València promourà la captació d’energia renovable i neta a la Torre Miramar

L’Ajuntament de València continua amb els projectes per a consolidar l’enclavament ‘Miramar, espai de cultura urbana’, amb el qual ara el govern municipal pretén aprofitar les instal·lacions de la rotonda d’accés a la ciutat des de la V-21 per a la captació solar i la producció d’energia elèctrica i alhora mitigar l’efecte de l’illa de calor en aquest entorn de la ciutat. A més, aquest projecte específic contempla la creació de zones d’ombra en tota la parcel·la per a millorar el confort en la pràctica esportiva i artística impulsada en aquest espai en els últims mesos.

El regidor d’Emergència Climàtica i Transició Energètica, Alejandro Ramon, ha explicat que “després de la recepció de les obres de la rotonda Miramar i la seua posada en marxa com a espai de cultura urbana, ara continuem el procés amb les instal·lacions específiques per a la pràctica dels esports urbans i l’aprofitament de les infraestructures per a les energies renovables”.

L’edil ha recordat que la intervenció es durà a terme “en una rotonda que els mitjans van descriure com la més cara d’Espanya, a pesar que no tenia cap ús assignat”, motiu pel qual “hem treballat durant mesos per a transformar l’espai i oferir-lo a l’escena urbana, per a esports i arts urbans”. Ara, ha explicat que es vol compatibilitzar aquest ús amb un altre de complementari: “volem transformar aquest gran monòlit de formigó en un espai més amable per a la ciutadania, més verda i que puga servir per a la captació solar, donant-li així un ús complementari de generació d’energia renovable i neta”.

Entre els treballs desenvolupats anteriorment s’havien habilitat més de 7.200 metres quadrats que estaven deteriorats i sense cap ús. Ara, en canvi, tenen un ús consensuat amb totes les associacions que van impulsar el febrer passat en l’esdeveniment ‘Miramar Urban Meet’ juntament amb la World Design Capital 2022. Entre les noves intervencions que es proposen i per a les quals s’ha contractat assessorament i redacció del projecte a Ètica Arquitectura, hi ha la creació de zones d’ombra per a la protecció solar de les diverses zones condicionades per a l’ús artístic i esportiu; també s’estudiarà per a adaptar la façana de la torre Miramar per a poder captar energies renovables i netes, fonamental-ment amb la instal·lació de plaques fotovoltaiques, d’on es traurà una energia elèctrica aprofitable per a tot l’entorn construït.

El contracte subscrit amb la Fundació València Clima i Energia té un import de 14.900 euros sense IVA i contempla un termini d’execució de quatre mesos.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Corberán assumix la superioritat de l’Atlètic després de la derrota del València a Mestalla

Carlos Corberán reconeix que el València no va aconseguir el partit que buscava davant l'Atlètic, que es va imposar per 0-2 a Mestalla i va ser superior en joc i ocasions.

Aemet amplia l’avís groc a l’interior de València per fortes pluges, graníssol i vent

Aemet amplia l'avís groc a tot l'interior de la província de València per pluges intenses de fins a 20 l/m² en una hora, que poden anar acompanyades de graníssol i ratxes de vent molt forts.

El Llevant queda pendent de les proves mèdiques de Carlos Álvarez, Iván Romero i Tunde

Carlos Álvarez, Iván Romero i Kareem Tunde van acabar lesionats en la golejada encaixada pel Llevant davant el Vila-real i estan pendents de proves mèdiques per a conéixer l'abast de les seues malalties.

L’Atlètic perdona al València en una primera part plena d’ocasions a Mestalla

L'Atlètic de Madrid firma una primera part molt superior a Mestalla, amb clares ocasions de Mendoza, Nahuel Molina i Rayane Belaid, però el dol arriba 0-0 al descans després d'un esglai de Ramazani al pal.

Marcelino celebra la classificació del Vila-real per a la Champions i ajorna la decisió sobre el seu futur

Marcelino destaca la brillant classificació matemàtica del Vila-real per a la pròxima Champions després del 5-1 al Llevant i assegura que el seu futur es decidirà en breu.

Mestalla homenatja a Pepe Claramunt en l’inici del Any Claramunt

Mestalla va rendir un emotiu homenatge a Pepe Claramunt abans del València-Atlètic de Madrid, en l'arrancada del Any Claramunt amb motiu del seu 80 aniversari.

Mestalla torna a rendir-se a Pepe Claramunt en l’inici del Any Claramunt

Mestalla homenatja de nou a Pepe Claramunt, històric capità del València, amb el servici d'honor davant l'Atlètic de Madrid i l'arrancada del Any Claramunt pel seu 80 aniversari.

El Vila-real festeja el seu passe a la Champions amb una volta d’honor i una graderia entregada

El Vila-real va celebrar la golejada davant el Llevant i la seua classificació matemàtica per a la Lliga de Campions amb una volta d'honor, l'himne de la competició i una graderia totalment entregada.