València Activa formarà a més de 2500 dones amb la plataforma Treballem Iguals

L’Ajuntament de València, a través de València Activa, ha passat de formar al voltant de 300 dones mitjançant la plataforma Treballem Iguals durant l’any 2020, a oferir formació per a més de 2.500 valencianes en este 2021, cosa que significa que es multipliquen per deu, d’esta manera, les seues places en programes formatius per a la promoció de l’ocupació de les dones valencianes.

Pilar Bernabé, responsable de l’Àrea de Desenvolupament Innovador dels Sectors Econòmics i Ús de l’Ajuntament de València, ha explicat que «les dades són tossudes i ens indiquen que les dones sofreixen més desocupació que els homes, una tendència que es perpetua i és comuna en tot el país, per la qual cosa és més necessari que mai que continuem treballant per a fomentar la promoció laboral de la dona atenent les seues particularitats, en funció del seu perfil».

Esta setmana, en el marc de la Setmana de la Dona, València Activa ha llançat la campanya de Treballem Iguals ‘Segueixes la dona que segueixes, avancem amb la teua’, que anima a les dones a acostar-se a esta plataforma perquè es formen, connecten, emprenguen, lideren i, en definitiva, avancen.

«Volem que amb tot el catàleg formatiu que oferim, les dones treballen aspectes clau que els permeten comptar amb les eines necessàries per a millorar la seua ocupabilitat, per a liderar i gestionar equips o per a millorar les seues competències a l’hora de posar en marxa un projecte», ha concretat Bernabé.

En 2020 al voltant de 300 dones han millorat les seues competències per a l’ocupació gràcies als serveis i programes de la plataforma de Treballem Iguals, com els cursos de marca personal, habilitats directives, presentacions eficaces, intel·ligència emocional i parlar en públic.

A més, de cursos de preparació per a l’obtenció del certificat de l’ESO, informàtica, anglés comercial, gestió empresarial aplicacions informàtiques de gestió administrativa i empresària, així com certificats de professionalitat com el d’atenció al client consumidor/a o usuari/ària i de creació i gestió de microempreses.

Així mateix, durant 2020 també es va desenvolupar -al costat de CEV- la segona edició de Lidereses, el programa de promoció de la dona a llocs directius, i la cinquena edició del programa ‘Explora el teu talent’, destinat a capacitar a dones desocupades o en millora d’ocupació per a millorar la seua competitivitat laboral i la seua capacitació professional.

Amb tot, des de la posada en marxa de Treballem Iguals en 2019, un total de 450 dones han pogut millorar les seues competències en qüestions de gran importància a l’hora de trobar una ocupació, emprendre o liderar projectes.

Treballem Iguals

Pilar Bernabé ha recordat que «des de València Activa, a través de la plataforma Treballem Iguals, primera agència d’ocupació amb perspectiva de gènere d’Espanya, combatem la desocupació femenina, augmentant les oportunitats de les dones, millorant les seues habilitats i coneixements professionals, connectant-les i visibilitzant-les».

Els programes impulsats en el marc d’esta plataforma es dirigeixen tant a dones desocupades com en millora d’ocupació, a emprenedores o a aquelles professionals que desitgen impulsar les seues carreres a través de la promoció a llocs directius o a les dones víctimes de violència de gènere.

En definitiva, des d’esta plataforma es pretén lluitar contra el ‘sòl enganxós’, tancar la bretxa digital en l’àmbit tecnològic, així com donar impuls a dones emprenedores o dirigents a través de programes que contribuesquen a trencar el ‘sostre de cristall’ permetent a les dones accedir a càrrecs intermedis o superiors. Per a això, València Actiu compte amb Espai Lidera, un lloc situat en el centre de la ciutat per a afavorir la connexió i la visibilització de les valencianes.

Finalment, Pilar Bernabé, ha animat a les dones de la ciutat a inscriure’s a la newsletter de Treballar Iguals, que ja compta amb 600 subscriptores, gràcies a la qual podran conéixer les principals novetats sobre els serveis i programes en matèria d’ocupació, formació, igualtat, emprenedoria i innovació econòmica de València Activa i altres entitats.

Últimes notícies

El PSPV porta a Fiscalia Massó per dir que Sánchez és ‘capo de la màfia corrupta’

El PSPV-PSOE ha presentat una denúncia davant la Fiscalia Provincial de València contra la presidenta de Les Corts, Llanos Massó (Vox), per un presumpte delicte d’injúries amb publicitat després d’haver qualificat Pedro Sánchez de ‘capo de la màfia corrupta’ en la xarxa social X.

Més de 2.700 jóvens ja tenen aval de la Generalitat per a comprar la seua primera vivenda

La Generalitat ha avalat 2.718 jóvens de la Comunitat Valenciana en set mesos de 2026 per a comprar 1.812 vivendes, amb més de 39 milions en garanties i finançament de fins al 100 % del preu.

Un cuidador investiga per estafar un matrimoni destapa un laboratori de drogues a Elx

La investigació a un cuidador acusat d’estafar més de 50.000 euros a un matrimoni major estranger en una pedania d’Elx ha permés descobrir un laboratori clandestí de drogues sintètiques en un garatge. Tres hòmens han sigut detinguts i el complex ha quedat desmantellat abans d’entrar en funcionament.

Luís Castro marca el full de ruta del Levante: equip aguerrit i sense por

Luís Castro definix abans de l’inici de LaLiga un Levante aguerrit, amb identitat guanyadora, confiança en la cantera i orgull pel traspàs de Carlos Espí al Real Madrid.

Avís taronja dilluns per aiguats de fins a 40 l/m² a Castelló i València

Aemet ha activat per a dilluns a la vesprada l’avís taronja per pluges de fins a 40 l/m² i tempestes fortes a l’interior de Castelló i València i al litoral sud valencià. Hui es mantenen avisos grocs per calor, tempestes i fenòmens costaners en diversos punts de la Comunitat Valenciana.

Nova nit tòrrida al litoral valencià amb fins a 28,4 ºC a Tabarca

El litoral de la Comunitat Valenciana ha encadenat una nova nit tòrrida, amb mínimes de fins a 28,4 graus a Tabarca i 27,8 a Santa Pola, i alerta groga per calor i fenòmens costaners.

Espanya restablix durant 30 dies els controls a viatgers procedents d’Itàlia

El BOE ha publicat l’orde d’Interior que reactiva durant trenta dies els controls fronterers a viatgers procedents d’Itàlia per la pressió migratòria en la ruta del Mediterrani central.

Així es preparen quatre punts clau per a vore l’eclipsi solar total del 12 d’agost

Galícia, Guadalajara, Aragó i Balears ultimen dispositius especials de seguretat, mobilitat i divulgació per a observar l’eclipsi total de Sol del 12 d’agost. València també serà un dels punts privilegiats de la franja de totalitat.