Mil telefonades en el primer dia al telèfon d’atenció a conductes suïcides (024)

Que a Espanya feia falta un telèfon per a atendre persones amb conductes suïcides era un fet, però ara en el primer dia en funcionament del 024 ha quedat clar, ja que s’han rebut unes mil crides.

El temps mitjà per a cadascuna d’elles és d’entre 25 a 30 minuts, i algunes de les quals van ser derivades als serveis d’emergències.

El 024 ha vingut per a quedar-se”, ha subratllat la ministra de Sanitat, Carolina Darias, en la roda de premsa posterior al Consell Interterritorial del Sistema Nacional de Salut (CISNS), on ha posat l’accent en com des del primer dia de funcionament aquest telèfon ha demostrat que serveix per a “ajudar i fer costat als qui tenen una ideació suïcida” perquè facen “una crida a la vida i s’eviten més morts”.

La línia l’atenen especialistes d’emergències de la Creu Roja, i que fa que el servei funcione les 24 hores al dia els 365 dies de l’any, tant a persones amb idees suïcides com als seus familiars, als quals se’ls guia sobre com han d’actuar, i és gratuït i confidencial. En els casos que es considera que hi ha un risc imminent per a la vida de l’afectat, els professionals es posen en contacte amb els serveis d’emergències per a enviar ajuda immediata.
Cal destacar, que en 2022 les temptatives van augmentar un 30%, quasi 4.000 persones es van llevar la vida aqueix any i entre 80.000 i 100.000 el van intentar.

Pla d’Acció de Salut Mental (2022-2024)

Aquest pla, segons ha explicat la ministra, posa en el centre a les persones, reforça els recursos humans en salut mental a fi de reduir la temporalitat, augmenta l’oferta de places en psiquiatria i psicologia i, en definitiva, optimitza l’atenció de la salut mental en tots els àmbits sanitaris i lluita contra l’estigmatització.

Darias ha recordat que és un pla finançat pel Ministeri de Sanitat amb 100 milions d’euros i per les comunitats amb les seues pròpies aportacions al projecte. Aquests 100 milions, segons ha dit, es desglossaran d’ací a 2024 en els pressupostos de l’Estat sent la partida d’aquest any de 30 milions d’euros, dels quals el 80% es transferirà a les comunitats autònomes i el 20% és d’execució per part del Ministeri.

A més, la ministra ha avançat que s’havia distribuït a les comunitats 10 milions d’euros perquè inclogueren en els seus plans acciones de formació en àmbits com la tecnologia sanitària, la vigilància en salut pública, la seguretat del pacient o l’atenció precoç de la violència de gènere amb la pretensió, ha dit, de formar a 90.000 professionals.

Últimes notícies

Catalá defensa davant la jutgessa que València no va rebre cap avís previ de la DANA

María José Catalá ha assegurat davant la jutgessa que València no va rebre cap avís del desbordament del barranco del Poyo i ha justificat que la ciutat no figurava com a municipi afectat en la fitxa de conca.

Catalá defensa davant la jutgessa que València no va rebre avisos previs del desbordament en la DANA

María José Catalá ha declarat com a testimoni que l’Ajuntament de València no va rebre cap avís específic sobre el desbordament del barranc del Poyo durant la DANA i ha assegurat que només va tindre constància de la gravetat quan La Torre ja estava totalment inundada.

Temperatures de fins a 42 graus posen en avís roig el litoral de València este dimecres

Aemet ha activat per a este dimecres l’avís roig al litoral de València per màximes de 42 graus al prelitoral, i manté diversos avisos taronja i grocs per calor extrema i tempestes a tota la Comunitat Valenciana.

El Valencia CF començarà la Lliga una setmana més tard per l’ajornament contra el Betis

El Valencia CF iniciarà LaLiga EA Sports 2026-27 una setmana més tard del previst per l’ajornament del partit de la primera jornada contra el Betis, que s’ha reprogramat per al 25 d’agost a Mestalla.

Compromís denuncia que el PP es doblega a Vox en el debat dels pressupostos

Carles Esteve, diputat de Compromís, acusa el PP valencià de plegar-se a Vox en el debat dels pressupostos de la Generalitat de 2026 i alerta d'una escalada contra la igualtat i els drets de part de la ciutadania.

Vox imposa la seua ‘prioritat nacional’ en vivenda i servicis socials als pressupostos de 2026

Les esmenes de Vox als pressupostos de la Generalitat per a 2026 incorporen per primera vegada el principi de ‘prioritat nacional’ en les polítiques de vivenda i servicis socials, gràcies a l’acord amb el PP en Les Corts.

La ‘prioritat nacional’ marcarà les ajudes d’habitatge i servicis socials en els pressupostos de 2026

Les esmenes de Vox als pressupostos de la Generalitat de 2026 incorporen per primera vegada el principi de prioritat nacional en les polítiques d’habitatge i servicis socials, amb el suport del PP, segons ha destacat el síndic José María Llanos.

Nova planta de vivenda industrialitzada a València amb 6.000 habitatges a l’any

Cecotec i Casas inHAUS invertixen 100 milions d’euros en una nova planta de vivenda industrialitzada, amb previsió d’alçar 6.000 habitatges a l’any i generar 4.000 llocs de treball.