La Conselleria de Sanitat i Salut Pública investiga l’origen del brot que afecta una escola d’Elda

 

Actualització 18/02/2021 a les 09.45 hores. La Conselleria de Sanitat i Salut Pública està investigant la soca que ha originat el brot que afecta a uns 200 alumnes de 3, 4 i 5 anys del col·legi les Carmelites de la localitat d’Elda, en el Vinalopó Mitjà (Alacant).

 

Segons ha avançat el diari ‘Información’, la Conselleria situa l’origen del focus en què un dels professors estava contagiat, sense tindre cap símptoma, i ha donat classe en diferents aules de l’escola, que són les que han quedat aïllades.

 

D’eixa manera, Sanitat desmentix la primera hipòtesi que havia eixit de què el brot estiguera relacionat amb l‘aparició d’una soca del coronavirus «altament perillosa». Ara, serà la investigació i els resultats els que expliquen el que ha passat en el centre escolar.

 

200 alumnes d’una escola d’Elda són confinats per una soca «molt contagiosa» de coronavirus

Este matí de dimecres una notícia ha alarmat a la localitat d’Elda, la capital del Vinalopó Mitjà (Alacant). Des d‘este dimecres i fins al pròxim 23 de febrer un total de 200 alumnes del col·legi de Les Carmelites del municipi estaran confinats després de detectar-se un brot educatiu per una soca de coronavirus «altament perillosa». Esta mesura ha sigut impulsada per la Conselleria de Sanitat.

 

Segons ha avançat el diari ‘Información’, este confinament afecta els alumnes de 3, 4 i 5 anys de l’escola que hagen anat esta o la setmana passada a classe. No obstant això, des de l’equip directiu del col·legi han informat als pares dels alumnes que aquells xiquets que hagen donat positiu en Covid-19 en els últims tres mesos o que no hagen anat a classe en les dos últimes setmanes, no han d’estar confinats.

 

Per tal de comprovar la grandària del brot, en els pròxims dies, des de Sanitat, aniran cridant als alumnes per a que es facen una PCR. A demés, els han dit que no han d’eixir de casa i han d’extremar les mesures de precaució amb els convivents.

Últimes notícies

La Policia de Montanejos evita un possible incendi en trobar un bidó de gasolina al bosc

La Policia Local de Montanejos ha localitzat i retirat un bidó de gasolina ple en una zona forestal del terme, especialment sensible després del gran incendi de 2023. L’Ajuntament demana col·laboració ciutadana per a previndre nous focs i avisar davant qualsevol risc.

Muñoz acusa el PP d’usar les institucions per alimentar el racisme a Ceuta

El síndic del PSPV en Les Corts, José Muñoz, acusa el PP d’emprar la FEMP i altres institucions per calfar l’ambient i fomentar el racisme i l’odi a Ceuta, amb l’objectiu d’aconseguir el Govern d’Espanya.

El PP acusa el PSPV d’usar els incendis com a cortina de fum per la crisi de Ceuta

La portaveu adjunta del PP en Les Corts, Nieves Martínez, ha acusat el PSPV d’aprofitar els incendis forestals d’este estiu en la Comunitat Valenciana com a cortina de fum per a ocultar el que definix com un problema molt greu a Ceuta, i ha defensat la gestió i la coordinació institucional durant els focs.

El PSPV acusa el Consell d’insuficient davant els incendis i reclama més recursos reals

El PSPV-PSOE critica que les mesures anunciades per la Generalitat després dels incendis forestals són insuficients i reclama més finançament, transparència i compromís amb la reconstrucció real dels municipis afectats.

Vox vol que es trenquen els acords amb el Marroc si no reconeix la sobirania espanyola de Ceuta i Melilla

Vox ha registrat en Les Corts una iniciativa per exigir al Govern espanyol i a la UE que revisen o suspenguen els acords amb el Marroc si no reconeix la sobirania espanyola sobre Ceuta i Melilla, i reclama també mesures més dures en matèria migratòria.

Vox defensa la gestió dels incendis a la Comunitat Valenciana i acusa el PSPV de falta de lleialtat

El síndic de Vox en Les Corts, José María Llanos, assegura que s’ha actuat amb diligència en els incendis forestals d’estiu amb els mitjans disponibles i acusa el PSPV i el Govern central de falta de suport i de polititzar la gestió.

Muñoz reivindica que siga un valor que Morant siga ministra i critica la “anomalia” amb Pérez Llorca

El síndic socialista José Muñoz defensa que el fet que Diana Morant siga ministra és un actiu per al PSPV i per a la Comunitat Valenciana, i qüestiona que Juanfran Pérez Llorca encara no haja sigut confirmat com a candidat del PP.

Rècord de turistes estrangers a la Comunitat Valenciana en juliol amb 1,63 milions de visitants

La Comunitat Valenciana ha batut en juliol el seu rècord de turisme internacional, amb 1,63 milions de visitants i un gasto de 2.475 milions d’euros, un 11,6 % més que fa un any.