15.5 C
València
Divendres, 2 gener, 2026

16 immigrants detinguts en València procedents de Canàries, dels que 2 han donat positiu en la PCR

 

Un total de 16 immigrants que van conseguir entrar a Espanya per les Illes Canàries, desplaçant-se posteriorment a la Península, es troben detinguts en dependències de la comissaria de Sapadors de València, segons van confirmar el dimarts fonts coneixedores del dispositiu de detenció. D’ells, dos han donat positiu en les proves per a detectar el Covid-19.

 

Després de la seua detenció en aplicació de la Llei d’Estrangeria, els 16 immigrants van ser traslladats a dependències de la comissaria de Sapadors de la capital. Les citades fonts no van precisar com van arribar des de Canàries al territori valencià.

 

La Delegació del Govern ha precisat este matí que els 16 estrangers d’origen africà seran traslladats en les pròximes hores a Alacant en virtut del protocol signat amb la Generalitat per a casos possibles de coronavirus. Els dos positius de Covid-19 seran ingressats en un hospital alacantí que de moment es desconeix.

 

Quant als altres 14, aniran a l’hospital de campanya habilitat en esta ciutat. Les citades fonts van agregar que els immigrants van arribar pels seus mitjans a la Península, ja que no poden ser detinguts en Canàries més de 72 hores.

Últimes notícies

La nova passarel·la del CEIP Joan XXIII a Torrent obrirà després del Nadal

La Generalitat posarà en servici després del Nadal la nova passarel·la del CEIP Joan XXIII, que reposa la destruïda per la DANA i permetrà creuar el barranc de Poio amb seguretat. L'obra incorpora accessibilitat i criteris de resiliència.

Utiel tornarà a batre rècord amb un Tortell de Reis de 60 metres

La Tahona d'Utiel elaborarà un tortell de 60 metres per a un berenar amb xocolate a les 18.00. El dolç, amb 90 peces, podrà servir a 2.700 persones.

Pérez Llorca encadena quasi mig centenar d’actes en el seu primer mes com president

El president ha centrat la seua agenda en la gestió de la DANA, els efectes de les intenses pluges i la coordinació institucional. En paral·lel, ha participat en actes nadalencs, de condemna de la violència masclista i en la recepció del Dia de la Constitució.

València, Torrent i Requena activen plans davant l’onada de fred

Diversos consistoris han activat operatius pel descens tèrmic previst. València tindrà cinc centres oberts la nit de Reis; Requena ha llançat avisos i Torrent habilita espais.

La Comunitat Valenciana va liderar 2025 amb un 36,1% més de matriculacions fins a 128.321; Espanya va pujar un 12,9%

La Comunitat Valenciana va registrar el major creixement del país en 2025 per la recuperació després de la dana. L'impuls dels electrificats i la demanda de particulars van marcar l'any.

Oliva cancel·la la cavalcada de Reis per la pluja i Xàtiva l’ajorna al 6

La previsió de pluges per la borrasca Francis ha obligat a Oliva a cancel·lar la cavalcada del 5 de gener. Xàtiva la trasllada al dia 6 al migdia i manté les visites del dia 5.

Una setmana sense rastre de tres valencians a Indonèsia després del naufragi

Una setmana després del naufragi del KM Putri Sakinah en Padar, la busca de tres valencians seguix sense resultats per la mala mar. La Policia investiga possibles negligències i les autoritats amplien la prohibició de navegació.

L’alcalde d’Almussafes presentarà proves davant el PSOE i sosté que les denúncies d’assetjament són falses

Toni González ha assegurat que aportarà testimonis i actes notarials per a rebatre les acusacions d'assetjament sexual i laboral. Diu que el CADE no té proves en contra seua més enllà del testimoniatge de la denunciant.