Els Centres Ocupacionals, residències, habitatges tutelats i centres de dia ‘en números rojos per la gestió de la Conselleria d’Igualtat i Polítiques Inclusives’

El nou sistema de concerts entre la Conselleria d’Igualtat i Polítiques Inclusives “està portant cada vegada més al límit a les associacions del tercer sector«.

La Coordinadora de Recursos d’Atenció a Persones amb Diversitat Funcional Intel·lectual de la Comunitat Valenciana, COPAVA ha reclamat en nom de les 54 entitats, sense ànim de lucre, a l’administració pública que “regularitze els pagaments per garantir que puguen continuar la seua feina«.

A més, la renovació dels concerts plurianuals per part de Conselleria “ha complicat la situació d’estos centres que proporcionen a persones amb discapacitat ocupació terapèutica i tècniques professionals per a la seua integració laboral, així com activitats convivencials per a la seua integració social«.

En estos moments, asseguren que l’administració “porta des de desembre sense pagar les entitats mentre estes han de pagar al dia impostos, nòmines i factures de proveïdors«.

Pagar interés per no cobrar, l’única solució

Fins ara, l’única solució que oferia la Conselleria “per pal·liar els seus propis retards“, era sol·licitar una línia de crèdit a l’Institut Valencià de Finances. És a dir, que “s’havia de pagar un interés bancari a una administració de la Generalitat Valenciana per rebre puntualment els diners que no pagava la Conselleria que pertanyen també a la pròpia Generalitat”.

«Esta situació el 2023 s’ha fet encara més greu: a més a més de mantindre este retard en el pagament, la línia de crèdit de l’IVF no s’ha publicat i ara ni tan sols a canvi d’un interès, les entitats poden avançar estos diners per poder pagar puntualment”.

D’altra banda, «cada vegada són més complexos i burocràtics els requisits per formar part del concert amb la Conselleria, de manera que les despeses que una entitat que atén persones amb discapacitat són més importants”.

Un laberint burocràtic i un decret realitzat a esquena de les entitats

El passat divendres 10 de març es va aprovar el decret que regula la tipologia i funcionament de centres, serveis i programes del Sistema Públic Valencià de Serveis Socials, COPAVA entre altres entitats, va fer aportacions per a la redacció de la llei «sense cap resposta per part de la Conselleria d’Igualtat».

No s’han respost a les al·legacions ni argumentat l’acceptació o no de les aportacions fetes, “deixant la redacció del text legal a esquena de les entitats que treballen amb persones amb discapacitat«.

“La situació es complica encara més davant la multiplicació de direccions generals que ha tingut l’organisme autonòmic, que en lloc de concentrar la gestió en un mateix equip, els ha dividit sense aparent coordinació”.

Deixant COPAVA i altres entitats “amb assumptes sense resoldre a terra de ningú dins la Conselleria d’Igualtat«.

Els afectats, les persones més vulnerables

Tota esta situació “ha perjudicat notablement el dia a dia de les persones amb discapacitat, els professionals de cada entitat han de dedicar més temps a l’administració en lloc de les persones a qui es deuen i es perden les garanties de qualitat en no poder garantir a la plantilla d’empleats un salari digne pagat amb puntualitat”.

Rams insisteix en la gravetat de la situació: “els professionals de desenes d’entitats donen al màxim per les persones amb discapacitat i el que volen és deixar d’atendre-les, però la situació actual ens pot abocar en un futur a no poder garantir l’atenció de qualitat que les persones usuàries dels centres ocupacionals mereixen.”

Últimes notícies

Desallotgen Vivers després de suspendre el concert d’Ana Torroja per risc de reventons tèrmics

L’Ajuntament de València ha suspés el concert d’Ana Torroja als Jardins de Vivers i ha ordenat el desallotjament del recinte per l’avís de la Generalitat sobre possibles reventons tèrmics amb pujada sobtada de temperatures i forts vents.

La Comunitat Valenciana rebrà 2,6 milions per reforçar l’acollida de menors migrants sols

La Comunitat Valenciana rebrà 2.588.581 euros del Govern central per reforçar l’acollida de xiquets i adolescents migrants no acompanyats i ampliar places del sistema.

La Comunitat Valenciana rebrà 2,6 milions per a acollir xiquets migrants sols

La Comunitat Valenciana rebrà 2.588.581 euros del Govern central per a reforçar l’acollida de xiquets i adolescents migrants no acompanyats, dins d’un repartiment total de 35 milions entre autonomies.

Ayuso celebra el mallot blanc i es veu plenament en la lluita pel podi del Tour

El xabienc Juan Ayuso ha recuperat el mallot blanc en la desena etapa del Tour de França i assegura que està satisfet amb el seu rendiment, tot i reconéixer que Tadej Pogacar està a un altre nivell.

Suspés el concert de UB40 als Vivers per l’alerta roja per calor extrema

L’Ajuntament de València ha suspés el concert de UB40 als Jardins de Vivers per l’alerta roja per temperatures extremes i el risc de reventons càlids i fortes ratxes de vent.

Suspenen el concert d’UB40 als Jardins de Vivers per l’onada de calor extrema

L’Ajuntament de València ha suspés el concert d’UB40 als Jardins de Vivers per l’alerta roja per temperatures extremes i el risc de reventons tèrmics i ratxes molt fortes de vent.

Álvaro Rodríguez deixa l’Elx i fitxa pel Bournemouth anglés

El davanter uruguaià Álvaro Rodríguez ha deixat l’Elx CF després d’una temporada clau per a la permanència i posa rumb al Bournemouth de la Premier League.

Nit de reventons càlids i vents sobtats a la Comunitat Valenciana

La Generalitat alerta d’una alta probabilitat de reventons càlids i ratxes de vent fortes esta nit, després d’una jornada amb màximes pròximes als 39 graus en diverses comarques valencianes.