‘Tetas y tetinas’: La veritat a l’hora de decidir donar el pit o no al teu bebé

 

Els bebés no venen amb un manual d’ús sota el braç. Donar mamar no és una cosa que les dones sàpien fer per instint, cal aprendre-ho, i no és sempre una tasca fàcil. «Moltes dones se senten soles i perdudes en enfrontar-se a la lactància després de ser mares», explica Noemí Fidalgo a ‘Nius’, directora del documental ‘Tetas y tetinas’, que es va estrenar el dimarts s’estrena en Mitele.

Fidalgo ho va viure en pròpia carn amb el seu primer fill i va decidir que calia fer alguna cosa per a ajudar a les dones que travessen eixa situació.

«En el món de la lactància encara hi ha molts judicis, molts clixés, i l’única manera de combatre’ls és amb informació, i este documental és per a això», afirma.

En trenta minuts, la realitzadora analitza la realitat a la qual s’enfronten les dones al nostre país a l’hora de triar donar el pit o no als seus fills.

«Va molt al gra. No s’enumeren tots els problemes que et pots trobar, però sí els més habituals: la falta d’informació inicial, les dificultats en arribar a casa, la volta al treball o la complicada conciliació laboral per a les mares que opten per allargar la lactància fins als dos anys», apunta.

«En els anys 90 quasi es recomanava el biberó en comptes de la llet materna. Després s’ha fet molta campanya a favor de donar el pit, però no s’ha format als sanitaris en lactància, no s’ha format a les mares en com han de fer-ho, i aqueix desequilibri és el que està provocant els problemes actuals», denúncia.

A través del testimoniatge en primera persona de les mares i parlant amb professionals molt formats en el tema, sanitaris, psicòlegs, assessores de lactància… Fidalgo abasta la complexitat d’un assumpte que preocupa milions de dones a tot el món i en el qual queda un llarg camí per recórrer.

Empoderar a les dones

 

«Jo volia transmetre amb este documental que l’alimentació del bebé és cosa de la mare. És ella la que ha de decidir si vol donar-li el pit o no, i té dret a canviar d’opinió en qualsevol dels dos casos», defensa Fidalgo. «A més l’entorn ha de secundar-la, sense jutjar-la, decidisca el que decidisca».

«Ningú discuteix les bondats de la llet materna, però després les circumstàncies que envolten a cada dona són tan infinites que no li les pot pressionar», insisteix.

«En ‘Tetas y Tetinas’ volem evidenciar este aspecte, donar eines per a solucionar les dificultats i ajudar i abrigallar a les mares, que vegen que no estan soles, que el que els ocorre a elles li passa a moltes altres», postil·la.

Una anomenada a l’apoderament femení entorn de la lactància. «Com diu Elena Palacio, una matrona que apareix en el documental, si escoltàrem les dones, tot seria més fàcil», conclou Fidalgo.

Últimes notícies

Les autonomies del PP bloquegen un debat sobre menors migrants a Ceuta en la pròxima Sectorial

Les comunitats governades pel PP han impedit que la pròxima Conferència Sectorial d'Infància aborde la situació dels menors migrants no acompanyats a Ceuta. La trobada s'ha fixat per al 27 d'agost i Vox ja havia anunciat que no hi assistiria.

La inscripció de Buenavida amb les Lynx és una treta administrativa i jugarà la WNBA en 2027

La inscripció d’Elena Buenavida com a jugadora actual de Minnesota Lynx respon a una treta administrativa i no implica que jugue la WNBA en 2026, ja que el pla és que s’incorpore a la franquícia en 2027 i continue mentrestant al Valencia Basket.

250.000 euros en ajuda urgent de la Generalitat per a les víctimes del terratrémol de Colòmbia

La Conselleria de Serveis Socials, Família i Infància ha destinat 250.000 euros a ajuda humanitària urgent a Colòmbia després del terratrémol del 10 d’agost, amb especial atenció a la infància i a la cobertura de necessitats bàsiques. La Generalitat també ha impulsat un catàleg d’organitzacions fiables per a canalitzar les donacions de manera segura.

Alerta taronja per calor extrema en onze comarques valencianes

Sanitat ha activat per a este dijous el nivell de risc taronja per calor en municipis d’onze comarques de València i Castelló, mentres Emergències manté el risc extrem d’incendis a l’interior.

Vint atesos pel dispositiu de l’eclipsi a la Comunitat Valenciana i dotze trasllats a hospitals

El dispositiu especial per l’eclipsi solar a la Comunitat Valenciana ha atés 20 persones per incidències lleus, dotze de les quals han sigut traslladades a hospitals i centres de salut. La jornada s’ha desenvolupat amb normalitat gràcies a la coordinació d’emergències i al comportament de la ciutadania.

Aemet activa més avisos per tempestes i calor extrema a l’interior de València

Aemet ha ampliat per a esta vesprada l’avís groc per pluges intenses, tempestes amb granís i ratxes molt fortes de vent a l’interior nord de València, on també s’esperen fins a 38 graus. Les alertes s’estén al sud de València i a l’interior de Castelló, i continuaran demà divendres.

L’estrena d’Iñigo Pérez amb el Villarreal arriba després de dos inicis de Lliga guanyadors

Iñigo Pérez debuta en Lliga amb el Villarreal a El Sardinero després d’haver guanyat els seus dos anteriors inicis de campionat, tots dos fora de casa amb el Rayo Vallecano.

L’incendi de la Vall d’Uixó arrasa hàbitats protegits a la Serra d’Espadà

L’incendi declarat en juliol a la Vall d’Uixó ha cremat més de 9.500 hectàrees i ha afectat greument espais Red Natura 2000 i el Parc Natural de la Serra d’Espadà, segons SEO/BirdLife. L’entitat alerta del risc d’erosió, de la pèrdua d’hàbitats per a aus rapinyaires i forestals i reclama una recuperació basada en criteris científics.