Tota una vida junts: Pilar Goya, la viuda d’Alfredo Pérez Rubalcaba

Pilar Goya i Alfredo Pérez Rubalcaba

Pilar Goya i Alfredo Pérez Rubalcaba es van conéixer estudiant química en la universitat i han estat quaranta anys casats | GTRES

 

Alfredo Pérez Rubalcaba ha mort amb 67 anys este divendres 10 de maig, després d’haver estat ingressat en estat molt greu a causa d’un ictus que va patir dos dies abans. L’exvicepresident durant el govern de Zapatero va ser molt reconegut durant la seua trajectòria professional en el món de la política, militant des de fa dècades en el PSOE. En els seus últims anys, es va dedicar a l’ensenyament de química en la Universitat Complutense de Madrid, on precisament va conéixer la seua dona, Pilar Goya, quan els dos eren només uns estudiants d’eixos estudis.

 

Pilar Goya i Alfredo Pérez Rubalcaba, tota una vida junts

Tota una vida junts, casats durant 40 anys i mantenint una relació discreta, personal, allunyada dels focus d’atenció. Pilar Goya va nàixer a Vitòria (País Basc) ara fa 67 anys en una família acomodada, com Rubalcaba, però es va traslladar al barri de Salamanca de Madrid per a estudiar en l’Institut Britànic, on va traure tot Matrícules d’Honor, segons avança ‘Informalia’. Tenia quatre germans i vivia amb els iaios perquè els pares se’n van anar als Estats Units.

 

En la dècada dels 70, Pilar Goya va entrar a la Facultat de Química de la Universitat Complutense de Madrid i ací va ser on va conéixer Alfredo, qui seria el seu company de vida. La dona del polític socialista és doctora en Ciències Químiques, professora d’investigació al CSIC –l’organisme públic d’investigació més important d’Espanya i el tercer d’Europa– i, a més, també va ser vicepresidenta de la Reial Societat Espanyola de Química, directora de l’Institut de Química Mèdica i vicepresidenta de l’ONG ‘Save the Children’.

 

Alfredo Pérez Rubalcaba, el polític que va acabar amb ETA

Pilar Goya, quaranta anys al costat d’Alfredo Pérez Rubalcaba | CEDIDA

 

Abans de casar-se amb Rubalcaba, Pilar va anar a Alemanya a estudiar gràcies a una beca i, finalment, va tornar el 1979 per a establir-se al costat de la seua parella, amb qui compartia gustos, carrera, inquietuds i ideals polítics. Tot i que ella sempre va quedar-se en un segon pla, mantenint un perfil baix com la majoria de les dones dels polítics.

 

Pilar Goya, una de les químiques més brillants del país

Pilar Goya és considerada una de les ments més brillants de la Química d’Espanya. Segons el seu company en el CSIC, Eduardo García-Junceda: «Pilar és una persona realment extraordinària amb una capacitat de treball impressionant i igualment en l’apartat divulgatiu. Se la pot considerar una de les químiques més importants del país». A més, també és una gran escriptora i oradora, com es pot comprovar durant els actes propis de la seua professió o en la presentació del seu llibre ‘El dolor’, ara fa nou anys, moment en què va dir: «La química ajuda a entendre el món del nostre voltant i pot proporcionar les solucions a molts dels problemes als que ens enfrontem hui en dia».

 

Pilar Goya i Alfredo Pérez Rubalcaba no van tindre fills, però van cuidar dels seus nebots com si ho foren des del moment en què tres dels germans d’ella van morir fa uns vint anys, en qüestió de pocs mesos de diferència. Un moment  que va ser clau en les seues vides i que, fins i tot, va fer que Rubalcaba pensara en deixar la política per a estar amb ells i la seua dona. Fet que no va succeir fins al 2014, quan finalment va abandonar la seua carrera política per a dedicar-se a ser professor de química en la universitat. Ara Pilar i els seus familiars i amics diuen adéu a un dels polítics que han marcat la història del país.

Últimes notícies

El PP desvincula el cas González-Amador del Govern de la Comunitat de Madrid

Miguel Tellado ha defensat que la investigació sobre Alberto González-Amador és una qüestió privada i no implica cap administració, i ha aprofitat per atacar Pedro Sánchez i els casos de corrupció que afecten el Govern central.

La vaga de metges deixa més de 404.000 actes mèdics suspesos a la Comunitat Valenciana

Les jornades de vaga de metges i facultatius des de desembre han provocat la suspensió de més de 4.000 operacions i unes 340.000 consultes i proves a Hospitalària i Primària. CESM CV fa una pausa en estiu però adverteix que reprendrà les mobilitzacions en tardor si no hi ha acords ferms.

Dos menors armats irrompen en l’institut de Foios i ferixen una alumna de 13 anys

Dos menors de la localitat veïna d’Albalat dels Sorells han accedit armats a l’institut de Foios amb un matxet i un bat de beisbol i han ferit lleument una alumna de 13 anys. Un dels menors ha quedat detingut i l’altre, inimputable en tindre menys de 14 anys, ha sigut entregat als seus pares.

Educació i sindicats docents es tornaran a reunir el 23 de juny per la bretxa salarial

Educació i els sindicats de docents es veuran el 23 de juny en una nova mesa sectorial per a negociar la proposta sobre bretxa salarial, un dels punts més conflictius del mes de vaga indefinida.

A disposició judicial per agressió sexual l’home amb un cadàver dins la nevera a Castelló

L’home detingut després de trobar-se el cadàver d’un home dins d’una nevera en un pis de Castelló ha passat a disposició del jutjat de Violència sobre la Dona 2, arran de la denúncia per agressió sexual presentada per la seua assistenta.

La primera mascletà del concurs de Fogueres a Alacant queda fora per no arribar al temps mínim

La mascletà de Pirotecnia Crespo, dAlzira, que ha obert el concurs oficial de Fogueres a Alacant, ha sigut descalificada per quedar-se per davall dels 5 minuts exigits.

Milers de persones ompliran València en l’Orgull LGTBIAQ+ per defensar drets davant PP i Vox

Lambda ha convocat per a este dissabte la manifestació de l’Orgull LGTBIAQ+ 2026 al centre de València, amb el lema ‘Pels teus drets, ACTUA!’, per defensar drets que consideren amenaçats per PP i Vox i denunciar problemes de seguretat i accessibilitat en el recorregut.

Nova marxa a Paiporta contra Mazón per la gestió de la DANA del 2024

Entitats socials i associacions de víctimes han convocat el 28 de juny una nova manifestació a Paiporta, considerada zona zero de la DANA del 29 d’octubre de 2024, per a exigir responsabilitats a Carlos Mazón.