Col·legis Oficials de Metges aposten per la sedació pal·liativa enfront de l’eutanàsia

El Consell General de Col·legis Oficials de Metges ha presentat una nova guia de sedació pal·liativa amb els protocols i els fàrmacs que haurien de conéixer tots els professionals per a evitar el sofriment de les persones que estan en els últims moments de vida.

Esta guia ha sigut elaborada al costat de la Societat Espanyola de Cures Pal·liatives i la intenció és repartir nombrosos exemplars entre els col·legis mèdics, estudiants i residents.

 

Diferències entre l’eutanàsia i la sedació pal·liativa

 

En una roda de premsa, el director del Consell, Tomás Cobo, ha manifestat: «L’eutanàsia no és un tractament mèdic. La sedació pal·liativa sí que és un acte mèdic”.

Per part seua, el doctor Marcos Gómez Sancho també ha volgut deixar clares quines són les diferències entre la sedació pal·liativa i l’eutanàsia. Per això, ha explicat que la sedació pal·liativa «és la disminució deliberada de la consciència, amb el consentiment informat del pacient, per a evitar un sofriment insostenible causat per un símptoma refractari, és a dir, que ja no respon als tractaments disponibles».

Així mateix, ha assenyalat que la sedació pal·liativa «alleuja el sofriment del malalt, no posa fi a la seua vida”. Es basa normalment en les benzodiazepines, apunta, no directament en els barbitúrics, sempre amb les dosis mínimes per a aconseguir el seu objectiu, no amb dosis letals. «El resultat és una persona sense sofriment, no morta», indica.

Segons el doctor, les diferències entre ambdues les separa «una ratlla molt fina, però perfectament nítida que permet diferenciar entre el que és un acte mèdic i ho és que l’acte eutanàsic». En la guia subratllen que, com a acte mèdic, esta pràctica no admet l’objecció de consciència, alguna cosa que sí que s’ha regulat per a l’eutanàsia. A més, inclou un apartat sobre la sedació pal·liativa en pediatria, en el qual s’aconsella recaptar el consentiment escrit dels pares.

 

Sobre la llei de l’eutanàsia

 

El mes de març passat, Espanya va aprovar la llei de l’eutanàsia i es va convertir en el sisé país del món amb una norma que regula el «dret a morir». Sobre això, Gómez Sancho, considera que «aprovar eixa llei quan en mitjana Espanya no hi ha cures pal·liatives és començar la casa per la teulada».

Segons ha comentat, al voltant de 75.000 malalts moren cada any a Espanya amb un sofriment intens i sense accés a cures pal·liatives. A més, assenyala que falten 71.000 llits en centres sociosanitaris per a pacients crònics.
 

Últimes notícies

La UCI de l’Hospital Sant Joan d’Alacant estrena monitorització avançada per al pacient crític

La UCI de l’Hospital Universitari Sant Joan d’Alacant ha incorporat un sistema de monitorització avançada amb 16 punts i alarmes personalitzades que permet detectar abans complicacions en pacients crítics i millorar-ne la seguretat.

Risc extrem d’incendis diumenge a la Comunitat Valenciana i tempestes seques a Alacant

El nivell roig de risc d’incendis forestals s’ha activat per a diumenge a tota la Comunitat Valenciana i es preveuen possibles tempestes seques a la província d’Alacant.

Sánchez demana màxima precaució pels incendis de Huelva i Castelló

Pedro Sánchez ha fet una crida a la màxima precaució pels incendis de Huelva i Castelló i ha traslladat el seu suport als veïns desallotjats, remarcant que la seua seguretat és la prioritat.

Alcen el confinament a Serra d’en Galceran després de millorar l’incendi

El Centre d'Emergències de la Generalitat ha alçat el confinament a Serra d'en Galceran després de la millora de l'incendi forestal, mentre els esforços se centren ara en el foc de Tírig, declarat en situació operativa nivell 2.

L’eclipsi solar arribarà amb molta calor i núvols al nord i a l’est

L’eclipsi total del 12 d’agost es veurà amb molta calor a tot l’Estat i amb risc de núvols al nord, a l’est i en alguns litorals, cosa que pot dificultar l’observació en punts com València.

Espanya amplia a set aeroports els controls a viatgers procedents d’Itàlia

Espanya ha ampliat a set aeroports els controls fronterers aleatoris a viatgers procedents d’Itàlia, tant en trànsit aeri com marítim.

Mor una dona i tres persones ferides en un xoc a la N-332 entre Benissa i Dénia

Una dona ha mort i tres persones més han resultat ferides en un accident de trànsit a la N-332 entre Benissa i Dénia, en què s’han vist implicats dos turismes. El sinistre s’ha comunicat a les 11.50 hores i els servicis d’emergència continuen treballant en la zona.

Decàleg de València per a vore l’eclipsi solar amb seguretat des de casa o la platja

L’Ajuntament de València ha difós un decàleg per a seguir l’eclipsi solar del dimecres 12 d’agost amb màxima seguretat, prioritzant la visió des de casa i regulant l’accés a la Malva-rosa.
FILMOTECA D'ESTIU