Anuncios

Intervenen 12 tones de peix amb les etiquetes d’origen i caducitat canviades en la província d’Alacant

La Guàrdia Civil ha investigat en la província d'Alacant a tres hómens i a una persona jurídica, com a presumptes autors d'un delicte contra la salut pública, un delicte de falsedat documental i un delicte contra el mercat i els consumidors. 

 

Dins de la investigació a nivell europeu que el SEPRONA de la Guàrdia Civil està fent, en relació al frau alimentari, les Patrulles d'Alacant i de Monòver, amb la col·laboració de l'Inspector de Pesca Marítima de la
Generalitat, han procedit a la confiscació de 11.500 quilos daurades i llobarros, per presumptes irregularitats en la determinació del seu origen i data de caducitat, que podrien constituir un risc per a la salut de les persones.

Anuncios

 

Envasaven daurades i llobarros

Els fets han tingut lloc després de la inspecció de les instal·lacions d'una empresa dedicada a l'engreixament, importació i comercialització de productes pesquers, situada en la zona sud de la província d'Alacant. En ella es va constatar que envasaven daurades i llobarros, procedents de l'aqüicultura local, per a la venda al consumidor a través de diferents cadenes d'alimentació.

 

De la mateixa manera, l'empresa importava les mateixes espècies des de Turquia, no obstant això,  estos espècimens eren reenvasats i reetiquetats modificant el seu origen, del turc a l'espanyol, i canviant la data de captura per a donar-li més amplitud a la data de caducitat.

 

Posteriorment, s'ha pogut verificar que el producte havia arribat als establiments de venda al públic baix estes condicions irregulars. Els peixos en venda dels taulells i neveres tenien un color que no es corresponia amb la frescor indicada en les etiquetes.

 

El peix ha sigut localitzat en una nau i tres supermercats

A causa del considerat risc que suposava el consum d'estos productes per part de les persones, avalat pels informes dels inspectors de seguretat alimentària, la Guàrdia Civil ha procedit a la immobilització immediata, retirada del mercat i destrucció d'unes 12 tones de productes pesquers localitzats en una nau i en tres supermercats.

 

Els presumptes autors d'este frau alimentari: 3 hómens espanyols i una empresa, han sigut investigats per un delicte contra la salut pública, un delicte de falsedat documental i un delicte contra el mercat i els consumidors.
Ara, la labor del Servici de Protecció a la Naturalesa (SEPRONA) continua per a determinar quant de temps podria portar la mercantil fent esta activitat il·lícita i quants productes s'han pogut posar a la venda en el mercat.

Anuncios
Anuncios

Últimes notícies

La Fiscalia recolza que s’investigue de manera indirecta a Mazón per la gestió de la dana

La Fiscalia Provincial de València recolza que el jutjat de Catarroja practique diligències que puguen aportar dades sobre l'actuació de Carlos Mazón en la gestió de la dana, malgrat la seua condició d'aforat.

Pérez Llorca respecta la vaga docent però s’alinea amb l’alumnat que es juga la EBAU

Pérez Llorca diu respectar la vaga indefinida del professorat, però subratlla que la seua prioritat són els quasi 32.000 alumnes de 2n de Batxillerat que es juguen la EBAU en poques setmanes.

El Festival de Cinema d’Alacant celebra els 40 anys de Matador amb una passada especial en 4K

El Festival Internacional de Cinema d'Alacant celebrarà el 40 aniversari de Matador amb una projecció especial en versió remasteritzada en 4K en el teatre Arniches.

El València Basket s’agarra al factor Roig Arena en un quint partit decisiu davant Panathinaikos

El València Basket es juga en el Roig Arena el passe a la seua primera Final Four de l'Eurolliga en un quint partit marcat pel clar domini històric dels equips locals, però amb el recent avís de les sorpreses de 2024.

El València Basket perseguix el seu quart títol seguit en la seua sexta final de Lliga Femenina

El València Basket es mesura al Casademont Zaragoza en la final de la Lliga Femenina amb el repte d'aconseguir el seu quart títol consecutiu en la seua sexta final seguida en la competició.

El turisme genera ingressos fiscals suficients per a quasi cobrir la sanitat valenciana

El Consell destaca que la recaptació fiscal vinculada al turisme en 2024 va ascendir a 9.263 milions, una xifra que permetria cobrir pràcticament el cost del sistema sanitari valencià.

La Fiscalia recolza que se cite a Barrachina i Rovira en la causa per la gestió de la dana

La Fiscalia Provincial de València demana a la jutgessa que revoque la seua decisió i cite com a testimonis als consellers Miguel Barrachina i José Antonio Rovira en la investigació penal per la gestió de la dana.

Celta i Llevant es juguen la temporada en Balaídos

Celta i Llevant arriben en bon moment a un partit clau en Balaídos: els gallecs busquen afermar la lluita per Europa i els valencians eixir del descens.
Anuncios