Veïns de 23 municipis de la Comunitat Valenciana reclamen un emplaçament més just de les renovables

Els veïns de 23 localitats de les tres províncies de la Comunitat Valenciana s’han concentrat en les places dels seus municipis per alçar la veu i reclamar un desplegament de les energies renovables d’una manera «justa, equitativa i sostenible».

Convocats per la Coordinadora Valenciana per la Ubicació Racional de les Energies Renovables, els habitants d’Alcalà de Xivert-Alcossebre, Alzira, Ayora, Borriol, Buñol, Camporrobles, Carcaixent, Catadau, Chella, Chiva, Elda-Petrer, la Vall d’Uixò, les Coves de Vinromà, Monòver, Montesa-la Costera, Requena, Sant Joan de Moró, Siete Aguas, Utiel, Vilafamés i Villar; han acudit a les concentracions per expressar la seua oposició a la ubicació dels macroprojectes que es plantegen als seus termes municipals.

Amb aquesta mobilització, la Coordinadora vol reclamar al govern de la Generalitat que dialogue amb els col·lectius ecologistes i modifique el decret que regula la implantació dels nous plans d’energies renovables (14/2020).

Des de la Coordinadora han manifestat el seu posicionament en favor d’aquest tipus d’energies i de la «inajornable transició ecològica» però demanen que la instal·lació dels generadors es planifique des de «l’àmbit públic amb la participació de la societat i les localitats, en compte dels interessos especulatius».

El punt on es centre les crítiques dels col·lectius en defensa del territori és en «la mala regulació» del decret que afavoreix la proliferació de «grans instal·lacions» allà on hi ha «sòls barats i econòmics». «Justament els llocs on més mal poden fer i on menys falta fan, exigint després la construcció de centenars de km de línies elèctriques que multipliquen els danys», argumenten des de la Coordinadora.

Així mateix, subratllen que aquest model no «deixa beneficis en el territori on s’implanta» i denuncien el seu «greu impacte» en l’agricultura, el paisatge i el medi ambient; la qual cosa «perjudica les possibilitats d’un desenvolupament sostenible a les comarques de l’interior».

Últimes notícies

Espanya restablix durant 30 dies els controls a viatgers procedents d’Itàlia

El BOE ha publicat l’orde d’Interior que reactiva durant trenta dies els controls fronterers a viatgers procedents d’Itàlia per la pressió migratòria en la ruta del Mediterrani central.

Així es preparen quatre punts clau per a vore l’eclipsi solar total del 12 d’agost

Galícia, Guadalajara, Aragó i Balears ultimen dispositius especials de seguretat, mobilitat i divulgació per a observar l’eclipsi total de Sol del 12 d’agost. València també serà un dels punts privilegiats de la franja de totalitat.

Cauen a Elx cinc acusats d’estafar compravendes d’or amb joies falses

La Policia Nacional ha desmantellat a Elx un grup que ha col·locat com a or macís joies falses en establiments de compravenda, amb almenys nou operacions i cinc detinguts.

Tres ferits en la platja d’Altea per l’impacte d’una carcassa del Castell de l’Olla

Un home de 55 anys, una dona de 24 i un jove de 19 han resultat ferits esta matinada en la platja d’Altea per l’impacte d’una carcassa del Castell de l’Olla.

L’incendi forestal de Castelló es concentra en dos fronts a Catí i Tírig

Els efectius contra l’incendi de Castelló treballen hui en dos fronts a Catí i Tírig, amb 300 professionals i 19 mitjans aeris mobilitzats.

Diakhaby demana a l’afició del València més unitat amb el club i la plantilla

Mouctar Diakhaby reclama després del Trofeu Taronja que l’afició del València CF es tanque files amb el club i l’equip en un any que considera clau. El central també analitza l’expulsió de Gayà i explica com es troba després de set mesos de baixa.

La pressió per l’impacte científic resta felicitat al personal investigador

Una recerca d’Ingenio, la UPV i la UV conclou que la pressió per aconseguir impacte científic pot reduir la satisfacció del personal investigador, tot i el reconeixement acadèmic.

Els mitjans aeris s’incorporen a l’extinció de l’incendi de Tírig, agreujat pel relleu

Els mitjans aeris s’han sumat este diumenge de matí a les tasques d’extinció de l’incendi forestal de Tírig, que ha obligat a confinar Catí i ja ha afectat unes 244 hectàrees. Altres tres incendis a l’interior de Castelló estan controlats, estabilitzats o extingits.