un home de 77 anys a Elx. Tres persones han sigut detingudes per furt i pertinença a grup criminal.