Obert el termini per a votar els pressupostos participatius 2022-2023 ‘Decidim València’

L’Ajuntament de València a través de la Regidoria de Participació Ciutadana i Acció Veïnal ha posat en marxa la 7a edició dels Pressupostos Participatius 2022-2023 Decidim VLC, un instrument de democràcia participativa directa que permet a les veïnes i veïns de València involucrar-se en la presa de decisions públiques i decidir en què volen invertir els 16 milions d’euros repartits en els districtes i pobles de València.

La ciutadania de València ha pogut presentar propostes de projectes d’inversió per al districte o poble que trie. Podrà secundar les que més li agraden en qualsevol dels districtes i/o pobles.

Per a prendre la decisió s’avalua els Serveis Tècnics de l’Ajuntament de València, que estudiaran la seua viabilitat jurídica, tècnica i /o pressupostària.

Les propostes viables seran sotmeses a votació ciutadana i les seleccionades iniciaran la seua execució en el 2023.

Els Pressupostos Participatius d’Inversions són un instrument de democràcia directa que permet a les veïnes i veïns de la ciutat de València involucrar-se en la presa de decisions sobre l’execució d’una part del pressupost municipal destinat a realitzar inversions.

Votació Ciutadana

En la fase de votació es pot decidir com gastar el pressupost assignat al districte o poble que preferisca. Cada persona pot votar propostes fins a aconseguir l’import total que tinga assignat el districte o poble que haja seleccionat.

Les propostes més votades, fins a esgotar el pressupost del districte o poble, seran les triades per a començar a executar-se l’any 2023.

Del 14 d’octubre al 7 de novembre, totes les persones empadronades a València majors de 16 anys poden votar els projectes d’inversió per als districtes i barris de la ciutat a través de la pàgina web decidimvlc.valencia.es

Procediment

El procediment de votació és el següent:

1.- Registre en la web.

2.- Votació de les propostes d’inversió.

3.- Cada persona pot canviar el seu vot en qualsevol moment fins al final de la votació.

4.- S’habilitaran punts d’informació i assistència. L’horari i localització d’aquests es comunicarà en la web i xarxes socials de l’Ajuntament de València.

5.- Les propostes més votades iniciaran la seua execució en 2023.

La Regidora de Participació Ciutadana i Acció Veïnal de l’Ajuntament de València, Elisa Valía Cotanda, explica que “volem fomentar la participació de tota la ciutadania per a incrementar la qualitat democràtica de les institucions públiques i, per tant, millorar la gestió institucional. D’aquesta manera decidim conjuntament el que volem per a la nostra ciutat”.

Per a finalitzar, Elisa, afig que, “entre totes les persones que vivim a València estem construint un nou model de ciutat, per això us convidem a donar difusió en aquest procés participatiu que millora la nostra cultura democràtica”.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

L’IVIE xifra en 36,1 milions l’impacte de la Marató i Mitja Marató en l’economia valenciana

La Marató i la Mitja Marató València Trinidad Alfonso Zurich van generar 36,1 milions d'impacte directe i més de mil ocupacions, amb l'hostaleria com a gran beneficiada. El gasto turístic va aconseguir 59 milions en la marató i va fregar els 14 en el mitjà, impulsat per l'alta presència de corredors estrangers.

Mercadona dona 3.083 tones d’aliments en 2025 a entitats socials de la Comunitat Valenciana

Mercadona ha donat 3.083 tones d'aliments en 2025 a entitats socials de la Comunitat Valenciana, equivalents a 51.376 carros. L'acció s'emmarca en el seu pla contra el desaprofitament i es complementa amb 550 equips donats a 130 organitzacions.

Anabel Alonso rebrà el Pi d’Honor 2026 en la 24 Mostra de Teatre de l’Alfàs

Anabel Alonso rebrà el Pi d'Honor 2026 el 29 de març en la 24 Mostra de Teatre de l'Alfàs del Pi. El municipi aprofitarà el festival per a presentar L'Alfàs 2026. Any Cultural

Jarillo-Herrero demana ambició i risc perquè Espanya atraga als millors científics

El físic del MIT reclama un sistema més meritocràtic, amb salaris competitius i carreres estables, per a captar talent global i fer ciència de primer nivell.

València Basket busca vols per al retorn a Espanya del seu júnior des d’Abu Dhabi

El València Basket intenta assegurar un vol perquè el seu equip júnior torne des d'Abu Dhabi després del tancament de l'espai aeri per la tensió regional. El club coordina amb Exteriors, ambaixades i aerolínies i evita rutes per carretera per la saturació de fronteres

EVAP llança EXPERTA, la xarxa que connecta i dona visibilitat a dones en tecnologia

EVAP ha llançat EXPERTA, una plataforma per a identificar i promoure professionals femenines d'innovació i tecnologia. El directori connectarà talent amb esdeveniments, mitjans i institucions per a augmentar la seua presència en panells i espais de decisió.

3i4 publica tres poemaris inèdits de Vicent Andrés Estellés

Edicions 3i4 ha inclòs 'Homenatges', 'Homenatge a Ronsard' i 'Pinacoteca' en el Volum 13 de l'Obra Completa revisada. El pla passa a 14 toms amb un últim dedicat a la prosa memorialística.

L’IVF reedita en 2026 la línia per al sector agroalimentari i amplia els terminis fins a 10 anys

El programa compta amb 2,2 milions per a subvencionar interessos i facilitar finançament en condicions avantatjoses