Troben un exemplar de ‘peix cocodril’ en un pantà de la Comunitat Valenciana

Peix cocodril

Exemplar de ‘peix cocodril’   | Viquipèdia

 

Este estiu el pescador alacantí Ignacio Morales Martín ha conseguit fer-se amb un ‘peix cocodril’ en aigües d’un pantà de la Comunitat Valenciana.

 

Es tracta d’una important captura, ja que no es té constància de l’existència d’esta espècie en Espanya, encara que fa dos anys ja es va detectar també un altre exemplar en Màlaga. El peix ‘alligato’ , també conegut com a ‘peix fardatxo’, ‘peix espàtula’ o ‘peix cocodril’, està molt estés en el continent Americà. 

 

Este exemplar prehistòric és un important depredador ja que té dos fileres de dents en la seua mandíbula superior. A més, en alguns llocs del món, estos peixos poden arribar a pesar fins a 200 quilos i mesurar prop dels 3 metres de longitud.

 

Encara que no es té constància que hagen atacat a cap ésser humà, estos peixos poder ser molt perillosos, ja que aparenten ser lents, però embosquen a la seua presa a gran velocitat. S’alimenten principalment d’altres peixos, encara que també de crustacis com a crancs o gambetes, i fins i tot tortugues, ocells aquàtics o altres ocells i xicotets mamífers.

 

De fet, en el vídeo que va fer el pescador, es pot vore com el peix li dóna un mos per tractar d’alliberar-se de la canya de pescar.

 

 

 

Segons el pescador, pot ser que, donat que és un pantà que té sobrepoblació de carpa, hagen introduït este peix per a controlar el seu número.

 

També pots llegir…

 

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Antonio Tejero ha mort en el seu domicili d’Alzira als 93 anys

L'ex tinent coronel de la Guàrdia Civil ha mort este dimecres a la seua casa d'Alzira, on rebia hospitalització a domicili de l'Hospital de la Ribera. Tenia 93 anys.

Mor en Alzira Antonio Tejero, figura del 23F, als 93 anys

Antonio Tejero ha mort a Alzira als 93 anys. El decés arriba l'endemà passat del 45 aniversari del 23F i coincidix amb la desclassificació de documents.

Antonio Tejero ha mort als 93 anys en el seu domicili d’Alzira

L'ex tinent coronel de la Guàrdia Civil ha mort este dimecres a la seua casa d'Alzira als 93 anys. Rebia hospitalització a domicili de l'Hospital de la Ribera.

Mor Antonio Tejero als 93 anys el mateix dia de la desclassificació del 23F

Antonio Tejero ha mort als 93 anys a Alzira. La seua defunció coincidix amb la desclassificació dels documents del 23F, que detallen la temptativa i el seu paper.

Mor Antonio Tejero als 93 anys a Alzira, figura del 23F

L'extinent coronel de la Guàrdia Civil ha mort als 93 anys a Alzira. El decés ha coincidit amb la desclassificació de documents del 23F.

El PSPV obri expedient a l’alcalde d’Almussafes per amenaça vetlada a Diana Morant

El Comité d'Ètica del PSPV ha obert expedient a Toni González per una amenaça vetlada a Diana Morant i deslleialtat. L'alcalde nega assetjament i denúncia una guerra interna.

Set anys i mig de presó per a un septuagenari per agredir sexualment a la seua neta de quatre anys

L'Audiència d'Alacant ha condemnat a un home a set anys, sis mesos i un dia per agredir sexualment a la seua neta de quatre anys a San Miguel de Salinas. La sentència es recolza en testimonis, agents i restes biològiques, i imposa a més allunyament i llibertat vigilada.

Aena destina 402,1 milions a l’aeroport de València entre 2027 i 2031

Aena preveu invertir 402,1 milions en l'aeroport de València entre 2027 i 2031, molt per damunt dels 60,1 milions de 2022-2026. El pla amplia terminal, seguretat i accessos i contempla una pujada mitjana de tarifes de 35 cèntims.