Labora ofereix feina a més de 1.600 joves menors de 30 anys

 

Labora ha publicat al seu web la relació d’entitats i el repartiment dels pressupostos destinats a la convocatòria Avalem Joves (labora 2021). Gràcies a esta subvenció 495 ajuntaments i 41 mancomunitats contractaran a persones menors de 30 anys desocupades per un període de 12 mesos.

La subvenció d’este any ascendeix a més de 44 milions d’euros i amb ella 1.653 joves podran accedir a estes contractes que permeten a les entitats locals comptar amb mitjans humans addicionals per realitzar actuacions específiques en l’àmbit de les seues competències.

Es pot consultar el llistat dels ajuntaments que participen a través del següent enllaç.

Les persones participants en este programa seran seleccionades per sondeig entre les inscrites com a demandants d’ocupació en els Espai Labora i complisquen les condicions o perfils que sol·licite l’entitat local.

 

Requisits

 

· Persones aturades que han iniciat o finalitzat un itinerari d’inserció laboral de Laboratori en els últims dotze mesos previs a la data de publicació de la convocatòria.

· Persones aturades que no siguen perceptores de prestacions per desocupació o de rendes d’inserció laboral, a data de registre de l’oferta d’ocupació.

· Persones aturades de llarga durada, enteses com a persones inscrites com a desocupades durant almenys 12 mesos interromputs o ininterromputs, en un període de 18 mesos, a data de registre de l’oferta d’ocupació.

· Persones inscrites a la Garantia Juvenil, a la data de publicació de la convocatòria.

· Persones que hagen rebut algun servei de Laboratori (no inclòs en un itinerari de inserció laboral) en els últims dotze mesos previs a la data de publicació de la convocatòria.

· Persones amb una discapacitat reconeguda igual o superior al 33%

Més informació

 

Per a qualsevol consulta sobre com inscriure com a demandant d’ocupació pot contactar amb els Espai Labora. Un cop rebuda la sol·licitud, des de l’Espai Labora es posen en contacte amb les persones usuàries

La convocatòria Labora 2021 s’emmarca en el programa Avalem Joves, pla integral de formació i ocupació per a menors de 30 anys, i compta amb el finançament de Fons Social Europeu a través dels fons extraordinaris REACT-UE en resposta a la pandèmia COVID-19. Estes actuacions són objecte d’una especial atenció per part de la Unió Europea, ja que totes aquelles que siguen incloses en ell rebran el 100% de finançament.

Labora, a través de la Conselleria d’Economia Sostenible, ha posat en marxa una nova edició d’esta actuació que ja compta amb diverses convocatòries en els últims anys. De fet, des de l’any 2014 ja són més de 12.000 els joves que han pogut accedir a estes contractacions.

 

Un de cada tres joves aconsegueix trobar feina

 

Les dades recollides per Labora confirmen els bons resultats que aconsegueix esta actuació, ja que als sis mesos de finalitzar la seua participació en el programa d’Avalem Joves el 34% d’estes joves ha trobat feina, el que la converteix en una eficaç eina amb la qual lluitar contra l’elevada taxa d’atur juvenil que, a causa de la pandèmia COVID-19, s’ha vist encara més accentuada.

Un dels grans reptes de Laboratori és prioritzar actuacions per als col·lectius més vulnerables i amb més dificultats d’inserció. En este sentit, s’emmarca tant este programa com Avalem Experiència.

Per optar a tots els programes de foment d’ocupació del Servei Públic d’Ocupació i Formació de la Comunitat Valenciana és imprescindible estar inscrit / a en Labora com a demandant d’ocupació.

Últimes notícies

Pérez Llorca assegura que no hi ha alternativa al PP en 2027

Juanfran Pérez Llorca afirma en un acte al Puig de Santa Maria que les eleccions de 2027 entren en l’‘esprint final’ i que no veu alternativa al PP, en al·lusió directa a Diana Morant. La portaveu popular al Congrés, Esther Muñoz, dona per fets els ‘últims mesos’ de Pedro Sánchez a la Moncloa i contraposa la seua gestió a la d’Alberto Núñez Feijóo.

Xàtiva arriba als 31,9 graus i encapçala la pujada de temperatures

Les màximes han pujat fins a 4 graus en diverses localitats de la Comunitat Valenciana, amb Xàtiva al capdavant amb 31,9 graus, la més alta del dia.

Vapejadors i pornografia als 8 anys: alarma entre menors a Alzira

La UPCCA d’Alzira ha detectat vapejadors i consum de pornografia en menors de huit i nou anys, alguns com a regal de comunió o venuts per altres xiquets. L’Ajuntament prepara noves accions i ampliarà l’estudi a Primària davant l’augment d’addiccions a pantalles i nicotina.

Paiporta comença a enderrocar el Pont Vell per alçar un pas més segur després de la dana

Paiporta ha iniciat l’enderroc del Pont Vell, molt danyat per la dana del 29 d’octubre de 2024, per substituir-lo per una nova estructura més segura i amb un 45 % més de capacitat hidràulica.

Louzán defensa que la final del Mundial 2030 es jugue a Espanya i apunta València com a nova seu

El president de la RFEF, Rafael Louzán, ha insistit que la final del Mundial 2030 s’ha de disputar a Espanya i ha obert la porta que València entre en el llistat de seus després de la caiguda de Màlaga i A Coruña.

L’Eldense viu en tensió per la possible arribada de Messi com a propietari

La plantilla i el tècnic interí de l’Eldense, Josep Ferrando, han admés que viuen una setmana especial davant l’interés de Lionel Messi per comprar el club, encara que intenten centrar-se en el pròxim partit davant l’Sporting a El Molinón.

Desmantellada una macroxarxa que portava cocaïna a Menorca des de València

Interior ha desarticulat una banda que introduïa cocaïna a gran escala a Menorca des de València, Barcelona i Mallorca, amb onze detinguts i més de sis quilos intervinguts.

El dèficit públic valencià baixa fins a 1.694 milions però continua en l’1,02 % del PIB

El dèficit públic de la Comunitat Valenciana ha arribat en el primer semestre a 1.694 milions d’euros, l’1,02 % del PIB, per davall dels 1.960 milions i l’1,25 % d’un any abans. A Espanya, el dèficit de les administracions públiques (sense locals) ha pujat un 6,4 % fins als 33.668 milions, l’1,89 % del PIB.