Un estudi revela que el 80% de la llet materna té arsènic i mercuri



Una investigació realitzada a Granada ha analitzat mostres de llet materna. Els investigadors van demanar el seu monitoratge constant després de trobar arsènic en quasi totes elles. Nivells molt més elevats que en altres llocs d’Europa. En més d’un 80% de la llet materna s’han trobat restes de mercuri.


L’estudi ha sigut desenvolupat per un equip d’experts del CIBER d’Epidemiologia i Salut Pública (CIBERESP) i de l’Institut d’Investigació Biosanitària de Granada (ibs. GRANADA). S’ha analitzat la presència de contaminants ambientals en la llet materna, dades vinculades a l’alimentació, l’entorn o hàbits de la mare en la investigació.


El treball s’ha publicat en l’International Journal of Hygiene and Environmental Health. S’ha analitzat la concentració de plom, mercuri, cadmi i arsènic en 242 mostres de llet,  aconseguides entre 2015 i 2018 de 83 donants del Banc de Llet de l’Hospital Universitari Verge de les Neus de Granada.


Més del 80% de la llet materna té arsènic i mercuri


L’edat mitjana de les mares que van participar en l’estudi és de 33 anys. Els metalls estudiats són els contaminants ambientals més comuns als quals la població general està més exposada per la seua dieta i associats amb diversos problemes de salut. 

Estudien a Granada la concentració de contaminants ambientals en mostres del banc de llet materna: «La llet materna és, per consens, la millor font d’alimentació per al bebé, aportant nombrosos nutrients i beneficis per al lactant; però també podria ser una via d’exposició infantil a contaminants ambientals presents en l’organisme de la mare», explica el cap del CIBERESP, Nicolás Olea.


Quasi la meitat de les donants tenien més d’un fill, el 47% d’elles eren exfumadores, el 61% comptava amb educació universitària i un 30% presentava sobrepés o obesitat. Els investigadors van trobar arsènic en el 97% de les mostres de llet materna, mercuri en el 81%, plom en el 51% I cadmi en el 38% de les mostres.

Últimes notícies

Torrent i Atzeneta es reparteixen els punts en un duel molt intens

Torrent CF i Atzeneta UE han empatat 1-1 en un partit molt intens al San Gregorio, amb gols de Luispa i Ferran de penal. El conjunt torrentí ha acabat amb deu jugadors però ha salvat un punt en els minuts finals.

Morant promet un contracte social real amb la Comunitat Valenciana i governar per a la gent

Diana Morant ha promés a Alacant un contracte social real amb la Comunitat Valenciana i governar per a la gent, amb propostes en vivenda, sanitat i educació. La líder del PSPV-PSOE ha reivindicat l’autonomia del projecte socialista valencià i ha criticat el PP i Vox.

Tiroteig en Albal entre familiars amb dos detinguts i un ferit lleu

Dos membres d’una mateixa família han sigut detinguts després d’un tiroteig este dissabte a Albal, on un d’ells ha resultat ferit lleu. La Guàrdia Civil investiga les circumstàncies dels fets, que van tindre lloc en un edifici de l’avinguda Cortes Valencianas.

Un tiroteig entre dos clans a Alzira deixa un mort i tres ferits

Un tiroteig entre dos clans familiars al barri de l'Alquerieta, a Alzira, ha deixat un home mort i tres persones ferides de bala. La Policia Nacional ha detingut quatre membres d'una de les famílies implicades.

Diumenge amb més calor i possibles ruixats al litoral nord d’Alacant

La Comunitat Valenciana viurà este diumenge un dia bàsicament assolellat, amb màximes en lleuger ascens i possibilitat de ruixats al litoral nord d’Alacant fins al migdia.

Deting a Dénia un fugit fugitiu buscat a Rússia per coaccions i prostitució

La Policia Nacional ha detingut a Dénia un home de 33 anys reclamat per Rússia per coaccions i prostitució, vinculat a una xarxa de pornografia en línia. L’Audiència Nacional ha assumit el cas per a tramitar la seua possible extradició.

El Barça deixa fora el València Basket i jugarà la final de la Supercopa Endesa

El Barça ha derrotat el València Basket per 86-87 en la semifinal de la Supercopa Endesa a Badalona i es jugarà el títol contra l'Asisa Joventut.

Patxi López acusa el PP de tindre només ansietat de poder i augura una nova derrota

El portaveu socialista en el Congrés, Patxi López, acusa el PP de no tindre propostes ni alternatives i sosté que només busca el poder, però pronostica que els socialistes tornaran a guanyar. També critica el discurs sobre el vot exterior i la gestió dels menors migrants a Ceuta per part dels populars.