16.6 C
València
Divendres, 13 febrer, 2026

Intervenen 12 tones de peix amb les etiquetes d’origen i caducitat canviades en la província d’Alacant

La Guàrdia Civil ha investigat en la província d'Alacant a tres hómens i a una persona jurídica, com a presumptes autors d'un delicte contra la salut pública, un delicte de falsedat documental i un delicte contra el mercat i els consumidors. 

 

Dins de la investigació a nivell europeu que el SEPRONA de la Guàrdia Civil està fent, en relació al frau alimentari, les Patrulles d'Alacant i de Monòver, amb la col·laboració de l'Inspector de Pesca Marítima de la
Generalitat, han procedit a la confiscació de 11.500 quilos daurades i llobarros, per presumptes irregularitats en la determinació del seu origen i data de caducitat, que podrien constituir un risc per a la salut de les persones.

 

Envasaven daurades i llobarros

Els fets han tingut lloc després de la inspecció de les instal·lacions d'una empresa dedicada a l'engreixament, importació i comercialització de productes pesquers, situada en la zona sud de la província d'Alacant. En ella es va constatar que envasaven daurades i llobarros, procedents de l'aqüicultura local, per a la venda al consumidor a través de diferents cadenes d'alimentació.

 

De la mateixa manera, l'empresa importava les mateixes espècies des de Turquia, no obstant això,  estos espècimens eren reenvasats i reetiquetats modificant el seu origen, del turc a l'espanyol, i canviant la data de captura per a donar-li més amplitud a la data de caducitat.

 

Posteriorment, s'ha pogut verificar que el producte havia arribat als establiments de venda al públic baix estes condicions irregulars. Els peixos en venda dels taulells i neveres tenien un color que no es corresponia amb la frescor indicada en les etiquetes.

 

El peix ha sigut localitzat en una nau i tres supermercats

A causa del considerat risc que suposava el consum d'estos productes per part de les persones, avalat pels informes dels inspectors de seguretat alimentària, la Guàrdia Civil ha procedit a la immobilització immediata, retirada del mercat i destrucció d'unes 12 tones de productes pesquers localitzats en una nau i en tres supermercats.

 

Els presumptes autors d'este frau alimentari: 3 hómens espanyols i una empresa, han sigut investigats per un delicte contra la salut pública, un delicte de falsedat documental i un delicte contra el mercat i els consumidors.
Ara, la labor del Servici de Protecció a la Naturalesa (SEPRONA) continua per a determinar quant de temps podria portar la mercantil fent esta activitat il·lícita i quants productes s'han pogut posar a la venda en el mercat.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Alerta roja a Castelló: Emergències emet un nou avís per ratxes de més de 140 km/h

La Generalitat ha emés un nou avís especial i s'ha activat l'alerta roja per vent en tota la província de Castelló, amb risc extrem. Des de la mitjanit i durant el dissabte s'esperen ratxes que poden superar els 140 km/h i fenòmens costaners en el litoral.

Morant acusa a Pérez Llorca d’encobrir assetjadors i li retrau el cas de l’alcalde de Jérica

La líder del PSPV-PSOE ha sostingut que Pérez Llorca encobrix als assetjadors i no ha demanat l'acta ni reprovat a l'alcalde de Jérica. També ha estés les seues crítiques a Alacant i a Mazón.

L’alerta per vent tanca parcs i suspén mercats i Carnestoltes en la Comunitat Valenciana

Els avisos taronja i roig per ratxes fortes per al dissabte han provocat tancaments preventius i la cancel·lació de mercats i actes de Carnestoltes en diverses ciutats.

La FFCV suspén tots els partits del dissabte en la Comunitat per vent

La FFCV ha informat de la suspensió de tots els partits de futbol i futbol sala del dissabte 14 de febrer per les alertes d'AEMET per vent. La federació també revisarà possibles tancaments municipals que afecten la vesprada del divendres i al diumenge.

Dos detinguts a Castelló per adhesius racistes en comerços de magrebins

La Guàrdia Civil ha detingut a dos jóvens i investigat a un altre a Borriana per col·locar adhesius amb lemes racistes en comerços de magrebins. Després d'analitzar denúncies similars, els jutjats de Vila-real han decretat la llibertat amb càrrecs per als arrestats.

Alerta roja a Castelló per ratxes de més de 140 km/h i avís especial d’Emergències

Emergències ha emés un avís especial per temporal de vent amb alerta roja en tota la província de Castelló. El dissabte es preveuen ratxes que poden superar els 140 km/h i es demana extremar la precaució, també en actes de Carnestoltes.

Xàbia guarda un minut de silenci per les dos víctimes de l’incendi de l’Arenal

Autoritats i veïns han guardat un minut de silenci després de l'incendi en un bloc de l'Arenal que va deixar dos morts i desenes de desallotjats. L'ajuntament ha decretat dol oficial i ha activat suport als afectats.

Desarticulada una xarxa de trànsit internacional de gasos fluorats: 10 detinguts i 17 investigats

La Guàrdia Civil ha desarticulat una xarxa que traficava internacionalment amb gasos fluorats, amb 10 detinguts i 17 investigats en deu províncies. El grup introduïa material des de la Xina a través del Marroc i Turquia, va comercialitzar més de 15 tones i va evitar quotes i impostos per uns 500.000 euros.