13 C
València
Diumenge, 14 desembre, 2025

València Activa formarà a més de 2500 dones amb la plataforma Treballem Iguals

L’Ajuntament de València, a través de València Activa, ha passat de formar al voltant de 300 dones mitjançant la plataforma Treballem Iguals durant l’any 2020, a oferir formació per a més de 2.500 valencianes en este 2021, cosa que significa que es multipliquen per deu, d’esta manera, les seues places en programes formatius per a la promoció de l’ocupació de les dones valencianes.

Pilar Bernabé, responsable de l’Àrea de Desenvolupament Innovador dels Sectors Econòmics i Ús de l’Ajuntament de València, ha explicat que “les dades són tossudes i ens indiquen que les dones sofreixen més desocupació que els homes, una tendència que es perpetua i és comuna en tot el país, per la qual cosa és més necessari que mai que continuem treballant per a fomentar la promoció laboral de la dona atenent les seues particularitats, en funció del seu perfil”.

Esta setmana, en el marc de la Setmana de la Dona, València Activa ha llançat la campanya de Treballem Iguals ‘Segueixes la dona que segueixes, avancem amb la teua’, que anima a les dones a acostar-se a esta plataforma perquè es formen, connecten, emprenguen, lideren i, en definitiva, avancen.

“Volem que amb tot el catàleg formatiu que oferim, les dones treballen aspectes clau que els permeten comptar amb les eines necessàries per a millorar la seua ocupabilitat, per a liderar i gestionar equips o per a millorar les seues competències a l’hora de posar en marxa un projecte”, ha concretat Bernabé.

En 2020 al voltant de 300 dones han millorat les seues competències per a l’ocupació gràcies als serveis i programes de la plataforma de Treballem Iguals, com els cursos de marca personal, habilitats directives, presentacions eficaces, intel·ligència emocional i parlar en públic.

A més, de cursos de preparació per a l’obtenció del certificat de l’ESO, informàtica, anglés comercial, gestió empresarial aplicacions informàtiques de gestió administrativa i empresària, així com certificats de professionalitat com el d’atenció al client consumidor/a o usuari/ària i de creació i gestió de microempreses.

Així mateix, durant 2020 també es va desenvolupar -al costat de CEV- la segona edició de Lidereses, el programa de promoció de la dona a llocs directius, i la cinquena edició del programa ‘Explora el teu talent’, destinat a capacitar a dones desocupades o en millora d’ocupació per a millorar la seua competitivitat laboral i la seua capacitació professional.

Amb tot, des de la posada en marxa de Treballem Iguals en 2019, un total de 450 dones han pogut millorar les seues competències en qüestions de gran importància a l’hora de trobar una ocupació, emprendre o liderar projectes.

Treballem Iguals

Pilar Bernabé ha recordat que “des de València Activa, a través de la plataforma Treballem Iguals, primera agència d’ocupació amb perspectiva de gènere d’Espanya, combatem la desocupació femenina, augmentant les oportunitats de les dones, millorant les seues habilitats i coneixements professionals, connectant-les i visibilitzant-les”.

Els programes impulsats en el marc d’esta plataforma es dirigeixen tant a dones desocupades com en millora d’ocupació, a emprenedores o a aquelles professionals que desitgen impulsar les seues carreres a través de la promoció a llocs directius o a les dones víctimes de violència de gènere.

En definitiva, des d’esta plataforma es pretén lluitar contra el ‘sòl enganxós’, tancar la bretxa digital en l’àmbit tecnològic, així com donar impuls a dones emprenedores o dirigents a través de programes que contribuesquen a trencar el ‘sostre de cristall’ permetent a les dones accedir a càrrecs intermedis o superiors. Per a això, València Actiu compte amb Espai Lidera, un lloc situat en el centre de la ciutat per a afavorir la connexió i la visibilització de les valencianes.

Finalment, Pilar Bernabé, ha animat a les dones de la ciutat a inscriure’s a la newsletter de Treballar Iguals, que ja compta amb 600 subscriptores, gràcies a la qual podran conéixer les principals novetats sobre els serveis i programes en matèria d’ocupació, formació, igualtat, emprenedoria i innovació econòmica de València Activa i altres entitats.

Últimes notícies

Ajornat el València Basket-Casademont Zaragoza per l’alerta de fortes pluges

La FEB ha ajornat el dol de Lliga Femenina previst en el Roig Arena per l'alerta meteorològica en la Comunitat. AEMET manté nivell roig per pluges.

Protecció Civil demana evitar desplaçaments per fortes pluges en el litoral de València

Un És-Alert remés a les 19.23 advertix de risc d'inundació des del diumenge al migdia en el litoral nord i sud de València. Aemet ha elevat l'avís a nivell roig.

Mascarell decidix amb un gol i una assistència i saca al Mallorca del descens: 3-1 a l’Elx

Un gol i una assistència d'Omar Mascarell en el tram final van donar al Mallorca un 3-1 davant l'Elx i li van permetre eixir de la zona de descens. Muriqi va tancar el triomf amb una cabotada.

Aemet eleva a roig l’avís per pluges de 180 l/m² en 12 hores en el litoral de València

Aemet ha activat el nivell roig en el litoral nord i sud de València per acumulats de 180 l/m² en 12 hores. Es preveuen 36 hores molt adverses amb pluges persistents i localment torrencials.

Mascarell decidix al final i el Mallorca ix del descens amb un 3-1 a l’Elx

Un gol i una assistència d'Omar Mascarell en els minuts finals van donar al Mallorca un 3-1 davant l'Elx i oxigen en la taula. Els il·licitans van resistir amb un autogol de Maffeo però a penes van inquietar.

3-1: Omar Mascarell es vist d’heroi i saca al Mallorca de la zona de descens

Omar Mascarell va resoldre el partit amb un gol i una assistència en els minuts finals i va donar al Mallorca un 3-1 clau davant l'Elx. L'equip ix del descens i suma 17 punts.

El PSOE activa l’expedient per a suspendre de militància a l’alcalde d’Almussafes

La Secretaria d'Organització del PSOE ha iniciat l'expedient de suspensió de militància de Toni González després de les acusacions d'assetjament. El PSPV li va demanar l'acta i el partit va avalar una gestora en l'agrupació local.

València suspén les activitats nadalenques municipals per l’alerta taronja de pluges

L'Ajuntament ha ampliat mesures davant previsió de precipitacions intenses i ratxes de vent: suspén actes a l'aire lliure i recomana cancel·lar esdeveniments privats.