Els Poblats Marítims compten amb un nou servici de repartiment de la compra a domicili gratuït

L’Ajuntament de València posa en marxa un innovador projecte per a fomentar el comerç local al barri dels Poblats Marítims, amb un servei de distribució de les compres a través de bicicletes elèctriques.

Una vegada feta la compra en algun dels comerços locals adherits, el veïnat dels Poblats Marítims pot rebre-la en casa de manera gratuïta i sostenible gràcies a la campanya “De la cistella a casa”. L’Ajuntament, a través del centre d’innovació Las Naves, gestiona esta iniciativa, amb què es pretén impulsar la mobilitat sostenible utilitzant bicicletes elèctriques en els repartiments a domicili. El regidor d’Innovació, Carlos Galiana, ha animat particulars i establiments a adherir-se a este servici, que s’emmarca dins del projecte europeu MAtchUP, finançat per la Unió Europea.

Les persones interessades han d’enviar un correu electrònic a delacistellaacasa@lasnaves.com i concretar el lloc i la data de recollida i lliurament de la mercaderia, o bé telefonar al 605 64 29 11. Las Naves està donant a conéixer este projecte pilot als establiments i associacions dels Poblats Marítims. A hores d’ara el centre d’innovació ha atés una trentena de consultes i ja hi ha inscrits deu participants, la majoria clients amb necessitat de transportar bosses de gran pes o volum. S’espera que esta xifra augmente en les pròximes setmanes.

Sobre “De la cistella a casa”, el regidor Carlos Galiana ha subratllat que “és una manera innovadora de conjuminar la mobilitat sostenible amb el foment de les compres en els comerços locals”. “Amb esta experiència”, ha afegit, “volem posar en valor les bicicletes elèctriques de repartiment com un mitjà de transport net, econòmic i sostenible que ens ajuda a reduir la congestió del trànsit i la contaminació a València, entre molts altres factors”. Les bicicletes utilitzades poden arribar a una velocitat mitjana de 25 quilòmetres per hora, amb una autonomia de 45 quilòmetres, i poden portar una càrrega fins a 70 quilograms.

La campanya s’emmarca en el projecte europeu MAtchUP, que coordina l’Ajuntament de València i que en els Poblats Marítims es porta a terme sota la marca local “El Marítim Innova”. Està finançat pel programa Horitzó 2020, que es desenvolupa en tres ciutats simultàniament: València, Dresden (Alemanya) i Antalya (Turquia).

Últimes notícies

Igualtat portarà a la Fiscalia l’exclusió de dones en la Confraria de Sagunt

El Ministeri d'Igualtat traslladarà a la Fiscalia el veto a les dones en la Confraria de la Puríssima Sang de Sagunt i revisarà la seua inscripció com a entitat religiosa, en considerar que vulnera drets constitucionals.

Paunovic confia en el pla de Luis de la Font per a la porteria d’Espanya

El seleccionador de Sèrbia, Velljko Paunovic, assegura que Luis de la Font té un pla clar per a la porteria d'Espanya i considera a la Roja candidata al Mundial pel seu estil i continuïtat.

Álex Baena viu com un orgull el seu retorn a Vila-real amb la selecció espanyola

Álex Baena afronta com un partit molt especial l'amistós España-Sèrbia, el seu primer retorn a l'Estadi de la Ceràmica des de la seua eixida del Vila-real, i confia a consolidar-se per al Mundial malgrat els pocs minuts en l'Atlètic.

De la Font reivindica la seua porteria abans de l’Espanya-Sèrbia amistós

Luis de la Font assegura que Espanya compta amb quatre dels deu millors porters del món i afronta els amistosos davant Sèrbia i Egipte com si ja estiguera jugant el Mundial.

Ana Redondo reclama la dimissió de Susana Camarero després dels seus insults al Govern

La ministra d'Igualtat, Ana Redondo, reclama la dimissió de la vicepresidenta valenciana Susana Camarero en considerar insuficients les seues disculpes per dir prostitutes al Govern d'Espanya.

Igualtat portarà a la Fiscalia l’exclusió de dones en la confraria de Sagunt

El Ministeri d'Igualtat traslladarà a la Fiscalia la negativa de la Confraria de la Puríssima Sang de Sagunt a admetre dones, en considerar que vulnera drets fonamentals i manté una discriminació injustificada.

Camarero es disculpa per la seua frase sobre les prostitutes i l’atribuïx a un lapsus

Susana Camarero demana disculpes per afirmar en Les Corts que el Govern està 'ple de prostitutes', sosté que va ser un lapsus corregit al moment i acusa l'oposició de manipular les seues paraules.

Diana Morant rebutja les disculpes de Susana Camarero per dir prostitutes a les ministres

Diana Morant rebutja les disculpes de Susana Camarero per afirmar que el Govern d'Espanya estava ple de prostitutes i sosté que la vicepresidenta valenciana ha dit el que realment pensa.