Veïns de 23 municipis de la Comunitat Valenciana reclamen un emplaçament més just de les renovables

Els veïns de 23 localitats de les tres províncies de la Comunitat Valenciana s’han concentrat en les places dels seus municipis per alçar la veu i reclamar un desplegament de les energies renovables d’una manera «justa, equitativa i sostenible».

Convocats per la Coordinadora Valenciana per la Ubicació Racional de les Energies Renovables, els habitants d’Alcalà de Xivert-Alcossebre, Alzira, Ayora, Borriol, Buñol, Camporrobles, Carcaixent, Catadau, Chella, Chiva, Elda-Petrer, la Vall d’Uixò, les Coves de Vinromà, Monòver, Montesa-la Costera, Requena, Sant Joan de Moró, Siete Aguas, Utiel, Vilafamés i Villar; han acudit a les concentracions per expressar la seua oposició a la ubicació dels macroprojectes que es plantegen als seus termes municipals.

Amb aquesta mobilització, la Coordinadora vol reclamar al govern de la Generalitat que dialogue amb els col·lectius ecologistes i modifique el decret que regula la implantació dels nous plans d’energies renovables (14/2020).

Des de la Coordinadora han manifestat el seu posicionament en favor d’aquest tipus d’energies i de la «inajornable transició ecològica» però demanen que la instal·lació dels generadors es planifique des de «l’àmbit públic amb la participació de la societat i les localitats, en compte dels interessos especulatius».

El punt on es centre les crítiques dels col·lectius en defensa del territori és en «la mala regulació» del decret que afavoreix la proliferació de «grans instal·lacions» allà on hi ha «sòls barats i econòmics». «Justament els llocs on més mal poden fer i on menys falta fan, exigint després la construcció de centenars de km de línies elèctriques que multipliquen els danys», argumenten des de la Coordinadora.

Així mateix, subratllen que aquest model no «deixa beneficis en el territori on s’implanta» i denuncien el seu «greu impacte» en l’agricultura, el paisatge i el medi ambient; la qual cosa «perjudica les possibilitats d’un desenvolupament sostenible a les comarques de l’interior».

Últimes notícies

Dues hores clau a Tírig per a atacar el foc amb mitjans aeris

Els equips de bombers intensifiquen les tasques a Tírig, on el foc és més complex, aprofitant dues hores decisives per als mitjans aeris. El temporal elèctric d’ahir ha provocat quatre incendis a la província de Castelló.

La Generalitat impulsa amb el port de Castelló la salvació d’una planta única al litoral valencià

La Generalitat i l’Autoritat Portuària de Castelló han intensificat els treballs de restauració ambiental per a protegir la planta autòctona Medicago citrina, l’única espècie valenciana en la llista ‘Top 50’ de la UICN i catalogada en perill d’extinció a Espanya.

La Comunitat Valenciana afronta un agost quasi ple en hotels, apartaments i càmpings

Turisme Comunitat Valenciana preveu per a agost un 83,9 % d’ocupació hotelera mitjana, amb xifres encara més altes en apartaments i càmpings i un clar lideratge de la província d’Alacant.

El CEAM detalla com la vegetació ha alimentat l’incendi de la Vall d’Uixó

Un informe del CEAM conclou que la ràpida dessecació de la vegetació entre abril i juliol ha incrementat la virulència de l’incendi de la Vall d’Uixó, que ha cremat quasi 9.600 hectàrees, moltes dins de la Serra d’Espadà.

El PPCV reclama a Sánchez que pague el deute de dependència amb la Comunitat

El PPCV ha exigit al Govern de Pedro Sánchez que abone més de 4.000 milions d’euros que, segons el partit, deu a la Comunitat Valenciana en matèria de dependència, i que complisca el compromís de finançar el 50% del sistema.

El PSPV reclama reforçar ja els bombers forestals a Castelló per la seua seguretat

El PSPV-PSOE exigix a la Generalitat que reforçe de manera immediata les unitats de bombers forestals i millore les seues condicions de seguretat, després de la denúncia d’un bomber que ha afrontat quasi a soles l’incendi de Tírig.

Els esforços contra el foc es concentren a Tírig després de controlar l’incendi de Culla

Un total de 200 efectius terrestres i 17 mitjans aeris treballen hui als incendis de Tírig i Serra d’en Galceran, després de donar per controlat el foc de Culla i extingit el de Salzadella.

Aras de los Olmos es prepara per multiplicar per dotze la població pel dia de l’eclipsi solar

Aras de los Olmos, amb uns 400 habitants, es prepara per rebre fins a 5.000 persones per a veure l’eclipsi solar, amb mesures de seguretat especials i restriccions d’accessos. La Generalitat establirà el nivell 3 de preemergència per risc extrem d’incendis i tancarà diversos parcs naturals.
FILMOTECA D'ESTIU