Col·legis Oficials de Metges aposten per la sedació pal·liativa enfront de l’eutanàsia

El Consell General de Col·legis Oficials de Metges ha presentat una nova guia de sedació pal·liativa amb els protocols i els fàrmacs que haurien de conéixer tots els professionals per a evitar el sofriment de les persones que estan en els últims moments de vida.

Esta guia ha sigut elaborada al costat de la Societat Espanyola de Cures Pal·liatives i la intenció és repartir nombrosos exemplars entre els col·legis mèdics, estudiants i residents.

 

Diferències entre l’eutanàsia i la sedació pal·liativa

 

En una roda de premsa, el director del Consell, Tomás Cobo, ha manifestat: «L’eutanàsia no és un tractament mèdic. La sedació pal·liativa sí que és un acte mèdic”.

Per part seua, el doctor Marcos Gómez Sancho també ha volgut deixar clares quines són les diferències entre la sedació pal·liativa i l’eutanàsia. Per això, ha explicat que la sedació pal·liativa «és la disminució deliberada de la consciència, amb el consentiment informat del pacient, per a evitar un sofriment insostenible causat per un símptoma refractari, és a dir, que ja no respon als tractaments disponibles».

Així mateix, ha assenyalat que la sedació pal·liativa «alleuja el sofriment del malalt, no posa fi a la seua vida”. Es basa normalment en les benzodiazepines, apunta, no directament en els barbitúrics, sempre amb les dosis mínimes per a aconseguir el seu objectiu, no amb dosis letals. «El resultat és una persona sense sofriment, no morta», indica.

Segons el doctor, les diferències entre ambdues les separa «una ratlla molt fina, però perfectament nítida que permet diferenciar entre el que és un acte mèdic i ho és que l’acte eutanàsic». En la guia subratllen que, com a acte mèdic, esta pràctica no admet l’objecció de consciència, alguna cosa que sí que s’ha regulat per a l’eutanàsia. A més, inclou un apartat sobre la sedació pal·liativa en pediatria, en el qual s’aconsella recaptar el consentiment escrit dels pares.

 

Sobre la llei de l’eutanàsia

 

El mes de març passat, Espanya va aprovar la llei de l’eutanàsia i es va convertir en el sisé país del món amb una norma que regula el «dret a morir». Sobre això, Gómez Sancho, considera que «aprovar eixa llei quan en mitjana Espanya no hi ha cures pal·liatives és començar la casa per la teulada».

Segons ha comentat, al voltant de 75.000 malalts moren cada any a Espanya amb un sofriment intens i sense accés a cures pal·liatives. A més, assenyala que falten 71.000 llits en centres sociosanitaris per a pacients crònics.
 

Últimes notícies

Nous materials prefabricats sostenibles facilitaran la construcció a la Comunitat Valenciana

La Conselleria dIndustria ha finançat, a través dIvace+i Innovació i amb fons FEDER, el desenvolupament de nous materials ecosostenibles per a elements prefabricats que reduïxen ciment, àrids i petjada de carboni en la construcció.

Feijóo carrega contra el rebuig a la moció per exigir eleccions i parla de degradació màxima del sanchisme

Alberto Núñez Feijóo ha criticat a Sueca que la Mesa del Congrés no haja admés a tràmit una moció per demanar a Pedro Sánchez la convocatòria d’eleccions, i ha afirmat que és la degradació màxima del sanchisme.

Metrovalencia bat rècord en maig amb més de 9 milions de viatges

Metrovalencia ha superat en maig els 9 milions de desplaçaments, un 8,64 % més que en 2025, amb la Línia 3 com a més utilitzada i Xàtiva com l’estació amb més trànsit.

El turisme nàutic en la Comunitat Valenciana aconseguix una nota de 8,6 i una gran despesa diària

Els destinacions nàutics de la Comunitat Valenciana han aconseguit una valoració mitjana de 8,6 sobre 10 i un gasto diari de 129,9 euros per persona, amb un perfil de visitant majoritàriament internacional, de llargues estades i alt poder adquisitiu.

Castelló obri ajudes de més de 500.000 euros per a rehabilitar vivendes

L'Ajuntament de Castelló ha obert una convocatòria de 501.428 euros per a rehabilitar edificis residencials, amb sol·licituds fins al 31 d'agost de 2026.

Un camió de Bombers de València donarà suport als bombers voluntaris d’Atalaya, al cor de l’Amazònia

Bombers pel Món presentarà en València la primera fase d’un projecte solidari que inclou la formació de bombers voluntaris i l’enviament d’un camió nodrissa a Atalaya, en plena Amazònia peruana.

La Fe es converteix en centre de referència valencià en consell genètic per a càncer hematològic

L'Hospital Universitari i Politècnic La Fe ha sigut acreditat com a unitat de referència en consell genètic per a síndromes de predisposició al càncer hematològic per a tota la Comunitat Valenciana, després de superar un exigent procés d'avaluació de la Conselleria de Sanitat.

Veïns de Novelda s’alcen contra dos macroplantes solars que amenaçen 340 hectàrees de camp

Agricultors, propietaris i associacions de Novelda i municipis veïns s’han organitzat contra dos macroplantes solars que podrien ocupar 340 hectàrees de sòl agrícola productiu al paratge de La Horna i entorns.