Labora ofereix feina a més de 1.600 joves menors de 30 anys

 

Labora ha publicat al seu web la relació d’entitats i el repartiment dels pressupostos destinats a la convocatòria Avalem Joves (labora 2021). Gràcies a esta subvenció 495 ajuntaments i 41 mancomunitats contractaran a persones menors de 30 anys desocupades per un període de 12 mesos.

La subvenció d’este any ascendeix a més de 44 milions d’euros i amb ella 1.653 joves podran accedir a estes contractes que permeten a les entitats locals comptar amb mitjans humans addicionals per realitzar actuacions específiques en l’àmbit de les seues competències.

Es pot consultar el llistat dels ajuntaments que participen a través del següent enllaç.

Les persones participants en este programa seran seleccionades per sondeig entre les inscrites com a demandants d’ocupació en els Espai Labora i complisquen les condicions o perfils que sol·licite l’entitat local.

 

Requisits

 

· Persones aturades que han iniciat o finalitzat un itinerari d’inserció laboral de Laboratori en els últims dotze mesos previs a la data de publicació de la convocatòria.

· Persones aturades que no siguen perceptores de prestacions per desocupació o de rendes d’inserció laboral, a data de registre de l’oferta d’ocupació.

· Persones aturades de llarga durada, enteses com a persones inscrites com a desocupades durant almenys 12 mesos interromputs o ininterromputs, en un període de 18 mesos, a data de registre de l’oferta d’ocupació.

· Persones inscrites a la Garantia Juvenil, a la data de publicació de la convocatòria.

· Persones que hagen rebut algun servei de Laboratori (no inclòs en un itinerari de inserció laboral) en els últims dotze mesos previs a la data de publicació de la convocatòria.

· Persones amb una discapacitat reconeguda igual o superior al 33%

Més informació

 

Per a qualsevol consulta sobre com inscriure com a demandant d’ocupació pot contactar amb els Espai Labora. Un cop rebuda la sol·licitud, des de l’Espai Labora es posen en contacte amb les persones usuàries

La convocatòria Labora 2021 s’emmarca en el programa Avalem Joves, pla integral de formació i ocupació per a menors de 30 anys, i compta amb el finançament de Fons Social Europeu a través dels fons extraordinaris REACT-UE en resposta a la pandèmia COVID-19. Estes actuacions són objecte d’una especial atenció per part de la Unió Europea, ja que totes aquelles que siguen incloses en ell rebran el 100% de finançament.

Labora, a través de la Conselleria d’Economia Sostenible, ha posat en marxa una nova edició d’esta actuació que ja compta amb diverses convocatòries en els últims anys. De fet, des de l’any 2014 ja són més de 12.000 els joves que han pogut accedir a estes contractacions.

 

Un de cada tres joves aconsegueix trobar feina

 

Les dades recollides per Labora confirmen els bons resultats que aconsegueix esta actuació, ja que als sis mesos de finalitzar la seua participació en el programa d’Avalem Joves el 34% d’estes joves ha trobat feina, el que la converteix en una eficaç eina amb la qual lluitar contra l’elevada taxa d’atur juvenil que, a causa de la pandèmia COVID-19, s’ha vist encara més accentuada.

Un dels grans reptes de Laboratori és prioritzar actuacions per als col·lectius més vulnerables i amb més dificultats d’inserció. En este sentit, s’emmarca tant este programa com Avalem Experiència.

Per optar a tots els programes de foment d’ocupació del Servei Públic d’Ocupació i Formació de la Comunitat Valenciana és imprescindible estar inscrit / a en Labora com a demandant d’ocupació.

Últimes notícies

Les tempestes descarreguen fins a 48,8 l/m² a Siete Aguas i obliguen a tallar la N-3

Les tempestes de la vesprada a l'interior de la Comunitat Valenciana han deixat fins a 48,8 l/m² en quatre hores a Siete Aguas i han obligat a tallar un tram de la N-3 per fang i pedres.

El Llevant s’avança al Mallorca després d’una greu fallada defensiva

Un gol de Carlos Espí després d'un greu error de David López posa per davant al Llevant davant el Mallorca, en un partit on els locals patixen una lesió i el meta Ryan evita l'empat.

Un golàs de Chust avança a l’Elx davant un Getafe amb deu al descans

L'Elx marxa al descans 1-0 gràcies a un gran gol de Víctor Chust després d'una primera part de domini total davant un Getafe que juga amb deu per l'expulsió de Djené.

El València remunta a la Reial Societat i marxa al descans amb avantatge a Anoeta

El València s'imposa per 1-2 al descans a Anoeta després de remuntar el gol inicial de Aihen gràcies als punts de Javi Guerra i Hugo Duro.

El València Basket frena a Jaworski i torna a guanyar en la Lliga Endesa

El València Basket s'imposa 88-83 al Surne Bilbao Basket, resistix els 31 punts i 8 triples de Justin Jaworski i tala una ratxa de tres derrotes en la Lliga Endesa.

Elustondo s’acomiada d’Anoeta com a capità en el seu últim partit amb la Reial Societat

Aritz Elustondo afronta el seu últim partit a Anoeta com a capità de la Reial Societat davant el València, després d'onze temporades en el primer equip i un emotiu comiat a l'afició.

Óscar Trejo s’acomiada de Vallecas com a titular en el Raig-Vila-real

Óscar Trejo torna a l'onze del Rayo Vallecano per a acomiadar-se de Vallecas com a titular davant el Vila-real, en el seu últim partit a casa abans de deixar el club.

Elx i Getafe confirmen els seus onces: quatre canvis locals i onze azulón repetit

Elx i Getafe encaren el seu dol de LaLiga amb apostes oposades: els il·licitans introduïxen quatre canvis en l'onze inicial i el conjunt azulón repetix l'alineació que li va donar resultat en la jornada anterior.