Tota una vida junts: Pilar Goya, la viuda d’Alfredo Pérez Rubalcaba

Pilar Goya i Alfredo Pérez Rubalcaba

Pilar Goya i Alfredo Pérez Rubalcaba es van conéixer estudiant química en la universitat i han estat quaranta anys casats | GTRES

 

Alfredo Pérez Rubalcaba ha mort amb 67 anys este divendres 10 de maig, després d’haver estat ingressat en estat molt greu a causa d’un ictus que va patir dos dies abans. L’exvicepresident durant el govern de Zapatero va ser molt reconegut durant la seua trajectòria professional en el món de la política, militant des de fa dècades en el PSOE. En els seus últims anys, es va dedicar a l’ensenyament de química en la Universitat Complutense de Madrid, on precisament va conéixer la seua dona, Pilar Goya, quan els dos eren només uns estudiants d’eixos estudis.

 

Pilar Goya i Alfredo Pérez Rubalcaba, tota una vida junts

Tota una vida junts, casats durant 40 anys i mantenint una relació discreta, personal, allunyada dels focus d’atenció. Pilar Goya va nàixer a Vitòria (País Basc) ara fa 67 anys en una família acomodada, com Rubalcaba, però es va traslladar al barri de Salamanca de Madrid per a estudiar en l’Institut Britànic, on va traure tot Matrícules d’Honor, segons avança ‘Informalia’. Tenia quatre germans i vivia amb els iaios perquè els pares se’n van anar als Estats Units.

 

En la dècada dels 70, Pilar Goya va entrar a la Facultat de Química de la Universitat Complutense de Madrid i ací va ser on va conéixer Alfredo, qui seria el seu company de vida. La dona del polític socialista és doctora en Ciències Químiques, professora d’investigació al CSIC –l’organisme públic d’investigació més important d’Espanya i el tercer d’Europa– i, a més, també va ser vicepresidenta de la Reial Societat Espanyola de Química, directora de l’Institut de Química Mèdica i vicepresidenta de l’ONG ‘Save the Children’.

 

Alfredo Pérez Rubalcaba, el polític que va acabar amb ETA

Pilar Goya, quaranta anys al costat d’Alfredo Pérez Rubalcaba | CEDIDA

 

Abans de casar-se amb Rubalcaba, Pilar va anar a Alemanya a estudiar gràcies a una beca i, finalment, va tornar el 1979 per a establir-se al costat de la seua parella, amb qui compartia gustos, carrera, inquietuds i ideals polítics. Tot i que ella sempre va quedar-se en un segon pla, mantenint un perfil baix com la majoria de les dones dels polítics.

 

Pilar Goya, una de les químiques més brillants del país

Pilar Goya és considerada una de les ments més brillants de la Química d’Espanya. Segons el seu company en el CSIC, Eduardo García-Junceda: «Pilar és una persona realment extraordinària amb una capacitat de treball impressionant i igualment en l’apartat divulgatiu. Se la pot considerar una de les químiques més importants del país». A més, també és una gran escriptora i oradora, com es pot comprovar durant els actes propis de la seua professió o en la presentació del seu llibre ‘El dolor’, ara fa nou anys, moment en què va dir: «La química ajuda a entendre el món del nostre voltant i pot proporcionar les solucions a molts dels problemes als que ens enfrontem hui en dia».

 

Pilar Goya i Alfredo Pérez Rubalcaba no van tindre fills, però van cuidar dels seus nebots com si ho foren des del moment en què tres dels germans d’ella van morir fa uns vint anys, en qüestió de pocs mesos de diferència. Un moment  que va ser clau en les seues vides i que, fins i tot, va fer que Rubalcaba pensara en deixar la política per a estar amb ells i la seua dona. Fet que no va succeir fins al 2014, quan finalment va abandonar la seua carrera política per a dedicar-se a ser professor de química en la universitat. Ara Pilar i els seus familiars i amics diuen adéu a un dels polítics que han marcat la història del país.

Últimes notícies

Mor una xiqueta de 11 anys en caure un pilar sobre dos germans a Alzira

Una xiqueta de 11 anys ha mort i el seu germà de 9 ha resultat ferit este dijous a Alzira després que els caiguera al damunt un pilar duna vivenda a la zona del Motor de lAigua-Casella.

Mor una xiqueta de 11 anys en desplomar-se un pilar d’una vivenda a Alzira

Una xiqueta de 11 anys ha mort i el seu germà de 9 ha resultat ferit en desplomar-se un pilar d’una vivenda a la zona del Motor de l’Aigua-Casella, a Alzira, segons el CICU.

El Consell anirà al CPFF però votarà en contra del nou model de finançament

La Conselleria d’Hisenda ha confirmat que assistirà este divendres al Consell de Política Fiscal i Financera, on defensarà el vot en contra del nou model de finançament autonòmic, després que la Comunitat de Madrid haja anunciat que no acudirà.

L’interior de València crema: màximes per damunt dels 38 graus en ple setembre

L’interior de la província de València ha patit este dijous màximes de fins a 38,7 graus, amb avís groc per calor extrema segons Aemet. Les capitals de província han registrat valors més moderats, al voltant dels 31-32 graus.

Els 38 processats del cas Azud: així es repartixen els papers en la trama

La fi de la instrucció del cas Azud ha deixat una radiografia detallada dels 38 processats, el paper que haurien jugat en la trama i els delictes que la jutgessa els atribuïx de manera indiciària.

El Levante estrenarà una quarta equipació blau marí en homenatge al seu fundador

El Levante ha presentat una nova quarta equipació blau marí que ret homenatge al fundador del club, José Ballester Gozalvo, i a la seua esposa, Teresa Molins Gausach. L’equip estrenarà la camiseta este diumenge a La Rosaleda davant el Málaga, coincidint amb el 117é aniversari de la fundació del club.

Trobe de restes òssies d’un bebé en una casa de Tarragona després de la denúncia del seu iaio

Els Mossos d'Esquadra han localitzat restes òssies d’un bebé en una casa de Santa Bàrbara (Tarragona), on buscaven proves després que el iaio denunciara la desaparició del menut. Els pares han sigut detinguts a València en una causa per homicidi.

L’Eldense reforça la banda esquerra amb el fitxatge de Juan Larios

L’Eldense ha incorporat el lateral esquerre andalús Juan Larios, de 22 anys i ex del Real Zaragoza, amb contracte fins al 30 de juny de 2028. El defensa arriba lliure després de formar-se en clubs d’elit com Sevilla, Barcelona i Manchester City i de debutar amb el Southampton en la Premier League.