València promourà la captació d’energia renovable i neta a la Torre Miramar

L’Ajuntament de València continua amb els projectes per a consolidar l’enclavament ‘Miramar, espai de cultura urbana’, amb el qual ara el govern municipal pretén aprofitar les instal·lacions de la rotonda d’accés a la ciutat des de la V-21 per a la captació solar i la producció d’energia elèctrica i alhora mitigar l’efecte de l’illa de calor en aquest entorn de la ciutat. A més, aquest projecte específic contempla la creació de zones d’ombra en tota la parcel·la per a millorar el confort en la pràctica esportiva i artística impulsada en aquest espai en els últims mesos.

El regidor d’Emergència Climàtica i Transició Energètica, Alejandro Ramon, ha explicat que “després de la recepció de les obres de la rotonda Miramar i la seua posada en marxa com a espai de cultura urbana, ara continuem el procés amb les instal·lacions específiques per a la pràctica dels esports urbans i l’aprofitament de les infraestructures per a les energies renovables”.

L’edil ha recordat que la intervenció es durà a terme “en una rotonda que els mitjans van descriure com la més cara d’Espanya, a pesar que no tenia cap ús assignat”, motiu pel qual “hem treballat durant mesos per a transformar l’espai i oferir-lo a l’escena urbana, per a esports i arts urbans”. Ara, ha explicat que es vol compatibilitzar aquest ús amb un altre de complementari: “volem transformar aquest gran monòlit de formigó en un espai més amable per a la ciutadania, més verda i que puga servir per a la captació solar, donant-li així un ús complementari de generació d’energia renovable i neta”.

Entre els treballs desenvolupats anteriorment s’havien habilitat més de 7.200 metres quadrats que estaven deteriorats i sense cap ús. Ara, en canvi, tenen un ús consensuat amb totes les associacions que van impulsar el febrer passat en l’esdeveniment ‘Miramar Urban Meet’ juntament amb la World Design Capital 2022. Entre les noves intervencions que es proposen i per a les quals s’ha contractat assessorament i redacció del projecte a Ètica Arquitectura, hi ha la creació de zones d’ombra per a la protecció solar de les diverses zones condicionades per a l’ús artístic i esportiu; també s’estudiarà per a adaptar la façana de la torre Miramar per a poder captar energies renovables i netes, fonamental-ment amb la instal·lació de plaques fotovoltaiques, d’on es traurà una energia elèctrica aprofitable per a tot l’entorn construït.

El contracte subscrit amb la Fundació València Clima i Energia té un import de 14.900 euros sense IVA i contempla un termini d’execució de quatre mesos.

Últimes notícies

L’incendi de Tírig continua actiu però la nit es preveu favorable

L’incendi forestal de Tírig seguix actiu i ha obligat a evacuar Catí, però la previsió per a esta nit és bona i 250 efectius terrestres continuaran treballant per frenar el foc i protegir vivendes i més de 60 granges.

El vent afluixa en l’incendi de Tírig i dona un respir a l’extinció

Aemet preveu que el vent vaja perdent força esta nit en la zona de l’incendi de Tírig, fet que pot facilitar els treballs d’extinció, centrats sobretot en la protecció de Catí i de les explotacions ramaderes pròximes.

Ordre d’evacuació a Catí per l’incendi forestal de Tírig via Es-Alert

Emergències ha ordenat evacuar Catí per l’avanç de l’incendi forestal de Tírig i ha avisat la població amb un Es-Alert. Els veïns han de eixir per la CV-128 o la N-232 en direcció a Xert i seguir les indicacions de la Guàrdia Civil.

224 vivendes públiques per a famílies vulnerables en la Comunitat Valenciana

La Generalitat ha adjudicat en l’últim any 224 vivendes del parc públic a famílies vulnerables, la majoria a la província de València, amb un servici d’acompanyament social per a garantir una integració estable.

Castelló ultima els preparatius per a viure l’eclipsi solar com un esdeveniment històric

Castelló ha posat en marxa dos grans escenaris a les platges del Gurugú i del Pinar per a seguir l’eclipsi total de sol del 12 d’agost, amb divulgadors científics de primer nivell. L’Ajuntament ha treballat més de dos anys per convertir la cita en un esdeveniment històric.

La belga Skywings obrirà un nou centre de formació al aeroport de Castelló

L’escola de pilotatge belga Skywings ha acordat amb l’aeroport de Castelló obrir un nou centre de formació que reforçarà l’activitat operativa i generarà ocupació al territori. La companyia ja té quatre aeronaus basades a Castelló i uns 60 alumnes belgues hi fan pràctiques cada any.

Els bombers forestals alerten d’una situació crítica en Sgise en plena campanya d’incendis

La Secció Sindical SPPLB Bombers Forestals GVA ha denunciat una situació operativa crítica en Sgise en plena campanya estival d’incendis, amb unitats sota mínims i negociacions laborals bloquejades. El sindicat adverteix de conseqüències greus si la Conselleria no aplica millores i no reforça el dispositiu.

Trobeu mort un home de 45 anys en una hamaca a la platja de La Vila Joiosa

La Guàrdia Civil ha localitzat este diumenge el cos sense vida d’un home de 45 anys en una hamaca d’una platja de La Vila Joiosa, sense signes de violència aparent. La causa de la mort es determinarà amb l’autòpsia a l’Institut Anatòmic Forense.