17.6 C
València
Dimarts, 27 gener, 2026

Obert el termini per a votar els pressupostos participatius 2022-2023 ‘Decidim València’

L’Ajuntament de València a través de la Regidoria de Participació Ciutadana i Acció Veïnal ha posat en marxa la 7a edició dels Pressupostos Participatius 2022-2023 Decidim VLC, un instrument de democràcia participativa directa que permet a les veïnes i veïns de València involucrar-se en la presa de decisions públiques i decidir en què volen invertir els 16 milions d’euros repartits en els districtes i pobles de València.

La ciutadania de València ha pogut presentar propostes de projectes d’inversió per al districte o poble que trie. Podrà secundar les que més li agraden en qualsevol dels districtes i/o pobles.

Per a prendre la decisió s’avalua els Serveis Tècnics de l’Ajuntament de València, que estudiaran la seua viabilitat jurídica, tècnica i /o pressupostària.

Les propostes viables seran sotmeses a votació ciutadana i les seleccionades iniciaran la seua execució en el 2023.

Els Pressupostos Participatius d’Inversions són un instrument de democràcia directa que permet a les veïnes i veïns de la ciutat de València involucrar-se en la presa de decisions sobre l’execució d’una part del pressupost municipal destinat a realitzar inversions.

Votació Ciutadana

En la fase de votació es pot decidir com gastar el pressupost assignat al districte o poble que preferisca. Cada persona pot votar propostes fins a aconseguir l’import total que tinga assignat el districte o poble que haja seleccionat.

Les propostes més votades, fins a esgotar el pressupost del districte o poble, seran les triades per a començar a executar-se l’any 2023.

Del 14 d’octubre al 7 de novembre, totes les persones empadronades a València majors de 16 anys poden votar els projectes d’inversió per als districtes i barris de la ciutat a través de la pàgina web decidimvlc.valencia.es

Procediment

El procediment de votació és el següent:

1.- Registre en la web.

2.- Votació de les propostes d’inversió.

3.- Cada persona pot canviar el seu vot en qualsevol moment fins al final de la votació.

4.- S’habilitaran punts d’informació i assistència. L’horari i localització d’aquests es comunicarà en la web i xarxes socials de l’Ajuntament de València.

5.- Les propostes més votades iniciaran la seua execució en 2023.

La Regidora de Participació Ciutadana i Acció Veïnal de l’Ajuntament de València, Elisa Valía Cotanda, explica que “volem fomentar la participació de tota la ciutadania per a incrementar la qualitat democràtica de les institucions públiques i, per tant, millorar la gestió institucional. D’aquesta manera decidim conjuntament el que volem per a la nostra ciutat”.

Per a finalitzar, Elisa, afig que, “entre totes les persones que vivim a València estem construint un nou model de ciutat, per això us convidem a donar difusió en aquest procés participatiu que millora la nostra cultura democràtica”.

Últimes notícies

Miramar puja a 22,1° i firma la màxima de la península en una jornada d’ascensos

Pujada generalitzada de les màximes enfront del dilluns en la Comunitat Valenciana. Miramar lidera amb 22,1°; les capitals superen els 20é i Fredes queda en 8,2°.

La fiscalia manté 21 anys per a tres acusats per la presumpta violació per torns a una menor a Novelda

L'acusació pública ha ratificat la seua petició de 21 anys per a cada un dels tres jutjats per la presumpta violació per torns a una menor en Nit de cap d'any de 2018. El juí en l'Audiència d'Alacant ha quedat vist per a sentència.

Una manifestació recorrerà el dissabte Benetússer, Sedaví i Alfafar amb el lema ‘Mazón a presó’

Més de 200 entitats i associacions de víctimes van convocar per al dissabte una marxa amb el lema 'Mazón a presó'. Exigixen que Mazón entregue l'acta i declare davant la jutgessa de la dana.

Alacant recorda a les víctimes de l’Holocaust al costat de la comunitat jueva

L'Ajuntament ha commemorat el 81 aniversari de l'alliberament d'Auschwitz-Birkenau amb un acte en el Saló Blau. La ciutat ha reafirmat el seu compromís contra l'antisemitisme i la intolerància.

Rectors demanen prioritzar infraestructures i contractes‑programa en les universitats valencianes

Els rectors valoren l'estabilitat del pla 2026-2029, però reclamen activar el tram d'infraestructures i una política acadèmica amb contractes-programa. La Conselleria defén avanços en 2025 i anuncia l'adaptació plena de la Losu i dos noves lleis autonòmiques.

Presó provisional per al detingut per la mort d’un menor de 13 anys a Sueca

El jutjat ha acordat presó provisional, comunicada i sense fiança, per a l'home de 48 anys que es va entregar i va confessar haver matat a un menor a Sueca. Queda investigat per assassinat i l'arribada al jutjat ha deslligat escenes de tensió entre veïns i familiars.

Una empresa d’Elx oferix làpides gratuïtes a les famílies de les víctimes de Adamuz

Marbres Artístics FJ Pardo, firma il·licitana amb mig segle de trajectòria, assumix sense cost el disseny, la fabricació i la instal·lació de les làpides per a les víctimes de l'accident ferroviari de Adamuz.

Alacant ha recordat a les víctimes de l’Holocaust al costat de la comunitat jueva

Alacant ha commemorat el 81 aniversari de l'alliberament d'Auschwitz-Birkenau amb un acte en el Saló Blau de l'Ajuntament. Va haver encés de ciris, música de cambra i participació de la comunitat educativa.