Els Poblats Marítims compten amb un nou servici de repartiment de la compra a domicili gratuït

L’Ajuntament de València posa en marxa un innovador projecte per a fomentar el comerç local al barri dels Poblats Marítims, amb un servei de distribució de les compres a través de bicicletes elèctriques.

Una vegada feta la compra en algun dels comerços locals adherits, el veïnat dels Poblats Marítims pot rebre-la en casa de manera gratuïta i sostenible gràcies a la campanya “De la cistella a casa”. L’Ajuntament, a través del centre d’innovació Las Naves, gestiona esta iniciativa, amb què es pretén impulsar la mobilitat sostenible utilitzant bicicletes elèctriques en els repartiments a domicili. El regidor d’Innovació, Carlos Galiana, ha animat particulars i establiments a adherir-se a este servici, que s’emmarca dins del projecte europeu MAtchUP, finançat per la Unió Europea.

Les persones interessades han d’enviar un correu electrònic a delacistellaacasa@lasnaves.com i concretar el lloc i la data de recollida i lliurament de la mercaderia, o bé telefonar al 605 64 29 11. Las Naves està donant a conéixer este projecte pilot als establiments i associacions dels Poblats Marítims. A hores d’ara el centre d’innovació ha atés una trentena de consultes i ja hi ha inscrits deu participants, la majoria clients amb necessitat de transportar bosses de gran pes o volum. S’espera que esta xifra augmente en les pròximes setmanes.

Sobre “De la cistella a casa”, el regidor Carlos Galiana ha subratllat que “és una manera innovadora de conjuminar la mobilitat sostenible amb el foment de les compres en els comerços locals”. “Amb esta experiència”, ha afegit, “volem posar en valor les bicicletes elèctriques de repartiment com un mitjà de transport net, econòmic i sostenible que ens ajuda a reduir la congestió del trànsit i la contaminació a València, entre molts altres factors”. Les bicicletes utilitzades poden arribar a una velocitat mitjana de 25 quilòmetres per hora, amb una autonomia de 45 quilòmetres, i poden portar una càrrega fins a 70 quilograms.

La campanya s’emmarca en el projecte europeu MAtchUP, que coordina l’Ajuntament de València i que en els Poblats Marítims es porta a terme sota la marca local “El Marítim Innova”. Està finançat pel programa Horitzó 2020, que es desenvolupa en tres ciutats simultàniament: València, Dresden (Alemanya) i Antalya (Turquia).

Últimes notícies

Corberán admet vergonya per la imatge del València a Riazor

Carlos Corberán ha qualificat de vergonyosa la primera part del València a Riazor, en la derrota 3-1 contra el Deportivo. L’entrenador ha assumit la responsabilitat i ha criticat la falta d’activació i actitud competitiva del seu equip.

Dos gols en pròpia porta condemnen el Valencia a Riazor

El Valencia ha tornat a oferir una mala imatge a Riazor i ha perdut 3-1 davant el Deportivo, amb dos gols en pròpia porta de César Tárrega i Diakhaby. L’equip gallec ha celebrat així la seua primera victòria en Primera huit anys després, i continua invicte este curs.

Busquen aclarir la mort d’un home trobat al riu Xúquer a Sueca

La Guàrdia Civil investiga la mort d’un home, encara sense identificar, localitzat este diumenge flotant al riu Xúquer al seu pas per Sueca. Els agents analitzen si va morir per accident, causes naturals o altres circumstàncies.

El Levante fitxa cedit el francés Axel Tape fins a final de temporada

El Levante UD ha tancat la incorporació en qualitat de cedit del centrecampista francés Axel Tape, de 19 anys, procedent del Bayer 04 Leverkusen fins a final de temporada.

Pego arriba als 37 graus i encapçala la pujada de temperatures a la Comunitat

Les màximes han pujat fins a 7 graus en municipis com Pego, que ha registrat 37 graus. A les comarques de València també s’han superat els 36 graus en alguns punts.

Enric Mas es corona en Aitana i es posa líder de la Vuelta

El mallorquí Enric Mas s’ha imposat en l’Alto de Aitana, ha estrenat el mallot roig i arriba al primer descans com a nou líder sòlid de la Vuelta 2026.

Set migrants arriben en pastera a una platja de Santa Pola en ple migdia

Una pastera amb set migrants d’origen magribí ha arribat este migdia a la platja de Santa Pola del Este, plena de banyistes. Els hòmens, alguns possiblement menors, han fugit pel passeig marítim fins que els han localitzat les forces de seguretat.

Mor un home en colpejar-se el cap al Pou Clar d’Ontinyent

Un home d’entre 35 i 40 anys ha mort este divendres al paratge del Pou Clar d’Ontinyent després de colpejar-se el cap amb una roca mentre estava amb la família.