Veïns de 23 municipis de la Comunitat Valenciana reclamen un emplaçament més just de les renovables

Els veïns de 23 localitats de les tres províncies de la Comunitat Valenciana s’han concentrat en les places dels seus municipis per alçar la veu i reclamar un desplegament de les energies renovables d’una manera «justa, equitativa i sostenible».

Convocats per la Coordinadora Valenciana per la Ubicació Racional de les Energies Renovables, els habitants d’Alcalà de Xivert-Alcossebre, Alzira, Ayora, Borriol, Buñol, Camporrobles, Carcaixent, Catadau, Chella, Chiva, Elda-Petrer, la Vall d’Uixò, les Coves de Vinromà, Monòver, Montesa-la Costera, Requena, Sant Joan de Moró, Siete Aguas, Utiel, Vilafamés i Villar; han acudit a les concentracions per expressar la seua oposició a la ubicació dels macroprojectes que es plantegen als seus termes municipals.

Amb aquesta mobilització, la Coordinadora vol reclamar al govern de la Generalitat que dialogue amb els col·lectius ecologistes i modifique el decret que regula la implantació dels nous plans d’energies renovables (14/2020).

Des de la Coordinadora han manifestat el seu posicionament en favor d’aquest tipus d’energies i de la «inajornable transició ecològica» però demanen que la instal·lació dels generadors es planifique des de «l’àmbit públic amb la participació de la societat i les localitats, en compte dels interessos especulatius».

El punt on es centre les crítiques dels col·lectius en defensa del territori és en «la mala regulació» del decret que afavoreix la proliferació de «grans instal·lacions» allà on hi ha «sòls barats i econòmics». «Justament els llocs on més mal poden fer i on menys falta fan, exigint després la construcció de centenars de km de línies elèctriques que multipliquen els danys», argumenten des de la Coordinadora.

Així mateix, subratllen que aquest model no «deixa beneficis en el territori on s’implanta» i denuncien el seu «greu impacte» en l’agricultura, el paisatge i el medi ambient; la qual cosa «perjudica les possibilitats d’un desenvolupament sostenible a les comarques de l’interior».

Últimes notícies

L’abstenció de Vox frena la reprovació de Barcala pel cas dels pisos de Les Naus

L’abstenció dels quatre regidors de Vox en el ple d’Alacant ha impedit la reprovació de l’alcalde Luis Barcala, reclamada per l’esquerra per la seua negativa a declarar en la comissió sobre les vivendes públiques de Les Naus.

Veïns d’Ayódar reclamen més prevenció per a evitar nous incendis forestals

Els habitants d’Ayódar han tornat a les seues cases després de l’evacuació per l’incendi de la Vall d'Uixó i exigixen més prevenció per a evitar que es repetisquen focs com este.

El president de la CHJ admet que hi hagué “molt poc temps de maniobra” al barranc del Poyo

Miguel Polo ha detallat al jutjat els missatges que va enviar després de la DANA de 2024, admetent que al barranc del Poyo hi hagué molt poc temps de maniobra i incidint en l’impacte sobre l’abastiment d’aigua i les infraestructures.

El festival FRESCA! tanca la sisena edició amb un 90% d’ocupació

El festival FRESCA!, impulsat per la Conselleria d’Educació, Cultura i Universitats i l’IVC, ha tancat la sisena edició a Alacant amb un 90% d’ocupació i un augment del 12% d’espectadors respecte a 2024. Cinc dels nou muntatges de gran format han esgotat entrades a Casa Mediterráneo, mentre que FRESCA! Al Carrer ha oferit dos espectacles gratuïts en els Jardins de la Diputació.

Quatre de cada deu conductors valencians no revisen la vista abans de conduir

El 42,3 % dels conductors de la Comunitat Valenciana no es fa revisions visuals periòdiques, malgrat que la vista és clau per a la seguretat viària. El COOCV recorda també la importància d’usar ulleres de sol adequades, sobretot amb lents polaritzades.

La Nau revisa la paradoxa del bikini i el turisme franquista 80 anys després

El Centre Cultural La Nau acull fins al 6 de setembre una mostra que analitza la paradoxa del bikini en ple franquisme i el paper de Benidorm com a símbol del turisme de masses.

Quinze anys de presó a un home per agredir sexualment dos xiquets d’11 i 14 anys

L’Audiència de València ha condemnat un home a quinze anys de presó per agressions sexuals a dos menors d’11 i 14 anys, i li ha imposat ordres d’allunyament, indemnitzacions i inhabilitació per a treballar amb xiquets.

Els agricultors de la Vall d’Uixó i Àvila comencen a tramitar sinistres per l’onada d’incendis

Agroseguro ha començat a rebre parts de sinistre per danys en explotacions agrícoles i ramaderes afectades pels grans incendis a la província d'Àvila, la Vall d'Uixó i La Mierla (Guadalajara). L'entitat recorda que no hi ha urgència per comunicar els danys i garantix la cobertura de produccions i ramat assegurat.
FILMOTECA D'ESTIU