41 persones investigades per la seua implicació en el robatori de 20 tones de garrofa en la Ribera

 

Agents de la Guàrdia Civil investiguen a 41 persones per la seua presumpta implicació en el robatori de 20 tones de garrofa en la província de València, en el marc de l’operació ‘Nacas20’ feta per l’equip de Sueca, en la Ribera. Als investigats se’ls considera presumptes autors dels delictes de furt, apropiació indeguda i falsedat documental, segons ha informat l’institut armat en un comunicat.

 

Els efectius de la Guàrdia Civil van portar a terme una sèrie d’investigacions en la temporada de recol·lecció de la garrofa, entre els mesos de setembre i octubre, en la comarca de la Ribera Alta, que van començar amb inspeccions en establiments dedicats a la compra d’este producte per a la indústria, a fi de controlar la seua lícita procedència a través d’anàlisi dels documents d’acompanyament i traçabilitat agraris (D.A.T.A) entregats.

 

Al mateix temps, es va intensificar la vigilància de les zones en les que se situen les explotacions agrícoles que han sigut o són susceptibles de ser objecte de furts, a conseqüència d’haver recaptat informació a través de les entrevistes fetes amb diferents propietaris i perjudicats per esta sèrie de fets.

 

S’han esclarit 23 fets delictius

Després d’examinar un miler de documents, pertanyents a les empreses de compra d’Alfarp, Llombai i Montroi, els agents van comprovar que 180 d’ells, provinents de diferents vendes fetes en eixos magatzems, es trobaven falsificats per a poder introduir el producte d’una forma il·lícita en els locals sense alçar sospites en els propietaris.

 

Els agents van seguir amb les investigacions i seguiments de les vendes fetes i han conclòs amb la investigació de 41 persones, de diferents nacionalitats, com a presumptes autores dels delictes de furt, apropiació indeguda i falsedat documental.

 

En total, s’han esclarit 23 fets delictius, en els que s’havien furtat un total de 20.034 quilograms de garrofa, amb un valor en el mercat de 12.000 euros. Les diligències han passat a la disposició del Jutjat de Primera Instància i Instrucció de Picassent i Carlet.

Últimes notícies

‘Libre’, la comèdia romàntica que acosta l’univers de Nino Bravo a una nova generació

‘Libre’ és una comèdia romàntica de superació i tendresa que ret homenatge a Nino Bravo a través d’un jove perdut, la música i una història contemporània rodada a Alfafar, València, Madrid i Màlaga. El film, dirigit per David Serrano i amb Alberto San Juan com a ‘àngel de la guarda’, s’estrenarà en 2027.

Mor als 63 anys l’actor valencià i exagent local Paco Sarro

L’actor valencià Paco Sarro, conegut pel paper de Ferri en la sèrie 'L'Alqueria Blanca' i exagent de la Policia Local de València, ha mort als 63 anys.

Noves jornades de parada a Ford Almussafes en setembre i octubre

La comissio de seguiment de l ERTE-RED a Ford Almussafes ha fixat noves jornades de parada de la produccio en les plantes de motors i vehicles durant setembre i octubre. Sindicats i empresa tornaran a reunir-se per a negociar dimarts a la vesprada.

STEPV convoca per al 12 de setembre la primera manifestació educativa del curs 2026-27

El sindicat STEPV ha convocat per al dissabte 12 de setembre la primera manifestació educativa del curs 2026-27, amb marxes a Alacant, València i Castelló de la Plana com a continuïtat de les mobilitzacions del curs passat.

Presó per a un home que va maltractar i va tancar amb clau la seua nòvia menor a Manises

La Audiencia Provincial de Valencia ha imposat un any i nou mesos de presó a un home de 29 anys per maltractar, amenaçar i tancar amb clau la seua parella, una menor de 15 anys que vivia en un centre de menors. La jove, que va poder escapar una setmana després, pateix ara un síndrome ansioso depressiu i rep tractament psicològic i farmacològic.

Compromís exigeix saber quan es va avisar la Generalitat del risc de robatoris en museus

Àgueda Micó ha registrat al Congrés diverses preguntes per aclarir quan va rebre el Govern l alerta d Europol sobre robatoris en museus i quan la va traslladar a la Generalitat, arran del robatori del Tresor de Villena.

A presó un home per onze robatoris amb força a vaixells de la Marina de València

La Policia Nacional ha detingut un home de 31 anys acusat d’onze robatoris amb força en iats i velers de la Marina de València, alguns ocupats mentre els propietaris dormien. El jutge ha decretat el seu ingrés a la presó preventiva.

Morant reclama un Botànic 3 en un curs polític que veu decisiu per a la Comunitat Valenciana

Diana Morant ha obert el nou curs polític reclamant una aliança PSPV-Compromís per a un Botànic 3 i anunciant que estudiaran recórrer al Constitucional la nova inspecció educativa. També ha carregat contra el Consell per les seues polítiques en sanitat, educació, emergències i vivenda.