“Es busquen infermers/es valencians acomiadats” per a treballar en tota Espanya

 

L’evident manca de personal d’infermeria que porten denunciant els col·legis oficials des de fa anys i la migració massiva d’estos professionals a altres països amb major salari i reconeixement ha tornat a fer-se visible, encara que esta vegada amb ofertes arribades de tota Espanya buscant al personal que Sanitat ha acomiadat en la Comunitat Valenciana.

Almenys així ho ha fet saber el Consell d’Infermeria de la Comunitat Valenciana (CECOVA) que afirma haver rebut “un al·luvió d’ofertes de treball per a infermers/es per part d’hospitals i residències de tota Espanya després d’anunciar Sanitat l’acomiadament de 3.300 professionals”.

Segons indiquen “al CECOVA han arribat, durant l’última setmana, prop de 30 propostes per a contractar professionals en clíniques, centres residencials, empreses d’ambulàncies i signatures tecnològiques de tota la geografia espanyola.

Este ‘efecte anomenada’ inclou a grans grups hospitalaris de Madrid o Barcelona, clíniques privades del País Basc, Navarra o Balears, i residències de majors de La Rioja, Saragossa i Castella i Lleó.

‘Fugida de talent’ a altres comunitats

 

El CECOVA alerta que la Comunitat Valenciana pot patir una ‘fugida de talent’ d’Infermeria perquè els seus professionals han suportat la incertesa laboral des de l’inici de la pandèmia, ja que s’han vist obligades a assumir contractes de 3 mesos, que després es van prorrogar 6 mesos i després 6 mesos més

De fet, l’anunci que la Conselleria de Sanitat ha cancel·lat, a 31 de maig, 3.259 contractes –d’un total de 9.309– ha causat un gran malestar entre els diferents col·lectius sanitaris perquè els acomiadaments afecten a tots els perfils i a tots els departaments de salut.

No obstant això, este cessament massiu que s’ha encebat especialment amb els/les infermers/es que havien sigut contractats/des per a reforç i acumulo de tasques contra la pandèmia Covid-19 ha provocat, alhora, que el Consell d’Infermeria de la Comunitat Valenciana (CECOVA) haja rebut durant l’última setmana una multitud d’ofertes de treball d’hospitals, clíniques privades, residències i multinacionals de tota Espanya.

L’afluència de demandes de per a contractar professionals “demostra la solvència laboral dels/ les infermers/es valencians/es”, segons el president del CECOVA, Juan José Tirado, qui destaca que els administratius ja han començat a tramitar les sol·licituds i a posar-les en contacte amb les persones que puguen estar interessades en els llocs de treball que s’ofereixen.

De nou sense personal per a l’estiu

 

Per al CECOVA resulta paradoxal que l’Administració valenciana haja cancel·lat més de 3.000 contractes i ara anuncie la contractació de més de 6.000 per a cobrir les necessitats de la campanya estival. Des de la Direcció General de Recursos Humans de Sanitat també s’ha anunciat la inscripció de places per al personal que es troba realitzant l’últim any de la formació sanitària especialitzada i que finalitze el Grau d’Infermeria en el present curs.

El president del CECOVA considera que la Conselleria de Sanitat “podria haver aprofitat al personal que ha cessat per a cobrir les vacants d’estiu per a no generar incertesa”.

A més, s’insisteix que la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública ha de frenar esta sagnia d’eliminació contractes d’Infermeria, signats com a reforços i per acumulo de tasques per frenar la Covid-19 i que després tornen a ser contractats amb contractes precaris i de curta duració.

En plena campanya de vacunació “no estem en situació de prescindir de cap/o professional actualment contractada/o, i és completament necessària l’estabilització de les plantilles amb una reconversió a places estructurals de totes aquelles necessitats assistencials i de cures que afloren per a reduir els efectes dels contagis i agilitar la vacunació, mantenint la contractació actual”, recorda el representant del CECOVA.

