‘Tetas y tetinas’: La veritat a l’hora de decidir donar el pit o no al teu bebé

 

Els bebés no venen amb un manual d’ús sota el braç. Donar mamar no és una cosa que les dones sàpien fer per instint, cal aprendre-ho, i no és sempre una tasca fàcil. «Moltes dones se senten soles i perdudes en enfrontar-se a la lactància després de ser mares», explica Noemí Fidalgo a ‘Nius’, directora del documental ‘Tetas y tetinas’, que es va estrenar el dimarts s’estrena en Mitele.

Fidalgo ho va viure en pròpia carn amb el seu primer fill i va decidir que calia fer alguna cosa per a ajudar a les dones que travessen eixa situació.

«En el món de la lactància encara hi ha molts judicis, molts clixés, i l’única manera de combatre’ls és amb informació, i este documental és per a això», afirma.

En trenta minuts, la realitzadora analitza la realitat a la qual s’enfronten les dones al nostre país a l’hora de triar donar el pit o no als seus fills.

«Va molt al gra. No s’enumeren tots els problemes que et pots trobar, però sí els més habituals: la falta d’informació inicial, les dificultats en arribar a casa, la volta al treball o la complicada conciliació laboral per a les mares que opten per allargar la lactància fins als dos anys», apunta.

«En els anys 90 quasi es recomanava el biberó en comptes de la llet materna. Després s’ha fet molta campanya a favor de donar el pit, però no s’ha format als sanitaris en lactància, no s’ha format a les mares en com han de fer-ho, i aqueix desequilibri és el que està provocant els problemes actuals», denúncia.

A través del testimoniatge en primera persona de les mares i parlant amb professionals molt formats en el tema, sanitaris, psicòlegs, assessores de lactància… Fidalgo abasta la complexitat d’un assumpte que preocupa milions de dones a tot el món i en el qual queda un llarg camí per recórrer.

Empoderar a les dones

 

«Jo volia transmetre amb este documental que l’alimentació del bebé és cosa de la mare. És ella la que ha de decidir si vol donar-li el pit o no, i té dret a canviar d’opinió en qualsevol dels dos casos», defensa Fidalgo. «A més l’entorn ha de secundar-la, sense jutjar-la, decidisca el que decidisca».

«Ningú discuteix les bondats de la llet materna, però després les circumstàncies que envolten a cada dona són tan infinites que no li les pot pressionar», insisteix.

«En ‘Tetas y Tetinas’ volem evidenciar este aspecte, donar eines per a solucionar les dificultats i ajudar i abrigallar a les mares, que vegen que no estan soles, que el que els ocorre a elles li passa a moltes altres», postil·la.

Una anomenada a l’apoderament femení entorn de la lactància. «Com diu Elena Palacio, una matrona que apareix en el documental, si escoltàrem les dones, tot seria més fàcil», conclou Fidalgo.

Últimes notícies

Villar defensa que a Alacant hi ha transparència en el cas de les vivendes de Les Naus

El vicealcalde d'Alacant, Manuel Villar, ha defensat que el govern local del PP està col·laborant amb transparència en la comissió que investiga possibles irregularitats en l'adjudicació de vivendes públiques de la promoció de Les Naus a la Platja de Sant Joan, i ha comparat esta actitud amb la del cas d'Alcoi.

Villar defensa que el govern del PP ha sigut transparent en el cas de les vivendes de Les Naus

El vicealcalde dAlacant, Manuel Villar, assegura que el govern del PP ha facilitat tota la informació sobre el cas de les vivendes públiques de Les Naus i assenyala el PSOE dAlcoi per la gestió dun expedient disciplinari. El cas ha obert un enfrontament polític entre PP i esquerra al voltant de la transparència en ladministració local.

Villar defensa la transparència del govern del PP en la comissió sobre Les Naus

El vicealcalde d'Alacant, Manuel Villar, ha defensat que el govern local del PP ha actuat amb transparència i col·laboració en la comissió municipal que investiga la promoció de vivendes públiques de Les Naus a la Platja de San Juan, i ha comparat esta actitud amb el cas d'Alcoi.

Villar defensa la transparència del govern del PP en la comissió sobre Les Naus

El vicealcalde d'Alacant Manuel Villar defensa que el govern del PP està aportant tota la informació en la comissió que investiga possibles irregularitats en l'adjudicació de vivendes públiques de la promoció Les Naus a la platja de San Juan, i compara esta actitud amb el cas d'Alcoi.

Villar defensa la transparència del govern del PP en la investigació de Les Naus

El vicealcalde d’Alacant, Manuel Villar, assegura que el govern del PP ha complit amb la transparència i la col·laboració en la comissió que investiga possibles irregularitats en l’adjudicació de vivendes públiques de la promoció de Les Naus a la Platja de San Juan, i compara esta actuació amb el cas obert a l’Ajuntament d’Alcoi.

Villar defensa que el govern del PP a Alacant ha sigut transparent en el cas de Les Naus

El vicealcalde d'Alacant, Manuel Villar, assegura que el govern del PP ha facilitat tota la informació sobre Les Naus i critica el PSPV-PSOE per l'expedient a una tècnica a Alcoy.

Villar defensa que el govern del PP a Alacant ha sigut transparent amb el cas de Les Naus

El vicealcalde d’Alacant, Manuel Villar, assegura que el govern del PP ha facilitat tota la documentació sobre la promoció de Les Naus i rebutja les crítiques de falta de transparència, comparant la gestió amb el cas obert a l’Ajuntament d’Alcoi.

Villar defensa que l’Ajuntament d’Alacant ha sigut transparent en el cas de Les Naus

El vicealcalde d’Alacant, Manuel Villar, assegura que el govern del PP ha oferit tota la informació en temps real sobre la investigació de les vivendes públiques de Les Naus i retreta a l’esquerra les seues crítiques, comparant el cas amb l’Ajuntament d’Alcoi.