Col·legis Oficials de Metges aposten per la sedació pal·liativa enfront de l’eutanàsia

El Consell General de Col·legis Oficials de Metges ha presentat una nova guia de sedació pal·liativa amb els protocols i els fàrmacs que haurien de conéixer tots els professionals per a evitar el sofriment de les persones que estan en els últims moments de vida.

Esta guia ha sigut elaborada al costat de la Societat Espanyola de Cures Pal·liatives i la intenció és repartir nombrosos exemplars entre els col·legis mèdics, estudiants i residents.

 

Diferències entre l’eutanàsia i la sedació pal·liativa

 

En una roda de premsa, el director del Consell, Tomás Cobo, ha manifestat: «L’eutanàsia no és un tractament mèdic. La sedació pal·liativa sí que és un acte mèdic”.

Per part seua, el doctor Marcos Gómez Sancho també ha volgut deixar clares quines són les diferències entre la sedació pal·liativa i l’eutanàsia. Per això, ha explicat que la sedació pal·liativa «és la disminució deliberada de la consciència, amb el consentiment informat del pacient, per a evitar un sofriment insostenible causat per un símptoma refractari, és a dir, que ja no respon als tractaments disponibles».

Així mateix, ha assenyalat que la sedació pal·liativa «alleuja el sofriment del malalt, no posa fi a la seua vida”. Es basa normalment en les benzodiazepines, apunta, no directament en els barbitúrics, sempre amb les dosis mínimes per a aconseguir el seu objectiu, no amb dosis letals. «El resultat és una persona sense sofriment, no morta», indica.

Segons el doctor, les diferències entre ambdues les separa «una ratlla molt fina, però perfectament nítida que permet diferenciar entre el que és un acte mèdic i ho és que l’acte eutanàsic». En la guia subratllen que, com a acte mèdic, esta pràctica no admet l’objecció de consciència, alguna cosa que sí que s’ha regulat per a l’eutanàsia. A més, inclou un apartat sobre la sedació pal·liativa en pediatria, en el qual s’aconsella recaptar el consentiment escrit dels pares.

 

Sobre la llei de l’eutanàsia

 

El mes de març passat, Espanya va aprovar la llei de l’eutanàsia i es va convertir en el sisé país del món amb una norma que regula el «dret a morir». Sobre això, Gómez Sancho, considera que «aprovar eixa llei quan en mitjana Espanya no hi ha cures pal·liatives és començar la casa per la teulada».

Segons ha comentat, al voltant de 75.000 malalts moren cada any a Espanya amb un sofriment intens i sense accés a cures pal·liatives. A més, assenyala que falten 71.000 llits en centres sociosanitaris per a pacients crònics.
 

Últimes notícies

La UMH impulsa a Uganda nous ingressos agrícoles amb residus de platanera

La Universitat Miguel Hernández i l'ONG Rafiki Àfrica transformen troncs de platanera en fibra per a artesania, creant una font d'ingressos extra per a més de cent famílies ugandeses.

L’Elx firma la seua millor puntuació històrica en Primera Divisió amb 43 punts

L'Elx ha tancat la temporada amb 43 punts després d'empatar davant el Girona, el seu millor registre històric en Primera Divisió, que li assegura una permanència folgada.

Luís Castro i Carlos Espí, els pilars de la salvació del Llevant

Luís Castro i Carlos Espí passen de quasi desconeguts a grans referents del Llevant després de firmar una remuntada històrica que assegura la permanència en Primera Divisió.

La comissió de la dana de Les Corts votarà les seues conclusions després d’onze sessions i 32 compareixents

La comissió d'investigació sobre la dana del 29 d'octubre de 2024 en Les Corts preveu aprovar el dimecres les seues conclusions, després d'onze sessions i 32 compareixences, a partir del dictamen impulsat per PP i Vox.

Dimitrievski es veu encantat al València i deixa la seua renovació en mans del club

El porter Stole Dimitrievski assegura que està encantat al València, recorda que el club pot renovar-li de manera unilateral i confia a seguir mentres es baralla per tornar a Europa.

Detingut a Elx per assaltar la casa d’una dona major fent-se passar per tècnic

Un home de 37 anys va ser detingut a Elx per entrar a la força en la vivenda d'una dona d'avançada edat, després de fer-se passar per tècnic d'internet i sostraure un televisor i joies.

Un nou hidrogel intel·ligent promet acurtar la recuperació de les fractures òssies

Investigadors desenrotllen un hidrogel intel·ligent injectable per a tractar fractures òssies vertebrals i alveolars, que busca accelerar la regeneració de l'os i reduir complicacions.

Domingo estable en la Comunitat Valenciana amb cel buidat i una mica de boira en el litoral

La Comunitat Valenciana viurà un diumenge estable, amb cels buidats, boires matinals en el litoral, temperatures sense canvis i vent fluix de component este en les hores centrals.