41 persones investigades per la seua implicació en el robatori de 20 tones de garrofa en la Ribera

 

Agents de la Guàrdia Civil investiguen a 41 persones per la seua presumpta implicació en el robatori de 20 tones de garrofa en la província de València, en el marc de l’operació ‘Nacas20’ feta per l’equip de Sueca, en la Ribera. Als investigats se’ls considera presumptes autors dels delictes de furt, apropiació indeguda i falsedat documental, segons ha informat l’institut armat en un comunicat.

 

Els efectius de la Guàrdia Civil van portar a terme una sèrie d’investigacions en la temporada de recol·lecció de la garrofa, entre els mesos de setembre i octubre, en la comarca de la Ribera Alta, que van començar amb inspeccions en establiments dedicats a la compra d’este producte per a la indústria, a fi de controlar la seua lícita procedència a través d’anàlisi dels documents d’acompanyament i traçabilitat agraris (D.A.T.A) entregats.

 

Al mateix temps, es va intensificar la vigilància de les zones en les que se situen les explotacions agrícoles que han sigut o són susceptibles de ser objecte de furts, a conseqüència d’haver recaptat informació a través de les entrevistes fetes amb diferents propietaris i perjudicats per esta sèrie de fets.

 

S’han esclarit 23 fets delictius

Després d’examinar un miler de documents, pertanyents a les empreses de compra d’Alfarp, Llombai i Montroi, els agents van comprovar que 180 d’ells, provinents de diferents vendes fetes en eixos magatzems, es trobaven falsificats per a poder introduir el producte d’una forma il·lícita en els locals sense alçar sospites en els propietaris.

 

Els agents van seguir amb les investigacions i seguiments de les vendes fetes i han conclòs amb la investigació de 41 persones, de diferents nacionalitats, com a presumptes autores dels delictes de furt, apropiació indeguda i falsedat documental.

 

En total, s’han esclarit 23 fets delictius, en els que s’havien furtat un total de 20.034 quilograms de garrofa, amb un valor en el mercat de 12.000 euros. Les diligències han passat a la disposició del Jutjat de Primera Instància i Instrucció de Picassent i Carlet.

Últimes notícies

El foc de Soneja queda extingit després de cremar 183 hectàrees i desallotjar 500 veïns

L’incendi forestal declarat diumenge a Soneja i que també ha afectat Azuébar s’ha donat per extingit este dissabte a les 20.25 hores, després de cremar 183 hectàrees i obligar al desallotjament de 500 veïns.

Ferit un home de 49 anys en una baralla al Mercat de Dénia

Un home de 49 anys ha resultat ferit al cap en una baralla este dissabte al matí al Mercat de Dénia i ha sigut traslladat a l’Hospital de Dénia.

Aemet activa l’avís groc per fortes tronades este diumenge a l’interior nord de València

Aemet ha activat per a este diumenge, entre les 18.00 i les 00.00 hores, l’avís groc per tronades a l’interior nord de València, amb fins a 20 litres per metre quadrat en una hora i possibilitat de granís i ratxes molt fortes de vent.

Gran incendi en una planta de reciclatge d’Aielo de Malferit amb sis dotacions de bombers

Un incendi industrial molt desenvolupat ha afectat esta vesprada una planta de reciclatge d’Aielo de Malferit i ha obligat a mobilitzar sis dotacions del Consorci de Bombers de València i bombers forestals.

Mor un treballador en caure-li un mur damunt al polígon Fuente del Jarro de Paterna

Un home ha mort este dissabte al polígon industrial Fuente del Jarro de Paterna després que li haja caigut un mur damunt durant la faena.

Ferit un home major en quedar atrapat baix del seu tractor a Benimantell

Un home de Benimantell ha resultat ferit en quedar atrapat baix del tractor que conduïa en la zona de Fontetes. Els bombers l'han rescatat amb contusions i l'han traslladat a un hospital per a la seua valoració.

Braxton Key se’n va al Fenerbahce per dos anys després de descartar seguir al València Basket

L’ala-pivot nord-americà Braxton Key ha signat per dos temporades amb el Fenerbahce després de no acceptar l’oferta de renovació del València Basket, club del qual es declara aficionat de per vida.

Hugo Sotelo jugarà cedit al Llevant la temporada 2026-27

El Celta i el Llevant han tancat un principi dacord perquè Hugo Sotelo jugue cedit el curs 2026-27 al club valencià, pendent només de definir una possible opció de compra.