València exigirà a les entitats financeres que atenguen presencialment les persones majors

L’Ajuntament de València ha aprovat en la Junta de Govern l’acord marc per a la prestació dels servicis financers del consistori que incorpora, entre altres qüestions, l’obligació per a les entitats que treballen amb l’Ajuntament de disposar una atenció específica per als majors de 65 anys. El regidor d’Hisenda, Borja Sanjuán ha destacat esta novetat que s’inclou en l’adjudicació.

“Incloem una novetat que és molt important i és l’obligació perquè aquelles entitats bancàries que treballen amb l’Ajuntament de València presten una atenció personalitzada i presencial a les persones majors de 65 anys. D’esta manera, volem treballar contra l’exclusió financera garantint que si una entitat de crèdit treballa amb l’Ajuntament de València atendrà d’una manera digna, d’una manera correcta i com es mereixen a totes les persones majors d’aquesta ciutat”, ha explicat l’edil.

La Junta de Govern ha iniciat amb esta aprovació l’obertura del procediment per a adjudicar este acord marc que tindrà una duració de tres anys i un pressupost màxim de 3.680.000 euros. El document estableix l’execució exclusiva de tots els cobraments i pagaments que haja de realitzar l’Ajuntament de València i el manteniment i custòdia dels fons públics en comptes bancaris així com el pagament dels ingressos municipals amb targeta de crèdit o dèbit tant en les dependències municipals com de manera virtual.

En esta ocasió, l’acord marc ha inclòs una sèrie d’obligacions per a l’adjudicatari com és la prestació d’una atenció especial per als majors de 65 anys en línia amb el treball que està desenvolupant el consistori. Així, les entitats financeres es comprometen a prestar un horari especial individualitzat per al col·lectiu de persones majors de 65 anys i a atendre degudament les gestions diàries. Igualment, s’obliguen a facilitar informació bàsica sobre el servici financer utilitzat i a facilitar l’ús dels caixers, eliminant barreres i obstacles que impedisquen o dificulten el seu ús a les persones majors de 65 anys.

Este acord s’emmarca en la mateixa línia dels projectes impulsats des de la Regidoria d’Hisenda on s’articula un horari d’atenció personal específic per a les persones majors i des de la Regidoria d’Envelliment Actiu amb la iniciativa de Banca Amigable i els cursos en tots els centres de majors de la ciutat de formació en eines financeres que contribuïsquen a pal·liar la bretxa digital.

Últimes notícies

CSIF reclama més professors en Educació i qualifica d’insuficient l’augment de 5.000 places

CSIF ha considerat insuficient la proposta de la Conselleria d’Educació d’incrementar 5.000 places en quatre cursos i ha reclamat més docents i la seua incorporació més ràpida per a reduir ràtios i millorar l’atenció educativa.

Quarta autonomia amb més autònoms en pluriactivitat: així està la Comunitat Valenciana

La Comunitat Valenciana és la quarta autonomia amb més autònoms en pluriactivitat, amb 29.085 treballadors que compatibilitzen el seu negoci amb una faena assalariada, segons UPTA.

Les màximes freguen els 40 °C a Xixona en l’inici de la tercera ona de calor

La tercera ona de calor de l’estiu ha deixat quasi 40 °C a Xixona i ha activat l’avís taronja per al migdia a l’interior de València i Alacant.

La Generalitat destina 49,26 milions a modernitzar 853 pimes industrials

Les ajudes Inpyme mobilitzaran 178 milions, mantindran 27.111 llocs de treball i permetran crear 1.023 ocupacions noves.

Foulquier continua al marge i pot perdre’s l’inici de la Lliga amb el Valencia

Dimitri Foulquier continua recuperant-se al marge del grup a Paterna, es perdrà el pròxim amistós contra l’Eldense i no té garantit arribar al debut de Lliga davant el Celta en Mestalla.

Ferit per arma de foc un home de 53 anys en un carrer de Castelló

Un home de 53 anys ha resultat ferit per arma de foc al carrer Maestro Bretón de Castelló i ha sigut traslladat al Hospital General, on ha sigut atés i ja ha rebut l’alta mèdica.

PSPV i Compromís exigixen que Pérez Llorca explique qui va pagar el seu viatge a la final del Mundial

PSPV i Compromís han demanat al president Juanfran Pérez Llorca que detalle qui va pagar el seu viatge i estada a Nova York per vore la final del Mundial de futbol, mentres PP i Vox resten importància a la polèmica destacant que no hi ha gasto públic.

Aemet activa avís taronja dijous a València i Alacant per temperatures de fins a 40 graus

La nova ona de calor, la tercera de l’estiu a la Comunitat Valenciana, tindrà el seu punt àlgid entre dimarts i divendres, amb avís taronja dijous a València i Alacant per màximes de fins a 40 graus i avís groc a l’interior de Castelló.