Mil telefonades en el primer dia al telèfon d’atenció a conductes suïcides (024)

Que a Espanya feia falta un telèfon per a atendre persones amb conductes suïcides era un fet, però ara en el primer dia en funcionament del 024 ha quedat clar, ja que s’han rebut unes mil crides.

El temps mitjà per a cadascuna d’elles és d’entre 25 a 30 minuts, i algunes de les quals van ser derivades als serveis d’emergències.

El 024 ha vingut per a quedar-se”, ha subratllat la ministra de Sanitat, Carolina Darias, en la roda de premsa posterior al Consell Interterritorial del Sistema Nacional de Salut (CISNS), on ha posat l’accent en com des del primer dia de funcionament aquest telèfon ha demostrat que serveix per a “ajudar i fer costat als qui tenen una ideació suïcida” perquè facen “una crida a la vida i s’eviten més morts”.

La línia l’atenen especialistes d’emergències de la Creu Roja, i que fa que el servei funcione les 24 hores al dia els 365 dies de l’any, tant a persones amb idees suïcides com als seus familiars, als quals se’ls guia sobre com han d’actuar, i és gratuït i confidencial. En els casos que es considera que hi ha un risc imminent per a la vida de l’afectat, els professionals es posen en contacte amb els serveis d’emergències per a enviar ajuda immediata.
Cal destacar, que en 2022 les temptatives van augmentar un 30%, quasi 4.000 persones es van llevar la vida aqueix any i entre 80.000 i 100.000 el van intentar.

Pla d’Acció de Salut Mental (2022-2024)

Aquest pla, segons ha explicat la ministra, posa en el centre a les persones, reforça els recursos humans en salut mental a fi de reduir la temporalitat, augmenta l’oferta de places en psiquiatria i psicologia i, en definitiva, optimitza l’atenció de la salut mental en tots els àmbits sanitaris i lluita contra l’estigmatització.

Darias ha recordat que és un pla finançat pel Ministeri de Sanitat amb 100 milions d’euros i per les comunitats amb les seues pròpies aportacions al projecte. Aquests 100 milions, segons ha dit, es desglossaran d’ací a 2024 en els pressupostos de l’Estat sent la partida d’aquest any de 30 milions d’euros, dels quals el 80% es transferirà a les comunitats autònomes i el 20% és d’execució per part del Ministeri.

A més, la ministra ha avançat que s’havia distribuït a les comunitats 10 milions d’euros perquè inclogueren en els seus plans acciones de formació en àmbits com la tecnologia sanitària, la vigilància en salut pública, la seguretat del pacient o l’atenció precoç de la violència de gènere amb la pretensió, ha dit, de formar a 90.000 professionals.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Pérez Llorca anuncia ajudes per a consolidar les empreses valencianes als Estats Units

La Generalitat ha llançat una nova línia d'ajudes perquè pimes i grans companyies valencianes consoliden la seua presència als Estats Units, cobrint tràmits, fires, màrqueting, personal i consultoria. L'anunci s'ha realitzat en la Nit de les Finances, avantsala de Forinvest.

Vicente Lafuente reivindica una CEV forta, independent i pròxima a l’empresa: ‘Volem ser la casa en la qual tots vulguen estar’

Es tracta de la tercera reunió-esmorzar que organitza l’AMDComVal per a tots els seus associats i que consolida així un espai de diàleg directe amb responsables d’entitats tant públiques com privades.

Les pluges seguiran este dimecres a Alacant i sud de València i remetran a la vesprada

Aemet preveu cel molt nuvolós i ruixats a Alacant i en la mitat sud de València, localment persistents al matí. L'avís groc regix fins a les 12.00.

Investigat a Alacant per ciberestafa en criptomonedes mitjançant ‘email phishing’

La Guàrdia Civil ha investigat a Alacant a una persona per un frau de falses inversions en criptoactivos després de suplantar per correu a un 'exchange'. El sospitós va ser captat retirant diners en caixers després del rastre de les transferències.

Vicente Lafuente deixa la presidència de Femeval per a centrar-se en la CEV

Vicente Lafuente ha dimitit com a president de Femeval per a centrar-se en la CEV per la càrrega de treball. La federació activa una elecció parcial amb calendari i presidència en funcions.

Ferit un acompanyant per un tret dissuasiu durant una persecució a Alzira

Un acompanyant ha resultat ferit a la cama per un tret dissuasiu durant una persecució policial a Alzira. Els dos ocupants del cotxe han sigut detinguts.

El Museu de Belles Arts de València exhibix el seu art contemporani dels 40 als 70

El MuBAV reunix 48 obres de 32 artistes en Temps Moderns, un recorregut per la modernització artística entre els 40 i els 70. La mostra es visita fins al 31 de maig.

El MACA incorpora serigrafies de Soledad Sevilla i documents sobre Eusebio Sempere

L'Ajuntament d'Alacant ha acceptat per al MACA dos sèries de serigrafies de Soledad Sevilla i documentació sobre Eusebio Sempere, que reforcen la seua col·lecció i arxiu.