17.7 C
València
Dimarts, 17 febrer, 2026

València exigirà a les entitats financeres que atenguen presencialment les persones majors

L’Ajuntament de València ha aprovat en la Junta de Govern l’acord marc per a la prestació dels servicis financers del consistori que incorpora, entre altres qüestions, l’obligació per a les entitats que treballen amb l’Ajuntament de disposar una atenció específica per als majors de 65 anys. El regidor d’Hisenda, Borja Sanjuán ha destacat esta novetat que s’inclou en l’adjudicació.

“Incloem una novetat que és molt important i és l’obligació perquè aquelles entitats bancàries que treballen amb l’Ajuntament de València presten una atenció personalitzada i presencial a les persones majors de 65 anys. D’esta manera, volem treballar contra l’exclusió financera garantint que si una entitat de crèdit treballa amb l’Ajuntament de València atendrà d’una manera digna, d’una manera correcta i com es mereixen a totes les persones majors d’aquesta ciutat”, ha explicat l’edil.

La Junta de Govern ha iniciat amb esta aprovació l’obertura del procediment per a adjudicar este acord marc que tindrà una duració de tres anys i un pressupost màxim de 3.680.000 euros. El document estableix l’execució exclusiva de tots els cobraments i pagaments que haja de realitzar l’Ajuntament de València i el manteniment i custòdia dels fons públics en comptes bancaris així com el pagament dels ingressos municipals amb targeta de crèdit o dèbit tant en les dependències municipals com de manera virtual.

En esta ocasió, l’acord marc ha inclòs una sèrie d’obligacions per a l’adjudicatari com és la prestació d’una atenció especial per als majors de 65 anys en línia amb el treball que està desenvolupant el consistori. Així, les entitats financeres es comprometen a prestar un horari especial individualitzat per al col·lectiu de persones majors de 65 anys i a atendre degudament les gestions diàries. Igualment, s’obliguen a facilitar informació bàsica sobre el servici financer utilitzat i a facilitar l’ús dels caixers, eliminant barreres i obstacles que impedisquen o dificulten el seu ús a les persones majors de 65 anys.

Este acord s’emmarca en la mateixa línia dels projectes impulsats des de la Regidoria d’Hisenda on s’articula un horari d’atenció personal específic per a les persones majors i des de la Regidoria d’Envelliment Actiu amb la iniciativa de Banca Amigable i els cursos en tots els centres de majors de la ciutat de formació en eines financeres que contribuïsquen a pal·liar la bretxa digital.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Xilxes decreta tres dies de dol per la mort violenta d’una dona i la seua filla de 12 anys

Xilxes decreta tres dies de dol després de la troballa d'una dona i la seua filla de 12 anys mortes de manera violenta en una vivenda. La investigació continua oberta i no hi ha detinguts.

Xilxes decreta tres dies de dol per la mort violenta d’una dona i la seua filla de 12 anys

L'Ajuntament decretarà tres dies de dol i celebrarà demà un minut de silenci després de la troballa dels cossos. La víctima estava en VioGén amb risc mitjà i hi havia una orde d'allunyament en vigor; no hi ha detinguts.

La Policia Local d’Alacant ha iniciat un operatiu per a aclarir qui viu en 140 VPP de la Platja de Sant Joan

La Policia Local va activar a la vesprada un dispositiu per a comprovar la residència real en 140 vivendes protegides de la Platja de Sant Joan. La mesura, sol·licitada per la Conselleria, busca assegurar l'ús conforme a les condicions d'adjudicació.

Investiguen la mort violenta d’una dona i la seua filla de 12 anys a Xilxes

La Guàrdia Civil investiga la troballa dels cossos d'una dona i la seua filla de 12 anys en una vivenda de Xilxes. L'avís s'ha rebut esta vesprada per un possible doble crim.

Trobades mortes una dona i la seua filla de 12 anys a Xilxes; la Guàrdia Civil investiga

La Guàrdia Civil ha obert una investigació després de la troballa dels cossos d'una dona i la seua filla de 12 anys en una vivenda de Xilxes. La víctima estava en el sistema VioGén amb risc mitjà i hi havia una orde d'allunyament vigent contra el marit, que no ha sigut detingut.

Investiguen la mort violenta d’una dona i la seua filla de 12 anys a Xilxes

La Guàrdia Civil investiga la mort violenta d'una dona i la seua filla de 12 anys en una vivenda de Xilxes. L'avís va arribar a última hora de la vesprada i van acudir patrulles.

La Generalitat provarà la xarxa pública 5G per a reforçar la gestió de catàstrofes

La Generalitat posarà a prova la xarxa pública 5G com a suport a la xarxa d'emergències de la Comunitat Valenciana, amb quatre pilots en entorns urbà, industrial i rural. El pla mesurarà prioritat de trànsit, ús de vídeo i cobertura en escenaris crítics sense substituir la xarxa TETRA actual.

Pérez Llorca: l’aeroport de Castelló té potencial per a augmentar usuaris i rutes

Pérez Llorca ha defés el potencial de l'aeroport de Castelló després de tancar 2025 amb més de 318.000 usuaris i un inici d'any a l'alça. En 2026 hi haurà 16 rutes, amb noves connexions a Manchester i Bolonya des de juny.