Els Poblats Marítims compten amb un nou servici de repartiment de la compra a domicili gratuït

L’Ajuntament de València posa en marxa un innovador projecte per a fomentar el comerç local al barri dels Poblats Marítims, amb un servei de distribució de les compres a través de bicicletes elèctriques.

Una vegada feta la compra en algun dels comerços locals adherits, el veïnat dels Poblats Marítims pot rebre-la en casa de manera gratuïta i sostenible gràcies a la campanya “De la cistella a casa”. L’Ajuntament, a través del centre d’innovació Las Naves, gestiona esta iniciativa, amb què es pretén impulsar la mobilitat sostenible utilitzant bicicletes elèctriques en els repartiments a domicili. El regidor d’Innovació, Carlos Galiana, ha animat particulars i establiments a adherir-se a este servici, que s’emmarca dins del projecte europeu MAtchUP, finançat per la Unió Europea.

Les persones interessades han d’enviar un correu electrònic a delacistellaacasa@lasnaves.com i concretar el lloc i la data de recollida i lliurament de la mercaderia, o bé telefonar al 605 64 29 11. Las Naves està donant a conéixer este projecte pilot als establiments i associacions dels Poblats Marítims. A hores d’ara el centre d’innovació ha atés una trentena de consultes i ja hi ha inscrits deu participants, la majoria clients amb necessitat de transportar bosses de gran pes o volum. S’espera que esta xifra augmente en les pròximes setmanes.

Sobre “De la cistella a casa”, el regidor Carlos Galiana ha subratllat que “és una manera innovadora de conjuminar la mobilitat sostenible amb el foment de les compres en els comerços locals”. “Amb esta experiència”, ha afegit, “volem posar en valor les bicicletes elèctriques de repartiment com un mitjà de transport net, econòmic i sostenible que ens ajuda a reduir la congestió del trànsit i la contaminació a València, entre molts altres factors”. Les bicicletes utilitzades poden arribar a una velocitat mitjana de 25 quilòmetres per hora, amb una autonomia de 45 quilòmetres, i poden portar una càrrega fins a 70 quilograms.

La campanya s’emmarca en el projecte europeu MAtchUP, que coordina l’Ajuntament de València i que en els Poblats Marítims es porta a terme sota la marca local “El Marítim Innova”. Està finançat pel programa Horitzó 2020, que es desenvolupa en tres ciutats simultàniament: València, Dresden (Alemanya) i Antalya (Turquia).

Últimes notícies

La direcció de David Gimilio al MuVIM obri una nova etapa en la Cultura de la Diputació de València

El nomenament de David Gimilio com a director del MuVIM completa l’organigrama cultural de la Diputació de València i impulsa una futura exposició permanent amb la col·lecció artística provincial i mostres temporals d’art contemporani.

Camarero carrega contra qui vol ‘patrimonialitzar’ la lluita pels drets LGTBIQ+ en el Dia de l’Orgull

La vicepresidenta Susana Camarero defensa en l’IVAM que la defensa dels drets LGTBIQ+ és una responsabilitat compartida i anuncia més espais lliures de LGTBIQ+fòbia a la Comunitat Valenciana.

Aules a més de 34 graus: CCOO alerta d’un risc generalitzat als col·legis valencians

CCOO PV ha denunciat que en més de 65 centres educatius públics de la Comunitat Valenciana s’han registrat fins a 34 graus o més en aules i espais docents, per damunt del límit legal de 27 graus.

Les apostes en línia es disparen entre els menors de 35 anys a la Comunitat, segons Patim

Un estudi de Patim mostra que el joc patològic s’ha fet més complex, amb més pes del joc online entre menors de 35 anys, inici en l’adolescència i forta combinació amb altres addiccions com alcohol i cocaïna.

València enceta el camí cap a un pla director per a l’àrea metropolitana

La ciutat de València ha iniciat l’elaboració d’un document de bases per a un futur Pla Director Metropolità, impulsat per Joan Romero i la Universitat de València, per a coordinar mobilitat, vivenda, territori i cohesió social en l’àrea metropolitana.

Canvi en l’alcaldia de Manises: Jesús Borràs substituïx Javier Mansilla segons el pacte de govern

Jesús Borràs, regidor d’APM-Compromís, ha assumit l’alcaldia de Manises en substitució del socialista Javier Mansilla, tal com preveia el pacte de govern signat a l’inici de la legislatura entre PSPV-PSOE, APM-Compromís i Podem.

CSIF exigix saber amb quin personal es reforçaran els centres de salut este estiu

El sindicat CSIF ha reclamat a la Conselleria de Sanitat que detalle ja amb quin personal reforçarà cada departament de salut este estiu per a cobrir vacacions i l’augment de població, mentre la Conselleria recorda que ja ha remés el Pla de Vacacions de 2026 als sindicats.

Els llauradors tindran cobert el 100 % del cost de replantar fruiters i cítrics danyats per la dana

La Generalitat ha llançat una ordre d’ajudes de 26,7 milions per a cobrir fins al 100 % del cost de replantar vinya, cítrics i altres cultius llenyosos arrasats per la dana, amb un màxim de 6.000 euros per hectàrea i 50.000 euros per beneficiari en tres anys.