Troben un crani menut en els Jardins de Vivers de València

Imatge d’arxiu d’un crani trobat en una fosa   | Cedida

 

Descobriment macabre el que s’ha trobat recentment en els Jardins de Vivers de València. El dia 16 de juliol, cap a les 14.00 hores del migdia, un home que passejava per la zona va trobar un cap xicotet en la zona dels concerts de la Fira de Juliol. Tot seguit, va tocar a la Policia Nacional per a que acudiren a investigar-ho.

 

Quan els agents es van presentar, el veí els va entregar el crani i els va indicar el lloc a on l’havia trobat, davant de les sospites que fora el cap d’un xiquet de pocs mesos d’edat. Amb el cap en poder de la policia, els agents van decidir enviar-lo a la Unitat d’Antropologia Forense de l’Insitut de Medicina Legal de València per a que un especialista fera les anàlisis pertinents i determinara a qui podia correspondre el cap.

 

De moment, una de les hipòtesis que s’està sospesant és que puga ser el cap d’un mico menut, ja que en els Jardins de Vivers va haver fa temps un xicotet zoològic. De fet, segons ha avançat el diari ‘Las Provincias’, la mateixa Policia Nacional ha apuntat que poguera ser el crani d’una cria de ximpanzé enterrat fa temps en els jardins de Vivers.

 

Ara per ara, caldrà esperar a l’informe del tècnic forense per a acabar d’aclarir a qui o a quina espècie pertany el crani. De fet, fa un mes es van trobar restes de falanges en el lloc a on s’havien enterrat els cossos de les xiquetes d’Alcàsser i, encara que s’havia pensat que podrien ser ossos d’origen animal, sí que es va confirmar la procedència humana del material trobat.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Mig centenari del Martínez Valero: homenatges, records i focs artificials a Elx

L’Elche CF ha celebrat abans del partit contra la Real Sociedad els 50 anys de la inauguració del Martínez Valero, amb reconeixements a jugadors històrics, al primer ‘speaker’ i un castell de focs artificials.

El Villarreal busca trencar la seua ansietat en el debut de Champions a Dortmund

Iñigo Pérez i Santi Comesaña reivindiquen un Villarreal més fort mentalment per a iniciar la Champions a Dortmund, després d’un mal any europeu i un inici negatiu en LaLiga.

Comesaña confia a Dortmund per curar els errors del passat

Santi Comesaña assegura que el Villarreal ha aprés dels errors de la passada Champions i confia a guanyar en el camp del Borussia Dortmund per trencar l’ansietat que arrossega també en LaLiga.

Iñigo Pérez demana al Villarreal que oblide les últimes derrotes abans de visitar el Borussia Dortmund

Iñigo Pérez ha reclamat als seus jugadors que es centren en el debut en la Champions davant el Borussia Dortmund i s’obliden de la mala temporada europea passada i de la derrota contra el Deportivo de La Coruña. Foyth i Romero són baixa per lesió per al partit a Alemanya.

Les temperatures freguen els 40 graus a València en la vigília de l’avís taronja

Les màximes han arribat hui als 39,3 graus a Xàtiva i Pego, en la vigília de l’avís taronja d’Aemet per temperatures de fins a 40 graus en el litoral i l’interior sud de la província de València.

Compromís demana que Sagunt compre la casa natalícia de Joaquín Rodrigo com a espai cultural

Compromís ha proposat a l’Ajuntament de Sagunt adquirir la casa natalícia del compositor Joaquín Rodrigo, actualment en venda, per a incorporar-la al patrimoni municipal i destinar-la a ús cultural i turístic.

Segorbe dona el tret d’eixida a la seua setmana taurina amb una Entrada de 51 segons

Segorbe ha obert la setmana taurina de 2026 amb la primera Entrada de Toros i Cavalls, una carrera ràpida de 51 segons sense incidents, amb deu cavallistes guiants sis bous i un manso fins a la plaça de la Cueva Santa.

València es transforma un mes en capital del disseny amb el València Design Fest

El València Design Fest 2026 se celebrarà del 10 de setembre al 15 d’octubre, amb més de 60 activitats en 30 seus i Polònia com a país convidat, consolidant la ciutat com a referent internacional del disseny i la creativitat.