València exigirà a les entitats financeres que atenguen presencialment les persones majors

L’Ajuntament de València ha aprovat en la Junta de Govern l’acord marc per a la prestació dels servicis financers del consistori que incorpora, entre altres qüestions, l’obligació per a les entitats que treballen amb l’Ajuntament de disposar una atenció específica per als majors de 65 anys. El regidor d’Hisenda, Borja Sanjuán ha destacat esta novetat que s’inclou en l’adjudicació.

“Incloem una novetat que és molt important i és l’obligació perquè aquelles entitats bancàries que treballen amb l’Ajuntament de València presten una atenció personalitzada i presencial a les persones majors de 65 anys. D’esta manera, volem treballar contra l’exclusió financera garantint que si una entitat de crèdit treballa amb l’Ajuntament de València atendrà d’una manera digna, d’una manera correcta i com es mereixen a totes les persones majors d’aquesta ciutat”, ha explicat l’edil.

La Junta de Govern ha iniciat amb esta aprovació l’obertura del procediment per a adjudicar este acord marc que tindrà una duració de tres anys i un pressupost màxim de 3.680.000 euros. El document estableix l’execució exclusiva de tots els cobraments i pagaments que haja de realitzar l’Ajuntament de València i el manteniment i custòdia dels fons públics en comptes bancaris així com el pagament dels ingressos municipals amb targeta de crèdit o dèbit tant en les dependències municipals com de manera virtual.

En esta ocasió, l’acord marc ha inclòs una sèrie d’obligacions per a l’adjudicatari com és la prestació d’una atenció especial per als majors de 65 anys en línia amb el treball que està desenvolupant el consistori. Així, les entitats financeres es comprometen a prestar un horari especial individualitzat per al col·lectiu de persones majors de 65 anys i a atendre degudament les gestions diàries. Igualment, s’obliguen a facilitar informació bàsica sobre el servici financer utilitzat i a facilitar l’ús dels caixers, eliminant barreres i obstacles que impedisquen o dificulten el seu ús a les persones majors de 65 anys.

Este acord s’emmarca en la mateixa línia dels projectes impulsats des de la Regidoria d’Hisenda on s’articula un horari d’atenció personal específic per a les persones majors i des de la Regidoria d’Envelliment Actiu amb la iniciativa de Banca Amigable i els cursos en tots els centres de majors de la ciutat de formació en eines financeres que contribuïsquen a pal·liar la bretxa digital.

Últimes notícies

Rodri demana perdó al vestidor del València pel seu comentari despectiu

Rodri Hernández ha telefonat al capità del València, José Luis Gayà, per a demanar perdó pels comentaris despectius que va fer a la banqueta de Mestalla, captats pel programa 'El Día Después'. El migcampista del Barcelona havia qualificat els jugadors valencianistes de 'molt roïns' i 'molt fluixos' durant el partit que va acabar amb un 0-5.

El port d’Alacant mou més de 2,2 milions de tones fins a agost

El port d’Alacant ha mogut 2,23 milions de tones fins a agost i ha incrementat un 32% el trànsit de contenidors, reforçant el seu paper logístic.

Extingit l’incendi de la Devesa de El Saler després de gairebé dues setmanes

Els Bombers de València han donat per extingit l’incendi forestal declarat el 27 d’agost a la Devesa de El Saler, que ha cremat 37 hectàrees i va obligar a desallotjar 160 persones. L’Ajuntament recorda que el foc va ser intencionat i posa el focus ara en la recuperació de la zona.

Barrachina reclama a Madrid les obres pendents per protegir els rius després de la dana

El conseller Miguel Barrachina ha exigit al Govern espanyol que execute les obres de protecció de causos pendents després de la dana d’octubre de 2024, mentres la Generalitat assumix actuacions que són competència estatal en diversos municipis de la província de València.

Ford defensa l’acord amb Geely a Almussafes davant les crítiques de Trump

Ford ha eixit al pas de les crítiques del Govern de Donald Trump per la seua col·laboració amb empreses xineses i ha defensat amb fermesa l’acord amb Geely per al futur de la planta d’Almussafes, clau per a milers de llocs de treball.

UGT porta al Govern central la denúncia per la ‘policia del pensament’ educativa del Consell

UGT Serveis Públics PV ha demanat empara a l’Alta Inspecció Educativa de l’Estat davant els nous rols assignats pel Consell a la inspecció educativa, que el sindicat veu com una ‘policia del pensament’ en la Comunitat Valenciana.

Les festes de Moros i Cristians de Calp ja són d’Interés Turístic Nacional

El Ministeri d’Indústria i Turisme ha declarat les festes de Moros i Cristians de Calp Festa d’Interés Turístic Nacional, en reconeixement al seu valor històric, cultural i festiu.

Els alcaldes d’Alacant es reuniran en un fòrum provincial el 14 d’octubre

El Fòrum dels Alcaldes de la Província d’Alacant se celebrarà el 14 d’octubre, després del debat al ple de la Diputació sobre la seua periodicitat, que PP i Vox han mantingut com a anual. El ple també ha aprovat el crèdit per a comprar un immoble a Benidorm com a nova seu comarcal de la institució.