Anuncios

València promourà la captació d’energia renovable i neta a la Torre Miramar

L’Ajuntament de València continua amb els projectes per a consolidar l’enclavament ‘Miramar, espai de cultura urbana’, amb el qual ara el govern municipal pretén aprofitar les instal·lacions de la rotonda d’accés a la ciutat des de la V-21 per a la captació solar i la producció d’energia elèctrica i alhora mitigar l’efecte de l’illa de calor en aquest entorn de la ciutat. A més, aquest projecte específic contempla la creació de zones d’ombra en tota la parcel·la per a millorar el confort en la pràctica esportiva i artística impulsada en aquest espai en els últims mesos.

El regidor d’Emergència Climàtica i Transició Energètica, Alejandro Ramon, ha explicat que “després de la recepció de les obres de la rotonda Miramar i la seua posada en marxa com a espai de cultura urbana, ara continuem el procés amb les instal·lacions específiques per a la pràctica dels esports urbans i l’aprofitament de les infraestructures per a les energies renovables”.

Anuncios

L’edil ha recordat que la intervenció es durà a terme “en una rotonda que els mitjans van descriure com la més cara d’Espanya, a pesar que no tenia cap ús assignat”, motiu pel qual “hem treballat durant mesos per a transformar l’espai i oferir-lo a l’escena urbana, per a esports i arts urbans”. Ara, ha explicat que es vol compatibilitzar aquest ús amb un altre de complementari: “volem transformar aquest gran monòlit de formigó en un espai més amable per a la ciutadania, més verda i que puga servir per a la captació solar, donant-li així un ús complementari de generació d’energia renovable i neta”.

Entre els treballs desenvolupats anteriorment s’havien habilitat més de 7.200 metres quadrats que estaven deteriorats i sense cap ús. Ara, en canvi, tenen un ús consensuat amb totes les associacions que van impulsar el febrer passat en l’esdeveniment ‘Miramar Urban Meet’ juntament amb la World Design Capital 2022. Entre les noves intervencions que es proposen i per a les quals s’ha contractat assessorament i redacció del projecte a Ètica Arquitectura, hi ha la creació de zones d’ombra per a la protecció solar de les diverses zones condicionades per a l’ús artístic i esportiu; també s’estudiarà per a adaptar la façana de la torre Miramar per a poder captar energies renovables i netes, fonamental-ment amb la instal·lació de plaques fotovoltaiques, d’on es traurà una energia elèctrica aprofitable per a tot l’entorn construït.

El contracte subscrit amb la Fundació València Clima i Energia té un import de 14.900 euros sense IVA i contempla un termini d’execució de quatre mesos.

Anuncios
Anuncios

Últimes notícies

La dona ingressada a Alacant per possible hantavirus dona negatiu en la primera PCR

La primera PCR realitzada a la dona ingressada en un hospital d'Alacant per sospita de hantavirus ha donat resultat negatiu, encara que es manté el protocol amb una segona prova i l'aïllament preventiu.

La Policia Nacional investiga la violació d’una jove de 18 anys en la Marina de València

La Unitat de Família i Dona de la Policia Nacional investiga la violació amb penetració patida per una jove de 18 anys de matinada en la zona de l'aparcament de la Marina de València.

Elx i Alabés firmen un empat patit que deixa el descens encara obert

Elx i Esportiu Alabés empaten 1-1 en un partit tibant marcat per la pluja i la por de fallar, un resultat que a penes millora la seua situació en la lluita per la permanència.

Elx i Alabés firmen un empat tibant que no buida el fantasma del descens

Elx i Esportiu Alabés empaten 1-1 en un partit marcat per la tensió i la necessitat de punts, un resultat que manté als dos equips molt prop del descens.

Corberán apel·la a la necessitat del València per a aconseguir el seu millor rendiment en la lluita per la salvació

Carlos Corberán insistix que el València ha de transformar la pressió per la permanència en motivació, defén la seua planificació d'entrenaments i analitza el repte davant l'Athletic.

Athletic i València es juguen Europa i la salvació en San Mamés

Athletic i València es mesuren en San Mamés en un dol clau: els bilbaïns apuren les seues opcions europees i els valencianistes busquen allunyar-se del descens.

Esquerra Unida recolza per unanimitat la vaga educativa indefinida en la Comunitat Valenciana

El Consell Polític Nacional d'Esquerra Unida del País Valencià aprova per unanimitat una resolució de suport a la vaga educativa indefinida de l'11 de maig i al professorat valencià, i responsabilitza al govern del PP i Vox de la deterioració del sistema.

Les pluges deixen més de 35 litres per metre quadrat a Navarrés i obliguen a 21 intervencions de bombers en la Comunitat

Les pluges d'este dissabte en la Comunitat Valenciana han deixat fins a 35,3 litres per metre quadrat a Navarrés i han obligat a 21 intervencions de bombers a València i Alacant.
Anuncios