15.4 C
València
Dissabte, 6 desembre, 2025

Obert el termini per a sol·licitar les ajudes directes de 300 euros per a autònoms

El Consell ha aprovat el decret pel qual s’aproven les bases reguladores i la convocatòria d’ajudes directes a treballadores i treballadors autònoms per a pal·liar l’increment dels costos energètics derivats de la invasió d’Ucraïna per part de Rússia.

La quantia de l’ajuda ascendirà a 300 euros per persona beneficiària i podran acollir-se les persones físiques que tinguen el seu domicili fiscal en la Comunitat Valenciana; que acrediten mitjançant una declaració responsable que s’han vist afectades econòmicament per l’increment dels costos energètics; i que estiguen donades d’alta en el Règim Especial d’Autònoms des del 24 de febrer de 2022 fins a la data de publicació de la convocatòria en el DOGV.

Igualment, per a accedir a les ajudes serà necessari que les persones treballadores autònomes estiguen inscrites en algun dels 343 epígrafs de l’Impost sobre Activitats Econòmiques (IAE) indicats en el decret com a activitats més afectades per l’increment de costos energètics i de producció.

Tràmits presentació de sol·licituds

La presentació de sol·licituds es realitzarà a través de dos tràmits per a facilitar la seua gestió. El primer d’ells serà el de la sol·licitud de cita prèvia i s’iniciarà a les 09.00 hores del 15 de juliol i finalitzarà a les 23.59 hores del 22 de juliol de 2022.

Per a aquest tràmit de cita prèvia no serà necessària la signatura electrònica i únicament servirà per a indicar a les persones sol·licitants una data i franja horària concreta en la qual podran accedir al procediment telemàtic de gestió de l’ajuda.

En aquesta fase únicament haurà d’introduir-se la identificació fiscal del sol·licitant de les ajudes (no de la persona representant), un correu electrònic i un telèfon de contacte. El sistema informarà de la franja de temps i dia assignat per a presentar la sol·licitud.

En el segon tràmit de la sol·licitud -en el qual es gestionarà pròpiament l’ajuda de suport a les persones treballadores autònomes- sí que serà necessària la signatura electrònica i només estarà accessible per a les i els interessats dins del termini assignat en la fase de cita prèvia.

Les sol·licituds es presentaran de manera telemàtica en la seu electrònica de la Generalitat (https://sede.gva.es) a través del procediment ‘Sol·licitud d’ajuda de suport a les i els treballadors autònoms, inscrits com a tals en el Règim Especial d’Autònoms, que desenvolupen la seua activitat en els subsectors que s’han vist especialment afectats per l’increment dels costos energètics derivats de la invasió d’Ucraïna per part de Rússia. Pla Reactiva’.

No obstant això, totes les persones interessades tindran a la seua disposició en la pàgina web de la Conselleria d’Hisenda i Model Econòmic (https://hisenda.gva.es/es/) la informació sobre la convocatòria, els documents requerits i un accés directe a la seu electrònica per a formular la sol·licitud.

Declaracions responsables

En el formulari de sol·licitud les persones interessades hauran de presentar una declaració responsable en la qual manifeste que s’ha vist afectat econòmicament per l’increment de costos; que no ha rebut subvencions per un límit superior als establits pel marc temporal d’ajudes d’estat de la Unió Europea (35.000 euros en el cas del sector primari i 400.000 euros per a la resta de sectors econòmics), així com que no està afectat per les sancions que la Unió Europea ha imposat arran de la invasió d’Ucraïna per Rússia.

El Consell estima necessari minimitzar l’impacte de la crisi energètica en aquest col·lectiu a través de mesures de suport que contribuïsquen a limitar el seu impacte en la Comunitat Valenciana, a través de la utilització de fons propis com de fons europeus i del Mecanisme per a la Recuperació i Resiliència (MRR).

Últimes notícies

Thompson guia un gran València Basket per a assaltar el OAKA (79-89)

València Basket va remuntar a Atenes i va véncer 79-89 al Panathinaikos amb un Darius Thompson excel·lent. El triomf li consolida en la zona de play off de l'Eurolliga.

Thompson lidera l’assalt del València al OAKA: 79-89

El València Basket va remuntar a Atenes amb una segona part excel·lent i es va imposar 79-89 al Panathinaikos, guiat per Darius Thompson i l'encert exterior. El triomf, nové del curs, li consolida en la zona de play off de l'Eurolliga.

Bernabé reivindica la Constitució com un contracte que exigix responsabilitat i lleialtat

En l'acte pel Dia de la Constitució a València, Pilar Bernabé ha defés la Carta Magna com un contracte que exigix responsabilitat i lleialtat i ha apel·lat a cuidar la democràcia cada dia.

Pilar Bernabé admet fallades del PSOE en atendre les denunciants de Paco Salazar

La secretària d'Igualtat del PSOE reconeix que el partit no va estar a l'altura amb les dones que van denunciar a Paco Salazar i anuncia una revisió del protocol.

Bernabé titlla d’intolerable que Mazón seguisca com a diputat després dels seus missatges amb Pradas en la DANA

La delegada del Govern critica que el expresident mantinga l'escó i l'aforament després de divulgar-se els xats del dia de la DANA amb Salomé Pradas. Assenyala al PP per protegir-lo.

Els Arts estrena Luisa Miller de Verdi amb el debut operístic de sir Mark Elder

El Palau de les Arts presenta el 10 de desembre Luisa Miller de Verdi, amb el debut operístic de sir Mark Elder i direcció escènica de Valentina Carrasco. La producció forma part del 20 aniversari del coliseu valencià.

El sector hoteler de la Comunitat Valenciana preveu una ocupació del 77% en el pont

La Comunitat Valenciana anticipa una ocupació mitjana del 77% en el pont de la Constitució i la Immaculada. València frega el 'ple tècnic' per la Marató i l'interior registra bones xifres.

Jorge Suárez entrega a la jutgessa notes manuscrites seues i de Pradas del Cecopi

El subdirector d'Emergències ha aportat a la instrucció els seus apunts i les notes manuscrites de Salomé Pradas de la reunió del Cecopi del 29 d'octubre. Els documents reflectixen recomanacions considerades per a l'És-Alert que no van arribar a l'avís final.