Troben un crani menut en els Jardins de Vivers de València

Imatge d’arxiu d’un crani trobat en una fosa   | Cedida

 

Descobriment macabre el que s’ha trobat recentment en els Jardins de Vivers de València. El dia 16 de juliol, cap a les 14.00 hores del migdia, un home que passejava per la zona va trobar un cap xicotet en la zona dels concerts de la Fira de Juliol. Tot seguit, va tocar a la Policia Nacional per a que acudiren a investigar-ho.

 

Quan els agents es van presentar, el veí els va entregar el crani i els va indicar el lloc a on l’havia trobat, davant de les sospites que fora el cap d’un xiquet de pocs mesos d’edat. Amb el cap en poder de la policia, els agents van decidir enviar-lo a la Unitat d’Antropologia Forense de l’Insitut de Medicina Legal de València per a que un especialista fera les anàlisis pertinents i determinara a qui podia correspondre el cap.

 

De moment, una de les hipòtesis que s’està sospesant és que puga ser el cap d’un mico menut, ja que en els Jardins de Vivers va haver fa temps un xicotet zoològic. De fet, segons ha avançat el diari ‘Las Provincias’, la mateixa Policia Nacional ha apuntat que poguera ser el crani d’una cria de ximpanzé enterrat fa temps en els jardins de Vivers.

 

Ara per ara, caldrà esperar a l’informe del tècnic forense per a acabar d’aclarir a qui o a quina espècie pertany el crani. De fet, fa un mes es van trobar restes de falanges en el lloc a on s’havien enterrat els cossos de les xiquetes d’Alcàsser i, encara que s’havia pensat que podrien ser ossos d’origen animal, sí que es va confirmar la procedència humana del material trobat.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

La Comunitat encapçala les temperatures d’Espanya amb quasi 40 graus a Xàtiva

La Comunitat Valenciana registra este dijous les temperatures màximes més altes d’Espanya, amb fins a 38,2 graus a Xàtiva i valors molt elevats en el prelitoral valencià.

El Valencia Basket fitxa l’alera internacional Helena Pueyo per a dos temporades

El Valencia Basket, vigent campió de Lliga i Copa de la Reina, incorpora l’alera internacional Helena Pueyo per a les pròximes dues temporades després de destacar al Casademont Zaragoza i amb la selecció espanyola.

Rovira defensa els pressupostos de 2026 com a útils i justos i reclama ajuda a Pedro Sánchez

El conseller d’Economia, Hisenda i Administració Pública, José Antonio Rovira, defensa que els pressupostos de la Generalitat per a 2026, de 33.305 milions, són útils i justos per als valencians i exigeix al Govern un fons de nivellació i el pagament del deute pendent en dependència i sanitat.

Detingut un home per la mort violenta d’un jove valencià a Casp

La Guàrdia Civil deté un home per la seua presumpta implicació en l’homicidi d’un jove valencià de 27 anys en una baralla a Casp (Saragossa), després d’un ampli dispositiu de busca per camins i zona de muntanya.

Una professora d’Alcoi agredida per impedir que un home sense autorització s’emportara un alumne

Una professora del CEIP El Romeral d’Alcoi ha sigut agredida presumptament per la parella de la mare d’un alumne en negar-se a entregar-li el xiquet sense l’autorització familiar requerida. El centre va activar el protocol d’agressió al professorat i el pla PREVI, i la comunitat educativa ha reaccionat amb una concentració de rebuig.

Hosbec alerta que pujar l’IVA turístic seria com posar-se aranzels a un mateix

La patronal hotelera Hosbec rebutja qualsevol pujada de l’IVA en allotjament i restauració, adverteix de la pèrdua de competitivitat internacional i subratlla l’impacte sobre ocupació i inversió a la Comunitat Valenciana.

Pérez Llorca alerta de danys irreparables al camp valencià pels retalls de la UE en la PAC

El president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, advertix a Brussel·les que els possibles retalls en els fons de la futura PAC podrien causar danys irreparables al camp valencià i reclama protecció per a joves, jubilats i sectors clau com la ceràmica.

Els sindicats reclamen a Educació el document final abans de tornar a negociar la vaga docent

STEPV, CCOO i UGT demanen a la Conselleria d'Educació que els remeta el text complet amb els huit punts de l'acord abans de la reunió d'este divendres a les 14.00 hores per a abordar la vaga indefinida del professorat públic.