El CECOVA es queixa de la desconsideració amb la qual l’Administració sanitària està tractant al col·lectiu d’Enfermeria, al qual va considerar imprescindible en els moments crítics de la pandèmia i ara, quan es redueix la pressió assistencial, li convida a eixir amb renúncies voluntàries, eliminant la penalització de punts de la borsa de treball.

La millor fórmula per a consolidar els llocs de reforç passaria per “permetre la ‘interinització’ d’absolutament totes les contractacions eventuals”, segons Juan José Tirado qui destaca que és imprescindible que estes xifres d’ocupació es mantinguen després de la crisi Covid-19 “perquè hi ha un dèficit estructural d’infermeres/us en tots els departaments de salut de Castelló, València i Alacant”.

És revelador que el major percentatge del descens de l’atur per contractacions de reforç s’ha concentrat l’any 2020. “Pel que s’indueix a pensar que la pandèmia de la covid-19 ha sigut la principal causa d’esta reducció tan pronunciada de la desocupació entre la Infermeria. Una circumstància ha de consolidar-se per a millorar les minses ràtios d’infermeres per pacients”, conclou el president del CECOVA.

Últimes notícies

Elx es convertix en capital del curt amb 71 projeccions i un homenatge a Kiti Mánver

El Festival Internacional de Cine Independiente de Elche celebra del 10 al 17 de juliol la seua 49a edició amb 71 curtmetratges de 63 països i un homenatge a l’actriu Kiti Mánver, que rebrà la Palmera de Plata.

Ryunosuke Sato farà història com a primer japonés del València CF i número 15 a LaLiga

Ryunosuke Sato serà el primer futbolista japonés en el primer equip del València CF i el quinzé del seu país a jugar a LaLiga, amb l’objectiu de seguir l’estela de Take Kubo. La seua llarga vinculació contractual li pot permetre convertir-se en un dels nipons amb més partits en la lliga espanyola.

Ryunosuke Sato farà història com a primer japonés del Valencia i ja és el quinzé de LaLiga

Ryunosuke Sato serà el primer japonés a jugar al primer equip masculí del Valencia CF i el quinzé futbolista nipó a LaLiga, amb l’objectiu de seguir l’estela de Take Kubo. El club li ha fet un contracte per cinc temporades, fet que li pot permetre situar-se entre els japonesos amb més partits en la competició.

Catalá nega que ningú li comunicara el missatge d’alerta abans de la DANA a València

María José Catalá ha afirmat davant la jutgessa que investiga la DANA que ningú li va comunicar que s’estava preparant un missatge d’alerta a la població. La batlessa ha detallat les decisions que va prendre el 29 d’octubre de 2024 i la informació que va rebre d’Interior i de la Delegació del Govern.

Així és la tercera equipació del València CF: rosa i roig Torino per a la temporada 2026-27

El València CF ha presentat la tercera equipació per a la temporada 2026-27, amb un disseny trencador que combina el color rosa amb el roig Torino, molt vinculat a la història del club.

Nova tercera equipació del Valencia CF: combinació atrevida de rosa i roig torino

El Valencia CF ha presentat la seua tercera equipació per a la temporada 2026-27, amb un disseny innovador que combina el rosa amb el roig torino, color històric del club.

L’Albufera de València fa un pas clau per a ser Reserva de la Biosfera de la Unesco

La candidatura de l’Albufera per a ser declarada Reserva de la Biosfera per la Unesco ha rebut l’informe favorable del Consell Científic del Programa MaB, que avala els seus valors i marca recomanacions per a reforçar-la.

L’Albufera de València supera un pas clau per a ser Reserva de la Biosfera de la Unesco

Un informe del Consell Científic del Comitè Español del Programa MaB avala els valors ambientals i socials de l’Albufera i marca recomanacions per a reforçar la candidatura com a Reserva de la Biosfera de la Unesco.