Troben un exemplar de ‘peix cocodril’ en un pantà de la Comunitat Valenciana

Peix cocodril

Exemplar de ‘peix cocodril’   | Viquipèdia

 

Este estiu el pescador alacantí Ignacio Morales Martín ha conseguit fer-se amb un ‘peix cocodril’ en aigües d’un pantà de la Comunitat Valenciana.

 

Es tracta d’una important captura, ja que no es té constància de l’existència d’esta espècie en Espanya, encara que fa dos anys ja es va detectar també un altre exemplar en Màlaga. El peix ‘alligato’ , també conegut com a ‘peix fardatxo’, ‘peix espàtula’ o ‘peix cocodril’, està molt estés en el continent Americà. 

 

Este exemplar prehistòric és un important depredador ja que té dos fileres de dents en la seua mandíbula superior. A més, en alguns llocs del món, estos peixos poden arribar a pesar fins a 200 quilos i mesurar prop dels 3 metres de longitud.

 

Encara que no es té constància que hagen atacat a cap ésser humà, estos peixos poder ser molt perillosos, ja que aparenten ser lents, però embosquen a la seua presa a gran velocitat. S’alimenten principalment d’altres peixos, encara que també de crustacis com a crancs o gambetes, i fins i tot tortugues, ocells aquàtics o altres ocells i xicotets mamífers.

 

De fet, en el vídeo que va fer el pescador, es pot vore com el peix li dóna un mos per tractar d’alliberar-se de la canya de pescar.

 

 

 

Segons el pescador, pot ser que, donat que és un pantà que té sobrepoblació de carpa, hagen introduït este peix per a controlar el seu número.

 

També pots llegir…

 

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

SISPYL, el sistema que fa més segurs els barandats d’algeps laminat en un terratrémol

La UPV ha patentat SISPYL, un aïllament sísmic per a barandats d'algeps laminat que ha sigut validat a escala real i reduïx danys en desacoblar-los de l'estructura. El sistema manté les prestacions enfront del foc i ha despertat l'interés de multinacionals.

La Comunitat Valenciana inicia març amb núvols, temperatures sense canvis i pluges febles

L'inici de març arriba amb intervals nuvolosos i possibles pluges febles en el sud de València, que poden aconseguir el nord d'Alacant, amb pols en suspensió en el sud. Demà la nuvolositat augmentarà de sud a nord i les precipitacions podrien ser més persistents en el sud de València i nord d'Alacant.

Detinguts dos promotors a Elx per estafar més de 163.000 euros en reformes sense executar

La Policia Nacional ha detingut a Elx a dos administradors d'una empresa de reformes després de cobrar més de 163.000 euros i executar menys del 18% de dos obres. Una de les vivendes va quedar sense sostre.

Manuel González guanya en Moto2 de Tailàndia per 0,099 s; Folgat tercer i García Dols evacuat

Manuel González ha aconseguit la seua primera victòria de la temporada en el GP de Tailàndia de Moto2 després d'un final resolt per 99 mil·lèsimes. Izan Guevara va ser segon i Daniel Holgado, tercer, en una carrera amb dos banderes roges i evacuació de Sergio García Dols.

Martina guia al Melilla a la final després d’un 2-3 maratonià davant La Llacuna

El CV Melilla va véncer 2-3 a Cisneros La Llacuna després de quasi tres hores, amb 25 punts de Federico Martina, i jugarà la final de la Copa del Rei davant Manacor.

Manacor tomba al campió Guaguas amb un 2-3 i es fica en la final de la Copa del Rei

El Conectabalear CV Manacor va eliminar al CV Guaguas, vigent campió i líder de la Superliga, amb un 2-3 a la Fonteta després de 2h45m i un desempat 13-15.

Els júnior de Reial Madrid i València seguixen a Abu Dhabi després de la cancel·lació del Next Generation

Eurolliga va cancel·lar de manera definitiva el Next Generation per la situació a Abu Dhabi. Els júnior de Reial Madrid i València seguixen allí a l'espera de reobrir l'espai aeri.

Alacant impulsa la reforestació de Mont Orgegia amb mil voluntaris i un milió de llavors

Mil voluntaris plantaran 500 arbres, 500 arbustos i més d'un milió de llavors el 21 de març en Mont Orgegia per a accelerar la restauració del bosc mediterrani. El pla inclou reg per degoteig, torns de participació i inscripció prèvia en alicanterenace.es.