Alliberen 6 persones explotades per una xarxa de tràfic de persones

Tràfic de persones

Han rescatat a 6 víctimes de tràfic de persones | Pixabay

 

Agents de la Policia Nacional han desarticulat un grup criminal organitzat dedicat en exclusivitat i com a únic mitjà de vida al cultiu i producció a l’engròs de marihuana localitzat en les províncies de València i Castelló. La Policia ha alliberat a 8 víctimes de tràfic de persones –a les que se les hauria explotat laboralment– i ha detingut a 14 persones, 10 de nacionalitat xinesa i 4 d’origen vietnamita.

 

Els investigadors han registrat nou naus industrials, quatre d’elles en les localitats valencianes d’Ontinyent, Museros i Puçol, altres quatre situades en la ciutat de Castelló i una més en l’Alcora. També s’han efectuat entrades i registres en tres domicilis situats en la Ciutat de València.

 

Els agents han intervingut 9.332 plantes de marihuana, amb un pes total de 1.100 quilos; un assecador de cabdells de marihuana d’uns 60 quilos; un poc més de 10.000 euros en efectiu, i diferent documentació com a passaports i targetes de crèdit, tal com es pot vore en el vídeo que ha compartit la policia.

 

 

S’ha desmantellat la infraestructura habilitada en cada nau per al cultiu i producció de marihuana, amb un cost aproximat d’uns 60.000 euros, estimant-se el valor total en uns 540.000 euros. Part d’eixos documents han sigut localitzats ocults en el congelador d’un frigorífic. Els detinguts han passat a disposició judicial, decretant-se l’ingrés a la presó de huit d’ells.

Últimes notícies

Crida per a trobar familiars de represaliats soterrats a Bétera i Sant Pere de Ribes

La Diputació de València demana col·laboració ciutadana per localitzar familiars d’onze víctimes de la Guerra Civil soterrades a Bétera i Sant Pere de Ribes i poder així identificar-ne els restes.

Els rodatges deixen més de 4.000 pernoctacions en hotels d’Alacant en mig any

Els rodatges de pel·lícules, sèries, documentals i anuncis han generat 4.107 pernoctacions en hotels de quatre i cinc estrelles d’Alacant entre gener i juny de 2026, impulsats per grans produccions internacionals com ‘Enredados’ i ‘People of the book’. Alicante Film Office veu perspectives “prometedores” per al que resta d’any i destaca també l’impacte en promoció turística i formació de talent local.

L’aigua de Gàtova torna a ser apta per a beure després de l’incendi de Sogorb

El Centre de Salut Pública de València ha confirmat que l’aigua de l’aixeta de Gàtova torna a ser apta per al consum, després de diversos dies de restriccions arran de l’incendi forestal de Sogorb.

Quatre mitjans aeris lluiten contra un incendi forestal a Pina de Montalgrao

Quatre mitjans aeris i diversos efectius terrestres treballen este dimecres en l’extinció d’un incendi forestal declarat a Pina de Montalgrao, a la província de Castelló, segons el Centre de Coordinació d’Emergències de la Generalitat.

L’altra volta a les aules a València, o per què hi ha professionals que comencen setembre amb un MBA

Descobreix com els MBA estan transformant professionals experimentats a València en aquest inici de curs escolar.

Detinguts tres jóvens de 20 anys per una agressió sexual a una xica en una vivenda de Gandia

La Policia Nacional ha detingut tres jóvens de 20 anys després d’una agressió sexual a una xica, presumptament menor, en una vivenda de Gandia. Un d’ells està investigat com a autor material i els altres dos per omissió del deure de socors.

El ponent tornarà este dijous al litoral de València amb fins a 36 graus

Aemet ha activat per a este dijous l’avís groc per calor a tot el litoral de la província de València, on es poden assolir fins a 36 graus per l’entrada de vent de ponent. L’avís estarà vigent entre les 12 i les 20 hores amb una probabilitat estimada entre el 40 % i el 70 %.

Les Urgències del Doctor Peset guanyen un 21 % d’espai amb una inversió de 5,2 milions

El projecte de modernització de les Urgències de l’Hospital Universitari Doctor Peset de València reforma l’espai i l’amplia un 21 %, amb una inversió de 5,2 milions i quatre fases d’obres previstes fins al primer trimestre de l’any que ve. La primera fase ja està acabada i inclou una sala d’espera més gran, més espai per a pacients crítics i noves consultes d’especialitats.