‘Tetas y tetinas’: La veritat a l’hora de decidir donar el pit o no al teu bebé

 

Els bebés no venen amb un manual d’ús sota el braç. Donar mamar no és una cosa que les dones sàpien fer per instint, cal aprendre-ho, i no és sempre una tasca fàcil. «Moltes dones se senten soles i perdudes en enfrontar-se a la lactància després de ser mares», explica Noemí Fidalgo a ‘Nius’, directora del documental ‘Tetas y tetinas’, que es va estrenar el dimarts s’estrena en Mitele.

Fidalgo ho va viure en pròpia carn amb el seu primer fill i va decidir que calia fer alguna cosa per a ajudar a les dones que travessen eixa situació.

«En el món de la lactància encara hi ha molts judicis, molts clixés, i l’única manera de combatre’ls és amb informació, i este documental és per a això», afirma.

En trenta minuts, la realitzadora analitza la realitat a la qual s’enfronten les dones al nostre país a l’hora de triar donar el pit o no als seus fills.

«Va molt al gra. No s’enumeren tots els problemes que et pots trobar, però sí els més habituals: la falta d’informació inicial, les dificultats en arribar a casa, la volta al treball o la complicada conciliació laboral per a les mares que opten per allargar la lactància fins als dos anys», apunta.

«En els anys 90 quasi es recomanava el biberó en comptes de la llet materna. Després s’ha fet molta campanya a favor de donar el pit, però no s’ha format als sanitaris en lactància, no s’ha format a les mares en com han de fer-ho, i aqueix desequilibri és el que està provocant els problemes actuals», denúncia.

A través del testimoniatge en primera persona de les mares i parlant amb professionals molt formats en el tema, sanitaris, psicòlegs, assessores de lactància… Fidalgo abasta la complexitat d’un assumpte que preocupa milions de dones a tot el món i en el qual queda un llarg camí per recórrer.

Empoderar a les dones

 

«Jo volia transmetre amb este documental que l’alimentació del bebé és cosa de la mare. És ella la que ha de decidir si vol donar-li el pit o no, i té dret a canviar d’opinió en qualsevol dels dos casos», defensa Fidalgo. «A més l’entorn ha de secundar-la, sense jutjar-la, decidisca el que decidisca».

«Ningú discuteix les bondats de la llet materna, però després les circumstàncies que envolten a cada dona són tan infinites que no li les pot pressionar», insisteix.

«En ‘Tetas y Tetinas’ volem evidenciar este aspecte, donar eines per a solucionar les dificultats i ajudar i abrigallar a les mares, que vegen que no estan soles, que el que els ocorre a elles li passa a moltes altres», postil·la.

Una anomenada a l’apoderament femení entorn de la lactància. «Com diu Elena Palacio, una matrona que apareix en el documental, si escoltàrem les dones, tot seria més fàcil», conclou Fidalgo.

Últimes notícies

Empat sense gols entre Màlaga i Llevant amb penal errat

Màlaga i Llevant han empatat a zero en un partit amb poques idees en atac, en què els locals han fallat un penal. La primera part ha sigut malaguenya i la segona més igualada, però amb les millors ocasions per al Llevant.

Mor un home de 79 anys i una dona resulta ferida greu en un accident a Benidorm

Un home de 79 anys ha mort i una dona de 80 ha resultat ferida greu en un accident de trànsit a la N-332, a l’eixida cap a Terra Mítica, al terme municipal de Benidorm.

Quasi 2.000 valencianistes esclaten a Mestalla contra la gestió i els mals resultats

Quasi 2.000 aficionats del Valencia CF s’han concentrat fora de Mestalla després del 0-5 contra el Barcelona per a protestar per la gestió del club i la situació esportiva de l’equip, colista de LaLiga amb un punt en quatre jornades.

Corberán admet que el València està per davall del seu nivell després del 0-5 contra el Barça

Carlos Corberán admet que el València està rendint per davall del que pot oferir després del 0-5 del Barcelona a Mestalla, que deixa l’equip colista amb un punt en quatre jornades. L’entrenador assumix la responsabilitat, demana autocrítica i assegura que el vestidor buscarà solucions unit per remuntar.

Arnau admet la superioritat del Barça a Mestalla: ‘Ens han passat per damunt’

Arnau Martínez admet que el Barcelona ha sigut molt superior al Valencia a Mestalla i demana paciència a l’afició, convençut que l’equip remuntarà la situació.

Una eixida nefasta deixa Los Gallos sense final del SailGP de València

Los Gallos, líders del seu grup abans de l’última jornada del SailGP de València, han perdut el pas a la final per una mala eixida i el triomf de l’US SailGP Team en l’última mànega classificatòria.

Golejada del Barcelona a Mestalla i lideratge en solitari

El Barcelona ha passat per damunt del València a Mestalla amb un 0-5, amb doblet de Lamine Yamal, i se situa líder en solitari després del punxó del Real Madrid.

L’Elx busca la primera victòria davant una Reial que encara no puntua fora

L’Elx rep hui al Martínez Valero la Reial Societat necessitat de guanyar per estrenar el seu caseller, davant un rival que encara no ha puntuat com a visitant.