València promourà la captació d’energia renovable i neta a la Torre Miramar

L’Ajuntament de València continua amb els projectes per a consolidar l’enclavament ‘Miramar, espai de cultura urbana’, amb el qual ara el govern municipal pretén aprofitar les instal·lacions de la rotonda d’accés a la ciutat des de la V-21 per a la captació solar i la producció d’energia elèctrica i alhora mitigar l’efecte de l’illa de calor en aquest entorn de la ciutat. A més, aquest projecte específic contempla la creació de zones d’ombra en tota la parcel·la per a millorar el confort en la pràctica esportiva i artística impulsada en aquest espai en els últims mesos.

El regidor d’Emergència Climàtica i Transició Energètica, Alejandro Ramon, ha explicat que “després de la recepció de les obres de la rotonda Miramar i la seua posada en marxa com a espai de cultura urbana, ara continuem el procés amb les instal·lacions específiques per a la pràctica dels esports urbans i l’aprofitament de les infraestructures per a les energies renovables”.

L’edil ha recordat que la intervenció es durà a terme “en una rotonda que els mitjans van descriure com la més cara d’Espanya, a pesar que no tenia cap ús assignat”, motiu pel qual “hem treballat durant mesos per a transformar l’espai i oferir-lo a l’escena urbana, per a esports i arts urbans”. Ara, ha explicat que es vol compatibilitzar aquest ús amb un altre de complementari: “volem transformar aquest gran monòlit de formigó en un espai més amable per a la ciutadania, més verda i que puga servir per a la captació solar, donant-li així un ús complementari de generació d’energia renovable i neta”.

Entre els treballs desenvolupats anteriorment s’havien habilitat més de 7.200 metres quadrats que estaven deteriorats i sense cap ús. Ara, en canvi, tenen un ús consensuat amb totes les associacions que van impulsar el febrer passat en l’esdeveniment ‘Miramar Urban Meet’ juntament amb la World Design Capital 2022. Entre les noves intervencions que es proposen i per a les quals s’ha contractat assessorament i redacció del projecte a Ètica Arquitectura, hi ha la creació de zones d’ombra per a la protecció solar de les diverses zones condicionades per a l’ús artístic i esportiu; també s’estudiarà per a adaptar la façana de la torre Miramar per a poder captar energies renovables i netes, fonamental-ment amb la instal·lació de plaques fotovoltaiques, d’on es traurà una energia elèctrica aprofitable per a tot l’entorn construït.

El contracte subscrit amb la Fundació València Clima i Energia té un import de 14.900 euros sense IVA i contempla un termini d’execució de quatre mesos.

Últimes notícies

Les sol·licituds d’asil cauen un 12,6 % a la Comunitat Valenciana fins a les 6.976

Les peticions d’asil a la Comunitat Valenciana han baixat d’un any a l’altre de 7.981 a 6.976, un 12,6 % menys, sobretot per l’enduriment de polítiques migratòries i normatives com el Reglament d’Estrangeria.

La visita de l’ambaixador xinés obri noves oportunitats comercials i culturals per a la Comunitat

Juanfran Pérez Llorca ha rebut l’ambaixador de la República Popular de la Xina a Espanya per a reforçar les inversions, el comerç i els intercanvis culturals amb la Comunitat Valenciana.

Així serà la rebaixa de l’IRPF valencià que el Consell vol portar prompte a Les Corts

La nova llei d’Acompanyament dels comptes de la Generalitat per a 2026 preveu una rebaixa dels tipus autonòmics de l’IRPF en pràcticament tots els trams, amb especial impacte en les rendes mitjanes i baixes, i canvis en successions i donacions per a afavorir el relleu en l’empresa familiar.

Les persones amb discapacitat guanyen drets a la Comunitat Valenciana amb les últimes lleis del Consell

El Consell reforça la protecció de les persones amb discapacitat, especialment sordcegues, amb noves lleis sobre gossos d assistència i accessibilitat universal consensuades amb ONCE i CERMI.

Condemnat a més de 23 anys de presó per maltractar i assassinar la seua parella a l’Alfàs del Pi

Un home de 56 anys ha acceptat 23 anys, 6 mesos i un dia de presó per maltractar, amenaçar i assassinar la seua parella a l’Alfàs del Pi. La sentència també condemna un amic seu per encobriment i fixa altes indemnitzacions per a la família de la víctima.

Derribo del bloc ‘Txernòbil’ de Campanar per a fer 133 vivendes noves

L'Ajuntament de València ha iniciat el derribo del bloc conegut com 'Txernòbil', a Campanar, per a donar pas a 133 vivendes, una vintena de protecció pública, dins del PAI Pare Doménech.

Derribem el bloc ‘Txernòbil’ de Campanar: així seran les 133 noves vivendes

L’Ajuntament de València ha iniciat el derribament del bloc conegut com ‘Txernòbil’, al barri de Campanar, per a donar pas a 133 vivendes, una vintena d’elles de protecció pública, i a una profunda reurbanització de l’entorn.

Onada de protestes este dimecres davant Les Corts per taxis, concertada i serveis socials

Taxistes, patronal de VTC, docents de la concertada, personal de centres socials i la Xarxa pel Finançament Just han convocat este dimecres diverses concentracions davant Les Corts per a pressinar el Consell i els grups parlamentaris.