41 persones investigades per la seua implicació en el robatori de 20 tones de garrofa en la Ribera

 

Agents de la Guàrdia Civil investiguen a 41 persones per la seua presumpta implicació en el robatori de 20 tones de garrofa en la província de València, en el marc de l’operació ‘Nacas20’ feta per l’equip de Sueca, en la Ribera. Als investigats se’ls considera presumptes autors dels delictes de furt, apropiació indeguda i falsedat documental, segons ha informat l’institut armat en un comunicat.

 

Els efectius de la Guàrdia Civil van portar a terme una sèrie d’investigacions en la temporada de recol·lecció de la garrofa, entre els mesos de setembre i octubre, en la comarca de la Ribera Alta, que van començar amb inspeccions en establiments dedicats a la compra d’este producte per a la indústria, a fi de controlar la seua lícita procedència a través d’anàlisi dels documents d’acompanyament i traçabilitat agraris (D.A.T.A) entregats.

 

Al mateix temps, es va intensificar la vigilància de les zones en les que se situen les explotacions agrícoles que han sigut o són susceptibles de ser objecte de furts, a conseqüència d’haver recaptat informació a través de les entrevistes fetes amb diferents propietaris i perjudicats per esta sèrie de fets.

 

S’han esclarit 23 fets delictius

Després d’examinar un miler de documents, pertanyents a les empreses de compra d’Alfarp, Llombai i Montroi, els agents van comprovar que 180 d’ells, provinents de diferents vendes fetes en eixos magatzems, es trobaven falsificats per a poder introduir el producte d’una forma il·lícita en els locals sense alçar sospites en els propietaris.

 

Els agents van seguir amb les investigacions i seguiments de les vendes fetes i han conclòs amb la investigació de 41 persones, de diferents nacionalitats, com a presumptes autores dels delictes de furt, apropiació indeguda i falsedat documental.

 

En total, s’han esclarit 23 fets delictius, en els que s’havien furtat un total de 20.034 quilograms de garrofa, amb un valor en el mercat de 12.000 euros. Les diligències han passat a la disposició del Jutjat de Primera Instància i Instrucció de Picassent i Carlet.

Últimes notícies

Un velatori-concentració a València reclama llevar l’aforament a Mazón per la dana

Centenars de persones s’han concentrat davant el Palau de la Generalitat, en un acte-velatori, per exigir que es retire l’aforament a Carlos Mazón per la seua gestió de la dana que va causar 231 morts fa 21 mesos.

Nit decisiva a la Vall d’Uixó: l’incendi continua actiu i manté el perímetre

L'incendi forestal de la Vall d'Uixó continua actiu però manté el perímetre de 82 quilòmetres i unes 9.300 hectàrees afectades, mentre els equips d'emergències es preparen per a una nit clau per a la seua possible estabilització. Es mantenen evacuacions, confinaments i recomanacions sanitàries en diversos municipis de Castelló.

Golejada del Vila-real en el seu debut en el Torneig de Como (3-0)

El Vila-real ha debutat en el Torneig de Como amb un contundent 3-0 davant l’Al-Ula Club, gràcies a un doblet d’Ayoze i un gol de Cardona en un duel de 45 minuts totalment dominat pels grocs.

Ajudes urgents de fins a 100.000 euros als pobles afectats per l’incendi de la Vall d’Uixó

La Diputació de Castelló ha activat una línia extraordinària d’ajudes de fins a 100.000 euros per a municipis amb terreny cremat i fins a 5.000 per a pobles que han assumit gastos per evacuacions arran de l’incendi forestal de la Vall d'Uixó.

Vox rebutja compareixences immediates i reclama centrar tots els esforços en l’incendi de la Vall d’Uixó

El portaveu de Vox en Les Corts, José María Llanos, defensa que ara toca prioritzar l’extinció de l’incendi de la Vall d’Uixó i respon les crítiques sobre una suposada retallada en prevenció d’incendis als pressupostos de la Generalitat.

Fer Niño reforça la davantera de lElx com a primer fitxatge

El davanter andalús Fer Niño sincorpora a lElx com a primer fitxatge per al retorn a Primera Divisió, amb contracte fins a juny de 2030.

Pastor nega que Morant puga aspirar a la Generalitat per avalar indults a afins al PSOE

Fernando Pastor assegura que Diana Morant, com a ministra que ha participat en indults a condemnats afins al Govern de Sánchez, no pot presidir la Generalitat Valenciana. El síndic del PP també critica el debat sobre la nova financació i acusa Compromís de falta de coherència pel seu paper en els incendis forestals.

Morant insta el PP a assumir el canvi climàtic i a pactar mesures d’Estat

La ministra Diana Morant defensa a València que existeixen eines per a frenar el canvi climàtic, reclama al PP que deixe de negar-lo i demana un pacte d’Estat mentre visita els afectats per l’incendi de la Vall d'Uixó.
FILMOTECA D'ESTIU