Medusapp, l’aplicació valenciana que permet saber on hi ha meduses

Medusapp, l’aplicació que permet saber on hi ha meduses | Arxiu

 

L’última actualització de Medusapp arriba en el millor moment per poder aprofitar-la al màxim, just enmig de l’ona de calor que, encara que convida a anar a la platja, provoca un augment de meduses a causa de les altes temperatures de l’aigua. Medusapp és una aplicació mòbil que informa de la presència de meduses en les platges del mediterrani a través de la informació que donen els usuaris.

 

Ha recollit fins a 1300 albiraments de meduses

Desenvolupada per dos antics alumnes de la Universitat Politècnica de València, este any arriba amb una nova versió i amb més prestacions i informació per als usuaris. L’aplicació compta amb la col·laboració de la Universitat d’Alacant, el CIBER de Malalties Respiratòries (CIBERES) i el Laboratori d’Immunoal·lèrgia de l’Institut d’Investigació Sanitària Fundació Jiménez Díaz.

 

Medusapp permet que els usuaris alerten de l’albirament d’una medusa en temps real, catalogant l’espècie i localitzant-la en un mapa. Ja ha rebut més de 1300 avisos, dels que s’han publicat 909, i més de 400 fotos de picades, que van a l’Institut de Recerca Fundació Jiménez Díaz.

 

La nova actualització fa que l’aplicació siga molt més pràctica

Una de les innovacions és la possibilitat de publicar la imatge de la medusa o picada des de la galeria, en lloc de fer-ho només des de la càmera del mòbil. Un dels creadors de l’app, Eduard Blasco, explica que «ens ho demanaven molt els bussejadors i navegants que no porten mòbil en l’aigua, però sí càmeres tipus GoPro».

 

Els bussejadors no utilitzen els mòbils per fer fotografies, sinó càmeres especials | TV3

 

L’aplicació també avisa a l’usuari si s’han localitzat meduses els últims dies en un radi de 5 km i genera un informe ràpid dels mapes de situació. «És possible consultar els albiraments en qualsevol rang de dates i/o d’espècies que es desitge», apunta Ramon Palacios, un dels altres creadors. A més, també s’ha afegit un esquema del cos humà per indicar la zona de picada i un disseny més navegable, perquè, com diu Palacios, siga més fàcil d’utilitzar i «reculli tota la informació possible sobre els albiraments». Medusapp publica les fotos i les dades en un mapa, disponible en www.medusapp.net i en l’aplicació.

 

També et pot interessar…

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Pérez Llorca anuncia ajudes per a consolidar les empreses valencianes als Estats Units

La Generalitat ha llançat una nova línia d'ajudes perquè pimes i grans companyies valencianes consoliden la seua presència als Estats Units, cobrint tràmits, fires, màrqueting, personal i consultoria. L'anunci s'ha realitzat en la Nit de les Finances, avantsala de Forinvest.

Vicente Lafuente reivindica una CEV forta, independent i pròxima a l’empresa: ‘Volem ser la casa en la qual tots vulguen estar’

Es tracta de la tercera reunió-esmorzar que organitza l’AMDComVal per a tots els seus associats i que consolida així un espai de diàleg directe amb responsables d’entitats tant públiques com privades.

Les pluges seguiran este dimecres a Alacant i sud de València i remetran a la vesprada

Aemet preveu cel molt nuvolós i ruixats a Alacant i en la mitat sud de València, localment persistents al matí. L'avís groc regix fins a les 12.00.

Investigat a Alacant per ciberestafa en criptomonedes mitjançant ‘email phishing’

La Guàrdia Civil ha investigat a Alacant a una persona per un frau de falses inversions en criptoactivos després de suplantar per correu a un 'exchange'. El sospitós va ser captat retirant diners en caixers després del rastre de les transferències.

Vicente Lafuente deixa la presidència de Femeval per a centrar-se en la CEV

Vicente Lafuente ha dimitit com a president de Femeval per a centrar-se en la CEV per la càrrega de treball. La federació activa una elecció parcial amb calendari i presidència en funcions.

Ferit un acompanyant per un tret dissuasiu durant una persecució a Alzira

Un acompanyant ha resultat ferit a la cama per un tret dissuasiu durant una persecució policial a Alzira. Els dos ocupants del cotxe han sigut detinguts.

El Museu de Belles Arts de València exhibix el seu art contemporani dels 40 als 70

El MuBAV reunix 48 obres de 32 artistes en Temps Moderns, un recorregut per la modernització artística entre els 40 i els 70. La mostra es visita fins al 31 de maig.

El MACA incorpora serigrafies de Soledad Sevilla i documents sobre Eusebio Sempere

L'Ajuntament d'Alacant ha acceptat per al MACA dos sèries de serigrafies de Soledad Sevilla i documentació sobre Eusebio Sempere, que reforcen la seua col·lecció i arxiu.