València Activa formarà a més de 2500 dones amb la plataforma Treballem Iguals

L’Ajuntament de València, a través de València Activa, ha passat de formar al voltant de 300 dones mitjançant la plataforma Treballem Iguals durant l’any 2020, a oferir formació per a més de 2.500 valencianes en este 2021, cosa que significa que es multipliquen per deu, d’esta manera, les seues places en programes formatius per a la promoció de l’ocupació de les dones valencianes.

Pilar Bernabé, responsable de l’Àrea de Desenvolupament Innovador dels Sectors Econòmics i Ús de l’Ajuntament de València, ha explicat que «les dades són tossudes i ens indiquen que les dones sofreixen més desocupació que els homes, una tendència que es perpetua i és comuna en tot el país, per la qual cosa és més necessari que mai que continuem treballant per a fomentar la promoció laboral de la dona atenent les seues particularitats, en funció del seu perfil».

Esta setmana, en el marc de la Setmana de la Dona, València Activa ha llançat la campanya de Treballem Iguals ‘Segueixes la dona que segueixes, avancem amb la teua’, que anima a les dones a acostar-se a esta plataforma perquè es formen, connecten, emprenguen, lideren i, en definitiva, avancen.

«Volem que amb tot el catàleg formatiu que oferim, les dones treballen aspectes clau que els permeten comptar amb les eines necessàries per a millorar la seua ocupabilitat, per a liderar i gestionar equips o per a millorar les seues competències a l’hora de posar en marxa un projecte», ha concretat Bernabé.

En 2020 al voltant de 300 dones han millorat les seues competències per a l’ocupació gràcies als serveis i programes de la plataforma de Treballem Iguals, com els cursos de marca personal, habilitats directives, presentacions eficaces, intel·ligència emocional i parlar en públic.

A més, de cursos de preparació per a l’obtenció del certificat de l’ESO, informàtica, anglés comercial, gestió empresarial aplicacions informàtiques de gestió administrativa i empresària, així com certificats de professionalitat com el d’atenció al client consumidor/a o usuari/ària i de creació i gestió de microempreses.

Així mateix, durant 2020 també es va desenvolupar -al costat de CEV- la segona edició de Lidereses, el programa de promoció de la dona a llocs directius, i la cinquena edició del programa ‘Explora el teu talent’, destinat a capacitar a dones desocupades o en millora d’ocupació per a millorar la seua competitivitat laboral i la seua capacitació professional.

Amb tot, des de la posada en marxa de Treballem Iguals en 2019, un total de 450 dones han pogut millorar les seues competències en qüestions de gran importància a l’hora de trobar una ocupació, emprendre o liderar projectes.

Treballem Iguals

Pilar Bernabé ha recordat que «des de València Activa, a través de la plataforma Treballem Iguals, primera agència d’ocupació amb perspectiva de gènere d’Espanya, combatem la desocupació femenina, augmentant les oportunitats de les dones, millorant les seues habilitats i coneixements professionals, connectant-les i visibilitzant-les».

Els programes impulsats en el marc d’esta plataforma es dirigeixen tant a dones desocupades com en millora d’ocupació, a emprenedores o a aquelles professionals que desitgen impulsar les seues carreres a través de la promoció a llocs directius o a les dones víctimes de violència de gènere.

En definitiva, des d’esta plataforma es pretén lluitar contra el ‘sòl enganxós’, tancar la bretxa digital en l’àmbit tecnològic, així com donar impuls a dones emprenedores o dirigents a través de programes que contribuesquen a trencar el ‘sostre de cristall’ permetent a les dones accedir a càrrecs intermedis o superiors. Per a això, València Actiu compte amb Espai Lidera, un lloc situat en el centre de la ciutat per a afavorir la connexió i la visibilització de les valencianes.

Finalment, Pilar Bernabé, ha animat a les dones de la ciutat a inscriure’s a la newsletter de Treballar Iguals, que ja compta amb 600 subscriptores, gràcies a la qual podran conéixer les principals novetats sobre els serveis i programes en matèria d’ocupació, formació, igualtat, emprenedoria i innovació econòmica de València Activa i altres entitats.

Últimes notícies

Un estudi a Elx vincula la força del tronc amb un millor equilibri en fer-se major

Una investigació de la UMH i ISABIAL ha determinat que la estabilitat del tronc està més lligada a l’equilibri dinàmic que la força del maluc en adults físicament actius. Els resultats podrien guiar nous programes d’exercici per a previndre la pèrdua d’estabilitat en l’envelliment.

L’Elx tancarà l’estiu contra el Toulouse al Pinatar Arena el 8 d’agost

L’Elx ha programat un nou amistós de pretemporada contra el Toulouse, que es disputarà el 8 d’agost al Pinatar Arena, a San Pedro del Pinatar (Múrcia). El duel se sumarà a un estiu amb nombrosos rivals internacionals per preparar el debut en LALIGA.

Les operadores de telecomunicacions garantixen la connexió en les zones arrasades pels incendis

MasOrange, Telefónica i Vodafone han reforçat les seues xarxes i han desplegat unitats mòbils i equips tècnics per a mantindre la connectivitat en les zones afectades pels incendis forestals, coordinats amb autoritats i emergències. Més de 100.000 persones han sigut evacuades o confinades en diversos punts d’Espanya, inclosa la Comunitat Valenciana.

Veïns de la Vall d’Uixó tornen a casa intacta i parlen de miracle

Diversos veïns desallotjats per l'incendi forestal de la Vall d'Uixó han pogut tornar ja a vivendes que no han sigut cremades i asseguren que és un miracle. El foc ha calcinat més de 8.500 hectàrees, però les cases s'han salvat i només patixen fum i brutícia.

Presó provisional per a l’home detingut per una brutal pallissa a València que ha deixat una víctima en coma

Un jutjat de València ha ordenat l’ingrés en presó provisional, comunicada i sense fiança, d’un home investigat per una brutal agressió al barri de Sant Marcel·lí que ha deixat la víctima en coma.

València afronta fins a 39 graus en l’inici de la quarta ona de calor

Aemet ha activat per a este dimecres l’avís groc per calor extrema a la província de València, amb màximes previstes de fins a 39 graus en l’interior sud.

Eray Cömert s’acomiada del València amb una emotiva carta als aficionats

El central suís Eray Cömert s’ha acomiadat del València CF amb una carta emotiva en què admet que sempre va voler triomfar en Mestalla i agraïx el suport de l’afició en una etapa que definix com a meravellosa.

Els científics demanen analitzar primer els sòls cremats abans d’actuar-hi

Especialistes en sòls advertixen que, un colp extingit l’incendi, la prioritat és avaluar l’estat del terreny cremat abans de reforestar o aplicar mesures. Alerten que intervencions precipitades poden causar més dany que benefici.
FILMOTECA D'ESTIU