València dissenyarà un pla especial per delimitar les terrasses a la plaça del Mercat

En el moment de recepcionar les obres de la plaça del Mercat, l’Ajuntament posarà en marxa un pla específic per marcar l’espai al qual s’han de cenyir les terrasses d’hostaleria. A més, el consistori llançarà campanyes de sensibilització per reduir el consum d’alcohol dels joves al carrer. Són dos de les mesures acordades en la reunió que han mantingut este migdia l’alcalde, Joan Ribó; el regidor de Protecció Ciutadana, Aarón Cano; la regidora d’Espai Públic, Lucía Beamud, i el comissari principal cap de la Policia Local, José Vicente Herrera.

L’alcalde s’ha mostrat “satisfet” per la trobada, en què s’ha tractat la situació de les terrasses de l’hostaleria i el botellot a la ciutat. Ribó ha explicat que no es poden delimitar les zones reservades a taules i cadires al centre històric fins que no es recepcionen les obres. El màxim responsable municipal ha remarcat que “els espais per a vianants han de ser per a tots”, per la qual cosa es vigilarà que els negocis respecten els metres quadrats que tenen autoritzats i, en cas “d’incompliment reiterat”, se’ls retirarà el permís.

A més, el control de terrasses és, segons l’alcalde, “un mecanisme de prevenció del botellot”, especialment a la plaça d’Hondures, del Cedre i Russafa, entre d’altres. En eixe sentit, ha recordat que durant el mes de maig la Policia Local n’ha intensificat la inspecció, perquè en esta època hi ha un repunt del botellot coincidint amb el final de curs i el bon oratge.

En concret, els agents han revisat 1.100 terrasses i han obert 130 actes. Als voltants del Mercat Central i la Llotja només s’han sancionat dos locals per superar la superfície permesa.

Per la seua part, Aarón Cano ha indicat que “les accions preventives (control de terrasses) i reactives (presència policial)” es reforçaran amb campanyes de sensibilització per minimitzar “l’excés de consum d’alcohol”, semblants a les que es van fer entorn del tabac. El titular de Protecció Ciutadana ha incidit que el botellot altera el dret al descans del veïnat alhora que és un problema social.

L’alcohol es concep com un element transversal de les relacions socials”, és “la porta d’accés de drogues” i ocasiona “accidents de trànsit o episodis de violència”.

Cano ha advertit que el botellot no és “una guerra, sinó un problema; estem parlant dels nostres fills i dels fills dels nostres amics”. Per això, “cal incorporar el factor educacional”. Així mateix, ha anunciat que s’enfortirà la presència policial en les platges, on es registra major concentració de consum d’alcohol a l’aire lliure durant estes dates.

D’altra banda, la regidora Lucía Beamud ha posat en relleu “la política molt activa de recuperació d’espais per a vianants que du a terme el govern de Joan Ribó al centre de València i a la resta de barris i pobles”, i ha subratllat que són “places per al gaudi de les persones”.

En eixa línia, ha recalcat el disseny d’un pla específic de “marcatge” de les zones reservades a hostaleria de la plaça del Mercat i ha reiterat que el nombre de terrasses de la plaça de la Reina no s’ampliarà, sinó que es mantindrà.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

La Comunitat Valenciana tanca 2025 amb la llista d’espera quirúrgica més baixa d’Espanya

La Comunitat Valenciana va acabar 2025 amb 51.600 persones en llista d'espera quirúrgica, la taxa més baixa del país i una demora mitjana de 88 dies, per davall de la mitjana nacional.

Awa Fam, número 3 del draft WNBA, viu la seua elecció com un somni complit

Awa Fam, pivot de 19 anys del València Basket, va ser triada número 3 del draft WNBA per Seattle Storm i assegura que només assumirà el reeixit quan estiga en la pista a Seattle.

El Open Internacional de Taekwondo reunix a La Nucia a 1.600 competidors de 60 països

La Nucia alberga del 17 al 19 d'abril el XXIII Open Internacional d'Espanya de Taekwondo G1-E1, amb 1.600 esportistes de 60 països i punts en joc per al rànquing olímpic.

Juan Luis Gandia assumix el Rectorat de la UV i apel·la a una universitat d’oportunitats i pensament crític

Juan Luis Gandia pren possessió com a nou rector de la Universitat de València amb un equip que supera la paritat i un projecte centrat en la igualtat d'oportunitats i el pensament crític.

El TSJCV demana prorrogar sis mesos el reforç del jutjat que investiga la dana de 2024

La Sala de Govern del TSJCV proposa al CGPJ estendre altres sis mesos el reforç judicial del jutjat de Catarroja que investiga la gestió de la dana de 2024, amb l'objectiu de garantir una instrucció exclusiva i sense interrupcions.

Evita la presó després d’admetre que va agredir sexualment al seu fill per Nadal

Un home és condemnat a dos anys de presó per agredir sexualment al seu fill de 8 anys el dia de Nadal de 2022, però evita entrar en la presó en reconéixer-se els fets i aplicar-se l'eximent incompleta d'embriaguesa.

La Policia Local de Sagunt evita el robatori d’una furgoneta de repartiment carregada de paquets

La Policia Local de Sagunt va frustrar el robatori d'una furgoneta de repartiment amb desenes de paquets, va perseguir el vehicle sospitós i va identificar i va detindre al presumpte conductor implicat.

Presó provisional per a un dels dos germans detinguts per una violació a València

El Jutjat de Violència sobre la Dona número 1 de València reobri la causa per una presumpta agressió sexual en un cotxe i ordena presó provisional per a un dels dos germans investigats després de la denúncia de la víctima.