Obert el termini per a sol·licitar les ajudes directes de 300 euros per a autònoms

El Consell ha aprovat el decret pel qual s’aproven les bases reguladores i la convocatòria d’ajudes directes a treballadores i treballadors autònoms per a pal·liar l’increment dels costos energètics derivats de la invasió d’Ucraïna per part de Rússia.

La quantia de l’ajuda ascendirà a 300 euros per persona beneficiària i podran acollir-se les persones físiques que tinguen el seu domicili fiscal en la Comunitat Valenciana; que acrediten mitjançant una declaració responsable que s’han vist afectades econòmicament per l’increment dels costos energètics; i que estiguen donades d’alta en el Règim Especial d’Autònoms des del 24 de febrer de 2022 fins a la data de publicació de la convocatòria en el DOGV.

Igualment, per a accedir a les ajudes serà necessari que les persones treballadores autònomes estiguen inscrites en algun dels 343 epígrafs de l’Impost sobre Activitats Econòmiques (IAE) indicats en el decret com a activitats més afectades per l’increment de costos energètics i de producció.

Tràmits presentació de sol·licituds

La presentació de sol·licituds es realitzarà a través de dos tràmits per a facilitar la seua gestió. El primer d’ells serà el de la sol·licitud de cita prèvia i s’iniciarà a les 09.00 hores del 15 de juliol i finalitzarà a les 23.59 hores del 22 de juliol de 2022.

Per a aquest tràmit de cita prèvia no serà necessària la signatura electrònica i únicament servirà per a indicar a les persones sol·licitants una data i franja horària concreta en la qual podran accedir al procediment telemàtic de gestió de l’ajuda.

En aquesta fase únicament haurà d’introduir-se la identificació fiscal del sol·licitant de les ajudes (no de la persona representant), un correu electrònic i un telèfon de contacte. El sistema informarà de la franja de temps i dia assignat per a presentar la sol·licitud.

En el segon tràmit de la sol·licitud -en el qual es gestionarà pròpiament l’ajuda de suport a les persones treballadores autònomes- sí que serà necessària la signatura electrònica i només estarà accessible per a les i els interessats dins del termini assignat en la fase de cita prèvia.

Les sol·licituds es presentaran de manera telemàtica en la seu electrònica de la Generalitat (https://sede.gva.es) a través del procediment ‘Sol·licitud d’ajuda de suport a les i els treballadors autònoms, inscrits com a tals en el Règim Especial d’Autònoms, que desenvolupen la seua activitat en els subsectors que s’han vist especialment afectats per l’increment dels costos energètics derivats de la invasió d’Ucraïna per part de Rússia. Pla Reactiva’.

No obstant això, totes les persones interessades tindran a la seua disposició en la pàgina web de la Conselleria d’Hisenda i Model Econòmic (https://hisenda.gva.es/es/) la informació sobre la convocatòria, els documents requerits i un accés directe a la seu electrònica per a formular la sol·licitud.

Declaracions responsables

En el formulari de sol·licitud les persones interessades hauran de presentar una declaració responsable en la qual manifeste que s’ha vist afectat econòmicament per l’increment de costos; que no ha rebut subvencions per un límit superior als establits pel marc temporal d’ajudes d’estat de la Unió Europea (35.000 euros en el cas del sector primari i 400.000 euros per a la resta de sectors econòmics), així com que no està afectat per les sancions que la Unió Europea ha imposat arran de la invasió d’Ucraïna per Rússia.

El Consell estima necessari minimitzar l’impacte de la crisi energètica en aquest col·lectiu a través de mesures de suport que contribuïsquen a limitar el seu impacte en la Comunitat Valenciana, a través de la utilització de fons propis com de fons europeus i del Mecanisme per a la Recuperació i Resiliència (MRR).

Últimes notícies

El Consell acusa Sánchez de traicionar cada dia la Comunitat Valenciana

El portaveu del Consell, Miguel Barrachina, retreu al PSPV-PSOE les seues crítiques i acusa Pedro Sánchez i els seus socis de traicionar cada dia la Comunitat Valenciana en matèria de finançament. El Consell reclama un sistema just i estable i qüestiona la proposta del Govern central i el fons de nivellació pendent.

El PSPV acusa Pérez Llorca de traïció per rebutjar més finançament per a la Comunitat

El PSPV-PSOE acusa Juanfran Pérez Llorca i el PP d’“enèsima traïció” per votar contra el nou model de finançament autonòmic, que preveu 3.669 milions d’euros anuals més per a la Comunitat Valenciana. Els socialistes reclamen que antepose els interessos valencians als seus càlculs polítics.

El PSOE acusa Feijóo de sacrificar la financiació autonòmica per confrontació política

Pilar Bernabé acusa Alberto Núñez Feijóo de preferir la confrontació i la crispació abans que millorar la finançació autonòmica, que hauria aportat 3.600 milions d'euros més a la Comunitat Valenciana.

Mor una dona de 74 anys atropellada pel TRAM a la Vila Joiosa

Una dona de 74 anys ha mort este dissabte en ser atropellada per un tren del TRAM a la Vila Joiosa. El SAMU ha intentat reanimar-la, però només ha pogut certificar la defunció al lloc dels fets.

Confiscats més de 50.000 productes falsos a Alacant este estiu valorats en 2 milions

La Policia Local d'Alacant ha confiscat més de 50.000 productes falsificats, valorats en més de dos milions d'euros, durant juliol i agost en diversos dispositius contra la venda ambulant il·legal. Les operacions han acabat amb tretze detinguts per delictes contra la propietat industrial i centenars de denúncies per consum d'alcohol al carrer.

Pilar Bernabé es prepara per a ser candidata del PSPV a l’Alcaldia de València en 2027 sense rivals interns

La delegada del Govern en la Comunitat Valenciana, Pilar Bernabé, presentarà dilluns la seua candidatura a les primàries del PSPV per a l’Alcaldia de València en 2027 i assegura que no espera rivals interns. Afirma que se sent molt recolzada pel partit i que veu el socialisme valencià unit i en un moment polític dolç.

El PSOE exigeix a Feijóo que cesse Mompó per insults masclistes a Diana Morant

Pilar Bernabé ha instat Alberto Núñez Feijóo a destituir Vicent Mompó com a president de la Diputació de València per les seues desqualificacions reiterades contra la ministra Diana Morant i altres dones socialistes.

Les famílies podran demanar atenció educativa a casa durant tot el curs

La Generalitat ha eliminat, des del curs 2026-2027, el termini per a sol·licitar l’atenció educativa domiciliària per a l’alumnat amb malalties cròniques o situacions sobrevingudes. La mesura respon a demandes de les famílies i permetrà valorar peticions en qualsevol moment del curs.