Mil telefonades en el primer dia al telèfon d’atenció a conductes suïcides (024)

Que a Espanya feia falta un telèfon per a atendre persones amb conductes suïcides era un fet, però ara en el primer dia en funcionament del 024 ha quedat clar, ja que s’han rebut unes mil crides.

El temps mitjà per a cadascuna d’elles és d’entre 25 a 30 minuts, i algunes de les quals van ser derivades als serveis d’emergències.

El 024 ha vingut per a quedar-se”, ha subratllat la ministra de Sanitat, Carolina Darias, en la roda de premsa posterior al Consell Interterritorial del Sistema Nacional de Salut (CISNS), on ha posat l’accent en com des del primer dia de funcionament aquest telèfon ha demostrat que serveix per a “ajudar i fer costat als qui tenen una ideació suïcida” perquè facen “una crida a la vida i s’eviten més morts”.

La línia l’atenen especialistes d’emergències de la Creu Roja, i que fa que el servei funcione les 24 hores al dia els 365 dies de l’any, tant a persones amb idees suïcides com als seus familiars, als quals se’ls guia sobre com han d’actuar, i és gratuït i confidencial. En els casos que es considera que hi ha un risc imminent per a la vida de l’afectat, els professionals es posen en contacte amb els serveis d’emergències per a enviar ajuda immediata.
Cal destacar, que en 2022 les temptatives van augmentar un 30%, quasi 4.000 persones es van llevar la vida aqueix any i entre 80.000 i 100.000 el van intentar.

Pla d’Acció de Salut Mental (2022-2024)

Aquest pla, segons ha explicat la ministra, posa en el centre a les persones, reforça els recursos humans en salut mental a fi de reduir la temporalitat, augmenta l’oferta de places en psiquiatria i psicologia i, en definitiva, optimitza l’atenció de la salut mental en tots els àmbits sanitaris i lluita contra l’estigmatització.

Darias ha recordat que és un pla finançat pel Ministeri de Sanitat amb 100 milions d’euros i per les comunitats amb les seues pròpies aportacions al projecte. Aquests 100 milions, segons ha dit, es desglossaran d’ací a 2024 en els pressupostos de l’Estat sent la partida d’aquest any de 30 milions d’euros, dels quals el 80% es transferirà a les comunitats autònomes i el 20% és d’execució per part del Ministeri.

A més, la ministra ha avançat que s’havia distribuït a les comunitats 10 milions d’euros perquè inclogueren en els seus plans acciones de formació en àmbits com la tecnologia sanitària, la vigilància en salut pública, la seguretat del pacient o l’atenció precoç de la violència de gènere amb la pretensió, ha dit, de formar a 90.000 professionals.

Últimes notícies

Miramar i Pego freguen els 40 graus i se situen entre les màximes d’Espanya

Miramar, Pego i Sagunt han registrat este dijous algunes de les temperatures més altes d’Espanya, mentre les tronades han provocat desploms tèrmics de fins a 19,6 graus en punts de la Comunitat Valenciana.

El Valencia fitxa Pablo Maffeo cedit amb opció de compra per a dos temporades

El lateral dret Pablo Maffeo arriba al Valencia cedit per l’Olympiacos amb una opció de compra per a dos temporades, després de destacar al Mallorca i cobrir la vacant en el flanc dret defensiu.

Més de 50 intervencions de bombers per les fortes ratxes de vent a la Ribera

Les tempestes amb ratxes de més de 100 km/h han obligat els bombers a actuar en més de 50 servicis a la Ribera, sobretot per arbres caiguts i danys en estructures. Aemet explica que es tracta de reventons humits i Emergències insta a telefonar al 112 si es veu fum.

Mercalicante es reforça com a motor de distribució alimentària a Alacant

El ministre d’Hisenda, Arcadi España, ha destacat en la seua visita a Mercalicante el paper clau de Mercasa i la Red de Mercas en la distribució d’aliments de proximitat i en l’economia estatal. La plataforma alacantina abasteix 1,9 milions d’habitants, concentra 110 empreses i genera 4.600 llocs de treball directes i indirectes.

Hacienda insta les autonomies del PP a pensar més en la ciutadania que en Feijóo

El ministre dHisenda, Arcadi Espanya, ha demanat als governs autonòmics del PP que anteposen els interessos dels seus ciutadans a lestratègia de bloqueig dAlberto Núñez Feijóo en la negociació del nou model de finançament i dels Pressupostos Generals de lEstat.

Pedregades i ratxes de fins a 149 km/h sacsegen la Ribera Alta

Un episodi de fortes tronades ha deixat pedra i ratxes de vent de fins a 149 km/h en municipis de la Ribera Alta, com Alzira i Sumacàrcer, i ha obligat els bombers a atendre diverses incidències.

Cansament i impotència a València després de la nit més calorosa

La nit més càlida registrada a València ha deixat veïns exhausts, amb mala qualitat de son i buscant ombra, aigua i espais climatitzats per suportar unes temperatures que molts qualifiquen d’horroroses.

Consells per a protegir-te de les fortes tempestes en la Comunitat Valenciana

La Generalitat ha demanat extremar la prudència per les fortes pluges, el vent i el granís previstos, amb avís taronja en el litoral i l’interior sud de València i l’interior d’Alacant, i nivell 3 de preemergència per risc extrem d’incendis.