Intervenen 12 tones de peix amb les etiquetes d’origen i caducitat canviades en la província d’Alacant

La Guàrdia Civil ha investigat en la província d'Alacant a tres hómens i a una persona jurídica, com a presumptes autors d'un delicte contra la salut pública, un delicte de falsedat documental i un delicte contra el mercat i els consumidors. 

 

Dins de la investigació a nivell europeu que el SEPRONA de la Guàrdia Civil està fent, en relació al frau alimentari, les Patrulles d'Alacant i de Monòver, amb la col·laboració de l'Inspector de Pesca Marítima de la
Generalitat, han procedit a la confiscació de 11.500 quilos daurades i llobarros, per presumptes irregularitats en la determinació del seu origen i data de caducitat, que podrien constituir un risc per a la salut de les persones.

 

Envasaven daurades i llobarros

Els fets han tingut lloc després de la inspecció de les instal·lacions d'una empresa dedicada a l'engreixament, importació i comercialització de productes pesquers, situada en la zona sud de la província d'Alacant. En ella es va constatar que envasaven daurades i llobarros, procedents de l'aqüicultura local, per a la venda al consumidor a través de diferents cadenes d'alimentació.

 

De la mateixa manera, l'empresa importava les mateixes espècies des de Turquia, no obstant això,  estos espècimens eren reenvasats i reetiquetats modificant el seu origen, del turc a l'espanyol, i canviant la data de captura per a donar-li més amplitud a la data de caducitat.

 

Posteriorment, s'ha pogut verificar que el producte havia arribat als establiments de venda al públic baix estes condicions irregulars. Els peixos en venda dels taulells i neveres tenien un color que no es corresponia amb la frescor indicada en les etiquetes.

 

El peix ha sigut localitzat en una nau i tres supermercats

A causa del considerat risc que suposava el consum d'estos productes per part de les persones, avalat pels informes dels inspectors de seguretat alimentària, la Guàrdia Civil ha procedit a la immobilització immediata, retirada del mercat i destrucció d'unes 12 tones de productes pesquers localitzats en una nau i en tres supermercats.

 

Els presumptes autors d'este frau alimentari: 3 hómens espanyols i una empresa, han sigut investigats per un delicte contra la salut pública, un delicte de falsedat documental i un delicte contra el mercat i els consumidors.
Ara, la labor del Servici de Protecció a la Naturalesa (SEPRONA) continua per a determinar quant de temps podria portar la mercantil fent esta activitat il·lícita i quants productes s'han pogut posar a la venda en el mercat.

Últimes notícies

La Malva-rosa s’atura per a viure l’eclipsi total de sol

Milers de persones han convertit la platja de la Malva-rosa en un amfiteatre a cel obert per a seguir l’eclipsi solar total, en un ambient de silenci, emoció i festa que s’ha estés fins a Alboraia i Port Saplaya.

El Valencia Basket incorpora l’alero finés Elias Valtonen amb un contracte no garantit

El Valencia Basket ha tancat l’arribada de l’alero finés Elias Valtonen amb un contracte no garantit per una campanya, ampliable fins a la temporada 2026-27 si es ratifica.

Una errada de Rivero castiga la unitat B del València contra el Terol

El València CF ha caigut 0-1 davant el CD Teruel en un amistós a Paterna, amb un equip ple de canterans, per una eixida en fals de Cristian Rivero.

Un incendi arrasa 34 vehicles a Peníscola i deixa diversos ferits

Un incendi iniciat en un cotxe a Peníscola ha acabat calcinant 34 vehicles i ha provocat diversos ferits, mentres els bombers han evitat que el foc afectara vivendes pròximes.

Un incendi originat en un cotxe mobilitza tres aeronaus a Peníscola

Tres mitjans aeris i diversos efectius terrestres combaten un incendi declarat en una zona d’interfície urbana-forestal de Peníscola, originat en un vehicle i que ha afectat altres cotxes i vegetació pròxima. El municipi és un dels nou punts oficials d’observació de l’eclipsi solar programat per a esta vesprada a la Comunitat Valenciana.

Mario Kempes tornarà a Mestalla al setembre per a celebrar 50 anys de la seua arribada

Mario Alberto Kempes ha anunciat que viatjarà a València els dies 25 i 26 de setembre per a celebrar els 50 anys de la seua arribada a Mestalla i ha agraït de nou l’afecte de l’afició, de la qual assegura que continua sent ‘hincha’.

Izpisúa reivindica envellir amb salut i no només allargar la vida

El científic Juan Carlos Izpisúa ha defensat a Benidorm que la recerca sobre envelliment ha de prioritzar viure millor, no només viure més anys. L’Ajuntament li ha entregat la Distinció Europa per la seua trajectòria en biologia regenerativa i medicina avançada.

Elx es prepara per a una Nit de l’Albà històrica amb rècord de pólvora i palmeres

Elx ultima la Nit de l'Albà d'este dijous 13 d'agost, amb 2,8 tones de pólvora, més de 88.000 unitats pirotècniques i 312 palmeres, i una Palmera de la Mare de Déu formada per 1.080 cohetons.