Veïns de 23 municipis de la Comunitat Valenciana reclamen un emplaçament més just de les renovables

Els veïns de 23 localitats de les tres províncies de la Comunitat Valenciana s’han concentrat en les places dels seus municipis per alçar la veu i reclamar un desplegament de les energies renovables d’una manera «justa, equitativa i sostenible».

Convocats per la Coordinadora Valenciana per la Ubicació Racional de les Energies Renovables, els habitants d’Alcalà de Xivert-Alcossebre, Alzira, Ayora, Borriol, Buñol, Camporrobles, Carcaixent, Catadau, Chella, Chiva, Elda-Petrer, la Vall d’Uixò, les Coves de Vinromà, Monòver, Montesa-la Costera, Requena, Sant Joan de Moró, Siete Aguas, Utiel, Vilafamés i Villar; han acudit a les concentracions per expressar la seua oposició a la ubicació dels macroprojectes que es plantegen als seus termes municipals.

Amb aquesta mobilització, la Coordinadora vol reclamar al govern de la Generalitat que dialogue amb els col·lectius ecologistes i modifique el decret que regula la implantació dels nous plans d’energies renovables (14/2020).

Des de la Coordinadora han manifestat el seu posicionament en favor d’aquest tipus d’energies i de la «inajornable transició ecològica» però demanen que la instal·lació dels generadors es planifique des de «l’àmbit públic amb la participació de la societat i les localitats, en compte dels interessos especulatius».

El punt on es centre les crítiques dels col·lectius en defensa del territori és en «la mala regulació» del decret que afavoreix la proliferació de «grans instal·lacions» allà on hi ha «sòls barats i econòmics». «Justament els llocs on més mal poden fer i on menys falta fan, exigint després la construcció de centenars de km de línies elèctriques que multipliquen els danys», argumenten des de la Coordinadora.

Així mateix, subratllen que aquest model no «deixa beneficis en el territori on s’implanta» i denuncien el seu «greu impacte» en l’agricultura, el paisatge i el medi ambient; la qual cosa «perjudica les possibilitats d’un desenvolupament sostenible a les comarques de l’interior».

Últimes notícies

El PSPV denuncia un fort retall d’inversions de la Generalitat a Alacant en els comptes de 2026

El PSPV-PSOE d’Alacant ha assegurat que la Generalitat ha reduït més de la mitat les inversions territorialitzades a la província en els pressupostos de 2026, mentre que el Govern d’Espanya preveu una aportació rècord als municipis alacantins.

PP i Vox aproven a soles les conclusions de la comissió de la DANA del 29 d’octubre

El ple de Les Corts ha aprovat amb PP i Vox el dictamen de la comissió d’investigació sobre la DANA del 29 d’octubre de 2024, rebutjat per PSPV i Compromis, que acusen el Consell de voler exculpar-se de la gestio d’una tragèdia amb 230 morts.

Pedro Martínez apel·la a la tranquil·litat abans de la final entre València Basket i Barça

Pedro Martínez assegura que el València Basket arriba a la final de la Lliga Endesa contra el Barça amb la tranquil·litat del treball ben fet, el factor pista a favor i molta il·lusió.

Pradilla encén l’afició taronja abans de la final contra el Barça al Roig Arena

Jaime Pradilla destaca la il·lusió del vestidor del Valencia Basket abans d’afrontar la final de la Lliga Endesa contra el Barça, que començarà este dijous al Roig Arena.

Orgull LGTBI a València: la Delegació del Govern es declara espai refugi

La Delegació del Govern en la Comunitat Valenciana ha celebrat un acte institucional pel Dia de l’Orgull LGTBI amb desplegament de bandera i un conversatori amb entitats i les ministres Ana Redondo i Diana Morant, reivindicant la llibertat i la dignitat del col·lectiu.

Milers de metges ixen al carrer a València i Alacant per a defensar la sanitat pública

Metges i facultatius han omplit este dimecres els carrers de València i Alacant per a protestar contra l’Anteprojecte d’Estatut Marc i reclamar millors condicions laborals i assistència digna per als pacients. El Sindicat Mèdic CESMCV avisa que les mobilitzacions continuaran i no descarta una vaga indefinida.

Les víctimes de la dana claven foc a Les Corts pel tancament de la investigació

Les principals associacions de víctimes de la dana del 29 d’octubre han qualificat de vergonya el tancament de la comissió d’investigació en Les Corts i han acusat Carlos Mazón de riure’s de les famílies afectades.

Temperatures de rècord a la Comunitat Valenciana des de dilluns: calor extrema a l’interior

El calor s’intensificarà des d’este cap de setmana a la Comunitat Valenciana i, entre dilluns 22 i divendres 26 de juny, la temperatura mitjana podria marcar rècords diaris des de 1950, amb especial incidència en l’interior.