Troben un exemplar de ‘peix cocodril’ en un pantà de la Comunitat Valenciana

Peix cocodril

Exemplar de ‘peix cocodril’   | Viquipèdia

 

Este estiu el pescador alacantí Ignacio Morales Martín ha conseguit fer-se amb un ‘peix cocodril’ en aigües d’un pantà de la Comunitat Valenciana.

 

Es tracta d’una important captura, ja que no es té constància de l’existència d’esta espècie en Espanya, encara que fa dos anys ja es va detectar també un altre exemplar en Màlaga. El peix ‘alligato’ , també conegut com a ‘peix fardatxo’, ‘peix espàtula’ o ‘peix cocodril’, està molt estés en el continent Americà. 

 

Este exemplar prehistòric és un important depredador ja que té dos fileres de dents en la seua mandíbula superior. A més, en alguns llocs del món, estos peixos poden arribar a pesar fins a 200 quilos i mesurar prop dels 3 metres de longitud.

 

Encara que no es té constància que hagen atacat a cap ésser humà, estos peixos poder ser molt perillosos, ja que aparenten ser lents, però embosquen a la seua presa a gran velocitat. S’alimenten principalment d’altres peixos, encara que també de crustacis com a crancs o gambetes, i fins i tot tortugues, ocells aquàtics o altres ocells i xicotets mamífers.

 

De fet, en el vídeo que va fer el pescador, es pot vore com el peix li dóna un mos per tractar d’alliberar-se de la canya de pescar.

 

 

 

Segons el pescador, pot ser que, donat que és un pantà que té sobrepoblació de carpa, hagen introduït este peix per a controlar el seu número.

 

També pots llegir…

 

Últimes notícies

Ford Almussafes reprén la producció amb més calma gràcies a l’aliança amb Geely

La planta de Ford a Almussafes ha tornat hui a produir vehicles després de les vacacions d’agost, amb un ambient de més tranquil·litat per l’aliança estratègica amb Geely i la reactivació de la negociació de l’Acord per l’Electrificació 2030.

Detingut un matrimoni per furtar joies a ancians que ella cuidava a la Safor

La Guàrdia Civil ha detingut una parella a la Safor per furtar joies en cases de persones majors dependents, aprofitant la faena d’ella com a cuidadora domiciliària. El marit presumptament venia les peces en establiments de compra i venda d’or.

Un escriptor d’Alacant farà sis etapes del Camí de Santiago vestit de legionari romà

Miguel Fornera, jove escriptor d’Altea, recorrerà del 5 al 10 de setembre unes sis etapes del Camí de Santiago, uns 110 quilòmetres, vestit com un legionari romà del segle I dC i acompanyat d’un xicotet grup també caracteritzat d’època.

L’1 de setembre arriba amb núvols i oratge més fresc en la Comunitat Valenciana

El primer dia de setembre arriba a la Comunitat Valenciana amb intervals de núvols, poc risc de pluja febla amb fang al sud i màximes en descens o sense canvis. Dimarts farà més calor i augmenta el risc de tronades a l’interior de Castelló.

PLD Space alça 288 milions per a industrialitzar el coet Miura 5

PLD Space ha ampliat la seua ronda de finançament Sèrie C amb 108 milions addicionals, fins als 288 milions, per impulsar la industrialització del coet Miura 5 i l’inici de les operacions comercials.

Tallada l’A-3 cap a València per l’incendi d’un vehicle a Requena

L’A-3 roman tallada en sentit València a l’altura de Requena des de les 05.41 hores per l’incendi d’un vehicle, amb desviament per la N-III.

Mor un motorista en un avançament antireglamentari en la N-332 a Santa Pola

Un motorista de 61 anys ha mort esta matinada en la N-332, a Santa Pola, després d’un avançament antireglamentari i de ser atropellat per un segon vehicle. Els altres conductors han resultat il·lesos i tres acompanyants han patit ferides lleus.

Cultura reunirà les autonomies i la Policia per l’onada de robatoris en museus

Cultura ha convocat per a la setmana que ve una reunió amb les comunitats autònomes i la Policia Nacional per a abordar l’augment de robatoris en museus amb col·leccions d’or i metalls preciosos, després dels furts a Badajoz, Albacete i Villena.