València recupera el ‘Culinary Festival’, amb les propostes gastronòmiques més noves

València recupera una nova edició del ‘València Culinary Festival’, la cinquena, després d’un any d’aturada per la pandèmia. Es tracta d’una iniciativa que organitza l’associació d’empreses València Premium, amb la col·laboració de l’Ajuntament a través de ‘Visit València’, així com de Turisme Comunitat Valenciana i la Diputació de València. El festival començarà el pròxim 30 de maig, i es desenvoluparà fins al 12 de juny amb l’objectiu d’acostar a la ciutadania el treball de productors, xefs i personal de sala.

El regidor de Turisme, Emiliano García, ha participat en la presentació de la nova convocatòria.
García ha destacat que este festival culinari “aconsegueix, un any més, agitar el talent valencià i aglutinar-lo al voltant d’un mateix projecte i amb un mateix objectiu: crear experiències úniques i irrepetibles que només es poden gaudir a la nostra ciutat”.

Tal com ha assegurat el regidor, “la qualitat de les propostes que es presenten hui suposen una fita més en la revolució que està experimentant en els últims anys la gastronomia valenciana i demostra, una vegada més, que les i els professionals valencians no tenen límit”.

Al llarg de quinze dies, les persones amants de la cuina, especialistes del sector, i qui vulga delectar-se amb el millor de la gastronomia valenciana, pot gaudir de menús a quatre mans, ponències i activitats. La presentació del festival ha comptat amb la presència del secretari autonòmic de Turisme de la Comunitat Valenciana, Francesc Colomer, i la presidenta de València Premium, Ana Merelo.

El cartell d’esta cinquena edició està integrat per Ricard Camarena, Luis Valls (El Poblet),  Bernd Knoller (RIFF), Begoña Rodrigo (La Salita), Carito Lourenço i Germán Carrizo (FIerro), Yoshikazu Yanome (Kaido Sushi Bar), Enrique Medina (Apicius), Roberto Lozano (Casa Montaña), Fran Espí (La Sucursal), Sara Olmedo (Alma del Temple), Carlos Julián (Ampar), Llisa Negra de Quique Dacosta, Júnior Franc (Paraíso Travel), Ostra València, Iván Talens (coctelero Hotel Only You València).

Com en les edicions anteriors, el ‘València Culinary Festival’ presenta un marcat caràcter internacional, ja que s’ha convidat a xefs de diferents diverses parts del món a cuinar amb cuineres i cuiners valencians.

Així mateix, el programa inclou una potent programació per a posar de manifest el treball i les sinergies que hi ha entre els cuiners i cuineres amb les persones productores i el personal de sala. En este marc, s’han preparat visites a diferents punts de la ciutat importants per a la cuina valenciana, com ara el Mercat Central, l’horta, la Marina de València o un tancat d’arròs de la D.O Arròs de València. A més, s’han previst també activitats com a tasts de vi i d’oli, tallers de cuina infantil o masterclass de cuina.

Es pot consultar tota la informació en la web de l’esdeveniment.

Últimes notícies

El professorat valencià aposta per suspendre la vaga i rebutja 6 dels 7 punts d’Educació

Un 67 % dels docents que han participat en la consulta sindical ha apostat per parar la vaga indefinida i, d’ells, un 71 % preferix suspendre-la per mantindre les mobilitzacions actives.

Bordalás seguirà al Getafe fins a 2028 després de renovar per dos temporades

José Bordalás ha renovat amb el Getafe per dos temporades i continuarà fins a juny de 2028, després de dues setmanes de negociacions.

Jorge Bellver oferix el seu càrrec al president de la Generalitat després de ser imputat pel cas Azud

El director general de Transparència, Jorge Bellver, ha posat el seu càrrec a disposició del president de la Generalitat després que l’Audiència Provincial de Valencia haja confirmat la seua imputació en el cas Azud. També ha demanat la suspensió temporal de la seua militància en el PP de la Comunitat Valenciana.

Diego López passa per quiròfan a Madrid pel trencament del lligament del genoll dret

L’extrem del Valencia Diego López ha sigut operat a Madrid del trencament del lligament creuat anterior del genoll dret i romandrà en observació abans de rebre l’alta hospitalària.

El president del Castelló promet que l’equip tornarà encara més fort després del colp de l’ascens

El president del CD Castellón, Haralabos Voulgaris, llança un missatge d’ànim després de quedar-se a les portes de l’ascens davant l’Almería i reivindica el creixement del club, la plantilla i l’entrenador Pablo Hernández.

Affengruber explica com fitxar per l’Elx l’ha obert la porta al Mundial

El central austríac de l’Elx David Affengruber assegura des de Califòrnia que la seua arribada al club fa dos anys ha sigut clau per disputar el Mundial amb Àustria.

Morant acusa Mazón de preocupar-se només per la imatge durant la DANA del 29-O

Diana Morant denuncia que al Govern de Carlos Mazón el 29 d octubre de 2024 només li preocupava la imatge. El PSPV-PSOE exigeix que Juanfran Pérez Llorca li retire l acta de diputat i cese els consellers que van gestionar la DANA.

El Villarreal aposta per la continuïtat en els banquets tècnics del futbol base

El Villarreal ha decidit mantindre una temporada més els mateixos entrenadors en el seu futbol base, amb David Albelda al Villarreal B, David Cifuentes al Villarreal C i Pepe Reina al Juvenil de Divisió d'Honor.