La Conselleria de Sanitat i Salut Pública investiga l’origen del brot que afecta una escola d’Elda

 

Actualització 18/02/2021 a les 09.45 hores. La Conselleria de Sanitat i Salut Pública està investigant la soca que ha originat el brot que afecta a uns 200 alumnes de 3, 4 i 5 anys del col·legi les Carmelites de la localitat d’Elda, en el Vinalopó Mitjà (Alacant).

 

Segons ha avançat el diari ‘Información’, la Conselleria situa l’origen del focus en què un dels professors estava contagiat, sense tindre cap símptoma, i ha donat classe en diferents aules de l’escola, que són les que han quedat aïllades.

 

D’eixa manera, Sanitat desmentix la primera hipòtesi que havia eixit de què el brot estiguera relacionat amb l‘aparició d’una soca del coronavirus «altament perillosa». Ara, serà la investigació i els resultats els que expliquen el que ha passat en el centre escolar.

 

200 alumnes d’una escola d’Elda són confinats per una soca «molt contagiosa» de coronavirus

Este matí de dimecres una notícia ha alarmat a la localitat d’Elda, la capital del Vinalopó Mitjà (Alacant). Des d‘este dimecres i fins al pròxim 23 de febrer un total de 200 alumnes del col·legi de Les Carmelites del municipi estaran confinats després de detectar-se un brot educatiu per una soca de coronavirus «altament perillosa». Esta mesura ha sigut impulsada per la Conselleria de Sanitat.

 

Segons ha avançat el diari ‘Información’, este confinament afecta els alumnes de 3, 4 i 5 anys de l’escola que hagen anat esta o la setmana passada a classe. No obstant això, des de l’equip directiu del col·legi han informat als pares dels alumnes que aquells xiquets que hagen donat positiu en Covid-19 en els últims tres mesos o que no hagen anat a classe en les dos últimes setmanes, no han d’estar confinats.

 

Per tal de comprovar la grandària del brot, en els pròxims dies, des de Sanitat, aniran cridant als alumnes per a que es facen una PCR. A demés, els han dit que no han d’eixir de casa i han d’extremar les mesures de precaució amb els convivents.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

CGT recolza investigar a Mazón després de l’informe de la jutgessa que apunta a negligència greu

CGT es persona davant el TSJCV i secunda investigar a Carlos Mazón després de l'exposició raonada de la jutgessa de Catarroja. L'escrit detalla omissions amb connexió a 230 defuncions.

Activen l’avís groc per pluges de fins a 60 l/m² en 12 hores este dijous en la Comunitat Valenciana

L'avís s'aplicarà en zones d'Alacant, València i Castelló, amb acumulats de 20 l/m² en una hora i 60 l/m² en 12 hores i possibilitat de tempesta.

Gamarra acusa el PSOE d’usar la política d’igualtat amb finalitats partidistes

Bufona Gamarra ha acusat el PSOE de convertir la política d'igualtat en 'un instrument partidista al servici del sanchismo' i de debilitar les institucions. La dirigent del PP ha reclamat menys propaganda, més eficàcia i un feminisme inclusiu orientat a resultats.

Aemet preveu activar avís groc per pluges de fins a 60 l/m² en 12 hores el divendres en la Comunitat

Aemet preveu activar el divendres l'avís groc per pluges en diverses zones de la Comunitat Valenciana, amb 20 l/m² en una hora i 60 en 12. Els ruixats podran anar amb tempesta.

Semaf convoca aturs en FGV després d’esgotar la negociació: calendari en Metrovalencia i TRAM

El sindicat de maquinistes Semaf ha anomenat a aturs en les xarxes d'FGV entre el 13 i el 26 de març després d'haver esgotat la negociació. Reclamen millores de seguretat i un tracte just en la negociació col·lectiva.

Pérez Llorca fixa per a abans de l’estiu la modernització de la depuradora de Pinedo

La Generalitat ha confirmat que la millora de la depuradora de Pinedo conclourà abans de l'estiu. La inversió de 37 milions busca més eficiència, menys olors i millor control d'abocaments.

El cens faller aconseguix un màxim històric: 128.675 inscrits i majoria femenina

El cens faller de 2026 ascendix a 128.675 persones, més de 8.000 que l'any anterior. Les dones lideren el conjunt amb el 56,13% del total.

Pérez Llorca s’estrena com president al balcó de l’Ajuntament per a la mascletà

Juanfran Pérez Llorca s'ha estrenat al balcó de l'Ajuntament de València en una mascletà de Drac que ha sortejat la pluja i el vent. El pirotècnic José María Enríquez ha parlat de 'miracle' després d'un tret de 160 quilos en cinc minuts i mig.