Obert el termini per a sol·licitar les ajudes directes de 300 euros per a autònoms

El Consell ha aprovat el decret pel qual s’aproven les bases reguladores i la convocatòria d’ajudes directes a treballadores i treballadors autònoms per a pal·liar l’increment dels costos energètics derivats de la invasió d’Ucraïna per part de Rússia.

La quantia de l’ajuda ascendirà a 300 euros per persona beneficiària i podran acollir-se les persones físiques que tinguen el seu domicili fiscal en la Comunitat Valenciana; que acrediten mitjançant una declaració responsable que s’han vist afectades econòmicament per l’increment dels costos energètics; i que estiguen donades d’alta en el Règim Especial d’Autònoms des del 24 de febrer de 2022 fins a la data de publicació de la convocatòria en el DOGV.

Igualment, per a accedir a les ajudes serà necessari que les persones treballadores autònomes estiguen inscrites en algun dels 343 epígrafs de l’Impost sobre Activitats Econòmiques (IAE) indicats en el decret com a activitats més afectades per l’increment de costos energètics i de producció.

Tràmits presentació de sol·licituds

La presentació de sol·licituds es realitzarà a través de dos tràmits per a facilitar la seua gestió. El primer d’ells serà el de la sol·licitud de cita prèvia i s’iniciarà a les 09.00 hores del 15 de juliol i finalitzarà a les 23.59 hores del 22 de juliol de 2022.

Per a aquest tràmit de cita prèvia no serà necessària la signatura electrònica i únicament servirà per a indicar a les persones sol·licitants una data i franja horària concreta en la qual podran accedir al procediment telemàtic de gestió de l’ajuda.

En aquesta fase únicament haurà d’introduir-se la identificació fiscal del sol·licitant de les ajudes (no de la persona representant), un correu electrònic i un telèfon de contacte. El sistema informarà de la franja de temps i dia assignat per a presentar la sol·licitud.

En el segon tràmit de la sol·licitud -en el qual es gestionarà pròpiament l’ajuda de suport a les persones treballadores autònomes- sí que serà necessària la signatura electrònica i només estarà accessible per a les i els interessats dins del termini assignat en la fase de cita prèvia.

Les sol·licituds es presentaran de manera telemàtica en la seu electrònica de la Generalitat (https://sede.gva.es) a través del procediment ‘Sol·licitud d’ajuda de suport a les i els treballadors autònoms, inscrits com a tals en el Règim Especial d’Autònoms, que desenvolupen la seua activitat en els subsectors que s’han vist especialment afectats per l’increment dels costos energètics derivats de la invasió d’Ucraïna per part de Rússia. Pla Reactiva’.

No obstant això, totes les persones interessades tindran a la seua disposició en la pàgina web de la Conselleria d’Hisenda i Model Econòmic (https://hisenda.gva.es/es/) la informació sobre la convocatòria, els documents requerits i un accés directe a la seu electrònica per a formular la sol·licitud.

Declaracions responsables

En el formulari de sol·licitud les persones interessades hauran de presentar una declaració responsable en la qual manifeste que s’ha vist afectat econòmicament per l’increment de costos; que no ha rebut subvencions per un límit superior als establits pel marc temporal d’ajudes d’estat de la Unió Europea (35.000 euros en el cas del sector primari i 400.000 euros per a la resta de sectors econòmics), així com que no està afectat per les sancions que la Unió Europea ha imposat arran de la invasió d’Ucraïna per Rússia.

El Consell estima necessari minimitzar l’impacte de la crisi energètica en aquest col·lectiu a través de mesures de suport que contribuïsquen a limitar el seu impacte en la Comunitat Valenciana, a través de la utilització de fons propis com de fons europeus i del Mecanisme per a la Recuperació i Resiliència (MRR).

Últimes notícies

Mazón i Argüeso hauran de donar explicacions sobre la DANA al Congrés el 21 de setembre

L’expresident de la Generalitat Carlos Mazón i l’exsecretari autonòmic d’Emergències Emilio Argüeso compareixeran el 21 de setembre davant la comissió de la DANA al Congrés, en plena pressió política perquè s’amplien les declaracions sobre la gestió de la tragèdia del 29 d’octubre de 2024.

Preemergència hidrològica groga al baix Xúquer i Túria per risc d’inundacions

El Centre de Coordinació d’Emergències ha activat la preemergència hidrològica groga al baix Xúquer i baix Túria i demana als ajuntaments que posen en marxa els seus plans municipals davant el risc d’inundacions.

Elx arriba als 36,9 graus malgrat la brusca baixada de temperatures per un front fred

Un front fred ha travessat este dimecres la Comunitat Valenciana i ha fet baixar les temperatures entre 4 i 8 graus en pocs minuts, encara que Elx ha registrat la màxima del dia amb 36,9 graus. Altres localitats del sud com Orihuela o Pego també han superat els 35 graus.

L’Elx veu amb bons ulls que Messi entre en el projecte de l’Eldense

El director general de l’Elx, Pedro Schinocca, ha assegurat que seria un orgull tindre Leo Messi com a líder del projecte del Deportivo Eldense, i ha ratificat la confiança en l’entrenador Martín Anselmi tot i el mal inici de Lliga.

Diakhaby es lesiona a l’aductor i deixa el centre de la defensa en quadre

Mouctar Diakhaby patix una lesió a l’aductor llarg de la cama esquerra i estarà diverses setmanes de baixa, deixant només un central del primer equip disponible.

Lemar reivindica l’alt nivell de la plantilla de l’Elx malgrat el mal inici

Thomas Lemar assegura en la seua presentació amb l’Elx que la plantilla té molt nivell i que, tot i el mal inici, el grup és fort i unit. El lateral Rubén Sánchez també confia en el projecte il·licità i es definix com un jugador potent i versàtil.

Eze Ponce torna a lElx motivat per LaLiga: oportunitat irrebutjable

Eze Ponce ha sigut presentat com a nou davanter de lElx amb un contracte duna temporada més una opcional i ha remarcat que tornar a LaLiga era una ocasió que no podia deixar passar, tot i el mal inici dequip.

Kevin Lomónaco es presenta amb l’Elx: ‘Sabia el club que era i era un somni’

El central argentí Kevin Lomónaco, de 24 anys, s’ha presentat com a nou jugador de l’Elx i ha assegurat que fitxar pel club il·licità era un somni. El defensa ha signat per quatre temporades, es veu preparat per debutar contra l’Athletic Club i confia a ajudar l’equip a revertir la situació.