Troben un exemplar de ‘peix cocodril’ en un pantà de la Comunitat Valenciana

Peix cocodril

Exemplar de ‘peix cocodril’   | Viquipèdia

 

Este estiu el pescador alacantí Ignacio Morales Martín ha conseguit fer-se amb un ‘peix cocodril’ en aigües d’un pantà de la Comunitat Valenciana.

 

Es tracta d’una important captura, ja que no es té constància de l’existència d’esta espècie en Espanya, encara que fa dos anys ja es va detectar també un altre exemplar en Màlaga. El peix ‘alligato’ , també conegut com a ‘peix fardatxo’, ‘peix espàtula’ o ‘peix cocodril’, està molt estés en el continent Americà. 

 

Este exemplar prehistòric és un important depredador ja que té dos fileres de dents en la seua mandíbula superior. A més, en alguns llocs del món, estos peixos poden arribar a pesar fins a 200 quilos i mesurar prop dels 3 metres de longitud.

 

Encara que no es té constància que hagen atacat a cap ésser humà, estos peixos poder ser molt perillosos, ja que aparenten ser lents, però embosquen a la seua presa a gran velocitat. S’alimenten principalment d’altres peixos, encara que també de crustacis com a crancs o gambetes, i fins i tot tortugues, ocells aquàtics o altres ocells i xicotets mamífers.

 

De fet, en el vídeo que va fer el pescador, es pot vore com el peix li dóna un mos per tractar d’alliberar-se de la canya de pescar.

 

 

 

Segons el pescador, pot ser que, donat que és un pantà que té sobrepoblació de carpa, hagen introduït este peix per a controlar el seu número.

 

També pots llegir…

 

Últimes notícies

L’Elx, amb deu jugadors, sorprén l’Espanyol a Cornellà

L’Elx ha guanyat 1-3 l’Espanyol al RCDE Stadium malgrat jugar amb deu des del minut 6, amb doblet de Fer Niño i gol de Valera.

Deting a València el jove que buscaven per matar a colps el seu padrastre

La Policia Nacional ha detingut a València un jove de 23 anys, fugit des del 8 de setembre, acusat de matar a colps amb una mancuerna el seu padrastre al barri de Sant Isidre.

València reobri el Jardí del Túria excepte el tram del Palau de la Música

L'Ajuntament de València ha reobert el Jardí del Túria després del temporal, però manté tancat el tram del voltant del Palau de la Música per treballs de neteja i manteniment després del desbordament d'un col·lector.

Una empresa del Parc Científic d’Alacant crea una tecnologia per a blindar arxius 3D industrials

Curial, empresa vinculada al Parc Científic de la Universitat d’Alacant, ha desenvolupat una tecnologia pròpia que marca de forma indetectable cada arxiu 3D per a reforçar-ne la protecció i rastrejar possibles fugues en projectes industrials d’I+D+i.

Rescaten un voltor que havia caigut a l’aigua a l’embassament de Cirat, a Montanejos

Bombers del Consorci Provincial de Castelló han rescatat un voltor que havia caigut a l’aigua a l’embassament de Cirat, a Montanejos, i també han auxiliat un motorista accidentat en una pista forestal entre Adzaneta del Maestrat i Llucena.

Per què Aemet no activa l’avís roig per les últimes pluges a València

Aemet defensa que l’avís roig per pluges a València s’ha de limitar a episodis realment extraordinaris i que els llindars varien segons la freqüència d’estos fenòmens a cada territori.

Més de 3.200 llamps colpegen la Comunitat Valenciana en una vesprada de fortes tempestes

Les tempestes del 16 de setembre han deixat 3.258 llamps núvol-terra a la Comunitat Valenciana i fins a 113,6 l/m2 a L'Eliana, segons Meteorage i Avamet.

Condemnat a més de huit anys de presó per agredir sexualment la seua exparella a Cox

L’Audiència d’Alacant ha condemnat a huit anys i mig de presó un home per agredir sexualment la seua exparella a Cox en 2022. La sentència imposa també 16 anys i mig d’allunyament, huit de llibertat vigilada i una indemnització de 10.120 euros.