València exigirà a les entitats financeres que atenguen presencialment les persones majors

L’Ajuntament de València ha aprovat en la Junta de Govern l’acord marc per a la prestació dels servicis financers del consistori que incorpora, entre altres qüestions, l’obligació per a les entitats que treballen amb l’Ajuntament de disposar una atenció específica per als majors de 65 anys. El regidor d’Hisenda, Borja Sanjuán ha destacat esta novetat que s’inclou en l’adjudicació.

“Incloem una novetat que és molt important i és l’obligació perquè aquelles entitats bancàries que treballen amb l’Ajuntament de València presten una atenció personalitzada i presencial a les persones majors de 65 anys. D’esta manera, volem treballar contra l’exclusió financera garantint que si una entitat de crèdit treballa amb l’Ajuntament de València atendrà d’una manera digna, d’una manera correcta i com es mereixen a totes les persones majors d’aquesta ciutat”, ha explicat l’edil.

La Junta de Govern ha iniciat amb esta aprovació l’obertura del procediment per a adjudicar este acord marc que tindrà una duració de tres anys i un pressupost màxim de 3.680.000 euros. El document estableix l’execució exclusiva de tots els cobraments i pagaments que haja de realitzar l’Ajuntament de València i el manteniment i custòdia dels fons públics en comptes bancaris així com el pagament dels ingressos municipals amb targeta de crèdit o dèbit tant en les dependències municipals com de manera virtual.

En esta ocasió, l’acord marc ha inclòs una sèrie d’obligacions per a l’adjudicatari com és la prestació d’una atenció especial per als majors de 65 anys en línia amb el treball que està desenvolupant el consistori. Així, les entitats financeres es comprometen a prestar un horari especial individualitzat per al col·lectiu de persones majors de 65 anys i a atendre degudament les gestions diàries. Igualment, s’obliguen a facilitar informació bàsica sobre el servici financer utilitzat i a facilitar l’ús dels caixers, eliminant barreres i obstacles que impedisquen o dificulten el seu ús a les persones majors de 65 anys.

Este acord s’emmarca en la mateixa línia dels projectes impulsats des de la Regidoria d’Hisenda on s’articula un horari d’atenció personal específic per a les persones majors i des de la Regidoria d’Envelliment Actiu amb la iniciativa de Banca Amigable i els cursos en tots els centres de majors de la ciutat de formació en eines financeres que contribuïsquen a pal·liar la bretxa digital.

Últimes notícies

L’emoció de Spanish Brass després d’interpretar l’himne en la final del Mundial 2026

El quintet valencià Spanish Brass ha viscut un moment històric en tocar l’himne espanyol a la final del Mundial 2026 als Estats Units, una experiència que definixen com a inoblidable.

Mor ofegat un home al port de Peníscola en plena matinada

Un home ha mort esta matinada, presumptament ofegat, a la zona del port de Peníscola. La Guàrdia Civil ha obert una investigació per a aclarir les circumstàncies del succés.

Mor un conductor en eixir de la via i xocar contra un mur a Utiel

Un conductor ha mort este dilluns a Utiel després d’eixir de la via a la N-III i col·lisionar contra un mur. Els bombers l’han hagut d’excarcerar del vehicle, però no han pogut salvar-li la vida.

Foios es bolca per homenatjar Ferran Torres després del seu gol històric al Mundial

Foios prepara un homenatge especial per a Ferran Torres, heroi del pas a la final del Mundial, i l’Ajuntament estudia nomenar-lo fill predilecte del municipi.

Diego Conde jugarà cedit al Betis una temporada amb opció de compra

El porter Diego Conde arriba al Betis cedit pel Villarreal per una temporada, amb opció de compra i després de l’eixida de Pau López a l’Andorra.

Hugo Sotelo reforça el mig del Llevant cedit pel Celta amb opció de compra

El migcampista gallec Hugo Sotelo jugarà esta temporada al Llevant cedit pel Celta de Vigo, que ha inclòs una opció de compra del 50% dels seus drets. El futbolista, que ja és a València, s’incorpora esta vesprada a la pretemporada de l’equip de Luís Castro.

La jutgessa de la DANA rebutja citar a declarar l’edil valencià Juan Carlos Caballero

La jutgessa que investiga la gestió de la DANA ha denegat la declaració del regidor Juan Carlos Caballero i ha desestimat també un recurs per investigar un possible fals testimoni de la diputada provincial Reme Mazzolari.

De Foios a campió del món: el camí de Ferran Torres fins a batre el ‘Dibu’ Martínez

Ferran Torres ha passat de jugar amb els seus gossos al pati de casa en Foios a marcar el gol del segon Mundial d’Espanya davant l’Argentina del ‘Dibu’ Martínez a New Jersey. Un recorregut marcat per l’ambició, els sacrificis familiars i una carrera d’elit que ara arriba al seu punt més alt.