La Conselleria de Sanitat i Salut Pública investiga l’origen del brot que afecta una escola d’Elda

 

Actualització 18/02/2021 a les 09.45 hores. La Conselleria de Sanitat i Salut Pública està investigant la soca que ha originat el brot que afecta a uns 200 alumnes de 3, 4 i 5 anys del col·legi les Carmelites de la localitat d’Elda, en el Vinalopó Mitjà (Alacant).

 

Segons ha avançat el diari ‘Información’, la Conselleria situa l’origen del focus en què un dels professors estava contagiat, sense tindre cap símptoma, i ha donat classe en diferents aules de l’escola, que són les que han quedat aïllades.

 

D’eixa manera, Sanitat desmentix la primera hipòtesi que havia eixit de què el brot estiguera relacionat amb l‘aparició d’una soca del coronavirus «altament perillosa». Ara, serà la investigació i els resultats els que expliquen el que ha passat en el centre escolar.

 

200 alumnes d’una escola d’Elda són confinats per una soca «molt contagiosa» de coronavirus

Este matí de dimecres una notícia ha alarmat a la localitat d’Elda, la capital del Vinalopó Mitjà (Alacant). Des d‘este dimecres i fins al pròxim 23 de febrer un total de 200 alumnes del col·legi de Les Carmelites del municipi estaran confinats després de detectar-se un brot educatiu per una soca de coronavirus «altament perillosa». Esta mesura ha sigut impulsada per la Conselleria de Sanitat.

 

Segons ha avançat el diari ‘Información’, este confinament afecta els alumnes de 3, 4 i 5 anys de l’escola que hagen anat esta o la setmana passada a classe. No obstant això, des de l’equip directiu del col·legi han informat als pares dels alumnes que aquells xiquets que hagen donat positiu en Covid-19 en els últims tres mesos o que no hagen anat a classe en les dos últimes setmanes, no han d’estar confinats.

 

Per tal de comprovar la grandària del brot, en els pròxims dies, des de Sanitat, aniran cridant als alumnes per a que es facen una PCR. A demés, els han dit que no han d’eixir de casa i han d’extremar les mesures de precaució amb els convivents.

Últimes notícies

Detenen a Alcoi una dona per explotar sexualment altres dones en un pis

Una dona de 34 anys ha sigut detinguda a Alcoi per gestionar un pis on explotava sexualment dones estrangeres, aprofitant la seua vulnerabilitat i situació irregular.

El CGPJ ajorna la decisió sobre les queixes contra la jutgessa de la DANA de València

La Comissió Permanent del CGPJ ha decidit ajornar la resolució sobre les tres queixes disciplinàries contra la jutgessa de Catarroja que investiga la gestió de la DANA de València per a estudiar amb més detall la voluminosa documentació del cas. Les queixes provenen de la exconsellera Salomé Pradas, de l’ex secretari autonòmic d’Emergències Emilio Argüeso i de l’advocat Rubén Gisbert.

Rafael Rubio nega ser ‘RR’ i reclama arxivar la seua imputació en el cas Azud

L’exsubdelegat del Govern i exregidor socialista Rafael Rubio ha sol·licitat al jutjat l’arxiu dels delictes de suborn i blanqueig que se li atribuïxen en el cas Azud, en considerar que els indicis són insuficients, especialment la suposada associació a les sigles ‘RR’.

Aemet activa avís taronja dimecres a València per fortes pluges i pedra gran

Aemet ha activat per a este dimecres l’avís taronja a la província de València per ruixats intensos de fins a 40 l/m2 en una hora i pedra de fins a 4 centímetres, sobretot en l’interior i el prelitoral.

Tancat el transvasament Tajo-Segura per una greu rotura del canal a Liétor

La Confederación Hidrográfica del Tajo ha tancat el transvasament Tajo-Segura després de detectar-se una greu rotura del canal al terme de Liétor (Albacete), fet que obliga a buidar el tram afectat i avaluar-ne els danys.

Retirats 1.500 quilos de peixos morts del riu Magre i els treballs acabaran dijous

La Confederación Hidrográfica del Júcar ha arreplegat uns 1.500 quilos de peixos morts al riu Magre, entre Montserrat, Montroi i Llombai, i preveu completar els treballs este dijous.

Els quatre equips valencians només han guanyat un partit i tres ja estan en descens

Villarreal, Elche i València ocupen els tres llocs de descens després de cinc jornades, en un inici històricament negatiu per al futbol de la Comunitat Valenciana, que només ha celebrat una victòria entre els seus quatre equips.

Un any de Pablo Hernández al Castelló: del pou del descens a liderar LaLiga Hypermotion

Es complix un any de l’arribada de Pablo Hernández a la banqueta del Castelló, període en què ha passat del descens al liderat i ha jugat una promoció d’ascens.