Col·legis Oficials de Metges aposten per la sedació pal·liativa enfront de l’eutanàsia

El Consell General de Col·legis Oficials de Metges ha presentat una nova guia de sedació pal·liativa amb els protocols i els fàrmacs que haurien de conéixer tots els professionals per a evitar el sofriment de les persones que estan en els últims moments de vida.

Esta guia ha sigut elaborada al costat de la Societat Espanyola de Cures Pal·liatives i la intenció és repartir nombrosos exemplars entre els col·legis mèdics, estudiants i residents.

 

Diferències entre l’eutanàsia i la sedació pal·liativa

 

En una roda de premsa, el director del Consell, Tomás Cobo, ha manifestat: «L’eutanàsia no és un tractament mèdic. La sedació pal·liativa sí que és un acte mèdic”.

Per part seua, el doctor Marcos Gómez Sancho també ha volgut deixar clares quines són les diferències entre la sedació pal·liativa i l’eutanàsia. Per això, ha explicat que la sedació pal·liativa «és la disminució deliberada de la consciència, amb el consentiment informat del pacient, per a evitar un sofriment insostenible causat per un símptoma refractari, és a dir, que ja no respon als tractaments disponibles».

Així mateix, ha assenyalat que la sedació pal·liativa «alleuja el sofriment del malalt, no posa fi a la seua vida”. Es basa normalment en les benzodiazepines, apunta, no directament en els barbitúrics, sempre amb les dosis mínimes per a aconseguir el seu objectiu, no amb dosis letals. «El resultat és una persona sense sofriment, no morta», indica.

Segons el doctor, les diferències entre ambdues les separa «una ratlla molt fina, però perfectament nítida que permet diferenciar entre el que és un acte mèdic i ho és que l’acte eutanàsic». En la guia subratllen que, com a acte mèdic, esta pràctica no admet l’objecció de consciència, alguna cosa que sí que s’ha regulat per a l’eutanàsia. A més, inclou un apartat sobre la sedació pal·liativa en pediatria, en el qual s’aconsella recaptar el consentiment escrit dels pares.

 

Sobre la llei de l’eutanàsia

 

El mes de març passat, Espanya va aprovar la llei de l’eutanàsia i es va convertir en el sisé país del món amb una norma que regula el «dret a morir». Sobre això, Gómez Sancho, considera que «aprovar eixa llei quan en mitjana Espanya no hi ha cures pal·liatives és començar la casa per la teulada».

Segons ha comentat, al voltant de 75.000 malalts moren cada any a Espanya amb un sofriment intens i sense accés a cures pal·liatives. A més, assenyala que falten 71.000 llits en centres sociosanitaris per a pacients crònics.
 

Últimes notícies

Bernabé exige investigar Vox per presumir d’informació privilegiada de la justícia

La delegada del Govern, Pilar Bernabé, considera un escàndal que diputats de Vox presumisquen d’informació privilegiada suposadament facilitada per una fiscal i insulta a una diputada socialista durant una comissió a Les Corts.

El Govern central adverteix que portarà els comptes de la Generalitat al TC si inclouen la ‘prioritat nacional’

El Govern d’Espanya ha avisat que recorrerà davant el Tribunal Constitucional els pressupostos de la Generalitat de 2026 si inclouen el concepte de ‘prioritat nacional’ acordat entre PP i Vox. La ministra i líder del PSPV, Diana Morant, també ha anunciat accions davant la Fiscalia per unes suposades informacions privilegiades de diputats de Vox.

El Govern central amenaça amb el TC si els comptes de la Generalitat inclouen la ‘prioritat nacional’

El Govern d’Espanya ha advertit que recorrerà al Tribunal Constitucional si els pressupostos de la Generalitat per a 2026 inclouen el concepte de ‘prioritat nacional’ pactat entre PP i Vox. Diana Morant critica que l’acord implicarà la desaparició de polítiques d’igualtat, diversitat i col·laboració amb ONG.

Una família de Benetússer rep una vivenda de la Generalitat en La Torre després del derrumbe

Una de les tres famílies afectades pel derrumbe d’un edifici a Benetússer ha sigut reallotjada en una vivenda de la Generalitat en la pedania de La Torre, a València. Les altres dotze persones han sigut acollides per familiars o en un hotel pròxim.

Deting un home per presumptes tocaments a menors en una piscina municipal d’Elx

Un home de 68 anys ha sigut detingut a Elx acusat de fer presumptes tocaments a diverses menors en les piscines municipals de El Toscar. La Policia Local ha destacat la importància d’avisar prompte davant qualsevol comportament sospitós cap a xiquets.

Aemet activa avisos per calor extrema en les comarques d’Alacant i València este divendres

Aemet ha activat este divendres avisos taronja i grocs per calor en punts de València i Alacant, amb màximes que poden arribar als 40 graus.

Un reventó càlid dispara les mínimes fins als 38,2 graus a l’Alcoià a primera hora del matí

Un reventó càlid ha deixat 38,2 graus de mínima a l’Alcoià a les 7.50 hores, amb vent de 45 km/h. Aemet alerta de nits tòrrides i pols en suspensió sobretot a València i Alacant.

Una família de Benetússer estrena vivenda pública a la Torre després del derrumbe

Una de les tres famílies afectades pel derrumbe d’un edifici a Benetússer ha rebut una vivenda pública a la pedania de la Torre, a València, cedida per la Generalitat.