Un estudi revela que el 80% de la llet materna té arsènic i mercuri



Una investigació realitzada a Granada ha analitzat mostres de llet materna. Els investigadors van demanar el seu monitoratge constant després de trobar arsènic en quasi totes elles. Nivells molt més elevats que en altres llocs d’Europa. En més d’un 80% de la llet materna s’han trobat restes de mercuri.


L’estudi ha sigut desenvolupat per un equip d’experts del CIBER d’Epidemiologia i Salut Pública (CIBERESP) i de l’Institut d’Investigació Biosanitària de Granada (ibs. GRANADA). S’ha analitzat la presència de contaminants ambientals en la llet materna, dades vinculades a l’alimentació, l’entorn o hàbits de la mare en la investigació.


El treball s’ha publicat en l’International Journal of Hygiene and Environmental Health. S’ha analitzat la concentració de plom, mercuri, cadmi i arsènic en 242 mostres de llet,  aconseguides entre 2015 i 2018 de 83 donants del Banc de Llet de l’Hospital Universitari Verge de les Neus de Granada.


Més del 80% de la llet materna té arsènic i mercuri


L’edat mitjana de les mares que van participar en l’estudi és de 33 anys. Els metalls estudiats són els contaminants ambientals més comuns als quals la població general està més exposada per la seua dieta i associats amb diversos problemes de salut. 

Estudien a Granada la concentració de contaminants ambientals en mostres del banc de llet materna: «La llet materna és, per consens, la millor font d’alimentació per al bebé, aportant nombrosos nutrients i beneficis per al lactant; però també podria ser una via d’exposició infantil a contaminants ambientals presents en l’organisme de la mare», explica el cap del CIBERESP, Nicolás Olea.


Quasi la meitat de les donants tenien més d’un fill, el 47% d’elles eren exfumadores, el 61% comptava amb educació universitària i un 30% presentava sobrepés o obesitat. Els investigadors van trobar arsènic en el 97% de les mostres de llet materna, mercuri en el 81%, plom en el 51% I cadmi en el 38% de les mostres.

Últimes notícies

El Certamen Internacional de Bandes de Música de València, declarat Festa d’Interés Turístic Autonòmic

El certamen rep el reconeixement de la Generalitat i reunirà 44 bandes de cinc països del 15 al 19 de juliol.

Més de 35.700 contribuents fan la declaració de la Renda amb l’ajuda de l’Agència Tributària Valenciana

L’assistència de l’ATV en la campanya de l’IRPF 2025 creix un 18,7 % i reforça l’atenció presencial i telefònica

Diana Morant formalitza la seua candidatura i assegura que seguirà com a ministra

Diana Morant ha registrat la seua candidatura a les primàries del PSPV per a optar a la Presidència de la Generalitat i ha confirmat que, per ara, mantindrà el seu càrrec de ministra perquè es considera útil per a la Comunitat Valenciana.

Calatrava se’n va a l’Espanyol: traspàs rècord del Castelló per més de 5 milions

El CD Castellón ha venut el centrecampista Álex Calatrava a l’Espanyol per més de 5 milions d’euros, el major traspàs en 104 anys d’història del club.

Acabades les 17 obres d’emergència per la DANA al Júcar després d’una inversió de més de 220 milions

La Confederación Hidrográfica del Júcar ha donat per tancades les 17 obres d’emergència per la DANA del 29 d’octubre de 2024, amb una inversió superior als 220 milions d’euros i actuacions centrades sobretot a la província de València.

Les obres d’emergència per la dana del 2024 al Júcar queden acabades després d’una inversió de 220 milions

La Confederación Hidrográfica del Júcar ha conclòs les 17 obres d’emergència per la dana del 29 d’octubre del 2024, amb més de 220 milions invertits sobretot a la província de València per reforçar la protecció davant futures inundacions.

Paiporta prova nous avisos d’emergència amb megafonia de llarg abast

L’Ajuntament de Paiporta ha provat un sistema de megafonia de llarg abast per a reforçar els avisos a la població en emergències i continua analitzant diferents tecnologies per a triar la més eficaç.

Deixa el mòbil en la casa on ha robat a Elx i trau a la llum el furt en telefonar per a recuperar-lo

Un home de 64 anys ha sigut detingut a Elx després de deixar-se el mòbil en una vivenda on havia robat i telefonar després per intentar recuperar-lo, la qual cosa ha permés a la Policia Nacional identificar-lo i localitzar part dels objectes sostrets.