8.6 C
València
Dilluns, 12 gener, 2026

Col·legis Oficials de Metges aposten per la sedació pal·liativa enfront de l’eutanàsia

El Consell General de Col·legis Oficials de Metges ha presentat una nova guia de sedació pal·liativa amb els protocols i els fàrmacs que haurien de conéixer tots els professionals per a evitar el sofriment de les persones que estan en els últims moments de vida.

Esta guia ha sigut elaborada al costat de la Societat Espanyola de Cures Pal·liatives i la intenció és repartir nombrosos exemplars entre els col·legis mèdics, estudiants i residents.

 

Diferències entre l’eutanàsia i la sedació pal·liativa

 

En una roda de premsa, el director del Consell, Tomás Cobo, ha manifestat: “L’eutanàsia no és un tractament mèdic. La sedació pal·liativa sí que és un acte mèdic”.

Per part seua, el doctor Marcos Gómez Sancho també ha volgut deixar clares quines són les diferències entre la sedació pal·liativa i l’eutanàsia. Per això, ha explicat que la sedació pal·liativa “és la disminució deliberada de la consciència, amb el consentiment informat del pacient, per a evitar un sofriment insostenible causat per un símptoma refractari, és a dir, que ja no respon als tractaments disponibles”.

Així mateix, ha assenyalat que la sedació pal·liativa “alleuja el sofriment del malalt, no posa fi a la seua vida”. Es basa normalment en les benzodiazepines, apunta, no directament en els barbitúrics, sempre amb les dosis mínimes per a aconseguir el seu objectiu, no amb dosis letals. “El resultat és una persona sense sofriment, no morta”, indica.

Segons el doctor, les diferències entre ambdues les separa “una ratlla molt fina, però perfectament nítida que permet diferenciar entre el que és un acte mèdic i ho és que l’acte eutanàsic”. En la guia subratllen que, com a acte mèdic, esta pràctica no admet l’objecció de consciència, alguna cosa que sí que s’ha regulat per a l’eutanàsia. A més, inclou un apartat sobre la sedació pal·liativa en pediatria, en el qual s’aconsella recaptar el consentiment escrit dels pares.

 

Sobre la llei de l’eutanàsia

 

El mes de març passat, Espanya va aprovar la llei de l’eutanàsia i es va convertir en el sisé país del món amb una norma que regula el “dret a morir”. Sobre això, Gómez Sancho, considera que “aprovar eixa llei quan en mitjana Espanya no hi ha cures pal·liatives és començar la casa per la teulada”.

Segons ha comentat, al voltant de 75.000 malalts moren cada any a Espanya amb un sofriment intens i sense accés a cures pal·liatives. A més, assenyala que falten 71.000 llits en centres sociosanitaris per a pacients crònics.
 

Últimes notícies

Llevant i Espanyol empaten 1-1 en el Ciutat per la seua falta de gol

Empat 1-1 en el Ciutat de València amb els gols en un minut. Losada va respondre al punt de Carlos Romero i Puado es va retirar als tres minuts per un colp en el genoll.

Llevant i Espanyol empaten 1-1 després de dos gols seguits i escàs encert

Llevant i Espanyol van empatar 1-1 en el Ciutat de València amb dos tants seguits. El domini local i la falta de rematada van marcar un dol que es va embossar al final.

Llevant i Espanyol empaten 1-1 en un dol sense pegada

Un gol de Carlos Romero i la rèplica immediata d'Iker Losada van deixar un 1-1 en el Ciutat de València. El Llevant va tornar a quedar-se sense el seu primer triomf a casa.

Llevant i Espanyol es repartixen els punts en un 1-1 decidit en un minut

Llevant i Espanyol van empatar 1-1 en un dol amb els dos gols en tot just un minut. Després de la igualada, el domini posterior no es va traduir en ocasions clares.

Protesta davant el Circ de Nadal contra l’ús d’animals en l’espectacle

Col·lectius animalistas protesten davant el Circ de Nadal a Alfafar contra l'ús d'animals i qüestionen el missatge a la infància. Vídeos en xarxes reaviven el debat i les entitats anuncien noves mobilitzacions.

El Llevant domina a l’Espanyol però es va al descans sense gol després d’un primer temps d’ocasions (0-0)

El Llevant va portar la iniciativa i va generar diverses ocasions clares, però l'encert de Dmitrovic i el desencert en la definició van mantindre el 0-0 al descans.

El Mediterrani ha registrat temperatures per damunt de la mitjana en 2024 i 2025

La Aemet assenyala que la temperatura superficial del Mediterrani ha estat per damunt de la mitjana 1991-2020 en 2024 i 2025, amb breus retorns a la normalitat. En paral·lel, la calor oceànica global va aconseguir un nou màxim en 2025.

Bernabé demana a Pérez Llorca donar suport al finançament que aporta 3.669 milions a la Comunitat

La delegada del Govern ha instat el president i a l'alcaldessa de València a recolzar el model d'Hisenda, que afig 3.669 milions a la Comunitat. Defén que cap autonomia perd i que la injecció total serà de 21.000 milions.