Obert el termini per a sol·licitar les ajudes directes de 300 euros per a autònoms

El Consell ha aprovat el decret pel qual s’aproven les bases reguladores i la convocatòria d’ajudes directes a treballadores i treballadors autònoms per a pal·liar l’increment dels costos energètics derivats de la invasió d’Ucraïna per part de Rússia.

La quantia de l’ajuda ascendirà a 300 euros per persona beneficiària i podran acollir-se les persones físiques que tinguen el seu domicili fiscal en la Comunitat Valenciana; que acrediten mitjançant una declaració responsable que s’han vist afectades econòmicament per l’increment dels costos energètics; i que estiguen donades d’alta en el Règim Especial d’Autònoms des del 24 de febrer de 2022 fins a la data de publicació de la convocatòria en el DOGV.

Igualment, per a accedir a les ajudes serà necessari que les persones treballadores autònomes estiguen inscrites en algun dels 343 epígrafs de l’Impost sobre Activitats Econòmiques (IAE) indicats en el decret com a activitats més afectades per l’increment de costos energètics i de producció.

Tràmits presentació de sol·licituds

La presentació de sol·licituds es realitzarà a través de dos tràmits per a facilitar la seua gestió. El primer d’ells serà el de la sol·licitud de cita prèvia i s’iniciarà a les 09.00 hores del 15 de juliol i finalitzarà a les 23.59 hores del 22 de juliol de 2022.

Per a aquest tràmit de cita prèvia no serà necessària la signatura electrònica i únicament servirà per a indicar a les persones sol·licitants una data i franja horària concreta en la qual podran accedir al procediment telemàtic de gestió de l’ajuda.

En aquesta fase únicament haurà d’introduir-se la identificació fiscal del sol·licitant de les ajudes (no de la persona representant), un correu electrònic i un telèfon de contacte. El sistema informarà de la franja de temps i dia assignat per a presentar la sol·licitud.

En el segon tràmit de la sol·licitud -en el qual es gestionarà pròpiament l’ajuda de suport a les persones treballadores autònomes- sí que serà necessària la signatura electrònica i només estarà accessible per a les i els interessats dins del termini assignat en la fase de cita prèvia.

Les sol·licituds es presentaran de manera telemàtica en la seu electrònica de la Generalitat (https://sede.gva.es) a través del procediment ‘Sol·licitud d’ajuda de suport a les i els treballadors autònoms, inscrits com a tals en el Règim Especial d’Autònoms, que desenvolupen la seua activitat en els subsectors que s’han vist especialment afectats per l’increment dels costos energètics derivats de la invasió d’Ucraïna per part de Rússia. Pla Reactiva’.

No obstant això, totes les persones interessades tindran a la seua disposició en la pàgina web de la Conselleria d’Hisenda i Model Econòmic (https://hisenda.gva.es/es/) la informació sobre la convocatòria, els documents requerits i un accés directe a la seu electrònica per a formular la sol·licitud.

Declaracions responsables

En el formulari de sol·licitud les persones interessades hauran de presentar una declaració responsable en la qual manifeste que s’ha vist afectat econòmicament per l’increment de costos; que no ha rebut subvencions per un límit superior als establits pel marc temporal d’ajudes d’estat de la Unió Europea (35.000 euros en el cas del sector primari i 400.000 euros per a la resta de sectors econòmics), així com que no està afectat per les sancions que la Unió Europea ha imposat arran de la invasió d’Ucraïna per Rússia.

El Consell estima necessari minimitzar l’impacte de la crisi energètica en aquest col·lectiu a través de mesures de suport que contribuïsquen a limitar el seu impacte en la Comunitat Valenciana, a través de la utilització de fons propis com de fons europeus i del Mecanisme per a la Recuperació i Resiliència (MRR).

Últimes notícies

Educació reclama ajornar la Conferència d’Universitats per l’emergència d’incendis

La Conselleria d’Educació ha sol·licitat a la ministra Diana Morant que suspenga la Conferència General de Política Universitària prevista per a dimecres per la situació d’emergència pels incendis, especialment el de la Vall d’Uixó. També ha demanat ajornar la Conferència Sectorial d’Educació.

La mare de Violeta Mangriñán, jubilada i al front de l’incendi de la Vall d’Uixó

La mare d’Elvira Mangriñán, veïna d’Aín i ja jubilada, s’ha incorporat al dispositiu contra l’incendi de la Vall d’Uixó, que ha arrasat 8.500 hectàrees, i la seua filla li ho ha agraït públicament en xarxes socials.

Els veïns de la Vilavella tornen a casa però seguixen confinats i només ixen per menjar i aigua

Els aproximadament 3.000 veïns de la Vilavella han tornat a les seues vivendes després del desallotjament per lincendi de la Vall dUixó, però continuen sota confinament domiciliari i només poden eixir per a comprar menjar i arreplegar aigua.

Trump difon el vídeo de Ferran Torres amb la gorra de ‘Make Spain Great Again’

Donald Trump ha compartit diverses vegades a Truth Social un vídeo de Ferran Torres celebrant el títol mundial amb una gorra roja amb el lema 'Make Spain Great Again'. La Casa Blanca ja ha reaccionat i el mateix president ha elogiat el davanter valencià.

L’incendi de la Vall d’Uixó continua molt actiu i afronta una vesprada llarga i complicada

L’incendi forestal de la Vall d’Uixó continua molt actiu, amb 8.500 hectàrees calcinades i una vesprada que es preveu llarga i complicada per l’orografia i l’oratge. Els mitjans aeris ja operen al complet i es treballa intensament als fronts d’Alcudia de Veo i Tales.

Rovira exigix una negociació autonòmica real sobre la nova financiació

El conseller José Antonio Rovira reclama que el nou sistema de finançament es negocie amb totes les autonomies de règim comú i defensa un fons transitori de nivellació per a la Comunitat Valenciana. PSPV i Compromís critiquen l’actitud del Consell i li exigixen aprofitar els recursos que oferix el Govern central.

Regres ordenat dels desallotjats per l’incendi de la Vall d’Uixó i avís per l’aigua a la Vilavella

La Generalitat coordina el retorn dels veïns desallotjats per l’incendi de la Vall d’Uixó i adverteix que l’aigua de l’aixeta no és potable als municipis afectats, especialment a la Vilavella.

Les ajudes per emergències catastròfiques arriben a 211 zones de catorze comunitats

El Govern espanyol ha declarat zones afectades per emergències de protecció civil 211 episodis catastròfics en catorze comunitats, inclosa la Comunitat Valenciana, majoritàriament per incendis forestals, i obri així la porta a un ampli paquet d’ajudes.
FILMOTECA D'ESTIU