València promourà la captació d’energia renovable i neta a la Torre Miramar

L’Ajuntament de València continua amb els projectes per a consolidar l’enclavament ‘Miramar, espai de cultura urbana’, amb el qual ara el govern municipal pretén aprofitar les instal·lacions de la rotonda d’accés a la ciutat des de la V-21 per a la captació solar i la producció d’energia elèctrica i alhora mitigar l’efecte de l’illa de calor en aquest entorn de la ciutat. A més, aquest projecte específic contempla la creació de zones d’ombra en tota la parcel·la per a millorar el confort en la pràctica esportiva i artística impulsada en aquest espai en els últims mesos.

El regidor d’Emergència Climàtica i Transició Energètica, Alejandro Ramon, ha explicat que “després de la recepció de les obres de la rotonda Miramar i la seua posada en marxa com a espai de cultura urbana, ara continuem el procés amb les instal·lacions específiques per a la pràctica dels esports urbans i l’aprofitament de les infraestructures per a les energies renovables”.

L’edil ha recordat que la intervenció es durà a terme “en una rotonda que els mitjans van descriure com la més cara d’Espanya, a pesar que no tenia cap ús assignat”, motiu pel qual “hem treballat durant mesos per a transformar l’espai i oferir-lo a l’escena urbana, per a esports i arts urbans”. Ara, ha explicat que es vol compatibilitzar aquest ús amb un altre de complementari: “volem transformar aquest gran monòlit de formigó en un espai més amable per a la ciutadania, més verda i que puga servir per a la captació solar, donant-li així un ús complementari de generació d’energia renovable i neta”.

Entre els treballs desenvolupats anteriorment s’havien habilitat més de 7.200 metres quadrats que estaven deteriorats i sense cap ús. Ara, en canvi, tenen un ús consensuat amb totes les associacions que van impulsar el febrer passat en l’esdeveniment ‘Miramar Urban Meet’ juntament amb la World Design Capital 2022. Entre les noves intervencions que es proposen i per a les quals s’ha contractat assessorament i redacció del projecte a Ètica Arquitectura, hi ha la creació de zones d’ombra per a la protecció solar de les diverses zones condicionades per a l’ús artístic i esportiu; també s’estudiarà per a adaptar la façana de la torre Miramar per a poder captar energies renovables i netes, fonamental-ment amb la instal·lació de plaques fotovoltaiques, d’on es traurà una energia elèctrica aprofitable per a tot l’entorn construït.

El contracte subscrit amb la Fundació València Clima i Energia té un import de 14.900 euros sense IVA i contempla un termini d’execució de quatre mesos.

Últimes notícies

Recuperen el cadàver d’un home en una zona rocosa al costat del castell de Sagunt

Bombers i el grup de rescat aeri GERA han recuperat el cadàver d'un home en una zona rocosa i de difícil accés prop del castell de Sagunt, després de l'avís d'una persona que el va albirar des de la distància.

El CSN recolza més de 100 inspeccions nuclears i radiològiques de la Generalitat per a 2026

El Consell de Seguretat Nuclear valguda la planificació de la Generalitat per a 2026, amb més d'un centenar d'inspeccions en instal·lacions radioactives, sanitàries i de transport de material radioactiu.

Pugen les temperatures i s’imposa el temps estable en quasi tota Espanya

Un anticicló sobre Europa manté el temps estable en la major part d'Espanya, amb cels buidats i un ascens generalitzat de les temperatures, notable en el sud-oest i el sud de Galícia.

Troben un dofí mular mort i molt descompost a la platja de Almardá a Sagunt

Un dofí mular, l'espècie de dofí més comú al Mediterrani, apareix mort en avançat estat de descomposició a la platja de Almardá de Sagunt després de l'avís d'un vianant.

Educació fixa fins demà el termini perquè els sindicats docents firmen l’acord

Educació dona de termini fins a este dimecres a les 17.00 hores perquè els sindicats docents accepten l'última oferta, que manté la pujada salarial de 200 euros fins a 2028 i retira canvis sobre valencià i substitucions.

El Gómez Ulla prepara visites segures per als 13 aïllats per hantavirus després de donar de nou negatiu

L'Hospital Gómez Ulla organitza visites escalonades i controlades per als 13 contactes de hantavirus, que han tornat a donar negatiu, mentres l'únic cas positiu evoluciona de manera favorable.

Aagesen veu fonamental que l’ex alt càrrec investigat per l’àudio de Aemet rendisca comptes

Sara Aagesen considera fonamental que el exsubsecretario de Justícia valencià rendisca comptes per la filtració de l'àudio manipulat de Aemet durant la dana de 2024 a València.

Diana Morant reivindica el seu doble paper de ministra i candidata a la Generalitat Valenciana

Diana Morant defén que el seu càrrec de ministra reforça, i no resta, la seua candidatura a la Generalitat Valenciana i reivindica que la seua prioritat és presidir el govern autonòmic.