València Activa formarà a més de 2500 dones amb la plataforma Treballem Iguals

L’Ajuntament de València, a través de València Activa, ha passat de formar al voltant de 300 dones mitjançant la plataforma Treballem Iguals durant l’any 2020, a oferir formació per a més de 2.500 valencianes en este 2021, cosa que significa que es multipliquen per deu, d’esta manera, les seues places en programes formatius per a la promoció de l’ocupació de les dones valencianes.

Pilar Bernabé, responsable de l’Àrea de Desenvolupament Innovador dels Sectors Econòmics i Ús de l’Ajuntament de València, ha explicat que “les dades són tossudes i ens indiquen que les dones sofreixen més desocupació que els homes, una tendència que es perpetua i és comuna en tot el país, per la qual cosa és més necessari que mai que continuem treballant per a fomentar la promoció laboral de la dona atenent les seues particularitats, en funció del seu perfil”.

Esta setmana, en el marc de la Setmana de la Dona, València Activa ha llançat la campanya de Treballem Iguals ‘Segueixes la dona que segueixes, avancem amb la teua’, que anima a les dones a acostar-se a esta plataforma perquè es formen, connecten, emprenguen, lideren i, en definitiva, avancen.

“Volem que amb tot el catàleg formatiu que oferim, les dones treballen aspectes clau que els permeten comptar amb les eines necessàries per a millorar la seua ocupabilitat, per a liderar i gestionar equips o per a millorar les seues competències a l’hora de posar en marxa un projecte”, ha concretat Bernabé.

En 2020 al voltant de 300 dones han millorat les seues competències per a l’ocupació gràcies als serveis i programes de la plataforma de Treballem Iguals, com els cursos de marca personal, habilitats directives, presentacions eficaces, intel·ligència emocional i parlar en públic.

A més, de cursos de preparació per a l’obtenció del certificat de l’ESO, informàtica, anglés comercial, gestió empresarial aplicacions informàtiques de gestió administrativa i empresària, així com certificats de professionalitat com el d’atenció al client consumidor/a o usuari/ària i de creació i gestió de microempreses.

Així mateix, durant 2020 també es va desenvolupar -al costat de CEV- la segona edició de Lidereses, el programa de promoció de la dona a llocs directius, i la cinquena edició del programa ‘Explora el teu talent’, destinat a capacitar a dones desocupades o en millora d’ocupació per a millorar la seua competitivitat laboral i la seua capacitació professional.

Amb tot, des de la posada en marxa de Treballem Iguals en 2019, un total de 450 dones han pogut millorar les seues competències en qüestions de gran importància a l’hora de trobar una ocupació, emprendre o liderar projectes.

Treballem Iguals

Pilar Bernabé ha recordat que “des de València Activa, a través de la plataforma Treballem Iguals, primera agència d’ocupació amb perspectiva de gènere d’Espanya, combatem la desocupació femenina, augmentant les oportunitats de les dones, millorant les seues habilitats i coneixements professionals, connectant-les i visibilitzant-les”.

Els programes impulsats en el marc d’esta plataforma es dirigeixen tant a dones desocupades com en millora d’ocupació, a emprenedores o a aquelles professionals que desitgen impulsar les seues carreres a través de la promoció a llocs directius o a les dones víctimes de violència de gènere.

En definitiva, des d’esta plataforma es pretén lluitar contra el ‘sòl enganxós’, tancar la bretxa digital en l’àmbit tecnològic, així com donar impuls a dones emprenedores o dirigents a través de programes que contribuesquen a trencar el ‘sostre de cristall’ permetent a les dones accedir a càrrecs intermedis o superiors. Per a això, València Actiu compte amb Espai Lidera, un lloc situat en el centre de la ciutat per a afavorir la connexió i la visibilització de les valencianes.

Finalment, Pilar Bernabé, ha animat a les dones de la ciutat a inscriure’s a la newsletter de Treballar Iguals, que ja compta amb 600 subscriptores, gràcies a la qual podran conéixer les principals novetats sobre els serveis i programes en matèria d’ocupació, formació, igualtat, emprenedoria i innovació econòmica de València Activa i altres entitats.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

La Cremà infantil convertix en cendra més de 380 minifallas plenes de jocs, riures i somnis

Més de 380 falles infantils de València han cremat en la Cremà, culminant un any de treball artístic i emocions per a milers de xiquets, amb la secció Especial i la falla municipal com a grans focus.

Emilio de Just curta l’última orella de la fira de Falles en una vesprada amb opcions de major triomf

Emilio de Justo va tallar l'última orella de la fira de Falles de València després d'una seriosa correguda de Núñez del Cuvillo, marcada pel vent i per bous amb opcions de major èxit.

Les Falles de València s’acomiaden amb la Cremà i obrin el debat sobre el seu futur

Les Falles de València tanquen hui els seus dies grans amb la mascletà i la Cremà de quasi 760 monuments, en una edició massiva i sense incidents rellevants que deixa diversos debats pendents.

L’Ofrena de València suma més de 114.000 falleres i fallers, un 10% més que en 2025

L'Ofrena de flors a la Verge dels Desemparats reunix enguany 114.275 falleres i fallers, amb un creixement del 10% i més de deu mil participants addicionals.

Identificat un menor per agredir amb un bat de beisbol a una dona a Torrent

La Policia Nacional investiga l'agressió amb un bat de beisbol a una dona de 52 anys en el portal del seu edifici a Torrent i ha identificat a un menor de 17 anys com a presumpte autor.

Dos detinguts a Albatera després d’un control amb metamfetamina i haixix

Dos persones són detingudes a Albatera després de trobar-se metamfetamina, haixix, pastilles i diners en efectiu en un control de trànsit conjunt de Guàrdia Civil i Policia Local.

Detinguda a Alacant per injectar àcid hialurònic a una menor sense titulació ni permís patern

La Policia Nacional ha detingut a Alacant a una dona de 40 anys per presumpte intrusisme laboral i lesions després d'injectar àcid hialurònic en els llavis d'una menor sense titulació mèdica ni consentiment dels seus progenitors.

Les Falles de València s’acomiaden amb la Cremà i obrin el debat sobre el seu futur

Les Falles de València culminen hui amb la mascletà i la Cremà de prop de 760 monuments, en una edició marcada per l'auge turístic i els reptes de gestió per a pròxims anys.