Tota una vida junts: Pilar Goya, la viuda d’Alfredo Pérez Rubalcaba

Pilar Goya i Alfredo Pérez Rubalcaba

Pilar Goya i Alfredo Pérez Rubalcaba es van conéixer estudiant química en la universitat i han estat quaranta anys casats | GTRES

 

Alfredo Pérez Rubalcaba ha mort amb 67 anys este divendres 10 de maig, després d’haver estat ingressat en estat molt greu a causa d’un ictus que va patir dos dies abans. L’exvicepresident durant el govern de Zapatero va ser molt reconegut durant la seua trajectòria professional en el món de la política, militant des de fa dècades en el PSOE. En els seus últims anys, es va dedicar a l’ensenyament de química en la Universitat Complutense de Madrid, on precisament va conéixer la seua dona, Pilar Goya, quan els dos eren només uns estudiants d’eixos estudis.

 

Pilar Goya i Alfredo Pérez Rubalcaba, tota una vida junts

Tota una vida junts, casats durant 40 anys i mantenint una relació discreta, personal, allunyada dels focus d’atenció. Pilar Goya va nàixer a Vitòria (País Basc) ara fa 67 anys en una família acomodada, com Rubalcaba, però es va traslladar al barri de Salamanca de Madrid per a estudiar en l’Institut Britànic, on va traure tot Matrícules d’Honor, segons avança ‘Informalia’. Tenia quatre germans i vivia amb els iaios perquè els pares se’n van anar als Estats Units.

 

En la dècada dels 70, Pilar Goya va entrar a la Facultat de Química de la Universitat Complutense de Madrid i ací va ser on va conéixer Alfredo, qui seria el seu company de vida. La dona del polític socialista és doctora en Ciències Químiques, professora d’investigació al CSIC –l’organisme públic d’investigació més important d’Espanya i el tercer d’Europa– i, a més, també va ser vicepresidenta de la Reial Societat Espanyola de Química, directora de l’Institut de Química Mèdica i vicepresidenta de l’ONG ‘Save the Children’.

 

Alfredo Pérez Rubalcaba, el polític que va acabar amb ETA

Pilar Goya, quaranta anys al costat d’Alfredo Pérez Rubalcaba | CEDIDA

 

Abans de casar-se amb Rubalcaba, Pilar va anar a Alemanya a estudiar gràcies a una beca i, finalment, va tornar el 1979 per a establir-se al costat de la seua parella, amb qui compartia gustos, carrera, inquietuds i ideals polítics. Tot i que ella sempre va quedar-se en un segon pla, mantenint un perfil baix com la majoria de les dones dels polítics.

 

Pilar Goya, una de les químiques més brillants del país

Pilar Goya és considerada una de les ments més brillants de la Química d’Espanya. Segons el seu company en el CSIC, Eduardo García-Junceda: «Pilar és una persona realment extraordinària amb una capacitat de treball impressionant i igualment en l’apartat divulgatiu. Se la pot considerar una de les químiques més importants del país». A més, també és una gran escriptora i oradora, com es pot comprovar durant els actes propis de la seua professió o en la presentació del seu llibre ‘El dolor’, ara fa nou anys, moment en què va dir: «La química ajuda a entendre el món del nostre voltant i pot proporcionar les solucions a molts dels problemes als que ens enfrontem hui en dia».

 

Pilar Goya i Alfredo Pérez Rubalcaba no van tindre fills, però van cuidar dels seus nebots com si ho foren des del moment en què tres dels germans d’ella van morir fa uns vint anys, en qüestió de pocs mesos de diferència. Un moment  que va ser clau en les seues vides i que, fins i tot, va fer que Rubalcaba pensara en deixar la política per a estar amb ells i la seua dona. Fet que no va succeir fins al 2014, quan finalment va abandonar la seua carrera política per a dedicar-se a ser professor de química en la universitat. Ara Pilar i els seus familiars i amics diuen adéu a un dels polítics que han marcat la història del país.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Xarxa Elèctrica reforça la xarxa de transport a València en repotenciar la línia Godelleta-Requena de 400 kV

Xarxa Elèctrica ha conclòs la repotenciació de la línia de 400 kV entre Requena i Godelleta, augmentant la seua capacitat de transport i reforçant el subministrament elèctric a la província de València.

El Port d’Alacant recolza un de cada cinc projectes de la convocatòria Ports 4.0

L'Autoritat Portuària d'Alacant ha avalat 19 dels 91 projectes comercials presentats a la convocatòria nacional Ports 4.0 i suma 35 iniciatives innovadores secundades si s'inclouen les idees.

Ramazani sosté el gol dels extrems del València en plena sequera

Els extrems del València encadenen diversos mesos sense gol i cedixen quasi tota la responsabilitat ofensiva en banda a Largie Ramazani, que acumula cinc tants de lliga.

Pérez Llorca defén que els actuals pressupostos li eviten pressions mentres prepara nous comptes

Juanfran Pérez Llorca assegura que els pressupostos de la Generalitat continuen garantint la capacitat inversora i que això li permet negociar sense presses unes noves comptes amb els grups parlamentaris.

Pérez Llorca promet continuar baixant impostos i defén el seu model fiscal en la campanya de la renda

Juanfran Pérez Llorca reivindica una política fiscal que, segons afirma, permet baixar impostos i augmentar la recaptació, i anuncia noves deduccions autonòmiques en la campanya de la renda en la Comunitat Valenciana.

L’Elx confia a recuperar a Héctor Fort per a rebre a l’Atlètic

Elx accelera la recuperació del lateral Héctor Fort després de la seua lesió de muscle i confia a tindre-ho disponible per al dol del 22 d'abril davant l'Atlètic de Madrid, pendent encara del vistiplau del Barcelona.

Detinguts tres hòmens per un punt de venda d’objectes robats en una vivenda d’Alacant

La Policia Nacional ha detingut a tres hòmens per un punt de venda i receptació d'objectes robats en una vivenda de la zona nord d'Alacant, on es van intervindre nombrosos efectes sostrets.

Paiporta impulsa el reciclatge d’aparells electrònics amb una campanya en el comerç local

Paiporta impulsa el reciclatge d'aparells elèctrics i electrònics amb una campanya de conscienciació secundada per la Generalitat i el comerç local, que reforça la reconstrucció després de la dana de 2024.