13.9 C
València
Divendres, 6 febrer, 2026

‘Tetas y tetinas’: La veritat a l’hora de decidir donar el pit o no al teu bebé

 

Els bebés no venen amb un manual d’ús sota el braç. Donar mamar no és una cosa que les dones sàpien fer per instint, cal aprendre-ho, i no és sempre una tasca fàcil. “Moltes dones se senten soles i perdudes en enfrontar-se a la lactància després de ser mares”, explica Noemí Fidalgo a ‘Nius’, directora del documental ‘Tetas y tetinas’, que es va estrenar el dimarts s’estrena en Mitele.

Fidalgo ho va viure en pròpia carn amb el seu primer fill i va decidir que calia fer alguna cosa per a ajudar a les dones que travessen eixa situació.

“En el món de la lactància encara hi ha molts judicis, molts clixés, i l’única manera de combatre’ls és amb informació, i este documental és per a això”, afirma.

En trenta minuts, la realitzadora analitza la realitat a la qual s’enfronten les dones al nostre país a l’hora de triar donar el pit o no als seus fills.

“Va molt al gra. No s’enumeren tots els problemes que et pots trobar, però sí els més habituals: la falta d’informació inicial, les dificultats en arribar a casa, la volta al treball o la complicada conciliació laboral per a les mares que opten per allargar la lactància fins als dos anys”, apunta.

“En els anys 90 quasi es recomanava el biberó en comptes de la llet materna. Després s’ha fet molta campanya a favor de donar el pit, però no s’ha format als sanitaris en lactància, no s’ha format a les mares en com han de fer-ho, i aqueix desequilibri és el que està provocant els problemes actuals”, denúncia.

A través del testimoniatge en primera persona de les mares i parlant amb professionals molt formats en el tema, sanitaris, psicòlegs, assessores de lactància… Fidalgo abasta la complexitat d’un assumpte que preocupa milions de dones a tot el món i en el qual queda un llarg camí per recórrer.

Empoderar a les dones

 

“Jo volia transmetre amb este documental que l’alimentació del bebé és cosa de la mare. És ella la que ha de decidir si vol donar-li el pit o no, i té dret a canviar d’opinió en qualsevol dels dos casos”, defensa Fidalgo. “A més l’entorn ha de secundar-la, sense jutjar-la, decidisca el que decidisca”.

“Ningú discuteix les bondats de la llet materna, però després les circumstàncies que envolten a cada dona són tan infinites que no li les pot pressionar”, insisteix.

“En ‘Tetas y Tetinas’ volem evidenciar este aspecte, donar eines per a solucionar les dificultats i ajudar i abrigallar a les mares, que vegen que no estan soles, que el que els ocorre a elles li passa a moltes altres”, postil·la.

Una anomenada a l’apoderament femení entorn de la lactància. “Com diu Elena Palacio, una matrona que apareix en el documental, si escoltàrem les dones, tot seria més fàcil”, conclou Fidalgo.

Últimes notícies

Barcala ha demanat disculpes per l’escàndol de les VPP i ha jurat depurar adjudicacions

L'alcalde d'Alacant ha demanat disculpes per l'escàndol de les VPP a la Platja de Sant Joan i ha jurat que depurarà responsabilitats. Ha anunciat una revisió de 140 adjudicacions amb possible retracte si es confirma frau.

PSPV, Compromís, EU i Vox exigixen la dimissió de l’alcalde d’Alacant per les VPP

PSPV-PSOE, Compromís, EU-Podem i Vox han demanat que Luis Barcala dimitisca per les irregularitats en l'adjudicació de VPP a la Platja de Sant Joan. El ple extraordinari ha augmentat la pressió després de dimissions ja presentades, inclosa la d'Urbanisme.

Un operari ha resultat ferit per un reble després pel vent durant la rehabilitació de l’edifici incendiat de Campanar

Un treballador ha resultat ferit en ser aconseguit per un reble després per una ràfega de vent mentres es rehabilitava l'edifici de Campanar. El casc va esmorteir el colp; va ser traslladat a l'hospital i està en observació

El vent ha deixat ratxes de 150 km/h a Buñol, nombroses incidències i dos ferits a València

La Comunitat Valenciana seguix en alerta per vent: Buñol ha registrat 150 km/h i a València s'han produït nombrosos incidents i dos ferits. Les autoritats han activat mesures preventives i restriccions puntuals.

Pérez Llorca destaca el front comú amb Andalusia i Múrcia per a defendre l’horta d’Europa

El president de la Generalitat ha subratllat en Fruit Logistica 2026 la coordinació amb Andalusia i Múrcia per a frenar la competència deslleial i ha reclamat controls al Govern.

PSPV, Compromís, EU i Vox exigixen la dimissió de Barcala per les VPP a la Platja de Sant Joan

PSPV-PSOE, Compromís, EU-Podem i Vox han exigit la dimissió de l'alcalde Luis Barcala per les irregularitats en l'adjudicació de VPP a la Platja de Sant Joan. El ple extraordinari s'ha saldat amb dimissions i obri una crisi en el consistori.

Barcala ha demanat disculpes i ha promés depurar l’adjudicació de les VPP a la Platja de Sant Joan

L'alcalde d'Alacant ha demanat disculpes per l'escàndol de les VPP a la Platja de Sant Joan i ha jurat arribar fins al final. L'Ajuntament ha obert una investigació, revisarà les 140 adjudicacions i aplicarà el dret de retracte si detecta frau.

Dimitix el cap de gabinet d’Indústria de la Generalitat per la polèmica de la vivenda a Alacant

Miguel Ángel Sánchez ha presentat la seua renúncia després de la polèmica per presumptes irregularitats en l'adjudicació de vivendes públiques a Alacant. Defén que no va tindre relació amb la promoció ni amb el procediment.