Veïns de 23 municipis de la Comunitat Valenciana reclamen un emplaçament més just de les renovables

Els veïns de 23 localitats de les tres províncies de la Comunitat Valenciana s’han concentrat en les places dels seus municipis per alçar la veu i reclamar un desplegament de les energies renovables d’una manera «justa, equitativa i sostenible».

Convocats per la Coordinadora Valenciana per la Ubicació Racional de les Energies Renovables, els habitants d’Alcalà de Xivert-Alcossebre, Alzira, Ayora, Borriol, Buñol, Camporrobles, Carcaixent, Catadau, Chella, Chiva, Elda-Petrer, la Vall d’Uixò, les Coves de Vinromà, Monòver, Montesa-la Costera, Requena, Sant Joan de Moró, Siete Aguas, Utiel, Vilafamés i Villar; han acudit a les concentracions per expressar la seua oposició a la ubicació dels macroprojectes que es plantegen als seus termes municipals.

Amb aquesta mobilització, la Coordinadora vol reclamar al govern de la Generalitat que dialogue amb els col·lectius ecologistes i modifique el decret que regula la implantació dels nous plans d’energies renovables (14/2020).

Des de la Coordinadora han manifestat el seu posicionament en favor d’aquest tipus d’energies i de la «inajornable transició ecològica» però demanen que la instal·lació dels generadors es planifique des de «l’àmbit públic amb la participació de la societat i les localitats, en compte dels interessos especulatius».

El punt on es centre les crítiques dels col·lectius en defensa del territori és en «la mala regulació» del decret que afavoreix la proliferació de «grans instal·lacions» allà on hi ha «sòls barats i econòmics». «Justament els llocs on més mal poden fer i on menys falta fan, exigint després la construcció de centenars de km de línies elèctriques que multipliquen els danys», argumenten des de la Coordinadora.

Així mateix, subratllen que aquest model no «deixa beneficis en el territori on s’implanta» i denuncien el seu «greu impacte» en l’agricultura, el paisatge i el medi ambient; la qual cosa «perjudica les possibilitats d’un desenvolupament sostenible a les comarques de l’interior».

Últimes notícies

Jaime Pradilla assumix la derrota davant el Reial Madrid i reivindica la temporada del València Basket

Jaime Pradilla lamenta l'eliminació del València Basket davant el Reial Madrid en semifinals de l'Eurolliga, però defén l'any de l'equip i confia que prompte puguen sentir-se orgullosos del seu recorregut.

Scariolo destaca la resiliència del Reial Madrid després de reinventar-se rumb a la final d’Eurolliga

Sergio Scariolo subratlla que el Reial Madrid ha hagut de reinventar el seu joc per les baixes interiors i ressalta la resiliència de l'equip abans de la final d'Eurolliga davant Olympiacos.

Scariolo descarta a Usman Garuba per a la final de l’Eurolliga després de lesionar-se davant el València

Usman Garuba es lesiona en la semifinal de l'Eurolliga davant el València Basket i Sergio Scariolo confirma que el pivot del Reial Madrid queda descartat per a la final contra el Olympiacos.

Hezonja llança un missatge d’optimisme abans de la final de l’Eurolliga

Mario Hezonja es mostra convençut de les opcions del Reial Madrid en la final de l'Eurolliga davant Olympiacos i demana confiança malgrat l'esglai per la lesió de Garuba.

Pedro Martínez lamenta l’eliminació del València Basket davant el Reial Madrid en l’Eurolliga

Pedro Martínez va reconéixer que al València Basket li haguera agradat competir millor en la semifinal de la Final a Quatre, després de caure amb claredat davant un Reial Madrid al qual va considerar just vencedor.

El Reial Madrid atropella al València i se cita amb el Olympiacos en la final de l’Eurolliga

El Reial Madrid va derrotar al València Basket per 90-105 en la Final Four de l'Eurolliga i jugarà la final davant el Olympiacos, després de firmar al costat del conjunt taronja la mitat més anotadora d'este segle en una semifinal.

Francisco Camps arranca la seua campanya per a liderar el PPCV amb la promesa de recuperar el govern

Francisco Camps dona per iniciada la carrera cap al congrés regional del PPCV i s'oferix a liderar de nou el partit amb el compromís d'aconseguir una majoria absoluta en 2027.

Extingit l’incendi a l’Hospital de Torrevieja després de deixar dos ferits greus

L'incendi declarat en la segona planta de l'Hospital de Torrevieja s'ha donat per extingit després de causar un treballador en l'UCI per inhalació de fum i un altre pacient amb cremades greus traslladat a València.