València recupera el ‘Culinary Festival’, amb les propostes gastronòmiques més noves

València recupera una nova edició del ‘València Culinary Festival’, la cinquena, després d’un any d’aturada per la pandèmia. Es tracta d’una iniciativa que organitza l’associació d’empreses València Premium, amb la col·laboració de l’Ajuntament a través de ‘Visit València’, així com de Turisme Comunitat Valenciana i la Diputació de València. El festival començarà el pròxim 30 de maig, i es desenvoluparà fins al 12 de juny amb l’objectiu d’acostar a la ciutadania el treball de productors, xefs i personal de sala.

El regidor de Turisme, Emiliano García, ha participat en la presentació de la nova convocatòria.
García ha destacat que este festival culinari “aconsegueix, un any més, agitar el talent valencià i aglutinar-lo al voltant d’un mateix projecte i amb un mateix objectiu: crear experiències úniques i irrepetibles que només es poden gaudir a la nostra ciutat”.

Tal com ha assegurat el regidor, “la qualitat de les propostes que es presenten hui suposen una fita més en la revolució que està experimentant en els últims anys la gastronomia valenciana i demostra, una vegada més, que les i els professionals valencians no tenen límit”.

Al llarg de quinze dies, les persones amants de la cuina, especialistes del sector, i qui vulga delectar-se amb el millor de la gastronomia valenciana, pot gaudir de menús a quatre mans, ponències i activitats. La presentació del festival ha comptat amb la presència del secretari autonòmic de Turisme de la Comunitat Valenciana, Francesc Colomer, i la presidenta de València Premium, Ana Merelo.

El cartell d’esta cinquena edició està integrat per Ricard Camarena, Luis Valls (El Poblet),  Bernd Knoller (RIFF), Begoña Rodrigo (La Salita), Carito Lourenço i Germán Carrizo (FIerro), Yoshikazu Yanome (Kaido Sushi Bar), Enrique Medina (Apicius), Roberto Lozano (Casa Montaña), Fran Espí (La Sucursal), Sara Olmedo (Alma del Temple), Carlos Julián (Ampar), Llisa Negra de Quique Dacosta, Júnior Franc (Paraíso Travel), Ostra València, Iván Talens (coctelero Hotel Only You València).

Com en les edicions anteriors, el ‘València Culinary Festival’ presenta un marcat caràcter internacional, ja que s’ha convidat a xefs de diferents diverses parts del món a cuinar amb cuineres i cuiners valencians.

Així mateix, el programa inclou una potent programació per a posar de manifest el treball i les sinergies que hi ha entre els cuiners i cuineres amb les persones productores i el personal de sala. En este marc, s’han preparat visites a diferents punts de la ciutat importants per a la cuina valenciana, com ara el Mercat Central, l’horta, la Marina de València o un tancat d’arròs de la D.O Arròs de València. A més, s’han previst també activitats com a tasts de vi i d’oli, tallers de cuina infantil o masterclass de cuina.

Es pot consultar tota la informació en la web de l’esdeveniment.

Últimes notícies

La valenciana Metrika encén el nou Sónar unificat des de Fira Gran Via

La cantant valenciana Metrika ha obert la primera jornada del nou Sónar unificat a la Fira Gran Via de L Hospitalet amb un directe irreverent de reggaeton i dembow, en una edició marcada pel trasllat temporal des de Montjuïc per les obres del centenari de l Exposició Internacional de 1929.

Catalá assegura que València serà clau perquè Feijóo arribe a la presidència d’Espanya

María José Catalá ha defensat que València tindrà un paper decisiu perquè Alberto Núñez Feijóo siga president d’Espanya i ha pronosticat que el PP guanyarà les eleccions autonòmiques l’any que ve.

Catalá assegura que València serà clau perquè Feijóo arribe a la presidència d’Espanya

María José Catalá ha defensat que València tindrà un paper decisiu perquè Alberto Núñez Feijóo siga president d’Espanya i ha pronosticat que el PP guanyarà les eleccions del pròxim any a la Comunitat Valenciana.

El Barça colp València Basket en la pròrroga i es queda el factor pista de la final

El Barça ha guanyat València Basket per 112-113 en la pròrroga en el primer partit de la final de la Lliga Endesa i es queda el factor pista. La sèrie continuarà al Roig Arena este dissabte abans de viatjar a Barcelona per als pròxims duels.

Els sindicats veuen insuficient la nova redistribució de places d’inclusió educativa fins a 2030

Educació ha plantejat una nova redistribució de 1.249 places per a inclusió educativa fins al curs 2030/31, però els sindicats la consideren insuficient i reclamen negociar també plantilles i ràtios amb un calendari clar.

Fort incendi en una nau de banys a Xàtiva obliga a confinar veïns per la fumera tòxica

Un incendi molt evolucionat en una nau de la firma Hidronatur a Xàtiva ha generat una gran fumera. Les autoritats han demanat als veïns que tanquen finestres i reduïsquen l’activitat física per precaució.

Esclat pirotècnic a Alacant amb 6.000 trons en la primera mascletà de Fogueres 2026

La plaça dels Luceros d’Alacant ha acollit la primera mascletà de les Fogueres de 2026, disparada per Pirotecnia Mediterráneo, amb més de 6.000 trons aeris, 75 quilos de pólvora i un pic de 121,8 decibels.

Iryo preveu poder unir Barcelona i València en Alta Velocitat a partir de 2027

Iryo treballa per tindre en 2027 la homologació tècnica que li permeta operar la ruta d’Alta Velocitat Barcelona-València, una connexió clau del corredor mediterrani. El sector marítim reclama també més atenció pública per reforçar la mobilitat al Mediterrani.