València Activa formarà a més de 2500 dones amb la plataforma Treballem Iguals

L’Ajuntament de València, a través de València Activa, ha passat de formar al voltant de 300 dones mitjançant la plataforma Treballem Iguals durant l’any 2020, a oferir formació per a més de 2.500 valencianes en este 2021, cosa que significa que es multipliquen per deu, d’esta manera, les seues places en programes formatius per a la promoció de l’ocupació de les dones valencianes.

Pilar Bernabé, responsable de l’Àrea de Desenvolupament Innovador dels Sectors Econòmics i Ús de l’Ajuntament de València, ha explicat que “les dades són tossudes i ens indiquen que les dones sofreixen més desocupació que els homes, una tendència que es perpetua i és comuna en tot el país, per la qual cosa és més necessari que mai que continuem treballant per a fomentar la promoció laboral de la dona atenent les seues particularitats, en funció del seu perfil”.

Esta setmana, en el marc de la Setmana de la Dona, València Activa ha llançat la campanya de Treballem Iguals ‘Segueixes la dona que segueixes, avancem amb la teua’, que anima a les dones a acostar-se a esta plataforma perquè es formen, connecten, emprenguen, lideren i, en definitiva, avancen.

“Volem que amb tot el catàleg formatiu que oferim, les dones treballen aspectes clau que els permeten comptar amb les eines necessàries per a millorar la seua ocupabilitat, per a liderar i gestionar equips o per a millorar les seues competències a l’hora de posar en marxa un projecte”, ha concretat Bernabé.

En 2020 al voltant de 300 dones han millorat les seues competències per a l’ocupació gràcies als serveis i programes de la plataforma de Treballem Iguals, com els cursos de marca personal, habilitats directives, presentacions eficaces, intel·ligència emocional i parlar en públic.

A més, de cursos de preparació per a l’obtenció del certificat de l’ESO, informàtica, anglés comercial, gestió empresarial aplicacions informàtiques de gestió administrativa i empresària, així com certificats de professionalitat com el d’atenció al client consumidor/a o usuari/ària i de creació i gestió de microempreses.

Així mateix, durant 2020 també es va desenvolupar -al costat de CEV- la segona edició de Lidereses, el programa de promoció de la dona a llocs directius, i la cinquena edició del programa ‘Explora el teu talent’, destinat a capacitar a dones desocupades o en millora d’ocupació per a millorar la seua competitivitat laboral i la seua capacitació professional.

Amb tot, des de la posada en marxa de Treballem Iguals en 2019, un total de 450 dones han pogut millorar les seues competències en qüestions de gran importància a l’hora de trobar una ocupació, emprendre o liderar projectes.

Treballem Iguals

Pilar Bernabé ha recordat que “des de València Activa, a través de la plataforma Treballem Iguals, primera agència d’ocupació amb perspectiva de gènere d’Espanya, combatem la desocupació femenina, augmentant les oportunitats de les dones, millorant les seues habilitats i coneixements professionals, connectant-les i visibilitzant-les”.

Els programes impulsats en el marc d’esta plataforma es dirigeixen tant a dones desocupades com en millora d’ocupació, a emprenedores o a aquelles professionals que desitgen impulsar les seues carreres a través de la promoció a llocs directius o a les dones víctimes de violència de gènere.

En definitiva, des d’esta plataforma es pretén lluitar contra el ‘sòl enganxós’, tancar la bretxa digital en l’àmbit tecnològic, així com donar impuls a dones emprenedores o dirigents a través de programes que contribuesquen a trencar el ‘sostre de cristall’ permetent a les dones accedir a càrrecs intermedis o superiors. Per a això, València Actiu compte amb Espai Lidera, un lloc situat en el centre de la ciutat per a afavorir la connexió i la visibilització de les valencianes.

Finalment, Pilar Bernabé, ha animat a les dones de la ciutat a inscriure’s a la newsletter de Treballar Iguals, que ja compta amb 600 subscriptores, gràcies a la qual podran conéixer les principals novetats sobre els serveis i programes en matèria d’ocupació, formació, igualtat, emprenedoria i innovació econòmica de València Activa i altres entitats.

Últimes notícies

Un bebé de cinc mesos, greu després de ser mossegat al cap per un gos a Abanilla

Un bebé de cinc mesos roman ingressat en l'UCI de l'Hospital Doctor Balmis d'Alacant després de patir una mossegada en el crani per part d'un gos de raça potencialment perillosa en un paratge rural d'Abanilla.

Compromís acusa a Camps de gastar 15.000 euros en gasolina del seu cotxe oficial en 2025

Compromís acusa a Francisco Camps d'usar 15.000 euros públics en combustible del seu cotxe oficial per a la seua campanya interna en el PP, xifra que l'entorn del expresident nega i tatxa d'errònia.

S’entrega l’home atrinxerat en la seua vivenda després de ser acusat de violència masclista a Teulada

Un home de 45 anys acusat de violència masclista s'entrega després de romandre prop d'una hora atrinxerat en la seua vivenda de Teulada. La Guàrdia Civil aconseguix la seua detenció sense ferits i amb la zona acordonada.

Alerta groga per ratxes de fins a 80 km/h a l’interior i litoral nord de Castelló

La Aemet manté actiu l'avís groc per vent del nord-oest en diverses zones de l'interior i litoral de Castelló, amb ratxes màximes d'entre 70 i 80 km/h i fenòmens costaners associats.

Detingut a València després de ser localitzat per la geolocalització d’uns auriculars robats

La Policia Local de València va detindre a un home acusat de robar l'equipatge complet d'uns turistes gràcies a la geolocalització activa d'uns auriculars sense fils sostrets de l'interior del vehicle.

Les màximes es recuperen en la Comunitat Valenciana i Llíria aconseguix 22,3 graus

Les temperatures màximes han repuntat este dilluns en la Comunitat Valenciana després d'un diumenge més fresc, amb pujades de fins a 7 graus i un màxim de 22,3 a Llíria.

Dos nous projectes empresarials opten a instal·lar-se en Parc Sagunt II

La Generalitat ha tancat el termini del concurs per a la compra de parcel·les en Parc Sagunt II amb dos noves propostes empresarials i obri ara la fase de valoració dels projectes presentats.

La Generalitat incorpora de manera immediata a 108 nous agricultors amb una ajuda de 4,4 milions

La Generalitat activa una ajuda directa de 4,4 milions d'euros que permet la incorporació immediata de 108 nous agricultors en la Comunitat Valenciana, amb majoria de dones i prioritat per a jóvens.