Troben un exemplar de ‘peix cocodril’ en un pantà de la Comunitat Valenciana

Peix cocodril

Exemplar de ‘peix cocodril’   | Viquipèdia

 

Este estiu el pescador alacantí Ignacio Morales Martín ha conseguit fer-se amb un ‘peix cocodril’ en aigües d’un pantà de la Comunitat Valenciana.

 

Es tracta d’una important captura, ja que no es té constància de l’existència d’esta espècie en Espanya, encara que fa dos anys ja es va detectar també un altre exemplar en Màlaga. El peix ‘alligato’ , també conegut com a ‘peix fardatxo’, ‘peix espàtula’ o ‘peix cocodril’, està molt estés en el continent Americà. 

 

Este exemplar prehistòric és un important depredador ja que té dos fileres de dents en la seua mandíbula superior. A més, en alguns llocs del món, estos peixos poden arribar a pesar fins a 200 quilos i mesurar prop dels 3 metres de longitud.

 

Encara que no es té constància que hagen atacat a cap ésser humà, estos peixos poder ser molt perillosos, ja que aparenten ser lents, però embosquen a la seua presa a gran velocitat. S’alimenten principalment d’altres peixos, encara que també de crustacis com a crancs o gambetes, i fins i tot tortugues, ocells aquàtics o altres ocells i xicotets mamífers.

 

De fet, en el vídeo que va fer el pescador, es pot vore com el peix li dóna un mos per tractar d’alliberar-se de la canya de pescar.

 

 

 

Segons el pescador, pot ser que, donat que és un pantà que té sobrepoblació de carpa, hagen introduït este peix per a controlar el seu número.

 

També pots llegir…

 

Últimes notícies

València guanyarà més de 700.000 m² de zones verdes amb els nous plans urbanístics

València preveu sumar més de 700.000 metres quadrats de zones verdes gràcies a nous plans urbanístics i a la reactivació de diversos PAI, que també impulsaran quasi 13.000 vivendes, 3.000 d’elles de protecció pública.

València guanyarà més de 700.000 m² de zones verdes amb els nous plans urbanístics

València preveu incorporar més de 700.000 metres quadrats de zones verdes amb nous plans urbanístics com el Delta Verd, el Parc Central o el PAI del Grau, alhora que impulsa quasi 13.000 vivendes, 3.000 de protecció pública.

Les exposicions de Miquel Navarro i ‘El Roto’ sacsegen la mirada a la Llotja del Peix d’Alacant

La Llotja del Peix d’Alacant acull fins al mes de novembre les exposicions ‘La ciudad de las torres’, de Miquel Navarro, i ‘Museo Imaginario’, d’Andrés Rábago ‘El Roto’, que conviden a una experiència profunda i reflexiva.

Les exposicions de Miquel Navarro i ‘El Roto’ convertixen la Llotja del Peix d’Alacant en un espai de reflexió

La Llotja del Peix d’Alacant acull fins novembre dues exposicions de Miquel Navarro i Andrés Rábago ‘El Roto’ que conviden a una experiència artística profunda i reflexiva.

Pacients d’Elx podran fer la hemodiàlisi des de casa amb suport de l’hospital

L’Hospital General Universitari d’Elx ha posat en marxa un programa de hemodiàlisi domiciliària per a pacients amb malaltia renal crònica, amb formació prèvia i seguiment del servici de Nefrologia.

Campanya d’inspeccions de ulleres per a vore l’eclipsi en la Comunitat Valenciana

La Generalitat ha iniciat una campanya d’inspeccions d’ulleres d’observació solar, físiques i en línia, davant l’eclipsi total del 12 d’agost, que tindrà millors vistes al nord de la Comunitat Valenciana.

Pérez Llorca defensa a La Pobla que el canvi iniciat al País Valencià arribarà fins al final

Juanfran Pérez Llorca assegura a La Pobla de Vallbona que el PPCV ha obert el camí del canvi al País Valencià i que el seguirà fins al final, i augura possibles eleccions generals anticipades el pròxim curs polític.

Mor violentament un home en una vivenda de Torrevieja i la Guàrdia Civil obri una investigació

La Guàrdia Civil investiga la mort violenta d’un home localitzat amb signes d’agressió per arma blanca en una urbanització de luxe de Torrevieja, després que el propietari de la vivenda trobara el cos i avisara les autoritats.