Els Poblats Marítims compten amb un nou servici de repartiment de la compra a domicili gratuït

L’Ajuntament de València posa en marxa un innovador projecte per a fomentar el comerç local al barri dels Poblats Marítims, amb un servei de distribució de les compres a través de bicicletes elèctriques.

Una vegada feta la compra en algun dels comerços locals adherits, el veïnat dels Poblats Marítims pot rebre-la en casa de manera gratuïta i sostenible gràcies a la campanya “De la cistella a casa”. L’Ajuntament, a través del centre d’innovació Las Naves, gestiona esta iniciativa, amb què es pretén impulsar la mobilitat sostenible utilitzant bicicletes elèctriques en els repartiments a domicili. El regidor d’Innovació, Carlos Galiana, ha animat particulars i establiments a adherir-se a este servici, que s’emmarca dins del projecte europeu MAtchUP, finançat per la Unió Europea.

Les persones interessades han d’enviar un correu electrònic a delacistellaacasa@lasnaves.com i concretar el lloc i la data de recollida i lliurament de la mercaderia, o bé telefonar al 605 64 29 11. Las Naves està donant a conéixer este projecte pilot als establiments i associacions dels Poblats Marítims. A hores d’ara el centre d’innovació ha atés una trentena de consultes i ja hi ha inscrits deu participants, la majoria clients amb necessitat de transportar bosses de gran pes o volum. S’espera que esta xifra augmente en les pròximes setmanes.

Sobre “De la cistella a casa”, el regidor Carlos Galiana ha subratllat que “és una manera innovadora de conjuminar la mobilitat sostenible amb el foment de les compres en els comerços locals”. “Amb esta experiència”, ha afegit, “volem posar en valor les bicicletes elèctriques de repartiment com un mitjà de transport net, econòmic i sostenible que ens ajuda a reduir la congestió del trànsit i la contaminació a València, entre molts altres factors”. Les bicicletes utilitzades poden arribar a una velocitat mitjana de 25 quilòmetres per hora, amb una autonomia de 45 quilòmetres, i poden portar una càrrega fins a 70 quilograms.

La campanya s’emmarca en el projecte europeu MAtchUP, que coordina l’Ajuntament de València i que en els Poblats Marítims es porta a terme sota la marca local “El Marítim Innova”. Està finançat pel programa Horitzó 2020, que es desenvolupa en tres ciutats simultàniament: València, Dresden (Alemanya) i Antalya (Turquia).

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Paiporta impulsa set projectes de reconstrucció per 19,5 milions

L'Ajuntament entra en la fase de redacció de set actuacions després de la DANA, amb una inversió total de 19,5 milions per a equipaments i zones verdes. Parcs i jardins concentren la major partida i el procés avança cap a la licitació.

El 53% de les persones ateses per Casa Caridad de València són dones

Casa Caridad de València informa que el 53% de les persones que atén són dones i un terç són menors. L'entitat celebra el seu 120 aniversari amb un model més professional i integral.

El Port de València reobri després del tancament per ratxes de vent

El Port de València ha reobert després d'un tancament marítim per ratxes de vent a primera hora. La normalitat s'ha recuperat a les 14.33, amb obertura parcial prèvia a les 09.24.

La Generalitat impulsa un Pla 2030 d’investigació per a atraure talent i inversions

La Generalitat va plantejar un Pla 2030 d'investigació per a donar estabilitat a l'I+D+i valencià, atraure talent i consolidar inversions estratègiques, amb coordinació entre Sanitat i Educació.

L’IVAM ha adquirit en ARC 30 obres de 23 artistes per a reforçar la seua col·lecció

El museu ha comprat 30 obres en ARC 2026, amb majoria d'autoria femenina, per a cobrir llacunes i consolidar línies d'investigació. L'operació va ser aprovada pel seu Consell Rector.

Reobri el pont de la Lloma a Loriguilla després de la DANA amb més seguretat i capacitat

La Generalitat ha posat en servici el pont de la Lloma a Loriguilla, arrasat per la DANA, amb major secció hidràulica, dos carrils i pas per als vianants. L'actuació culmina la reconstrucció en el Pozalet i incorpora millores de seguretat i neteja entre els dos ponts.

Bernabé agraïx al Consell la coordinació per a repatriar a valencians d’Orient Mitjà

Pilar Bernabé ha valorat la bona disposició del Consell en la repatriació de valencians des d'Orient Mitjà i ha remarcat la coordinació amb Exteriors. No ha oferit xifres, però ha apuntat a un operatiu ampli a nivell estatal.

València reforça un ús més segur i respectuós de la pirotècnia fallera amb horaris de calma i 600 kits sensorials

L'Ajuntament de València, AEPIRO i les fundacions Mira'm i Plena Inclusió renoven la seua aliança per a unes Falles inclusives amb la campanya Pirotècnia i Respecte i el repartiment gratuït de 600 Kit Sensorial.