València recupera el ‘Culinary Festival’, amb les propostes gastronòmiques més noves

València recupera una nova edició del ‘València Culinary Festival’, la cinquena, després d’un any d’aturada per la pandèmia. Es tracta d’una iniciativa que organitza l’associació d’empreses València Premium, amb la col·laboració de l’Ajuntament a través de ‘Visit València’, així com de Turisme Comunitat Valenciana i la Diputació de València. El festival començarà el pròxim 30 de maig, i es desenvoluparà fins al 12 de juny amb l’objectiu d’acostar a la ciutadania el treball de productors, xefs i personal de sala.

El regidor de Turisme, Emiliano García, ha participat en la presentació de la nova convocatòria.
García ha destacat que este festival culinari “aconsegueix, un any més, agitar el talent valencià i aglutinar-lo al voltant d’un mateix projecte i amb un mateix objectiu: crear experiències úniques i irrepetibles que només es poden gaudir a la nostra ciutat”.

Tal com ha assegurat el regidor, “la qualitat de les propostes que es presenten hui suposen una fita més en la revolució que està experimentant en els últims anys la gastronomia valenciana i demostra, una vegada més, que les i els professionals valencians no tenen límit”.

Al llarg de quinze dies, les persones amants de la cuina, especialistes del sector, i qui vulga delectar-se amb el millor de la gastronomia valenciana, pot gaudir de menús a quatre mans, ponències i activitats. La presentació del festival ha comptat amb la presència del secretari autonòmic de Turisme de la Comunitat Valenciana, Francesc Colomer, i la presidenta de València Premium, Ana Merelo.

El cartell d’esta cinquena edició està integrat per Ricard Camarena, Luis Valls (El Poblet),  Bernd Knoller (RIFF), Begoña Rodrigo (La Salita), Carito Lourenço i Germán Carrizo (FIerro), Yoshikazu Yanome (Kaido Sushi Bar), Enrique Medina (Apicius), Roberto Lozano (Casa Montaña), Fran Espí (La Sucursal), Sara Olmedo (Alma del Temple), Carlos Julián (Ampar), Llisa Negra de Quique Dacosta, Júnior Franc (Paraíso Travel), Ostra València, Iván Talens (coctelero Hotel Only You València).

Com en les edicions anteriors, el ‘València Culinary Festival’ presenta un marcat caràcter internacional, ja que s’ha convidat a xefs de diferents diverses parts del món a cuinar amb cuineres i cuiners valencians.

Així mateix, el programa inclou una potent programació per a posar de manifest el treball i les sinergies que hi ha entre els cuiners i cuineres amb les persones productores i el personal de sala. En este marc, s’han preparat visites a diferents punts de la ciutat importants per a la cuina valenciana, com ara el Mercat Central, l’horta, la Marina de València o un tancat d’arròs de la D.O Arròs de València. A més, s’han previst també activitats com a tasts de vi i d’oli, tallers de cuina infantil o masterclass de cuina.

Es pot consultar tota la informació en la web de l’esdeveniment.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

El València Basket s’imposa al Granada gràcies al ritme i al domini del rebot

El València Basket derrota amb claredat al Coviran Granada (107-91) recolzat en un alt ritme de joc i un domini aclaparador del rebot, que li permet tallar la seua ratxa de tres derrotes.

Una menor resulta ferida a Oropesa en accidentar-se amb un patinet que aconseguia 85 km/h

Una menor va resultar ferida i va ser traslladada a l'hospital després de patir un accident amb un patinet elèctric modificat que arribava als 85 km/h a Orpesa.

Torrevieja es reunix en silenci després de l’assassinat d’una xiqueta de 3 anys presumptament a les mans del seu pare

Torrevieja ha guardat un minut de silenci per l'assassinat d'una xiqueta de 3 anys presumptament a les mans del seu pare, que després es va suïcidar, en un municipi encara commocionat i en dol oficial.

Torrevieja es bolca en un minut de silenci per l’assassinat d’una xiqueta de 3 anys

Torrevieja ha celebrat un minut de silenci i viu el primer dels dies de dol oficial per l'assassinat d'una xiqueta de 3 anys presumptament a les mans del seu pare, que després es va suïcidar.

Carlos Espí firma un mes històric amb el Llevant amb 6 gols en 4 partits

Carlos Espí, renovat fins a 2028, encadena 6 gols en 4 partits amb el Llevant, un registre històric per al club que li porta a viure un dels millors mesos de la seua vida.

L’Elx trenca una ratxa de 66 partits sense remuntar en Primera davant el Mallorca

L'Elx es va imposar al Mallorca per 2-1 després de donar-li la volta al marcador i va posar fi a una sèrie de 66 partits en Primera Divisió sense aconseguir una remuntada.

Corberán iguala els 69 punts de Baralla en els seus primers 50 partits de Lliga amb el València

Carlos Corberán aconseguix els 50 partits de Lliga amb el València amb 69 punts, el mateix balanç que va firmar Rubén Baraja en el seu primer mig centenar de partits al capdavant de l'equip.

Domingo amb sol i ascens de les màximes en la Comunitat Valenciana

La Comunitat Valenciana viurà un diumenge majoritàriament buidat, amb màximes en clar ascens i vent que es reforçarà en el nord de Castelló a última hora, abans d'un dilluns més variable.