Intervenen 12 tones de peix amb les etiquetes d’origen i caducitat canviades en la província d’Alacant

La Guàrdia Civil ha investigat en la província d'Alacant a tres hómens i a una persona jurídica, com a presumptes autors d'un delicte contra la salut pública, un delicte de falsedat documental i un delicte contra el mercat i els consumidors. 

 

Dins de la investigació a nivell europeu que el SEPRONA de la Guàrdia Civil està fent, en relació al frau alimentari, les Patrulles d'Alacant i de Monòver, amb la col·laboració de l'Inspector de Pesca Marítima de la
Generalitat, han procedit a la confiscació de 11.500 quilos daurades i llobarros, per presumptes irregularitats en la determinació del seu origen i data de caducitat, que podrien constituir un risc per a la salut de les persones.

 

Envasaven daurades i llobarros

Els fets han tingut lloc després de la inspecció de les instal·lacions d'una empresa dedicada a l'engreixament, importació i comercialització de productes pesquers, situada en la zona sud de la província d'Alacant. En ella es va constatar que envasaven daurades i llobarros, procedents de l'aqüicultura local, per a la venda al consumidor a través de diferents cadenes d'alimentació.

 

De la mateixa manera, l'empresa importava les mateixes espècies des de Turquia, no obstant això,  estos espècimens eren reenvasats i reetiquetats modificant el seu origen, del turc a l'espanyol, i canviant la data de captura per a donar-li més amplitud a la data de caducitat.

 

Posteriorment, s'ha pogut verificar que el producte havia arribat als establiments de venda al públic baix estes condicions irregulars. Els peixos en venda dels taulells i neveres tenien un color que no es corresponia amb la frescor indicada en les etiquetes.

 

El peix ha sigut localitzat en una nau i tres supermercats

A causa del considerat risc que suposava el consum d'estos productes per part de les persones, avalat pels informes dels inspectors de seguretat alimentària, la Guàrdia Civil ha procedit a la immobilització immediata, retirada del mercat i destrucció d'unes 12 tones de productes pesquers localitzats en una nau i en tres supermercats.

 

Els presumptes autors d'este frau alimentari: 3 hómens espanyols i una empresa, han sigut investigats per un delicte contra la salut pública, un delicte de falsedat documental i un delicte contra el mercat i els consumidors.
Ara, la labor del Servici de Protecció a la Naturalesa (SEPRONA) continua per a determinar quant de temps podria portar la mercantil fent esta activitat il·lícita i quants productes s'han pogut posar a la venda en el mercat.

Últimes notícies

Els fills del matrimoni irlandés mort a Cullera ja estan amb familiars

Els dos fills del matrimoni irlandés trobat mort en un xalet de Cullera, de 14 i 15 anys i amb necessitats especials, ja estan sota la cura de tres familiars desplaçats des d’Irlanda aquesta matinada. L’Ajuntament ha mobilitzat suport psicològic i social des del moment en què els adolescents van trobar els cossos dels seus pares.

Buñol es tenyeix de roig amb 22.000 persones en una Tomatina de rècord

Buñol ha donat inici a la Tomatina 2026 amb l’aforament complet, 22.000 participants i 150 tones de tomata pera llançades pels carrers del municipi.

El Palau de Congressos incorpora realitat augmentada sense ulleres en un pla pilot

El Palau de Congressos de València ha posat en marxa un projecte pilot de realitat augmentada sense ulleres per a convertir conferències i presentacions en experiències immersives durant nou mesos de proves.

Deting el gerent d’una empresa per simular un robatori violent de 6.500 euros

La Policia Nacional ha detingut a Alacant el gerent d’una empresa nacional acusat de simular un robatori violent de 6.500 euros i de quedar-se amb diners de la mercantil. Les lesions que presentava eren superficials i compatibles amb autolesions, i ja s’havia produït un altre furt de 2.450 euros en la mateixa empresa.

Un detingut a Monòver per robar quatre motos i diversos objectes en una casa de camp

La Guàrdia Civil ha detingut un home a Monòver acusat de robar amb força quatre motocicletes i diversos objectes en una casa de camp. Tres de les motos i part del material sostret s’han recuperat i s’han tornat al propietari.

Detingut a Chiva amb drogues i dos boligrafs-pistola en plenes festes

La Guàrdia Civil ha detingut un home de 62 anys a Chiva durant les festes patronals per portar diverses drogues i dos bolígrafs-pistola, a més de munició, i resistir-se greument als agents.

Les víctimes de la DANA tornaran a omplir València per reclamar que Mazón perda l’aforament

Associacions de víctimes de la DANA del 29 d’octubre de 2024 i moviments socials han convocat este dissabte una concentració a València per exigir la fi de l’aforament de l’expresident de la Generalitat Carlos Mazón, quan es complixen 22 mesos de les inundacions que van causar 231 morts a la província de València.

Netflix estrena la sèrie de ‘Tota la veritat de les meues mentires’ d’Elísabet Benavent

La nova miniserie de Netflix basada en la novel·la 'Toda la verdad de mis mentiras' d'Elísabet Benavent s'estrena el 28 d'agost amb cinc episodis que exploren els límits entre amor i amistat durant un viatge en caravana.