Col·legis Oficials de Metges aposten per la sedació pal·liativa enfront de l’eutanàsia

El Consell General de Col·legis Oficials de Metges ha presentat una nova guia de sedació pal·liativa amb els protocols i els fàrmacs que haurien de conéixer tots els professionals per a evitar el sofriment de les persones que estan en els últims moments de vida.

Esta guia ha sigut elaborada al costat de la Societat Espanyola de Cures Pal·liatives i la intenció és repartir nombrosos exemplars entre els col·legis mèdics, estudiants i residents.

 

Diferències entre l’eutanàsia i la sedació pal·liativa

 

En una roda de premsa, el director del Consell, Tomás Cobo, ha manifestat: “L’eutanàsia no és un tractament mèdic. La sedació pal·liativa sí que és un acte mèdic”.

Per part seua, el doctor Marcos Gómez Sancho també ha volgut deixar clares quines són les diferències entre la sedació pal·liativa i l’eutanàsia. Per això, ha explicat que la sedació pal·liativa “és la disminució deliberada de la consciència, amb el consentiment informat del pacient, per a evitar un sofriment insostenible causat per un símptoma refractari, és a dir, que ja no respon als tractaments disponibles”.

Així mateix, ha assenyalat que la sedació pal·liativa “alleuja el sofriment del malalt, no posa fi a la seua vida”. Es basa normalment en les benzodiazepines, apunta, no directament en els barbitúrics, sempre amb les dosis mínimes per a aconseguir el seu objectiu, no amb dosis letals. “El resultat és una persona sense sofriment, no morta”, indica.

Segons el doctor, les diferències entre ambdues les separa “una ratlla molt fina, però perfectament nítida que permet diferenciar entre el que és un acte mèdic i ho és que l’acte eutanàsic”. En la guia subratllen que, com a acte mèdic, esta pràctica no admet l’objecció de consciència, alguna cosa que sí que s’ha regulat per a l’eutanàsia. A més, inclou un apartat sobre la sedació pal·liativa en pediatria, en el qual s’aconsella recaptar el consentiment escrit dels pares.

 

Sobre la llei de l’eutanàsia

 

El mes de març passat, Espanya va aprovar la llei de l’eutanàsia i es va convertir en el sisé país del món amb una norma que regula el “dret a morir”. Sobre això, Gómez Sancho, considera que “aprovar eixa llei quan en mitjana Espanya no hi ha cures pal·liatives és començar la casa per la teulada”.

Segons ha comentat, al voltant de 75.000 malalts moren cada any a Espanya amb un sofriment intens i sense accés a cures pal·liatives. A més, assenyala que falten 71.000 llits en centres sociosanitaris per a pacients crònics.
 

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Gandia acomiada entre aplaudiments i emoció a l’escriptor i poeta Josep Piera

Centenars de persones de l'àmbit cultural, social i polític assistixen en el Palau Ducal de Gandia al comiat cívic de l'escriptor i poeta Josep Piera, fill predilecte de la ciutat.

Es retiren els mitjans aeris de l’incendi de Tibi per falta de llum solar

Els mitjans aeris s'han retirat de l'incendi forestal de Tibi per la falta de llum solar, mentres continuen en la zona dotacions de bombers i unitats forestals des de terra.

Presó provisional per a un home acusat d’intentar matar a la seua veïna a Silla

La jutgessa de guàrdia de Carlet decreta presó provisional sense fiança per a un home acusat d'intentar matar a la seua veïna a Silla després de tirar-la per les escales. La víctima, de 64 anys, roman hospitalitzada en coma des de l'1 d'abril.

Desplegament de mitjans aeris i terrestres per a frenar un incendi en la serra del Maigmó a Tibi

Un incendi forestal declarat en les faldes de la serra del Maigmó, en el terme municipal de Tibi, obliga a un ampli desplegament de mitjans aeris i terrestres per a tractar de frenar l'avanç del foc.

Incendi forestal en les faldes del Maigmó mobilitza nombrosos mitjans a Tibi

Un incendi forestal declarat en les faldes del Maigmó, en el terme municipal de Tibi, obliga a desplegar un ampli dispositiu de mitjans aeris i terrestres per a frenar l'avanç de les flames.

La producció de formigó es dispara en la Comunitat Valenciana per la reconstrucció postdana

La producció de formigó preparat en la Comunitat Valenciana va augmentar un 20,9% en 2025, el doble que la mitjana nacional, impulsada per l'obra pública lligada a la reconstrucció postdana i a noves infraestructures.

Sis mesos de presó per a un jove per agredir sexualment a una menor a Alacant

L'Audiència d'Alacant ha condemnat a sis mesos de presó a un jove de 23 anys per agredir sexualment a una menor de 16 anys, parent seua, en la vivenda familiar. La sentència inclou a més orde d'allunyament, llibertat vigilada i inhabilitació per a treballar amb menors.

Pérez Llorca analitza amb el grup Forts els seus plans d’inversió en la Comunitat Valenciana

Juanfran Pérez Llorca es reunix amb la cúpula del grup Forts per a revisar la seua presència en la Comunitat Valenciana i abordar els seus plans d'inversió i creixement.