Els Centres Ocupacionals, residències, habitatges tutelats i centres de dia ‘en números rojos per la gestió de la Conselleria d’Igualtat i Polítiques Inclusives’

El nou sistema de concerts entre la Conselleria d’Igualtat i Polítiques Inclusives “està portant cada vegada més al límit a les associacions del tercer sector«.

La Coordinadora de Recursos d’Atenció a Persones amb Diversitat Funcional Intel·lectual de la Comunitat Valenciana, COPAVA ha reclamat en nom de les 54 entitats, sense ànim de lucre, a l’administració pública que “regularitze els pagaments per garantir que puguen continuar la seua feina«.

A més, la renovació dels concerts plurianuals per part de Conselleria “ha complicat la situació d’estos centres que proporcionen a persones amb discapacitat ocupació terapèutica i tècniques professionals per a la seua integració laboral, així com activitats convivencials per a la seua integració social«.

En estos moments, asseguren que l’administració “porta des de desembre sense pagar les entitats mentre estes han de pagar al dia impostos, nòmines i factures de proveïdors«.

Pagar interés per no cobrar, l’única solució

Fins ara, l’única solució que oferia la Conselleria “per pal·liar els seus propis retards“, era sol·licitar una línia de crèdit a l’Institut Valencià de Finances. És a dir, que “s’havia de pagar un interés bancari a una administració de la Generalitat Valenciana per rebre puntualment els diners que no pagava la Conselleria que pertanyen també a la pròpia Generalitat”.

«Esta situació el 2023 s’ha fet encara més greu: a més a més de mantindre este retard en el pagament, la línia de crèdit de l’IVF no s’ha publicat i ara ni tan sols a canvi d’un interès, les entitats poden avançar estos diners per poder pagar puntualment”.

D’altra banda, «cada vegada són més complexos i burocràtics els requisits per formar part del concert amb la Conselleria, de manera que les despeses que una entitat que atén persones amb discapacitat són més importants”.

Un laberint burocràtic i un decret realitzat a esquena de les entitats

El passat divendres 10 de març es va aprovar el decret que regula la tipologia i funcionament de centres, serveis i programes del Sistema Públic Valencià de Serveis Socials, COPAVA entre altres entitats, va fer aportacions per a la redacció de la llei «sense cap resposta per part de la Conselleria d’Igualtat».

No s’han respost a les al·legacions ni argumentat l’acceptació o no de les aportacions fetes, “deixant la redacció del text legal a esquena de les entitats que treballen amb persones amb discapacitat«.

“La situació es complica encara més davant la multiplicació de direccions generals que ha tingut l’organisme autonòmic, que en lloc de concentrar la gestió en un mateix equip, els ha dividit sense aparent coordinació”.

Deixant COPAVA i altres entitats “amb assumptes sense resoldre a terra de ningú dins la Conselleria d’Igualtat«.

Els afectats, les persones més vulnerables

Tota esta situació “ha perjudicat notablement el dia a dia de les persones amb discapacitat, els professionals de cada entitat han de dedicar més temps a l’administració en lloc de les persones a qui es deuen i es perden les garanties de qualitat en no poder garantir a la plantilla d’empleats un salari digne pagat amb puntualitat”.

Rams insisteix en la gravetat de la situació: “els professionals de desenes d’entitats donen al màxim per les persones amb discapacitat i el que volen és deixar d’atendre-les, però la situació actual ens pot abocar en un futur a no poder garantir l’atenció de qualitat que les persones usuàries dels centres ocupacionals mereixen.”

Últimes notícies

Juan Ayuso tanca el Tour seté i admet frustració però no decepció

El ciclista de Xàbia Juan Ayuso ha acabat seté al Tour de França i admet sentir frustració pel resultat, però assegura que no està decebut perquè ha donat tot el que tenia.

Dos mitjans aeris i nou dotacions combaten un incendi en un barranc de Manises

Dos mitjans aeris i nou dotacions de bombers treballen des del migdia per extingir un incendi declarat al barranc del Salt de l'Aigua, a Manises. El foc afecta una zona de vegetació i ha mobilitzat efectius terrestres i aeris del Consorci i de la Generalitat.

L’incendi de la Vall d’Uixó té diversos focus i obliga a confinar la Vilavella

L’incendi declarat este dissabte a la Vall d’Uixó, amb diversos focus que fan sospitar que siga intencionat, s’ha desplaçat cap al nord i ha obligat a desallotjar fins a 60 persones i a confinar la Vilavella.

Confinen Vilavella pel fum de l’incendi de La Vall d’Uixó i demanen quedar-se a casa

Emergències ha ordenat el confinament de Vilavella per l’incendi de vegetació de La Vall d’Uixó, que evoluciona de manera negativa i ha activat la situació 2 del Pla especial.

Juanfran Pérez Llorca seguix in situ l’incendi forestal de la Vall d’Uixó

El president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, s’ha desplaçat al PMA de l’incendi declarat a la Vall d’Uixó, que ha obligat a activar la situació 2 del Pla Especial d’Incendis Forestals i a desallotjar preventivament una urbanització.

Arnau Tenas reforça la porteria del Mallorca cedit pel Villarreal

El porter del Villarreal Arnau Tenas jugarà al RCD Mallorca cedit fins a final de temporada, amb l’ascens com a gran objectiu. El meta català arriba com a primera opció per reforçar una porteria amb dubtes.

Set mitjans aeris i nombroses dotacions terrestres combaten un incendi a la Vall d’Uixó

Set mitjans aeris i nombroses unitats terrestres treballen en un incendi declarat este dissabte a la Vall d'Uixó, que ja ha afectat zona forestal i ha obligat a desallotjar una urbanització de forma preventiva.

Seixanta bombers valencians s’incorporen als incendis de Madrid i Àvila

La Comunitat Valenciana ha enviat 60 bombers i més de trenta vehicles i mitjans especialitzats per a ajudar en l’extinció dels incendis forestals de Madrid i Ávila, en una jornada marcada també pel risc extrem de foc en territori valencià.