11.4 C
València
Dissabte, 10 gener, 2026

La Conselleria de Sanitat i Salut Pública investiga l’origen del brot que afecta una escola d’Elda

 

Actualització 18/02/2021 a les 09.45 hores. La Conselleria de Sanitat i Salut Pública està investigant la soca que ha originat el brot que afecta a uns 200 alumnes de 3, 4 i 5 anys del col·legi les Carmelites de la localitat d’Elda, en el Vinalopó Mitjà (Alacant).

 

Segons ha avançat el diari ‘Información’, la Conselleria situa l’origen del focus en què un dels professors estava contagiat, sense tindre cap símptoma, i ha donat classe en diferents aules de l’escola, que són les que han quedat aïllades.

 

D’eixa manera, Sanitat desmentix la primera hipòtesi que havia eixit de què el brot estiguera relacionat amb l‘aparició d’una soca del coronavirus «altament perillosa». Ara, serà la investigació i els resultats els que expliquen el que ha passat en el centre escolar.

 

200 alumnes d’una escola d’Elda són confinats per una soca «molt contagiosa» de coronavirus

Este matí de dimecres una notícia ha alarmat a la localitat d’Elda, la capital del Vinalopó Mitjà (Alacant). Des d‘este dimecres i fins al pròxim 23 de febrer un total de 200 alumnes del col·legi de Les Carmelites del municipi estaran confinats després de detectar-se un brot educatiu per una soca de coronavirus «altament perillosa». Esta mesura ha sigut impulsada per la Conselleria de Sanitat.

 

Segons ha avançat el diari ‘Información’, este confinament afecta els alumnes de 3, 4 i 5 anys de l’escola que hagen anat esta o la setmana passada a classe. No obstant això, des de l’equip directiu del col·legi han informat als pares dels alumnes que aquells xiquets que hagen donat positiu en Covid-19 en els últims tres mesos o que no hagen anat a classe en les dos últimes setmanes, no han d’estar confinats.

 

Per tal de comprovar la grandària del brot, en els pròxims dies, des de Sanitat, aniran cridant als alumnes per a que es facen una PCR. A demés, els han dit que no han d’eixir de casa i han d’extremar les mesures de precaució amb els convivents.

Últimes notícies

Mestalla guarda un minut de silenci per Fernando Martín i la seua família

Mestalla va guardar un minut de silenci abans del València-Elx en record de Fernando Martín i la seua família, morts en un naufragi a Indonèsia. L'homenatge va incloure a Enrique Collar

Pedro Martínez demana calma després de dos derrotes seguides del València Basket

El tècnic del València Basket va demanar calma després de caure davant Unicaja pocs dies després de la derrota en Eurolliga davant el Mònaco i va defendre l'esforç de l'equip.

70-76: Unicaja trenca la imbatibilidad del Roig Arena amb un Audige decisiu

Unicaja es va imposar 70-76 a València Basket amb 20 punts de Chase Audige, que va jugar en una nit molt emotiva. L'equip malagueny va canviar el partit després del descans i va ser el primer a guanyar en el nou Roig Arena en la acb.

70-76: El València s’apaga i cedix l’invicte del Roig Arena davant un Unicaja guiat per Audige

Unicaja es va emportar un triomf de prestigi en el Roig Arena (70-76) amb un Audige determinant i un València penalitzat pel seu desencert exterior. Va ser la primera derrota local en el nou pavelló en la acb.

Moleiro i Gerard Moreno desmunten a l’Alabés amb un 3-1

El Vila-real es va imposar 3-1 a l'Alabés després d'una primera part embossada. Moleiro va obrir el marcador i va assistir a Mikautadze; Gerard Moreno va firmar el segon.

Moleiro i Gerard Moreno lideren el 3-1 del Vila-real davant l’Alabés

El Vila-real s'imposa 3-1 a l'Alabés en La Ceràmica amb un gol i una assistència de Moleiro i l'impacte immediat de Gerard Moreno. Mikautadze va tancar el compte i Toni Martínez va maquillar el marcador.

L’Ajuntament d’Alberic trasllada a la Guàrdia Civil conductes d’assetjament a menors en xarxes

L'Ajuntament d'Alberic ha informat la Guàrdia Civil i als centres educatius de conductes en xarxes que afecten menors. Advertix de possibles conseqüències legals i demana implicació familiar.

Les mares dels menors del naufragi d’Indonèsia han tornat a Espanya

Les mares dels menors afectats han tornat a Espanya després del naufragi en Komodo, mentres el pare del xiquet desaparegut roman a Indonèsia i la busca oficial s'ha tancat.