Un estudi revela que el 80% de la llet materna té arsènic i mercuri



Una investigació realitzada a Granada ha analitzat mostres de llet materna. Els investigadors van demanar el seu monitoratge constant després de trobar arsènic en quasi totes elles. Nivells molt més elevats que en altres llocs d’Europa. En més d’un 80% de la llet materna s’han trobat restes de mercuri.


L’estudi ha sigut desenvolupat per un equip d’experts del CIBER d’Epidemiologia i Salut Pública (CIBERESP) i de l’Institut d’Investigació Biosanitària de Granada (ibs. GRANADA). S’ha analitzat la presència de contaminants ambientals en la llet materna, dades vinculades a l’alimentació, l’entorn o hàbits de la mare en la investigació.


El treball s’ha publicat en l’International Journal of Hygiene and Environmental Health. S’ha analitzat la concentració de plom, mercuri, cadmi i arsènic en 242 mostres de llet,  aconseguides entre 2015 i 2018 de 83 donants del Banc de Llet de l’Hospital Universitari Verge de les Neus de Granada.


Més del 80% de la llet materna té arsènic i mercuri


L’edat mitjana de les mares que van participar en l’estudi és de 33 anys. Els metalls estudiats són els contaminants ambientals més comuns als quals la població general està més exposada per la seua dieta i associats amb diversos problemes de salut. 

Estudien a Granada la concentració de contaminants ambientals en mostres del banc de llet materna: «La llet materna és, per consens, la millor font d’alimentació per al bebé, aportant nombrosos nutrients i beneficis per al lactant; però també podria ser una via d’exposició infantil a contaminants ambientals presents en l’organisme de la mare», explica el cap del CIBERESP, Nicolás Olea.


Quasi la meitat de les donants tenien més d’un fill, el 47% d’elles eren exfumadores, el 61% comptava amb educació universitària i un 30% presentava sobrepés o obesitat. Els investigadors van trobar arsènic en el 97% de les mostres de llet materna, mercuri en el 81%, plom en el 51% I cadmi en el 38% de les mostres.

Últimes notícies

Noves eleccions al Col·legi de Farmacèutics de València el 4 d’octubre per irregularitats en el vot per correu

El Col·legi de Farmacèutics de València tornarà a votar el 4 d’octubre després d’anul·lar-se els comicis del 10 de maig per defectes en el vot per correu denunciats per dues candidatures.

Compromís porta a Fiscalia una possible filtració d’informació privilegiada a un diputat de Vox

Compromís ha presentat una denúncia davant la Inspecció de la Fiscalia per una possible filtració d’informació confidencial de la fiscal de Nules al síndic adjunt de Vox en Les Corts.

Un any i quatre mesos de presó per mossegar en la cella i les galtes a la seua exparella a Dénia

L’Audiència d’Alacant ha condemnat un home a un any i quatre mesos de presó i sis anys de tractament ambulatori per amenaçar de mort i mossegar en la cara la seua exparella a Dénia el 2021.

Un ampli dispositiu de 900 agents garantirà la seguretat del FIB a Benicàssim

La Guàrdia Civil ha organitzat un dispositiu de 900 efectius per al FIB, amb unitats especialitzades i controls de trànsit reforçats fins diumenge al migdia.

Vuit alcaldes i l’exalcaldessa de Paiporta hauran de declarar per la dana el mes d’octubre

El jutjat que investiga la gestió de la dana ha citat per a octubre vuit alcaldes de municipis afectats i l’exalcaldessa de Paiporta com a testimonis, dins d’una causa on també s’analitzen comunicacions oficials i missatges de WhatsApp.

València activa una nova agència municipal de lloguer amb preus un 20 % més baixos

L’Ajuntament de València posa en marxa una agència municipal de lloguer que garanteix el cobrament a propietaris, ofereix contractes de set anys i rebaixa els preus un 20 % respecte al mercat, enmig de les crítiques de l’oposició.

Identifiquen tres persones quan intentaven robar entre les restes de l’edifici ensorrat de Benetússer

La Policia Local de Benetússer ha identificat tres persones que pretenien robar entre els enderrocs de l’edifici col·lapsat i l’Ajuntament reforça la seguretat de la zona amb més tanques i possible vigilància privada.

Més de 16 milions en ajudes per a impulsar la pesca i l’aqüicultura sostenibles a la Comunitat

La Generalitat ha anunciat més de 16 milions d’euros en ajudes fins a 2029 per a fomentar la pesca i l’aqüicultura sostenibles i finançar campanyes de promoció dels productes pesquers i aqüícoles valencians.