10.2 C
València
Dissabte, 3 gener, 2026

41 persones investigades per la seua implicació en el robatori de 20 tones de garrofa en la Ribera

 

Agents de la Guàrdia Civil investiguen a 41 persones per la seua presumpta implicació en el robatori de 20 tones de garrofa en la província de València, en el marc de l’operació ‘Nacas20’ feta per l’equip de Sueca, en la Ribera. Als investigats se’ls considera presumptes autors dels delictes de furt, apropiació indeguda i falsedat documental, segons ha informat l’institut armat en un comunicat.

 

Els efectius de la Guàrdia Civil van portar a terme una sèrie d’investigacions en la temporada de recol·lecció de la garrofa, entre els mesos de setembre i octubre, en la comarca de la Ribera Alta, que van començar amb inspeccions en establiments dedicats a la compra d’este producte per a la indústria, a fi de controlar la seua lícita procedència a través d’anàlisi dels documents d’acompanyament i traçabilitat agraris (D.A.T.A) entregats.

 

Al mateix temps, es va intensificar la vigilància de les zones en les que se situen les explotacions agrícoles que han sigut o són susceptibles de ser objecte de furts, a conseqüència d’haver recaptat informació a través de les entrevistes fetes amb diferents propietaris i perjudicats per esta sèrie de fets.

 

S’han esclarit 23 fets delictius

Després d’examinar un miler de documents, pertanyents a les empreses de compra d’Alfarp, Llombai i Montroi, els agents van comprovar que 180 d’ells, provinents de diferents vendes fetes en eixos magatzems, es trobaven falsificats per a poder introduir el producte d’una forma il·lícita en els locals sense alçar sospites en els propietaris.

 

Els agents van seguir amb les investigacions i seguiments de les vendes fetes i han conclòs amb la investigació de 41 persones, de diferents nacionalitats, com a presumptes autores dels delictes de furt, apropiació indeguda i falsedat documental.

 

En total, s’han esclarit 23 fets delictius, en els que s’havien furtat un total de 20.034 quilograms de garrofa, amb un valor en el mercat de 12.000 euros. Les diligències han passat a la disposició del Jutjat de Primera Instància i Instrucció de Picassent i Carlet.

Últimes notícies

Així van transcórrer els missatges entre Feijóo i Mazón la nit de la DANA

El lliurament dels missatges d'Alberto Núñez Feijóo completa la seqüència del xat amb Carlos Mazón durant la DANA del 29 d'octubre de 2024. L'intercanvi reflectix problemes de comunicació, dubtes sobre víctimes i coordinació institucional.

PSOE i Compromís acusen a Feijóo de prioritzar el relat en la dana i demanen la seua dimissió

PSOE i Compromís han carregat contra Feijóo pels missatges enviats a Mazón la nit de la dana, que al seu juí proven que el PP va cuidar el relat i no a les víctimes.

Feijóo va animar a Mazón a liderar la comunicació el 29-O per considerar-la clau

Els WhatsApp aportats al jutjat mostren que Feijóo va instar a Mazón a portar la iniciativa informativa durant la DANA del 29-O i va oferir desplaçar-se immediatament.

La nova passarel·la del CEIP Joan XXIII a Torrent obrirà després del Nadal

La Generalitat posarà en servici després del Nadal la nova passarel·la del CEIP Joan XXIII, que reposa la destruïda per la DANA i permetrà creuar el barranc de Poio amb seguretat. L'obra incorpora accessibilitat i criteris de resiliència.

Utiel tornarà a batre rècord amb un Tortell de Reis de 60 metres

La Tahona d'Utiel elaborarà un tortell de 60 metres per a un berenar amb xocolate a les 18.00. El dolç, amb 90 peces, podrà servir a 2.700 persones.

Pérez Llorca encadena quasi mig centenar d’actes en el seu primer mes com president

El president ha centrat la seua agenda en la gestió de la DANA, els efectes de les intenses pluges i la coordinació institucional. En paral·lel, ha participat en actes nadalencs, de condemna de la violència masclista i en la recepció del Dia de la Constitució.

València, Torrent i Requena activen plans davant l’onada de fred

Diversos consistoris han activat operatius pel descens tèrmic previst. València tindrà cinc centres oberts la nit de Reis; Requena ha llançat avisos i Torrent habilita espais.

La Comunitat Valenciana va liderar 2025 amb un 36,1% més de matriculacions fins a 128.321; Espanya va pujar un 12,9%

La Comunitat Valenciana va registrar el major creixement del país en 2025 per la recuperació després de la dana. L'impuls dels electrificats i la demanda de particulars van marcar l'any.