18.1 C
València
Diumenge, 22 febrer, 2026

València dissenyarà un pla especial per delimitar les terrasses a la plaça del Mercat

En el moment de recepcionar les obres de la plaça del Mercat, l’Ajuntament posarà en marxa un pla específic per marcar l’espai al qual s’han de cenyir les terrasses d’hostaleria. A més, el consistori llançarà campanyes de sensibilització per reduir el consum d’alcohol dels joves al carrer. Són dos de les mesures acordades en la reunió que han mantingut este migdia l’alcalde, Joan Ribó; el regidor de Protecció Ciutadana, Aarón Cano; la regidora d’Espai Públic, Lucía Beamud, i el comissari principal cap de la Policia Local, José Vicente Herrera.

L’alcalde s’ha mostrat “satisfet” per la trobada, en què s’ha tractat la situació de les terrasses de l’hostaleria i el botellot a la ciutat. Ribó ha explicat que no es poden delimitar les zones reservades a taules i cadires al centre històric fins que no es recepcionen les obres. El màxim responsable municipal ha remarcat que “els espais per a vianants han de ser per a tots”, per la qual cosa es vigilarà que els negocis respecten els metres quadrats que tenen autoritzats i, en cas “d’incompliment reiterat”, se’ls retirarà el permís.

A més, el control de terrasses és, segons l’alcalde, “un mecanisme de prevenció del botellot”, especialment a la plaça d’Hondures, del Cedre i Russafa, entre d’altres. En eixe sentit, ha recordat que durant el mes de maig la Policia Local n’ha intensificat la inspecció, perquè en esta època hi ha un repunt del botellot coincidint amb el final de curs i el bon oratge.

En concret, els agents han revisat 1.100 terrasses i han obert 130 actes. Als voltants del Mercat Central i la Llotja només s’han sancionat dos locals per superar la superfície permesa.

Per la seua part, Aarón Cano ha indicat que “les accions preventives (control de terrasses) i reactives (presència policial)” es reforçaran amb campanyes de sensibilització per minimitzar “l’excés de consum d’alcohol”, semblants a les que es van fer entorn del tabac. El titular de Protecció Ciutadana ha incidit que el botellot altera el dret al descans del veïnat alhora que és un problema social.

L’alcohol es concep com un element transversal de les relacions socials”, és “la porta d’accés de drogues” i ocasiona “accidents de trànsit o episodis de violència”.

Cano ha advertit que el botellot no és “una guerra, sinó un problema; estem parlant dels nostres fills i dels fills dels nostres amics”. Per això, “cal incorporar el factor educacional”. Així mateix, ha anunciat que s’enfortirà la presència policial en les platges, on es registra major concentració de consum d’alcohol a l’aire lliure durant estes dates.

D’altra banda, la regidora Lucía Beamud ha posat en relleu “la política molt activa de recuperació d’espais per a vianants que du a terme el govern de Joan Ribó al centre de València i a la resta de barris i pobles”, i ha subratllat que són “places per al gaudi de les persones”.

En eixa línia, ha recalcat el disseny d’un pla específic de “marcatge” de les zones reservades a hostaleria de la plaça del Mercat i ha reiterat que el nombre de terrasses de la plaça de la Reina no s’ampliarà, sinó que es mantindrà.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

La pólvora i la música tornen a València en la Crida que obri les Falles 2026

La Crida marcarà l'inici oficial de les Falles 2026 amb milers de fallers davant les Torres de Serrans. La jornada inclou despertà, bandes i la primera mascletà.

Catalá demana canvis en el Codi Tècnic de l’Edificació per a evitar incendis com el de Campanar

Catalá ha reclamat al Govern modificar el Codi Tècnic de l'Edificació per a reforçar la seguretat després de l'incendi de Campanar. València ha activat una fitxa per a bombers i bonifica el 95% del ICIO, amb 68 sol·licituds en tràmit.

Kipngeno i Hariso dominen la Marató bp Castelló amb victòries en solitari

Els kenians Leonard Kipngeno i Keleitu Kayamo Hariso es van imposar amb autoritat en la Marató bp Castelló. Cap va batre el rècord, però van firmar àmplies victòries.

Pérez Llorca subratlla l’hospitalitat com a nexe entre valencians i andalusos

Pérez Llorca ha reivindicat l'hospitalitat, l'enteniment i l'alegria com a trets compartits per valencians i andalusos. Ho ha fet a Burjassot, en l'acte del Dia d'Andalusia organitzat per FECACV, que enguany ret homenatge a Huelva.

Catalá demana revisar el Codi Tècnic per a evitar incendis com el de Campanar

L'alcaldessa de València ha demanat al Govern modificar el Codi Tècnic de l'Edificació per a reforçar la seguretat i evitar materials que agreugen incendis. Ha detallat mesures locals i ajudes fiscals ja en marxa i l'avanç en 68 sol·licituds.

Cepeda va assegurar que l’Elx està capacitat i apunta a l’Espanyol per a frenar la mala ratxa

El xilé va defendre que l'equip està preparat per a revertir la mala dinàmica i va demanar passar pàgina després de la derrota a Bilbao. Va assenyalar el dol a casa davant l'Espanyol com a opció immediata per a sumar i allunyar el descens.

Harbert Kibet firma la millor marca mundial de 2026 en el 10K de Castelló; Schrub i Keith, rècords d’Europa

Harbert Kibet es va imposar en el 10K Facsa Castelló amb 26:39, millor marca mundial de l'any. Yann Schrub (26:43) i Megan Keith (30:07) van batre els rècords d'Europa. Caroline Makandi va guanyar en dones amb 29:34.

Tres detinguts a Almoradí per robatoris amb violència i furts en vehicles

Guàrdia Civil i Policia Local han arrestat a tres hòmens d'entre 19 i 29 anys per una sèrie de robatoris amb violència, robatoris amb força i furts a la Vega Baixa. Els fets, vinculats mitjançant cambres i testimonis, van derivar en detencions el 7 i 8 de febrer; els sospitosos van quedar en llibertat amb mesures cautelars.