‘Tetas y tetinas’: La veritat a l’hora de decidir donar el pit o no al teu bebé

 

Els bebés no venen amb un manual d’ús sota el braç. Donar mamar no és una cosa que les dones sàpien fer per instint, cal aprendre-ho, i no és sempre una tasca fàcil. «Moltes dones se senten soles i perdudes en enfrontar-se a la lactància després de ser mares», explica Noemí Fidalgo a ‘Nius’, directora del documental ‘Tetas y tetinas’, que es va estrenar el dimarts s’estrena en Mitele.

Fidalgo ho va viure en pròpia carn amb el seu primer fill i va decidir que calia fer alguna cosa per a ajudar a les dones que travessen eixa situació.

«En el món de la lactància encara hi ha molts judicis, molts clixés, i l’única manera de combatre’ls és amb informació, i este documental és per a això», afirma.

En trenta minuts, la realitzadora analitza la realitat a la qual s’enfronten les dones al nostre país a l’hora de triar donar el pit o no als seus fills.

«Va molt al gra. No s’enumeren tots els problemes que et pots trobar, però sí els més habituals: la falta d’informació inicial, les dificultats en arribar a casa, la volta al treball o la complicada conciliació laboral per a les mares que opten per allargar la lactància fins als dos anys», apunta.

«En els anys 90 quasi es recomanava el biberó en comptes de la llet materna. Després s’ha fet molta campanya a favor de donar el pit, però no s’ha format als sanitaris en lactància, no s’ha format a les mares en com han de fer-ho, i aqueix desequilibri és el que està provocant els problemes actuals», denúncia.

A través del testimoniatge en primera persona de les mares i parlant amb professionals molt formats en el tema, sanitaris, psicòlegs, assessores de lactància… Fidalgo abasta la complexitat d’un assumpte que preocupa milions de dones a tot el món i en el qual queda un llarg camí per recórrer.

Empoderar a les dones

 

«Jo volia transmetre amb este documental que l’alimentació del bebé és cosa de la mare. És ella la que ha de decidir si vol donar-li el pit o no, i té dret a canviar d’opinió en qualsevol dels dos casos», defensa Fidalgo. «A més l’entorn ha de secundar-la, sense jutjar-la, decidisca el que decidisca».

«Ningú discuteix les bondats de la llet materna, però després les circumstàncies que envolten a cada dona són tan infinites que no li les pot pressionar», insisteix.

«En ‘Tetas y Tetinas’ volem evidenciar este aspecte, donar eines per a solucionar les dificultats i ajudar i abrigallar a les mares, que vegen que no estan soles, que el que els ocorre a elles li passa a moltes altres», postil·la.

Una anomenada a l’apoderament femení entorn de la lactància. «Com diu Elena Palacio, una matrona que apareix en el documental, si escoltàrem les dones, tot seria més fàcil», conclou Fidalgo.

Últimes notícies

Arcadi España apuja la pressió a Pérez Llorca perquè negocie la nova financiació autonòmica

El ministre d’Hisenda, Arcadi España, ha instat el president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, a asseure’s a negociar el nou model de financiació autonòmica i li ha demanat que no busque excuses. El ministre ha defensat que la proposta del Govern central oferix 3.669 milions a la Comunitat Valenciana, enfront dels 1.782 milions que reclama el Consell.

El Lucentum reforça el perímetre amb l’islandés Kristinn Pálsson

El Lucentum Alicante ha incorporat l’escolta-aler islandés Kristinn Pálsson, internacional absolut, com a segon jugador confirmat per a la pròxima temporada en Primera FEB.

Arcadi Espanya reafirma la confiança en la Justícia tot i veure decisions poc comprensibles

El ministre d’Hisenda, Arcadi Espanya, defensa la seua confiança plena en la Justícia i en les forces de seguretat, però considera difícil d’entendre decisions com la retirada del passaport a Begoña Gómez i alerta del qüestionament del procés electoral.

Quasi 39.500 persones han passat per les Unitats de Conductes Addictives en 2025

Les 39 Unitats de Conductes Addictives de Sanitat han atés 39.418 persones i han fet 454.018 consultes en 2025. L’alcohol concentra el 38 % dels tractaments, seguit de la cocaïna i el cànnabis.

Temporada històrica del València Basket: quatre títols i nova vida al Roig Arena

El València Basket ha tancat una temporada irrepetible amb quatre títols entre els equips masculí i femení i un trasllat multitudinari al nou Roig Arena, que ha disparat la massa social del club.

Els pressupostos de 2027 seran els que necessita la societat, defensa Arcadi España

El ministre d'Hisenda, Arcadi España, ha defensat a València que els Pressupostos Generals de l'Estat per a 2027 responen a les necessitats de la societat i no a la supervivència del Govern, i ha advertit sobre el risc que la polarització política acabe contagiant la ciutadania.

Kovacs s’acomiada de València Basket i se’n va als Chiba Jets com a primer entrenador

L’ajudant d’Adrian Kovacs ha confirmat en les xarxes la seua eixida de València Basket després de dos anys i assumirà la banqueta dels Chiba Jets, un dels clubs punters del Japó.

Presó provisional per als sis detinguts a Torrevella per una sèrie de robatoris en vivendes

Sis persones d’entre 27 i 36 anys han ingressat en presó provisional a Torrevella per la seua presumpta implicació en robatoris en vivendes i pertinença a grup criminal. La Guàrdia Civil ha recuperat joies, dispositius electrònics i ferramentes de serralleria especialitzades.