Un estudi revela que el 80% de la llet materna té arsènic i mercuri



Una investigació realitzada a Granada ha analitzat mostres de llet materna. Els investigadors van demanar el seu monitoratge constant després de trobar arsènic en quasi totes elles. Nivells molt més elevats que en altres llocs d’Europa. En més d’un 80% de la llet materna s’han trobat restes de mercuri.


L’estudi ha sigut desenvolupat per un equip d’experts del CIBER d’Epidemiologia i Salut Pública (CIBERESP) i de l’Institut d’Investigació Biosanitària de Granada (ibs. GRANADA). S’ha analitzat la presència de contaminants ambientals en la llet materna, dades vinculades a l’alimentació, l’entorn o hàbits de la mare en la investigació.


El treball s’ha publicat en l’International Journal of Hygiene and Environmental Health. S’ha analitzat la concentració de plom, mercuri, cadmi i arsènic en 242 mostres de llet,  aconseguides entre 2015 i 2018 de 83 donants del Banc de Llet de l’Hospital Universitari Verge de les Neus de Granada.


Més del 80% de la llet materna té arsènic i mercuri


L’edat mitjana de les mares que van participar en l’estudi és de 33 anys. Els metalls estudiats són els contaminants ambientals més comuns als quals la població general està més exposada per la seua dieta i associats amb diversos problemes de salut. 

Estudien a Granada la concentració de contaminants ambientals en mostres del banc de llet materna: «La llet materna és, per consens, la millor font d’alimentació per al bebé, aportant nombrosos nutrients i beneficis per al lactant; però també podria ser una via d’exposició infantil a contaminants ambientals presents en l’organisme de la mare», explica el cap del CIBERESP, Nicolás Olea.


Quasi la meitat de les donants tenien més d’un fill, el 47% d’elles eren exfumadores, el 61% comptava amb educació universitària i un 30% presentava sobrepés o obesitat. Els investigadors van trobar arsènic en el 97% de les mostres de llet materna, mercuri en el 81%, plom en el 51% I cadmi en el 38% de les mostres.

Últimes notícies

Detinguda a Pilar de la Horadada per conduir en sentit contrari i mossegar un policia

Una dona ha sigut detinguda a Pilar de la Horadada després de conduir a gran velocitat en sentit contrari i agredir un policia local quan anava a sotmetre's a una prova d'alcoholèmia.

Detenen una conductora a Pilar de la Horadada per conducció temerària i mossegar un policia

Una dona ha sigut detinguda a Pilar de la Horadada després de conduir a gran velocitat en sentit contrari i mossegar un policia local quan l’anaven a sotmetre a una prova d’alcoholèmia.

Lesió de Bigas i De Santiago complica la pretemporada de l’Elx

Pedro Bigas i Yago de Santiago encara no han jugat cap minut amb l’Elx en esta pretemporada per problemes físics. Altres jugadors com Adam Boayar, Matías Dituro i Abiel Osorio també continuen fora de combat per lesió o tràmits burocràtics.

El Consell retreu al PSPV la precarietat del servici de bombers forestals en época del Botànic

La Generalitat ha acusat el PSPV-PSOE de cinisme polític i d’haver precaritzat el servici de bombers forestals durant els governs del Botànic, després que els socialistes denunciaran que el Consell del PP no va executar el 21 % del pressupost de contractació de 2025. L’Executiu actual defensa que ha impulsat la major transformació de la SGISE, amb més unitats operatives tot l’any i un augment de la plantilla.

Els bombers continuen refrescant Tales i Eslida després de l’incendi de la Vall d’Uixó

Cinc unitats de Bombers Forestals i diversos efectius del Consorci de Castelló treballen hui en la fase de refresc de l’incendi de la Vall d’Uixó, amb especial vigilància a Tales i Eslida després de cremar 9.568 hectàrees.

Nou dispositiu psicològic immediat per a emergències de la DANA a la Comunitat Valenciana

La Generalitat i les associacions de víctimes de la DANA impulsaran un dispositiu d’intervenció psicològica immediata dins del sistema públic valencià i un programa de formació per a municipis, escoles i serveis socials.

Un nou xip fotònic valencià multiplica tasques per a comunicacions i IA

Investigadors de la UPV han contribuït a un processador fotònic programable capaç de fer diverses funcions alhora en un únic xip, clau per a futures xarxes de comunicacions, centres de dades i aplicacions d’intel·ligència artificial.

Carlos Espí s’acomiada del Llevant rumb al Real Madrid

El davanter valencià Carlos Espí ha fet públic el seu acomiadament del Llevant UD en un emotiu missatge a les xarxes socials després del seu traspàs al Real Madrid, agraint el suport rebut i assegurant que se'n va amb la tranquil·litat d'haver-ho donat tot pel club granota.
FILMOTECA D'ESTIU