Labora ofereix feina a més de 1.600 joves menors de 30 anys

 

Labora ha publicat al seu web la relació d’entitats i el repartiment dels pressupostos destinats a la convocatòria Avalem Joves (labora 2021). Gràcies a esta subvenció 495 ajuntaments i 41 mancomunitats contractaran a persones menors de 30 anys desocupades per un període de 12 mesos.

La subvenció d’este any ascendeix a més de 44 milions d’euros i amb ella 1.653 joves podran accedir a estes contractes que permeten a les entitats locals comptar amb mitjans humans addicionals per realitzar actuacions específiques en l’àmbit de les seues competències.

Es pot consultar el llistat dels ajuntaments que participen a través del següent enllaç.

Les persones participants en este programa seran seleccionades per sondeig entre les inscrites com a demandants d’ocupació en els Espai Labora i complisquen les condicions o perfils que sol·licite l’entitat local.

 

Requisits

 

· Persones aturades que han iniciat o finalitzat un itinerari d’inserció laboral de Laboratori en els últims dotze mesos previs a la data de publicació de la convocatòria.

· Persones aturades que no siguen perceptores de prestacions per desocupació o de rendes d’inserció laboral, a data de registre de l’oferta d’ocupació.

· Persones aturades de llarga durada, enteses com a persones inscrites com a desocupades durant almenys 12 mesos interromputs o ininterromputs, en un període de 18 mesos, a data de registre de l’oferta d’ocupació.

· Persones inscrites a la Garantia Juvenil, a la data de publicació de la convocatòria.

· Persones que hagen rebut algun servei de Laboratori (no inclòs en un itinerari de inserció laboral) en els últims dotze mesos previs a la data de publicació de la convocatòria.

· Persones amb una discapacitat reconeguda igual o superior al 33%

Més informació

 

Per a qualsevol consulta sobre com inscriure com a demandant d’ocupació pot contactar amb els Espai Labora. Un cop rebuda la sol·licitud, des de l’Espai Labora es posen en contacte amb les persones usuàries

La convocatòria Labora 2021 s’emmarca en el programa Avalem Joves, pla integral de formació i ocupació per a menors de 30 anys, i compta amb el finançament de Fons Social Europeu a través dels fons extraordinaris REACT-UE en resposta a la pandèmia COVID-19. Estes actuacions són objecte d’una especial atenció per part de la Unió Europea, ja que totes aquelles que siguen incloses en ell rebran el 100% de finançament.

Labora, a través de la Conselleria d’Economia Sostenible, ha posat en marxa una nova edició d’esta actuació que ja compta amb diverses convocatòries en els últims anys. De fet, des de l’any 2014 ja són més de 12.000 els joves que han pogut accedir a estes contractacions.

 

Un de cada tres joves aconsegueix trobar feina

 

Les dades recollides per Labora confirmen els bons resultats que aconsegueix esta actuació, ja que als sis mesos de finalitzar la seua participació en el programa d’Avalem Joves el 34% d’estes joves ha trobat feina, el que la converteix en una eficaç eina amb la qual lluitar contra l’elevada taxa d’atur juvenil que, a causa de la pandèmia COVID-19, s’ha vist encara més accentuada.

Un dels grans reptes de Laboratori és prioritzar actuacions per als col·lectius més vulnerables i amb més dificultats d’inserció. En este sentit, s’emmarca tant este programa com Avalem Experiència.

Per optar a tots els programes de foment d’ocupació del Servei Públic d’Ocupació i Formació de la Comunitat Valenciana és imprescindible estar inscrit / a en Labora com a demandant d’ocupació.

Últimes notícies

Condemna per l’agressió homòfoba a Benialí i suport a les menors atacades

La vicepresidenta Susana Camarero ha condemnat l’agressió homòfoba patida per diverses menors a Benialí, a la Vall de Gallinera, i ha oferit suport institucional, atenció especialitzada i acompanyament a les joves i a les seues famílies.

Els veïns de Catí desallotjats per l’incendi ja poden tornar a casa

Els veïns de Catí evacuats per l’incendi forestal han pogut tornar hui a les seues vivendes després de la bona evolució de l’extinció. La Generalitat recomana el retorn abans de les 17.00 hores per l’arribada de tempestes fortes a l’interior de Castelló i València.

Tancament de tots els parcs naturals valencians durant l’eclipsi solar del 12 d’agost

La Generalitat ha decretat el tancament de tots els parcs naturals de la Comunitat Valenciana el 12 d’agost, dia de l’eclipsi solar, per l’alt risc d’incendis i la previsió de tempestes seques. També s’imposen restriccions de pas en terrenys forestals i es recomana observar el fenomen des de punts urbans i oficials.

El control del porc senglar s’intensifica a Castelló amb 228 captures enguany

La Generalitat ha reforçat el dispositiu contra el porc senglar a la Plana, amb 31 caixes trampa i 228 captures des de principi de 2026, 76 d’elles al terme de Castelló.

Igualtat actua contra el cartell sexista d’una penya de Sagunt

El Ministeri d’Igualtat i l’Institut de les Dones han enviat dos oficis a l’Ajuntament de Sagunt i a la Federació de Penyes per la difusió d’un cartell considerat sexista d’una penya festiva. La Generalitat Valenciana també ha reclamat revisar el cas i les ajudes públiques vinculades.

Sadiq torna a treballar sobre la gespa mentres el València busca un nou amistós

Sadiq Umar ha tornat a exercitar-se en solitari sobre la gespa de Paterna mentres el València CF intenta tancar un nou amistós i el fitxatge prioritari d’un lateral dret.

Elx dispararà 2,8 tones de pólvora en una Nit de l’Albà històrica

Elx es prepara per a una Nit de l’Albà de rècord la nit del 13 al 14 d’agost, amb 2,8 tones de pólvora, més de 88.000 efectes pirotècnics i la tradicional Palmera de la Mare de Déu des del campanar de Santa María.

Pirotècnia Vulcano investiga l’incident del Castell de l’Olla d’Altea que va deixar diversos ferits

Pirotècnia Vulcano ha lamentat l’incident ocorregut durant la 40 edició del Castell de l’Olla d’Altea, on l’explosió d’una carcassa en l’arena de la platja ha deixat diversos ferits, i ha obert una investigació interna en col·laboració amb les autoritats.