Els Poblats Marítims compten amb un nou servici de repartiment de la compra a domicili gratuït

L’Ajuntament de València posa en marxa un innovador projecte per a fomentar el comerç local al barri dels Poblats Marítims, amb un servei de distribució de les compres a través de bicicletes elèctriques.

Una vegada feta la compra en algun dels comerços locals adherits, el veïnat dels Poblats Marítims pot rebre-la en casa de manera gratuïta i sostenible gràcies a la campanya “De la cistella a casa”. L’Ajuntament, a través del centre d’innovació Las Naves, gestiona esta iniciativa, amb què es pretén impulsar la mobilitat sostenible utilitzant bicicletes elèctriques en els repartiments a domicili. El regidor d’Innovació, Carlos Galiana, ha animat particulars i establiments a adherir-se a este servici, que s’emmarca dins del projecte europeu MAtchUP, finançat per la Unió Europea.

Les persones interessades han d’enviar un correu electrònic a delacistellaacasa@lasnaves.com i concretar el lloc i la data de recollida i lliurament de la mercaderia, o bé telefonar al 605 64 29 11. Las Naves està donant a conéixer este projecte pilot als establiments i associacions dels Poblats Marítims. A hores d’ara el centre d’innovació ha atés una trentena de consultes i ja hi ha inscrits deu participants, la majoria clients amb necessitat de transportar bosses de gran pes o volum. S’espera que esta xifra augmente en les pròximes setmanes.

Sobre “De la cistella a casa”, el regidor Carlos Galiana ha subratllat que “és una manera innovadora de conjuminar la mobilitat sostenible amb el foment de les compres en els comerços locals”. “Amb esta experiència”, ha afegit, “volem posar en valor les bicicletes elèctriques de repartiment com un mitjà de transport net, econòmic i sostenible que ens ajuda a reduir la congestió del trànsit i la contaminació a València, entre molts altres factors”. Les bicicletes utilitzades poden arribar a una velocitat mitjana de 25 quilòmetres per hora, amb una autonomia de 45 quilòmetres, i poden portar una càrrega fins a 70 quilograms.

La campanya s’emmarca en el projecte europeu MAtchUP, que coordina l’Ajuntament de València i que en els Poblats Marítims es porta a terme sota la marca local “El Marítim Innova”. Està finançat pel programa Horitzó 2020, que es desenvolupa en tres ciutats simultàniament: València, Dresden (Alemanya) i Antalya (Turquia).

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Obasohan lidera al Baxi Manresa en un agònic triomf davant el València Basket

El Baxi Manresa es va imposar per un ajustat 104-102 al València Basket en un partit decidit en l'últim minut, marcat pels 30 punts de Retin Obasohan i un desenllaç molt criticat per Pedro Martínez.

El Festival de Cometes transforma la platja del Cabanyal en un espectacle de color

La platja del Cabanyal celebra la vintena quinta edició del Festival de Cometes, una jornada completa d'oci familiar amb exhibicions, tallers infantils i vol lliure.

Detingut a Alfafar un home per amenaçar amb una arma de foc al seu company de pis

La Guàrdia Civil ha detingut a Alfafar a un home que, segons la denúncia del seu company de pis, li hauria amenaçat amb una arma de foc després d'arribar a la vivenda en estat embriac.

Dispositiu de la Guàrdia Civil per una amenaça amb arma de foc en un pis d’Alfafar

La Guàrdia Civil manté un operatiu en un pis d'Alfafar després de la denúncia d'un inquilí que assegura haver sigut amenaçat amb una arma de foc pel seu company de vivenda en estat embriac.

Barça i Eó Enforne lideren el sorteig de la Copa del Rei d’handbol a Alacant

Barça i Eó Enforne Alacant seran caps de sèrie en el sorteig de la fase final de la Copa del Rei d'handbol, que se celebrarà este dilluns en el Real Casino Liceu d'Alacant.

El Vila-real firma el seu primer ple de victòries en els derbis valencians en Primera

El Vila-real tanca la temporada amb sis triomfs en sis partits davant València, Llevant i Elx, suma 18 punts en dols autonòmics i assegura per primera vegada la seua segona Champions consecutiva.

El València busca assegurar la permanència davant quatre rivals que ja li van donar cinc punts en la primera volta

El València encara el tram final de Lliga davant Athletic, Raig, Reial Societat i Barcelona, rivals enfront dels quals ja va sumar cinc punts en la primera volta i que la passada temporada li van deixar sense premi.

El Consell celebra que el Govern eximisca de l’IRPF les ajudes de la DANA de 2024

El president Juanfran Pérez Llorca valora que el Govern haja rectificat i estenga a 2024 l'exempció en l'IRPF de les ajudes autonòmiques per la DANA per a empreses i autònoms.