València exigirà a les entitats financeres que atenguen presencialment les persones majors

L’Ajuntament de València ha aprovat en la Junta de Govern l’acord marc per a la prestació dels servicis financers del consistori que incorpora, entre altres qüestions, l’obligació per a les entitats que treballen amb l’Ajuntament de disposar una atenció específica per als majors de 65 anys. El regidor d’Hisenda, Borja Sanjuán ha destacat esta novetat que s’inclou en l’adjudicació.

“Incloem una novetat que és molt important i és l’obligació perquè aquelles entitats bancàries que treballen amb l’Ajuntament de València presten una atenció personalitzada i presencial a les persones majors de 65 anys. D’esta manera, volem treballar contra l’exclusió financera garantint que si una entitat de crèdit treballa amb l’Ajuntament de València atendrà d’una manera digna, d’una manera correcta i com es mereixen a totes les persones majors d’aquesta ciutat”, ha explicat l’edil.

La Junta de Govern ha iniciat amb esta aprovació l’obertura del procediment per a adjudicar este acord marc que tindrà una duració de tres anys i un pressupost màxim de 3.680.000 euros. El document estableix l’execució exclusiva de tots els cobraments i pagaments que haja de realitzar l’Ajuntament de València i el manteniment i custòdia dels fons públics en comptes bancaris així com el pagament dels ingressos municipals amb targeta de crèdit o dèbit tant en les dependències municipals com de manera virtual.

En esta ocasió, l’acord marc ha inclòs una sèrie d’obligacions per a l’adjudicatari com és la prestació d’una atenció especial per als majors de 65 anys en línia amb el treball que està desenvolupant el consistori. Així, les entitats financeres es comprometen a prestar un horari especial individualitzat per al col·lectiu de persones majors de 65 anys i a atendre degudament les gestions diàries. Igualment, s’obliguen a facilitar informació bàsica sobre el servici financer utilitzat i a facilitar l’ús dels caixers, eliminant barreres i obstacles que impedisquen o dificulten el seu ús a les persones majors de 65 anys.

Este acord s’emmarca en la mateixa línia dels projectes impulsats des de la Regidoria d’Hisenda on s’articula un horari d’atenció personal específic per a les persones majors i des de la Regidoria d’Envelliment Actiu amb la iniciativa de Banca Amigable i els cursos en tots els centres de majors de la ciutat de formació en eines financeres que contribuïsquen a pal·liar la bretxa digital.

Últimes notícies

L’Hydra HM Hospitales s’imposa en la regata llarga ORC A2 del Trofeu SM la Reina 2026

L’Hydra HM Hospitales ha conquerit la prova Offshore ORC A2 del XXVII Trofeu SM la Reina - XXXVIII Copa Almirante Marcial Sánchez-Barcaíztegui després de completar les 162 milles fins a Eivissa i tornar a València en 30:44:55 temps compensat. El Ziving i l’M10, tots dos del RCN València, han completat el podi abans de l’inici de les proves costaneres Inshore.

Gustavo Dudamel ajorna els concerts de juliol a València i Alacant pel terratrémol a Veneçuela

Gustavo Dudamel ha ajornat els concerts previstos al juliol a València, Alacant i altres ciutats dEspanya amb la Orquesta Sinfónica Nacional Juvenil de Venezuela arran del greu terratrémol que ha colpejat el seu país. El Palau de la Música i Ibermúsica han expressat la seua solidaritat i han anunciat que treballen per reprogramar la gira quan siga possible.

Morant promet demanar perdó a les víctimes de la dana si arriba a la Presidència

Diana Morant assegura que, si és presidenta de la Generalitat, demanarà perdó a les víctimes de la dana i les rebrà al Palau. La líder del PSPV acusa el Govern actual de faltar al respecte a les famílies afectades.

Anselmi aposta per un Elx valent que pense sempre en guanyar

El nou entrenador de l Elx, Martín Anselmi, ha explicat que vol un equip valent, agressiu i protagonista, centrat en pensar a guanyar i mantindre la identitat de joc actual.

Un ciberpederasta enganya més de 20 menors durant una dècada fins a ser detingut a Alacant

La Guàrdia Civil ha detingut a Alacant un ciberdepredador sexual en sèrie acusat de 36 delictes contra la llibertat sexual de més de vint menors de 16 anys al llarg d’una dècada, amb més de 200 dispositius d’emmagatzematge intervinguts.

Sis detinguts per una trentena de robatoris en gasolineres, comerços i vivendes a València i Alacant

La Guàrdia Civil ha detingut sis persones vinculades a una trentena de robatoris amb força en gasolineres, comerços i vivendes a les províncies de València i Alacant, i quatre d'elles han ingressat en presó.

Com protegir els ulls davant l’eclipsi solar del 12 d’agost

Mirar directament l’eclipsi solar del 12 d’agost sense filtres homologats pot causar lesions irreversibles en la retina. Els òptics de la Comunitat Valenciana expliquen quines ulleres són segures i com utilitzar-les.

Un jaguar bate rècords al Brasil i obliga a repensar la protecció de grans felins

El jaguar Gaspar, monitoritzat per científics bascos, alacantins i brasilers, ha recorregut més de 2.100 quilòmetres en 381 dies a l’Amazònia, un desplaçament inusualment llarg que posa en dubte que les àrees protegides actuals siguen suficients per a grans carnívors.