11.4 C
València
Dissabte, 10 gener, 2026

Intervenen 12 tones de peix amb les etiquetes d’origen i caducitat canviades en la província d’Alacant

La Guàrdia Civil ha investigat en la província d'Alacant a tres hómens i a una persona jurídica, com a presumptes autors d'un delicte contra la salut pública, un delicte de falsedat documental i un delicte contra el mercat i els consumidors. 

 

Dins de la investigació a nivell europeu que el SEPRONA de la Guàrdia Civil està fent, en relació al frau alimentari, les Patrulles d'Alacant i de Monòver, amb la col·laboració de l'Inspector de Pesca Marítima de la
Generalitat, han procedit a la confiscació de 11.500 quilos daurades i llobarros, per presumptes irregularitats en la determinació del seu origen i data de caducitat, que podrien constituir un risc per a la salut de les persones.

 

Envasaven daurades i llobarros

Els fets han tingut lloc després de la inspecció de les instal·lacions d'una empresa dedicada a l'engreixament, importació i comercialització de productes pesquers, situada en la zona sud de la província d'Alacant. En ella es va constatar que envasaven daurades i llobarros, procedents de l'aqüicultura local, per a la venda al consumidor a través de diferents cadenes d'alimentació.

 

De la mateixa manera, l'empresa importava les mateixes espècies des de Turquia, no obstant això,  estos espècimens eren reenvasats i reetiquetats modificant el seu origen, del turc a l'espanyol, i canviant la data de captura per a donar-li més amplitud a la data de caducitat.

 

Posteriorment, s'ha pogut verificar que el producte havia arribat als establiments de venda al públic baix estes condicions irregulars. Els peixos en venda dels taulells i neveres tenien un color que no es corresponia amb la frescor indicada en les etiquetes.

 

El peix ha sigut localitzat en una nau i tres supermercats

A causa del considerat risc que suposava el consum d'estos productes per part de les persones, avalat pels informes dels inspectors de seguretat alimentària, la Guàrdia Civil ha procedit a la immobilització immediata, retirada del mercat i destrucció d'unes 12 tones de productes pesquers localitzats en una nau i en tres supermercats.

 

Els presumptes autors d'este frau alimentari: 3 hómens espanyols i una empresa, han sigut investigats per un delicte contra la salut pública, un delicte de falsedat documental i un delicte contra el mercat i els consumidors.
Ara, la labor del Servici de Protecció a la Naturalesa (SEPRONA) continua per a determinar quant de temps podria portar la mercantil fent esta activitat il·lícita i quants productes s'han pogut posar a la venda en el mercat.

Últimes notícies

Mestalla guarda un minut de silenci per Fernando Martín i la seua família

Mestalla va guardar un minut de silenci abans del València-Elx en record de Fernando Martín i la seua família, morts en un naufragi a Indonèsia. L'homenatge va incloure a Enrique Collar

Pedro Martínez demana calma després de dos derrotes seguides del València Basket

El tècnic del València Basket va demanar calma després de caure davant Unicaja pocs dies després de la derrota en Eurolliga davant el Mònaco i va defendre l'esforç de l'equip.

70-76: Unicaja trenca la imbatibilidad del Roig Arena amb un Audige decisiu

Unicaja es va imposar 70-76 a València Basket amb 20 punts de Chase Audige, que va jugar en una nit molt emotiva. L'equip malagueny va canviar el partit després del descans i va ser el primer a guanyar en el nou Roig Arena en la acb.

70-76: El València s’apaga i cedix l’invicte del Roig Arena davant un Unicaja guiat per Audige

Unicaja es va emportar un triomf de prestigi en el Roig Arena (70-76) amb un Audige determinant i un València penalitzat pel seu desencert exterior. Va ser la primera derrota local en el nou pavelló en la acb.

Moleiro i Gerard Moreno desmunten a l’Alabés amb un 3-1

El Vila-real es va imposar 3-1 a l'Alabés després d'una primera part embossada. Moleiro va obrir el marcador i va assistir a Mikautadze; Gerard Moreno va firmar el segon.

Moleiro i Gerard Moreno lideren el 3-1 del Vila-real davant l’Alabés

El Vila-real s'imposa 3-1 a l'Alabés en La Ceràmica amb un gol i una assistència de Moleiro i l'impacte immediat de Gerard Moreno. Mikautadze va tancar el compte i Toni Martínez va maquillar el marcador.

L’Ajuntament d’Alberic trasllada a la Guàrdia Civil conductes d’assetjament a menors en xarxes

L'Ajuntament d'Alberic ha informat la Guàrdia Civil i als centres educatius de conductes en xarxes que afecten menors. Advertix de possibles conseqüències legals i demana implicació familiar.

Les mares dels menors del naufragi d’Indonèsia han tornat a Espanya

Les mares dels menors afectats han tornat a Espanya després del naufragi en Komodo, mentres el pare del xiquet desaparegut roman a Indonèsia i la busca oficial s'ha tancat.