41 persones investigades per la seua implicació en el robatori de 20 tones de garrofa en la Ribera

 

Agents de la Guàrdia Civil investiguen a 41 persones per la seua presumpta implicació en el robatori de 20 tones de garrofa en la província de València, en el marc de l’operació ‘Nacas20’ feta per l’equip de Sueca, en la Ribera. Als investigats se’ls considera presumptes autors dels delictes de furt, apropiació indeguda i falsedat documental, segons ha informat l’institut armat en un comunicat.

 

Els efectius de la Guàrdia Civil van portar a terme una sèrie d’investigacions en la temporada de recol·lecció de la garrofa, entre els mesos de setembre i octubre, en la comarca de la Ribera Alta, que van començar amb inspeccions en establiments dedicats a la compra d’este producte per a la indústria, a fi de controlar la seua lícita procedència a través d’anàlisi dels documents d’acompanyament i traçabilitat agraris (D.A.T.A) entregats.

 

Al mateix temps, es va intensificar la vigilància de les zones en les que se situen les explotacions agrícoles que han sigut o són susceptibles de ser objecte de furts, a conseqüència d’haver recaptat informació a través de les entrevistes fetes amb diferents propietaris i perjudicats per esta sèrie de fets.

 

S’han esclarit 23 fets delictius

Després d’examinar un miler de documents, pertanyents a les empreses de compra d’Alfarp, Llombai i Montroi, els agents van comprovar que 180 d’ells, provinents de diferents vendes fetes en eixos magatzems, es trobaven falsificats per a poder introduir el producte d’una forma il·lícita en els locals sense alçar sospites en els propietaris.

 

Els agents van seguir amb les investigacions i seguiments de les vendes fetes i han conclòs amb la investigació de 41 persones, de diferents nacionalitats, com a presumptes autores dels delictes de furt, apropiació indeguda i falsedat documental.

 

En total, s’han esclarit 23 fets delictius, en els que s’havien furtat un total de 20.034 quilograms de garrofa, amb un valor en el mercat de 12.000 euros. Les diligències han passat a la disposició del Jutjat de Primera Instància i Instrucció de Picassent i Carlet.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

L’Hospital General de València tanca dos banys per una forta olor després d’un abocament químic

L'Hospital General de València ha clausurat dos banys d'ús professional després d'un abocament accidental de colorant amb anilina que va generar una forta olor, mentres analitza mostres de les aigües residuals.

Avís groc per ratxes de fins a 80 km/h en la mitat nord de Castelló este diumenge

Aemet activa l'avís groc per vents del nord-oest de fins a 80 km/h a l'interior i litoral nord de Castelló, amb pluges i notable descens tèrmic.

Les màximes en la Comunitat Valenciana depassen els 30 graus i Xàtiva lidera amb 30,7

Les temperatures màximes en la Comunitat Valenciana han depassat els 30 graus en diversos municipis, amb Xàtiva al capdavant en aconseguir els 30,7 graus segons Avamet i 29,7 segons Aemet.

Un home atés per inhalació de fum després d’un incendi en una vivenda d’Alcoi

Un incendi originat presumptament en un calefactor en una vivenda d'Alcoi ha provocat una intensa fumera, el desallotjament preventiu de diversos veïns i l'atenció sanitària a un home per inhalació de fum.

Detonen de forma controlada una bomba de la Guerra Civil trobada en un solar de València

Una bomba d'aviació de més de 50 quilos de la Guerra Civil ha sigut trobada en un solar de València i detonada de manera controlada en una zona aïllada del port, després d'un operatiu coordinat entre Policia Nacional i Autoritat Portuària.

Paiporta s’alia amb el Teatre Nacional de Catalunya per a reforçar la seua reconstrucció cultural després de la dana

L'Ajuntament de Paiporta i el Teatre Nacional de Catalunya firmen un acord per a impulsar la reconstrucció cultural del municipi, reforçar les arts escèniques en català i acompanyar la reparació dels seus principals equipaments.

Pérez Llorca ressalta l’avanç de les obres de la futura Estació Central del TRAM d’Alacant

La Generalitat subratlla l'avanç de les obres de la futura Estació Central del TRAM d'Alacant, una infraestructura clau per a la intermodalitat que preveu entrar en servici a principis de 2029.

Justícia reforça el jutjat que instruïx la causa de la DANA a Catarroja

La Conselleria de Justícia garantix la continuïtat dels recursos humans en el jutjat de Catarroja que instruïx la causa de la DANA i convertix 200 reforços judicials en places estructurals a partir de juliol.